שטח 4X4 > טיפ שטח > טיפ נהיגה

נעילת דיפרנציאל - מתי משתמשים?

מתי נשלב 4X4 ומתי ננעל דיפרנציאל מרכזי?
מתי נועלים את האחורי? ומתי את הקדמי?
ניסיון לעשות סדר ולקבוע מעט כללי אצבע בעולם שדורש מקצועיות, ניסיון ושכל ישר

כתב: עופר אוגש, אתר השטח הישראלי

מתי נשלב 4X4 ומתי ננעל דיפרנציאל מרכזי?

בכלי רכב שנוסע על הכביש במצב של 2X4 (שזו בדרך כלל הנעה אחורית, כמו בג'יפים ותיקים, או בטנדרים למיניהם) יש לשלב 4X4 כשצריך! אז מתי צריך? - התשובה בהמשך... בכלי רכב שנוסע באופן קבוע, גם על הכביש, במצב של 4X4 קיים דיפרנציאל מרכזי ואותו יש לנעול כאשר צפוי כי הרכב יאבד את האחיזה באחד מגלגליו - או על פי הגדרת היצרן כאשר: ''When traction is likely to be lost''

מתי נשלב 4X4 ומתי ננעל דיפרנציאל מרכזי?

אז מתי צפוי כי...

וכאן בדיוק מתחיל ויכוח עתיק יומין בין אנשי השטח - מתי צריך? מתי אנו צופים כי הרכב יאבד את אחיזתו? בנסיעה רגועה על שבילי קק''ל? - כנראה שלא (ואז אין סיבה לנעול) בטיפוס בעבירות קשה במקום שבו יש שפע הצלבות וכדומה - בטוח שכן (ואז נועלים) והבעיה האמיתית - היא בכל אותם מצבי ביניים כאשר לא ברור מראש האם נועלים או לא!

 אז מתי צפוי כי...

אז ראשית ואכתוב זאת גם בסיום אין תחליף לשכל הישר, למקצועיות ולניסיון של הנהג!

למה ההתלבטות?

בנסיעה ברכב בעל 3 דיפרנציאלים, כלומר רכב 4X4 כל הזמן, העברת הכוח לכל אחד מארבעת הגלגלים היא אופטימאלית ומאפשרת לנו נהיגה בטוחה יותר ושמירה על מכלולי הרכב. במצב שבו הרכב מאבד אחיזה באחד מגלגליו והדיפרנציאל המרכזי ''פתוח'' (כלומר אינו נעול), כל הכוח של הרכב יופנה לגלגל שאין לו אחיזה בקרקע (כי כך פועל הדיפרנציאל). המשמעות היא ששאר 3 הגלגלים שלהם אחיזה בקרקע, אינם משתתפים כלל בהנעת הרכב. כאשר תחודש האחיזה בגלגל שאליו מופנה כרגע כל הכוח, ייווצר עליו עומס גדול מאוד שיכול ליצור נזק למכלולים. ברכב שהוא 4X2 על הכביש ואין לו דיפרנציאל מרכזי אפשר להתייחס לשאלת שילוב 4X4 או לא בדומה לשאלה האם לנעול דיפרנציאל מרכזי או לא (למרות ההבדלים המהותיים שבניהם).


להסבר על הדיפרנציאלים הקליקו כאן

למה ההתלבטות?

אז מה עושים?

נועלים רק כשצריך! אבל לפני שנכנסנו למצב של אובדן אחיזה (יופי - אבל זו לא תשובה) ולכן נהג שמכיר את הרכב ואת השטח יכול לנסוע עם דיפרנציאל פתוח בזמן שהוא חושב שלרכב יש אחיזה טובה (לדוגמה: בשבילי עפר ללא בורות ומהמורות) ולנעול לפני שהוא נכנס למקומות שיש בהם חשש לאובדן אחיזה! נהג שמתלבט - ראוי שינעל דיפרנציאל מרכזי בכל מקום שבו יש לו ספק, כלומר: יש ספק - אין ספק (אז נועלים).

אז מה עושים?

