חזרה לויקי

דייהטסו

  • שתף:
  • שלח
  • הדפסה

החברה היפנית התמחתה בייצור כלי רכב קטנים, בין היתר גם כמה דגמים של ג'יפונים

 

החברה היפנית התמחתה בייצור כלי רכב קטנים, בין היתר גם כמה דגמים של ג'יפונים

 

 

שורשיה של דייהטסו מרחיקים עד שנת 1907, עת הוקמה חברת הצודוקי סאייזו (Hatsudoki Seizo) לייצור מנועי שריפה פנימית. בשנות ה-30 החלה החברה לייצר גם כלי רכב, תחילה עם שלושה גלגלים ואחר כך גם עם ארבעה. בתום מלחמת העולם השנייה שונה שם החברה לדייהטסו, בשנת 1969 נחתם הסכם שיתוף פעולה עם טויוטה, שב-1999 רכשה למעלה מ-50 אחוז ממניות דייהטסו והפכה לבעלת הבית בה.

 

 

 

 

דייהטסו התמחתה בייצור מכוניות קטנות, אותן שיווקה בעיקר לשוק המקומי ביפן. בערים הגדולות של ארץ זו, בעיקר בטוקיו, משלמים כופר חנייה לפי גודל המכונית והמכוניות הקטנות – הנקראות מכוניות K – מאוד פופולאריות שם.
ברוח זו החלה דייהטסו לייצר גם רכבי 4X4 קטנים, תחילה את הטאפט (Taft), שהיה מבוסס על הסוזוקי ג'ימני של אותן שנים (1974-1984).  לאחר מכן הגיע הרוקי (Rocky), שהיה מעט גדול יותר ונמכר בשווקים שונים תחת השמות פרוזה (Feroza), רוגר (Rugger), פורטראק (Fourtrak) וספורטראק (Sportrak). ביפן נמכר גם כטויוטה בליזרד (Blizzard). הרוקי יוצר בין השנים 1984-2002.

 

 

 

 

על בסיס הרוקי בנה ברטונה האיטלקי את הפרי-קליימבר (Freeclimber), עם שלדה ומכללי הנעה של הרוקי, מנוע טורבו דיזל של ב.מ.וו ומרכב בעיצוב עצמי. בשנת 1998 החל ייצור הטריוס, כשהדור השני שלו הופיע ב-2006. דייהטסו מייצרת גם כלי רכב מסחריים קטנים, המיועדים לשוק המקומי בלבד, חלקם עם הנעה 4X4.
   

 

 

 

 

קישורים:

 

מבחן דרכים לטריוס דור שני מבחן דרכים לטריוס דור ראשון קישור לפורום ג'יפונים עם מועדון טריוס פעיל

 

דגמים נוספים