שטח 4X4 > טיפ שטח > טיפ בטיחות

טיפ בטיחות: עייפות בנהיגה

לאחרונה, אנו עדים לתאונות קשות הנגרמות עקב חוסר תשומת לב, חשד להירדמות רגעית של הנהג, תופעת 'הנהג המנקר'

לאחרונה, אנו עדים לתאונות קשות הנגרמות עקב חוסר תשומת לב, חשד להירדמות רגעית של הנהג, תופעת הנהג המנקר ועוד. כל אלו אופייניות לנהג העייף

הסימנים המקדימים לכך שהנהג שלנו עומד ''להירדם על ההגה'' הם רבים אך אדגיש כמה מהם:
הנהג שלנו מתקשה לנהוג בקו ישר, תיקוני הסטיות הם חדים ולא עדינים, זמן התגובה של הנהג ארוך יותר ובמקרים קיצוניים אין תגובה...
הנהג מתקשה לאמוד מרחקים ומהירות של כלי הרכב הנעים בסביבתו ואינו זוכר אתרים שזה עתה חלף על פניהם, הנהג ''מנקר'' קרי - ראשו נשמט לעיתים והוא מרבה לפהק ועיניו נעצמות לפרקי זמן קצרים.
 כדי למנוע את המצב המסוכן הזה יש להקפיד על שעות שינה מספקות, תזונה שאינה כבדה ומכבידה על הבטן, הימנעות מוחלטת משתיית אלכוהול מכל סוג שהוא לפני ו/או תוך כדי הנהיגה, שימוש בסמים או תרופות המקהות את יכולת התגובה המיידית אסורים באיסור חמור מאד!!!

כדאי לצאת לדרך ארוכה בהתאם ל''שעון הביולוג'' שעובד בתוך כל אחד ואחת מאיתנו (ככל הניתן) ובמיוחד כשנוהגים נהיגה ארוכה בנוף משעמם וחד גוני לדוגמא: כביש הערבה.
 כדאי מאד לערוך הפסקות רענון מידי שעה וחצי – שעתיים, לחלץ עצמות, לשתות משקה קל, לאכול משהו, ולנוח. אם יש עוד נהגים ברכב – כדאי ומומלץ להתחלף מידי מס' שעות.
 כדאי ורצוי לשמוע מוזיקה, לשוחח עם היושב/ת לצידך, לנהוג בהתאם לתנאי הדרך, דהיינו בכבישים משובשים לנהוג במשנה זהירות ולאט יותר, בכבישים מהירים להגביר את המהירות, להשתדל מאד להימנע מפניות חדות כיוון שלנהג עייף קשה להתרכז ולבצע פעולות מורכבות.

לסיכום נהג/ת יקרים – הרגשתם קצה קציה של עייפות – עצרו מיד בצד הדרך במקום מותר כמובן, תוך שמירת מרחק רב ככל הניתן מהתנועה בכביש, אם אפשרי – בחניון או במקום מוצל, שתו משהו חלצו עצמות, לעיתים שינה של 10 דקות תגרום לכם להרגיש ערניים מתמיד!!! נטרלו את גורם הלחץ מהכביש.
גם אם אתם מאחרים אך מרגישים עייפים – כדאי ומומלץ לעצור לרענון גם במחיר האיחור.
 זכרו: מי שממהר – מ א ח ר !!!
 בברכת נהיגה בטוחה,
 אהרון.
 בואו נעבור את הקיץ בשלום!!!

סרט שרץ ברשת על נהגי משאיות הנרדמים בנהיגה

קישור לסרט בשטח TV    מציג נושא רציני ומאוד כואב בצורה מבדרת - יש ללמוד ולהיזהר!!!     קישור לטיפים נוספים של בטיחות בנהיגה

תגובות

0 תגובות