אתר השטח הישראלי - ג'יפים רכבי שטח מסעות טיולים ניווט נהיגה ישראל ירדן מדבר מערבי מצרים טורקיה מרוקו רומניה
EnglishEnglish | יציאה |  RSS  | הוסיפו למועדפים | הפכו לדף הבית
שלום אורח  להרשמה לאתר logo
חיפוש
חפשחפש באתר
חיפוש מתקדם
מסעות והדרכות
אל מרחבי הערבה - 16/...
טיול מועדון סוזוקי ו...
דרום אדום - קצת אחרת...

ציוד לשטח
זוג מכשירי קשר G7 Pro
695 ₪
אתיופיה - מדבר דנקיל והר הגעש ארטה-אלה
4200 $
רסקיו טייפ - סרט היתוך מסיליקון
49 ₪


קישורים חשובים‎
מסעות טיפוס הרים
מרוקו - טיול ג'יפים
מרוקו - טיול אופנועי שטח
גאורגיה - טיול ג'יפים
הדרכת נהיגה בשטח טרשי



שטח TV
שטח טיוי
מבחן האייל או למה צריך בקרת יציבות

חדשות
מפה ומשם – לקט ג'יפאים

האם קם יורש אפשרי לדיפנדר?

קרוס-אובר חדש של סיטרואן יוצג בתערוכת ג'נבה הקרובה

מתקפת רכבי השטח של מרצדס

דור חדש לסקודה יטי יגיע בשנה הבאה

פורד ברונקו החדש – חוזרים לקשיחות?



תמונת היום בגלריות
שלג במדבר הירדני


חדש בפורומים שטח
מחפש גגון אלומיניום
קונים מוכרים | שוקי26 | 24.02.17
תמונות מרהיבות יבגני!
טיולים בארץ | doczahi | 23.02.17
טיול נהדר
טיולים בארץ | doczahi | 23.02.17

חדש בלוח רכבי שטח
מיצובישי פאג'רו
שנת 2008 | יד 5 | 24.02.17
מיצובישי פאג'רו
שנת 2008 | יד 5 | 24.02.17
סוזוקי ג'ימיני
שנת 2008 | יד 1 | 20.02.17

ראשי > טיפ שטח > אנציקלושטח

מומנט

מאת: צוות אתר השטח הישראליעודכן: 22.01.08

מאפיין של כוח מנוע. כוח הפיתול של המנוע, שווה למכפלה של הכוח במרחק מהציר בנקודה בה הכוח פועל. נמדד ביחידות של קג במרחק מטר (קגמ), ניוטון/מטר, ליברה/פיט. מומנט הוא הרגשת הכוח הזמין של המנוע.

המומנט הינו הכוח הנחוץ בכדי לסובב (את הגלגלים במקרה של רכב).
ביחידות של  1 קגמ אנו צריכים להפעיל כוח של 1 קג בכדי לסובב ציר תוך שימוש בזרוע באורך של 1 מטר.
במנוע ככול שהמומנט גבוה יותר הכוח של המנוע יהיה רב יותר, המכונית תוכל לסחוב משקל רב יותר ופעולת המנוע תהיה פחות מאומצת - במיוחד במנועים בהם שיא המומנט מושג בסלד נמוך יותר.

יצרני המנועים מחפשים אחר הדרכים למצוא את השילוב האופטימאלי בין המומנט להספק, כאשר:

במנועי מרוץ נקבל עקומות הספק ומומנט תלולות  בהן המומנט וההספק מתקבלים  בסלד גבוה ובטווח צר באופן יחסי (מחייב החלפות הילוכים תכופות על מנת לשמור את המנוע בתוך תחום העקומה).

ואילו ברכבי שטח נקבל עקומות הספק ומומנט שטוחות יחסית בה חלק גדול מההספק זמין על גבי קשת רחבה של סלד, בעוד המומנט יתקבל בסלד נמוך יחסית וערכו יהיה גבוהה לטובת יכולת זינוק בעליה והתמודדות עם מכשולים טכניים.  תכונות אלה יסייעו לרכב השטח להתחיל נסיעה בשטח, לגרור ולהאיץ וטוב יותר בתוואי שטח משתנה ללא להוריד הילוך, בעוד מכונית עם הספק גבוהה ומומנט נמוך יותר תאלץ להוריד הילוך ולהעלות את הסלד על מנת להגיע לתחום בו המנוע מספק מומנט חזק יותר.

עליך להיות משתמש רשום כדי לצפות בהמשך הכתבה
להרשמה
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
פיתוח TGASoft| עיצוב יעל קציר
פרסם באתר |תקנונים|עזרה|דרושים |צור קשר |כתבו עלינו |מי אנחנו
כל הזכויות שמורות לאתר השטח הישראלי ©

 טיולי ג'יפים בעולם | טורקיה | טיול ג'יפים בטורקיה | מדבר מערביטיול ג'יפים במדבר המערבי | ירדןטיול ג'יפים בירדןמרוקו טיול ג'יפים במרוקו | יוון טיול ג'יפים ביוון | כתבות ניווט | GPS | תוכנות ניווט | מכשירי קשר | ערכת חילוץ | קומפרסור גדול | קומפרסור קטן | רצועת גרירה| מבחן  דרכים - ג'יפים | רכב שטחג'יפ סופה | באגי | ספורט מוטורי | ראלי | WRC | מסלול טיול | טרקטורון | אופנוע | טיול אופנועים  | טיולים בארץ | הדרכת נהיגה |  אינדקס שטח - עסקים    The Israeli Off-Road site  | 4X4 | Offroad | ATV | motorcycles יצרני רכב: אודי, איסוזו, אלפא רומיאו, ב.מ.וו, ביואיק, גאז, ג'יפ, ג'נרל מוטורס, דודג', דייהו, דהייטסו, האמר, הונדה, וולוו, זיל, טאטא, טויוטה, יונדאי, ימהה, לאדה, לנד רובר, לקסוסמאזדה, מיצובישי, מרצדס, ניסאן, סאנגיונג, סובארו, סוזוקי, סופה, סיטרואן, סקודה, פולאריס, פולקסוואגן, פורד, פורשה, פיז'ו, קאמאז, קיה, קרייזלר, רכב נצרת, רנו, שברולט, FDW, KTM