חזרה לויקי

אאודי

  • שתף:
  • שלח
  • הדפסה

החברה הגרמנית, הנמצאת בבעלות פולקסוואגן, הציבה נקודת ציון משמעותית בעולם רכבי ה-4X4 עם הקוואטרו שחולל מהפכה בתחום

 

החברה הגרמנית, הנמצאת בבעלות פולקסוואגן, הציבה נקודת ציון משמעותית בעולם רכבי ה-4X4 עם הקוואטרו שחולל מהפכה בתחום

 

 

השם אאודי הוא תרגום שמו ללטינית של מייסד החברה, אוגוסט הורש (הורש בגרמנית – להקשיב, להאזין). הורש היה מחלוצי תעשיית המכוניות בגרמניה, שהקים מפעל שנשא את שמו כבר ב-1899. בדומה למרבית החלוצים, גם הורש היה מהנדס מבריק אך איש עסקים קטן, ובשלב מסוים שותפיו למפעל ''זרקו'' אותו החוצה. הוא הקים מפעל חדש שגם לו קרא הורש, אך שותפיו לשעבר תבעו אותו בגין השימוש בשם ואז נפלה הבחירה על ''אאודי''.

 

 

 

 

הורש עזב את החברה ב-1922 ובתחילת שנות השלושים, כשהמשבר הכלכלי היכה בכל העולם, התאגדו ארבעה מפעלי רכב גרמניים – אודי, הורש, וונדרר ו-DKW לחברה אחת שנקראה אוטו יוניון. הסמל של החברה החדשה היה ארבע טבעות משולבות, אחת לכל חברה. הסמל הזה נשאר סמלה של אודי עד היום.
במיתוג הפנימי, DKW ייצרה מכוניות עממיות, עם מנוע דו-פעימתי; וונדרר דורגה מעליה, אודי בדרגה אחת גבוהה יותר והורש היה מותג יוקרה שהתחרה במרצדס ובמאייבך של אותן שנים.

 

 

 

 

בתום מלחמת העולם השנייה נשארה אוטו יוניון קרחת: כל מפעליה נמצאו בשטח שהועבר לידי הסובייטים, שפירקו את מה שנשאר מהמפעלים והעבירו אותם לשטחם. לימים, שיקמה מזרח גרמניה חלק מהם וייצרה שם מכוניות על בסיס ה-DKW - הטרבנט הידועה לשמצה. מחזיקי המניות של אוטו יוניון הקימו מפעל חדש במערב גרמניה, באינגולשדט, והחלו לייצר גם שם מכוניות עממיות ואופנועים על בסיס ה-DKW של טרום המלחמה. ב-1958 רכשה דיימלר-בנץ את הבעלות המלאה על אוטו יוניון וב-1964 נמכרו המניות לחברת פולקסוואגן, המחזיקה בהן עד היום.

 

 

 

 

לאחר הרכישה, מוזגה אוטו יוניון יחד עם חברת NSU. שתי החברות עסקו בעיקר בייצור מכוניות קטנות וכדי למצב מחדש את המותג, הוחלט שהחברה הממוזגת תקרא אודי. המכונית הראשונה שנוצרה תחת אודי המחודשת היתה האודי 100, ואחריה באו ה-80 וה-50, שחלקו פלטפורמות עם דגמים של פולקסוואגן.

 

 

 

 

חיבור השטח של אאודי, על בנותיה, היה בנגיעות אקראיות פה ושם: בתקופת מלחמת העולם השנייה ייצרה הורש כמה דגמים של רכבי שטח עבור הצבא הגרמני, כולל הסבות של דגמי הפאר שלה לרכבי שדה עבור הקצונה הבכירה.
לאחר המלחמה, הוציא הצבא המערב גרמני מכרז לרכב שדה קל, בו זכתה אוטו יוניון - תחת השם DKW – עם המונגה.

 

 

 

 

אבל הדגם המשמעותי ביותר של אאודי עם הנעה 4X4 היה הקוואטרו, שהגיח לאוויר העולם בתחילת שנות ה-80.
זה היה אחד מראשוני רכבי הכביש עם הנעה בכל ארבעת הגלגלים AWD, שזכה להצלחה רבה הן במרוצי ראלי והן במרוצי כביש וחולל ממהפכה בתחום. בעקבות אודי, כל יצרן שכיבד את עצמו יצא לשוק עם דגמי 4X4 של מכוניות הנוסעים שלו.

 

 

 

 

היום נמצאת אאודי בשוק רכבי השטח ה''רכים'' עם ה-Q7 וה-Q5 , כשה-Q3 מתוכנן להגיע בקרוב. בנוסף,
היא משווקת גרסאות קוואטרו לכל קשת דגמי מכוניות הכביש שלה.
     

 

 

 

 

תמונות נוספות