אתר השטח הישראלי - ג'יפים רכבי שטח מסעות טיולים ניווט נהיגה ישראל ירדן מדבר מערבי מצרים טורקיה מרוקו רומניה
EnglishEnglish | יציאה |  RSS  | הוסיפו למועדפים | הפכו לדף הבית
שלום אורח  להרשמה לאתר logo
חיפוש
חפשחפש באתר
חיפוש מתקדם
מסעות והדרכות
שמורת נחל מכוך - שבת...
טיול מועדון סוזוקי ו...
דרום אדום - קצת אחרת...

ציוד לשטח
זוג מכשירי קשר G7 Pro
695 ₪
אתיופיה - מדבר דנקיל והר הגעש ארטה-אלה
4200 $
רסקיו טייפ - סרט היתוך מסיליקון
49 ₪


קישורים חשובים‎
מסעות טיפוס הרים
מרוקו - טיול ג'יפים
מרוקו - טיול אופנועי שטח
גאורגיה - טיול ג'יפים
הדרכת נהיגה בשטח טרשי



שטח TV
שטח טיוי
מבחן האייל או למה צריך בקרת יציבות

חדשות
מפה ומשם – לקט ג'יפאים

האם קם יורש אפשרי לדיפנדר?

קרוס-אובר חדש של סיטרואן יוצג בתערוכת ג'נבה הקרובה

מתקפת רכבי השטח של מרצדס

דור חדש לסקודה יטי יגיע בשנה הבאה

פורד ברונקו החדש – חוזרים לקשיחות?

לקראת תערוכת הרכב בגנבה 2017



תמונת היום בגלריות
שלג במדבר הירדני


חדש בפורומים שטח
אתר CARCOST "חווית קנייה"
קונים מוכרים | amiroos | 20.02.17
CARCOST
קונים מוכרים | amiroos | 20.02.17
carcost
שטח | amiroos | 20.02.17

חדש בלוח רכבי שטח
סוזוקי ג'ימיני
שנת 2008 | יד 1 | 20.02.17
איסוזו
שנת 2002 | יד 1 | 11.02.17
סוזוקי ג'ימיני
שנת 2015 | יד 1 | 10.02.17

ראשי > טיפ שטח > אנציקלושטח

קרייזלר

החברה הפחות מצליחה מבין שלושת יצרניות הרכב הגדולות בארה''ב, המוכרת בתחום השטח בעיקר בזכות חטיבת דודג' עם ה-POWER WAGON ובשנים האחרונות בזכות שליטתה במותג ג'יפ
מאת: עופר אדרעודכן: 31.05.09
קרייזלר וויאגר
וולטר קרייזלר התחיל את הקריירה שלו בתחום המוטורי כמכונאי רכבות, בסוף המאה ה-19. הוא התקדם עד לדרגת מנהל עבודה וב-1911 הוצע לו להתמנות כמנהל הייצור בביואיק, שכבר היתה חלק מג'נרל מוטורס. כחובב מכוניות מושבע, הוא הסכים. קרייזלר היה מוכשר בעבודתו והצליח לייעל את קו הייצור בצורה משמעותית. ב-1916, כשביל דורנט השתלט בשנית על ג'י.אם, הגיש קרייזלר את התפטרותו. דורנט, שלא רצה לאבד את המנהל המוכשר, הציע לו הצעה שאי אפשר לסרב לה: משכורת של 10,000 דולר בחודש (מקביל ל-160-170 אלף דולר של ימינו) ובונוס של חצי מיליון דולר בכל שנה, בכסף מזומן או במניות של ג'נרל מוטורס. קרייזלר כמובן ''חטף'' את ההצעה.
דודג ראם 2001
לאחר שלוש שנים הוא התפטר ומכר את המניות שלו לדורנט ב-10 מיליון דולר. המשכורת ההתחלתית שלו בביואיק, כשהתמנה למנהל הייצור, עמדה על 6,000 דולר בשנה. כעת היה לאחד האנשים העשירים ביותר בארהב. הוא נקרא לשקם את מפעל ויליס-אוברלנד שנקלע לקשיים, וכאן כבר דרש – וקיבל – משכורת של מיליון דולר בשנה. ב-1920 נפטרו האחים דודג' ואלמנותיהם מכרו את מפעל המכוניות, שנשא את שמם, לקרייזלר, שרכש גם את חברת המכוניות מקסוול, שינה את שמה לקרייזלר ויצא לדרך כיצרן כלי רכב עצמאי. הוא הקים עוד שתי חטיבות בחברה שלו, פליימות ודה-סוטו, וכמו שנעשה בג'נרל מוטורס ובפורד, כל חטיבה קיבלה מיצוב משלה, למרות שמכנית כלי הרכב של כולן היו דומים.

ב-1928 הקים קרייזלר גורד שחקים במנהטן, שנקרא על שמו, שהיה בזמנו הבניין הגבוה ביותר בעולם. ב-1936 יצא לפנסיה וב-1940 נפטר.
עליך להיות משתמש רשום כדי לצפות בהמשך הכתבה
להרשמה
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
פיתוח TGASoft| עיצוב יעל קציר
פרסם באתר |תקנונים|עזרה|דרושים |צור קשר |כתבו עלינו |מי אנחנו
כל הזכויות שמורות לאתר השטח הישראלי ©

 טיולי ג'יפים בעולם | טורקיה | טיול ג'יפים בטורקיה | מדבר מערביטיול ג'יפים במדבר המערבי | ירדןטיול ג'יפים בירדןמרוקו טיול ג'יפים במרוקו | יוון טיול ג'יפים ביוון | כתבות ניווט | GPS | תוכנות ניווט | מכשירי קשר | ערכת חילוץ | קומפרסור גדול | קומפרסור קטן | רצועת גרירה| מבחן  דרכים - ג'יפים | רכב שטחג'יפ סופה | באגי | ספורט מוטורי | ראלי | WRC | מסלול טיול | טרקטורון | אופנוע | טיול אופנועים  | טיולים בארץ | הדרכת נהיגה |  אינדקס שטח - עסקים    The Israeli Off-Road site  | 4X4 | Offroad | ATV | motorcycles יצרני רכב: אודי, איסוזו, אלפא רומיאו, ב.מ.וו, ביואיק, גאז, ג'יפ, ג'נרל מוטורס, דודג', דייהו, דהייטסו, האמר, הונדה, וולוו, זיל, טאטא, טויוטה, יונדאי, ימהה, לאדה, לנד רובר, לקסוסמאזדה, מיצובישי, מרצדס, ניסאן, סאנגיונג, סובארו, סוזוקי, סופה, סיטרואן, סקודה, פולאריס, פולקסוואגן, פורד, פורשה, פיז'ו, קאמאז, קיה, קרייזלר, רכב נצרת, רנו, שברולט, FDW, KTM