אתר השטח הישראלי - ג'יפים רכבי שטח מסעות טיולים ניווט נהיגה ישראל ירדן מדבר מערבי מצרים טורקיה מרוקו רומניה
EnglishEnglish | יציאה |  RSS  | הוסיפו למועדפים | הפכו לדף הבית
שלום אורח  להרשמה לאתר logo
חיפוש
חפשחפש באתר
חיפוש מתקדם
מסעות והדרכות
טיול חוויתי אל גבי ה...
נופי כינרת ורמת סירי...
ממזרח למערב הנגב - 3...

ציוד לשטח
זוג מכשירי קשר G7 Pro
695 ₪
אתיופיה - מדבר דנקיל והר הגעש ארטה-אלה
4200 $
רסקיו טייפ - סרט היתוך מסיליקון
49 ₪


קישורים חשובים‎
מסעות טיפוס הרים
מרוקו - טיול ג'יפים
מרוקו - טיול אופנועי שטח
גאורגיה - טיול ג'יפים
הדרכת נהיגה בשטח טרשי



שטח TV
שטח טיוי
מבחן האייל או למה צריך בקרת יציבות

חדשות
מפה ומשם – לקט ג'יפאים

הקונספטים של תערוכת הרכב בשנחאי

סיטרואן מרחיבה את היצע הקרוס-אוברים

תערוכת אוטומוטור - פסח 2017

ה-JEEP המהיר ביותר בעולם

גיפים, רק JEEP-ים

תמונות ראשונות: הדור הבא של סאנגיונג רקסטון



תמונת היום בגלריות
טיול סזוקי ויטרה פברואר 2017


חדש בפורומים שטח
הצטרפות לטיולי גיפים
טיולים בארץ | shlomif | 25.04.17
טיול מרתק
טיולים בארץ | אורח/ת | 25.04.17
תודה
טיולים בארץ | אורח/ת | 25.04.17

חדש בלוח רכבי שטח
סוזוקי גרנד ויטארה
שנת 2013 | יד 1 | 21.04.17
טויוטה לנד-קרוזר
שנת 2005 | יד 1 | 19.04.17
טויוטה לנד-קרוזר
שנת 2005 | יד 1 | 19.04.17

ראשי > טיפ שטח > אנציקלושטח

קרייזלר

החברה הפחות מצליחה מבין שלושת יצרניות הרכב הגדולות בארה''ב, המוכרת בתחום השטח בעיקר בזכות חטיבת דודג' עם ה-POWER WAGON ובשנים האחרונות בזכות שליטתה במותג ג'יפ
מאת: עופר אדרעודכן: 31.05.09
קרייזלר וויאגר
וולטר קרייזלר התחיל את הקריירה שלו בתחום המוטורי כמכונאי רכבות, בסוף המאה ה-19. הוא התקדם עד לדרגת מנהל עבודה וב-1911 הוצע לו להתמנות כמנהל הייצור בביואיק, שכבר היתה חלק מג'נרל מוטורס. כחובב מכוניות מושבע, הוא הסכים. קרייזלר היה מוכשר בעבודתו והצליח לייעל את קו הייצור בצורה משמעותית. ב-1916, כשביל דורנט השתלט בשנית על ג'י.אם, הגיש קרייזלר את התפטרותו. דורנט, שלא רצה לאבד את המנהל המוכשר, הציע לו הצעה שאי אפשר לסרב לה: משכורת של 10,000 דולר בחודש (מקביל ל-160-170 אלף דולר של ימינו) ובונוס של חצי מיליון דולר בכל שנה, בכסף מזומן או במניות של ג'נרל מוטורס. קרייזלר כמובן ''חטף'' את ההצעה.
דודג ראם 2001
לאחר שלוש שנים הוא התפטר ומכר את המניות שלו לדורנט ב-10 מיליון דולר. המשכורת ההתחלתית שלו בביואיק, כשהתמנה למנהל הייצור, עמדה על 6,000 דולר בשנה. כעת היה לאחד האנשים העשירים ביותר בארהב. הוא נקרא לשקם את מפעל ויליס-אוברלנד שנקלע לקשיים, וכאן כבר דרש – וקיבל – משכורת של מיליון דולר בשנה. ב-1920 נפטרו האחים דודג' ואלמנותיהם מכרו את מפעל המכוניות, שנשא את שמם, לקרייזלר, שרכש גם את חברת המכוניות מקסוול, שינה את שמה לקרייזלר ויצא לדרך כיצרן כלי רכב עצמאי. הוא הקים עוד שתי חטיבות בחברה שלו, פליימות ודה-סוטו, וכמו שנעשה בג'נרל מוטורס ובפורד, כל חטיבה קיבלה מיצוב משלה, למרות שמכנית כלי הרכב של כולן היו דומים.

ב-1928 הקים קרייזלר גורד שחקים במנהטן, שנקרא על שמו, שהיה בזמנו הבניין הגבוה ביותר בעולם. ב-1936 יצא לפנסיה וב-1940 נפטר.
עליך להיות משתמש רשום כדי לצפות בהמשך הכתבה
להרשמה
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
פיתוח TGASoft| עיצוב יעל קציר
פרסם באתר |תקנונים|עזרה|דרושים |צור קשר |כתבו עלינו |מי אנחנו
כל הזכויות שמורות לאתר השטח הישראלי ©

 טיולי ג'יפים בעולם | טורקיה | טיול ג'יפים בטורקיה | מדבר מערביטיול ג'יפים במדבר המערבי | ירדןטיול ג'יפים בירדןמרוקו טיול ג'יפים במרוקו | יוון טיול ג'יפים ביוון | כתבות ניווט | GPS | תוכנות ניווט | מכשירי קשר | ערכת חילוץ | קומפרסור גדול | קומפרסור קטן | רצועת גרירה| מבחן  דרכים - ג'יפים | רכב שטחג'יפ סופה | באגי | ספורט מוטורי | ראלי | WRC | מסלול טיול | טרקטורון | אופנוע | טיול אופנועים  | טיולים בארץ | הדרכת נהיגה |  אינדקס שטח - עסקים    The Israeli Off-Road site  | 4X4 | Offroad | ATV | motorcycles יצרני רכב: אודי, איסוזו, אלפא רומיאו, ב.מ.וו, ביואיק, גאז, ג'יפ, ג'נרל מוטורס, דודג', דייהו, דהייטסו, האמר, הונדה, וולוו, זיל, טאטא, טויוטה, יונדאי, ימהה, לאדה, לנד רובר, לקסוסמאזדה, מיצובישי, מרצדס, ניסאן, סאנגיונג, סובארו, סוזוקי, סופה, סיטרואן, סקודה, פולאריס, פולקסוואגן, פורד, פורשה, פיז'ו, קאמאז, קיה, קרייזלר, רכב נצרת, רנו, שברולט, FDW, KTM