כדאי לדעת:

נעילה ללא צורך (בדוגמה הקיצונית - על הכביש) - גורמת לפיתול וסדקים שיובילו לשבר במכלולי ההנעה. הנזק המיידי נגרם בדרך כלל לציריות, גלי הינע, צלבים ועוד. אי שימוש במנגנון הנעילה כשצריך - גורמת נזק לדיפרנציאל ויכולה לגרום לשבר במכלולים. הדבר נכון במיוחד במצבים שבהם גלגל מאבד אחיזה ומקבל את כל המהירות/כוח של הרכב. כאשר הגלגל מחדש את אחיזתו בקרקע מופעלים עומסים גבוהים ופתאומיים על הדיפרנציאל ועל שאר מכלולי ההנעה. עומס כזה ניתן היה למנוע לו הדיפרנציאל היה נעול והתנועה הייתה רציפה.

כדאי לדעת:

לשם ההמחשה ניתן לבצע סיבוב פרסה חד על כביש עם דיפרנציאל נעול - מרגישים זאת בפידבק חזק בהגה, ברעש מכיוון הגלגלים הרוצים להסתובב במהירות שונה ולא יכולים לעשות זאת (כי הדיפרנציאל נעול) ולא יכולים להחליק (כי אחיזתם בכביש טובה).

מה עדיף?

כלל אצבע: כשלא יודעים, כדאי לנעול ולנסוע לאט - זה הפיתרון שכנראה ממזער את הנזקים והופך את הרכב לעביר בצורה האופטימאלית. את הדיפרנציאל יש לנעול בטרם החליק אחד מהגלגלים - חוסך עומסים מיותרים על מערכת ההינע ומאפשר תנועה רציפה. ואם נהיה פרקטיים, אז יש לנעול אותו בדרכים לא סלולות ולא כבושות. שימו לב שאתם יכול לנסוע גם על הכביש בשילוב הנעה כפולה בתנאי שהדיפרנציאל המרכזי אינו נעול!

מה עדיף?

ומה לגבי הדיפרנציאל האחורי?

נעילה אחורית נפוצה בהרבה רכבי שטח שכן היא ''מתבקשת'' ויעילה מאוד בעיקר בטיפוס עלייה. ההסבר הפשוט הוא שבעיות עבירות לא יופיעו במישור, או בירידה, אלא בעלייה, ואז ממילא רוב המשקל מופנה לעבר הגלגלים האחוריים. הצלבה במצב שכזה תגרום לכוח לברוח לעבר הגלגל נטול האחיזה. במצב שכזה נעילה אחורית תצליח להניע את כלי הרכב, גם אם רק גלגל אחד משיג אחיזה אפקטיבית. את הדיפרנציאל האחורי יש לנעול לפני שמתחילים לטפס עלייה קשה או לעבור מכשול (כגון: הצלבה) ולא לשכוח לשחרר אותו בסיום המכשול. כלל אצבע: אם אתם לא במצב LOW בתיבת ההעברה, כנראה שאין לכם צורך לנעול את האחורי! חשוב לנעול את הדיפרנציאל במצב עצירה ולא בתנועה וכדאי לעשות זאת טרם המכשול - גם כדי להגיע מוכן למכשול וגם כדי לאפשר למנגנון המכאני להשתלב ולהינעל. יש לנסות ולנסוע בקו ישר (טיפ שנכון בכלל בטיפוס - שכן ה''כוח'' של הרכב מופנה בכיוון העלייה) ואם פונים, יש לבצע זאת במהירות נמוכה.


לטיפ שטח: טיפוס עליה בשטח טרשי הקליקו כאן

ומה לגבי הדיפרנציאל האחורי?

ובירידות ?

בדקנו את הנושא לעומק ובתשובות לשאלה - האם לנעול בירידה? התקבלה תשובה מ-ARB (יצרן נעילות מוביל) ומחברת מרצדס (מתמחים ברכבי שטח) שההנחיה המקצועית אומרת: ירידה כמו עלייה!! בכל מקום שבו יש סכנה לאיבוד אחיזה יש לנעול דיפרנציאל! שימו לב: נעילת דיפרנציאל קדמי בירידה מפותלת או בכל מקום בו נדרשת 'עבודת הגה' (כמו גם בעלייה) מפעילה עומס כבד על חלקי ההנעה וההיגוי ועלולה לגרום לשברים.

ובירידות ?

וכמו שכתבתי בתחילה - אין תחליף לשכל הישר!, לניסיון ולמקצועיות של הנהג!

תגובות

38 תגובות

1

acfacf

28 בספטמבר 2006 ב 17:07

מתי לשלב 4Lומתי 4H?

מה ההבדל בין 4L לבין 4H? מתי אשתמש בכל אחד מהמצבים?

