הזמנה: סבב מס' 2 באליפות ישראל במוטוקרוס 6.4.24
כתבה חדשה: מנחל צין לנחל נקרות ולמכתש רמון 1/3/24 עד 2/3/24
כתבה חדשה: סיכום טיול ג'יפים לדרום הבקעה - מגלגל לסרטבא, 2/3/24
מותגי OMODA ו- JAECOO מבית Chery בדרך ארצה
כתבה חדשה: סיכום הדרכת נהיגת שטח ביער בן שמן 1.3.2024
כתבה חדשה: יונדאי חושפת את הטוסון החדש בתערוכת הרכב של ניו-יורק
ציר מרכזי, המחבר בין צמד גלגלי כלי רכב, המשמש כחלק ממערכת העברת הכוח וכן כחלק מהמתלה.
בתוך הסרן החי מסתובבות ציריות, אשר מעבירות תנועה סיבובית אל הגלגלים. הסרן החי מחובר אל השלדה של כלי הרכב דרך קפיצים, בולמי זעזועים ומוטות תמיכה שונים.
סרן חי נמצא ברוב רכבי השטח בני זמננו בציר האחורי, סרן חי בציר הקדמי נמצא ברכבי שטח בודדים כיום (ניסאן פטרול, לנד רובר דיפנדר, מרצדס G, סוזוקי ג'ימני).
יתרונות: פשטות מבנית, חוזק מבני.
חסרונות: משקל, השפעה של גלגל אחד על הגלגל השני.
לכתבה מקיפה על סרנים - הקליקו כאן