חזרה לויקי

שברולט

  • שתף:
  • שלח
  • הדפסה

יצרנית הרכב האמריקנית המוכרת ביותר, שהיא חלק מקונצרן ג'נרל מוטורס

בשנת 1911 חבר ויליאם דורנט ללואיס שברולט, ויחדיו הקימו את חברת המכוניות שנשאה את שמו של האחרון. דורנט, שהקים שנים מספר לפני כן את ג'נרל מוטורס ונזרק ממנה, היה חדור מוטיביציה להשתלט עליה שוב, והוא רצה לעשות זאת באמצעות מכוניות שיתכנן שברולט, שהיה נהג מירוצים. דורנט עמד במשימה וחזר לעמוד בראש ג'י.אם עד שסולק שוב, לאחר שנים ספורות. בשנים אלה הביא את שברולט כנדוניה, ומאז היא חלק מקונצרן ג'נרל מוטורס.

 

 

 

 

במשך שנים רבות היתה שברולט – או ''שבי'' כפי שהאמריקנים אוהבים לקרוא לה - המכונית הפופולרית ביותר בארה''ב. בשיא זוהרה, בשנות ה-60, כל מכונית עשירית שנמכרה שם היתה שברולט. כדי לנצל את כוחו של המותג, נמכרו הטנדרים ורכבי השטח של הקונצרן, שיוצרו על יד חטיבת G.M TRUCKS, גם תחת השם שברולט.
שברולט הגיעה לשוק רכבי הפנאי והעבודה המצויידים בהנעה בכל הגלגלים רק בסוף שנות ה-50. עד אז, כל מי שרצה לנסוע בטנדר האהוב עליו גם בשטח, נאלץ להכניסו לסדנאות מתמחות שהוסיפו לו תיבת העברה, גל הינע קדמי וסרן קדמי מונע.

 

 

 

 

טנדר משנת 1955 עם הסבה של נאפקו

 

 

טנדר משנת 1955 עם הסבה של נאפקו

 

 

 

בשנים 1957-1960 זה בדיוק מה שעשתה גם שברולט. היא רכשה מהסדנאות האלה (בעיקר מ-NAPCO) את רכיבי ההסבה והרכיבה אותם על המכוניות שלה. רק ב-1960 יצא רכב ראשון של ג'.אם/שברולט עם הנעה 4X4 שכולו על טהרת הייצור העצמי.

היצע ה-4X4 של שברולט כלל בשנים הללו טנדרים, כלי רכב מסחריים ומכוניות נוסעים (סברבן), כולם על בסיס הטנדר פול-סייז של ג'י.אם. בסוף שנות ה-60 נוסף לליין גם הבלייזר, כמענה לברונקו של פורד, לסקאוט של אינטרנשיונל ולוואגוניר של ג'יפ. הבלייזר הזה נבנה גם הוא על בסיס הפול-סייז והוא מוכר כ-K5.

 

 

 

 

בתחילת שנות השמונים יצאה שברולט עם ליין חדש ונוסף של טנדרים, קלים יותר, שקיבלו את השם S-10 (מוכר אצלנו כסונומה). על בסיס טנדר זה נבנה גם SUV, שנקרא גם הוא בלייזר, שיוצר במקביל לבלייזר K5.
בשנות ה-90 שונתה פלטרפורמת הפול-סייז של שברולט, וה-SUV על בסיס שלדה זו קיבל את השם טאהו. בשנות ה-2000 שונתה גם פלטפורמת הטנדר הקל, וה-SUV שנבנה על בסיסו קיבל את השם טרייל-בלייזר.
במשך כל השנים המשיכה שברולט לייצר גם את הסברבן על בסיס הפול-סייז, יצרה את האסטרו עם הנעה בכל הגלגלים וגם משאיות קלות עם הנעה 4X4. בשנים האחרונות היא פנתה גם לתחום הקרוס-אובר בדגמי האקווינוקס (והמקבילה מקוריאה הקפטיבה) והטראוורס. 
למבחן דרכים לטנדר סילברדו
למבחן דרכים לטריילבלייזר
למבחן דרכים לבלייזר K5

 

 

 

 

תמונות נוספות