חזרה לויקי

רצועה אנרגוקינטי

  • שתף:
  • שלח
  • הדפסה

רצועה אנרגוקינטי היא בעצם חבל קסמים! לרצועה האנרגוקינטית יכולת להימתח, לאגור את האנרגיה של הרכב המושך ולשחרר אותו באופן 'רך' במשיכה של הרכב המחולץ - קסם!!! הרצועה מאפשרת לחלץ רכבים השקועים/תקועים עמוק בבוץ או בחול ביעילות (ובקלות). שימוש נכון ברצועה שומר על שלמות נקודות העיגון ועל שלדות הרכב המושך והרכב המחולץ.

זהירות בשימוש

הכי חשוב לכתוב כי הקסם ברצועה האנרגו-קינטית יכול להיות מסוכן ואף קטלני! עיגון לא נכון, שימוש בשאקלים לא תקניים, נקודות עיגון חלשות וכשלים נוספים בשימוש בחבל הקסמים יכול להיות קטלני! רצועה שתתנתק ממקומה, עפה במהירות עצומה ופגיעתה גורמת לנזק.    ולכן:  1. יש לבדוק תקינות הרצועה ושלמותה.  2. יש לבדוק התאמה של קוטר החבל למשקל הרכב הגורר והמחולץ (לחילוץ ג'יפים מקובל להתחיל מחבל שלא יפחת מ- 20 מ''מ עובי).  3. יש לבדוק נקודות עיגון ברכב (נקודות עיגון מקוריות בשלדת הרכב או נקודות שהתווספו ע'יי בעל מקצוע רציני).  4. יש להשתמש בשאקלים תיקניים בלבד.  5. יש ליצור רצועת רסן בעת חיבור לרכב הנגרר ולרכב המחולץ.  6. המהדרין יוסיפו רצועה נוספת לאבטחה למקרה שרצועת הרסן קורסת. 7. יש להרחיק צופים מסביבת החילוץ.

undefined

כיצד זה עובד?

הרצועה האנרגוקינטי היא סוג של רצועת גרירה מתוחכמת ויקרה שלרוב נמכרת בצורה של חבל ניילון קלוע ומסיבי (קישור למוצר בחנות של אתר השטח). הרצועה (החבל) האנרגוקינטי יכולה להתארך עד כ-40\\% יותר מאורכו ויש לה תכונות של קפיץ היודע לאגור אנרגיה ולשחרר אנרגיה מאוחר יותר. בעת משיכה של הרצועה היא נמתחת (אלסטיות) וצוברת אנרגיה (קפיץ) עד אשר היא בולמת את הרכב המושך ומעבירה את כל האנרגיה שנצברה בה אל הרכב המחולץ. שימוש ברצועה אנרגוקינטית מאפשר חילוץ ''רך'' ונעים (ללא מכות) ובמקביל גם חילוץ ''עוצמתי'' בגלל תכונות הקפיץ של הרצועה (כבר כתבנו - קסם!!!)

מושגים נוספים באנציקלושטח

עשרות מושגים מעולם הג'יפאות, השטח וה-4X4 באנציקלושטח אם יש כם ההערות, תגובות או תוספות נשמח אם תגיבו בסוף כל מונח (במסגרת תגובה לכתבה) או שתשלחו לנו מייל ogash@4x4.co.il