אתר השטח הישראלי - ג'יפים רכבי שטח מסעות טיולים ניווט נהיגה ישראל ירדן מדבר מערבי מצרים טורקיה מרוקו רומניה
EnglishEnglish | יציאה |  RSS  | הוסיפו למועדפים | הפכו לדף הבית
שלום אורח  להרשמה לאתר logo
חיפוש
חפשחפש באתר
חיפוש מתקדם
מסעות והדרכות
שמורת נחל מכוך - שבת...
טיול מועדון סוזוקי ו...
דרום אדום - קצת אחרת...

ציוד לשטח
זוג מכשירי קשר G7 Pro
695 ₪
אתיופיה - מדבר דנקיל והר הגעש ארטה-אלה
4200 $
רסקיו טייפ - סרט היתוך מסיליקון
49 ₪


קישורים חשובים‎
מסעות טיפוס הרים
מרוקו - טיול ג'יפים
מרוקו - טיול אופנועי שטח
גאורגיה - טיול ג'יפים
הדרכת נהיגה בשטח טרשי



שטח TV
שטח טיוי
מבחן האייל או למה צריך בקרת יציבות

חדשות
מפה ומשם – לקט ג'יפאים

האם קם יורש אפשרי לדיפנדר?

קרוס-אובר חדש של סיטרואן יוצג בתערוכת ג'נבה הקרובה

מתקפת רכבי השטח של מרצדס

דור חדש לסקודה יטי יגיע בשנה הבאה

פורד ברונקו החדש – חוזרים לקשיחות?

לקראת תערוכת הרכב בגנבה 2017



תמונת היום בגלריות
שלג במדבר הירדני


חדש בפורומים שטח
אתר CARCOST "חווית קנייה"
קונים מוכרים | amiroos | 20.02.17
CARCOST
קונים מוכרים | amiroos | 20.02.17
carcost
שטח | amiroos | 20.02.17

חדש בלוח רכבי שטח
סוזוקי ג'ימיני
שנת 2008 | יד 1 | 20.02.17
איסוזו
שנת 2002 | יד 1 | 11.02.17
סוזוקי ג'ימיני
שנת 2015 | יד 1 | 10.02.17

ראשי > טיפ שטח > אנציקלושטח

סיטרואן

החברה הצרפתית, שברזומה שלה לא מעט יצירות מוטוריות פורצות דרך, לא פעלה כמעט בתחום רכבי השטח - וחבל
מאת: עופר אדרעודכן: 18.09.08
סיטרואן זחלי למחצה

אנדרה סיטרואן היה גאון. את בית הספר התיכון הוא סיים בציונים הגבוהים ביותר שהושגו עד אז בצרפת. הציונים האלה עזרו לו להתקבל לבית הספר היוקרתי למהנדסים, École Polytechnique, שאותו סיים דווקא בציונים נמוכים, שנבעו ככל הנראה מעצלנותו, מה שאילץ אותו להתגייס לצבא כקצין טכני במקום למצוא משרה המתאימה לכישוריו.


ובכלל, הוא היה איש של ניגודים: יכולת ההמצאה נדירה שלו השתוותה רק לחוסר היכולת שלו בניהול פיננסי; תעשיין רכב שלא אהב מכוניות ושנא לנהוג. על אף יכולותיו הבלתי מוטלות בספק, למקריות היה חלק גדול מאוד בהצלחתו.



סיטרואן היה בן למשפחה יהודית, שמוצאה ממזרח אירופה. בעת שנסע לשם לביקור משפחתי, קלטה עינו גלגל שיניים בורגי מעץ, ששימש להפעלת מכונות טקסטיל. הוא הבין מיד את הפוטנציאל הגלום בגלגל,  שרטט את מה שראה וכשחזר לצרפת ב-1905, הקים בית מלאכה עם כמה שותפים והחל לייצר את הגלגל ממתכת. ההצלחה היתה כמעט מיידית, סיטרואן פיתח שיטות ייצור יעילות, שאיפשרו ייצור כמויות גדולות של הגלגל.

ארבע שנים מאוחר יותר, המקריות שוב עמדה לצידו של סיטרואן וקירבה אותו לראשונה לתחום הרכב. האחים מורס, יצרני מכוניות צרפתיים שהתקשו לעמוד בביקוש למכוניותיהם, גייסו את סיטרואן על מנת שייעל את הייצור במפעלם. הוא עמד במשימה, ותוך כחמש שנים המספרים עלו מייצור מכוניות בודדות בחודש ל-100 ויותר.
עליך להיות משתמש רשום כדי לצפות בהמשך הכתבה
להרשמה
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
פיתוח TGASoft| עיצוב יעל קציר
פרסם באתר |תקנונים|עזרה|דרושים |צור קשר |כתבו עלינו |מי אנחנו
כל הזכויות שמורות לאתר השטח הישראלי ©

 טיולי ג'יפים בעולם | טורקיה | טיול ג'יפים בטורקיה | מדבר מערביטיול ג'יפים במדבר המערבי | ירדןטיול ג'יפים בירדןמרוקו טיול ג'יפים במרוקו | יוון טיול ג'יפים ביוון | כתבות ניווט | GPS | תוכנות ניווט | מכשירי קשר | ערכת חילוץ | קומפרסור גדול | קומפרסור קטן | רצועת גרירה| מבחן  דרכים - ג'יפים | רכב שטחג'יפ סופה | באגי | ספורט מוטורי | ראלי | WRC | מסלול טיול | טרקטורון | אופנוע | טיול אופנועים  | טיולים בארץ | הדרכת נהיגה |  אינדקס שטח - עסקים    The Israeli Off-Road site  | 4X4 | Offroad | ATV | motorcycles יצרני רכב: אודי, איסוזו, אלפא רומיאו, ב.מ.וו, ביואיק, גאז, ג'יפ, ג'נרל מוטורס, דודג', דייהו, דהייטסו, האמר, הונדה, וולוו, זיל, טאטא, טויוטה, יונדאי, ימהה, לאדה, לנד רובר, לקסוסמאזדה, מיצובישי, מרצדס, ניסאן, סאנגיונג, סובארו, סוזוקי, סופה, סיטרואן, סקודה, פולאריס, פולקסוואגן, פורד, פורשה, פיז'ו, קאמאז, קיה, קרייזלר, רכב נצרת, רנו, שברולט, FDW, KTM