2

acfacf

28 בספטמבר 2006 ב 17:09

שילוב 4X4 בירידה

לא הבנתי מהכתבה - האם לא מומלץ לשלב 4L בירידה חדה? מה כן כדאי?

3

Ogash Ofer

01 באוקטובר 2006 ב 08:36

הדיפרנציאל ותיבת ההעברה

הכתבה עוסקת בשימוש נכון של הדיפרנציאל והנעילות שלו. תיבת ההעברה (HIGH ו- LOW ) היא חלק אחר ברכב ותפקידה לשנות את יחס ההעברה בין המנוע ותיבת ההילוכים לגלגלים תיבת ההעברה מעניקה לרכב ''יותר כוח'' על חשבון המהירות. לשם ההמחשה הילוך ראשון הופך להיות הילוך מינוס 2, הילוך שני הופך להיות הילוך מינוס 1, הילוך שלישי הופך להיות הילוך 1 וכך הלאה... השימוש בהילוך LOW מומלץ בעלייה ובירידה תלולה ובשטח טכני ומאפשר לנסוע בנוחות ובבטיחות במקומות בהם העבירות קשה יותר.

4

acfacf

05 באוקטובר 2006 ב 19:00

דרושה הבהרה

הי עופר, תודה על התגובה האם תוכל להבהיר אז מה ההבדל בין 2high, 4high, ו- 4low, ומתי נישתמש בכל אחד? האם 4high ו- 4low אינם סוגרים דיפרנציאל יחד עם השילוב להילוך כוח? טראנו 96

5

אתר השטח 4X4

08 באוקטובר 2006 ב 07:52

עופר יוכל לענות רק בשבוע הבא, מכיוון ש...

הוא כרגע מדריך את מסע חוצה ישראל ובסיומו הוא ימשיך מאילת להדריך את המסע לירדן. תודה,אמיר אתר השטח הישראלי

6

Ogash Ofer

11 באוקטובר 2006 ב 14:00

תיבת העברה HIGH ו- LOW

בטראנו אין דיפרנציאל מרכזי וכל שילוב ל- 4X4 משלב את ההנעה הקדמית בנוסף לזו האחורית (איתה הרכב נע במצב של 2X4). תיבת ההעברה במקרה של הטראנו מחלקת את הכוח בין הציר הקדמי לציר האחורי באופן קבוע! (בשונה מרכב עם דיפרנציאל מרכזי בו מקבל כל ציר את הכוח בהתאם לתנאי השטח). שילוב 4X4 בטראנו יתבצע בכל שטח בו הרכב לא יוכל לנסוע רק עם הנעה אחורית (כאשר קיים חשש לאובדן אחיזה בסרן האחורי). לדוגמה: בשבילי כורכר מהודקים, כמו שבילי נוף של קק''ל, אין צורך לשלב 4X4 ואילו בשבילים בהם יש בורות ומכשולים לאורך הדרך או בטיפוס או ירידה בשטח מומלץ לשלב 4X4. השימוש ב-LOW הוא בכל מקום בו הרכב יתקשה להתקדם בגלל השיפוע (בטיפוס עליה) או המכשולים (בנסיעה איטית בשטח טכני). כתבה מסודרת בנושא תעלה בקרוב...

7

moshikob

25 באוקטובר 2006 ב 09:23

מה עושים עם טראקן ללא נעילות

עופר קראתי בעיון אבל בטרקאן אין נעילות אלא רק מנגנון של מניעת החלקה. כיצד מתמודדים עם הצלבות ? מה עושים ?

8

Ogash Ofer

25 באוקטובר 2006 ב 11:08

רכב ללא נעילת דיפרנציאל (אחורית)

ברכב ללא נעילת דיפרנציאל (אחורית או קדמית) יש לנהוג במקצועיות רבה יותר! במקרה של הצלבה - מצב בו גלגל מקדימה באויר וגלגל מאחור באויר (מצב המעמיד רכב ללא נעילות רוחביות במקום) - יש לנסוע מהר יותר ולחלוף על פני הנקודה בה יש הצלבה עם התנופה של הרכב. במקרה של טיפוס מעלה/מדרגה - יש לבנות טוב יותר את המעלה, לתכנן טוב יותר את מסלול העליה (כמה שיותר ישר וללא הצלבות) ובסןף לבוא מהר יותר כדי לצלוח את הקטעים ללא אחיזה עם התנופה של הרכב.

9

bareliran

10 בנובמבר 2006 ב 19:13

איזו נעילה יש לשירוקי?

האם למשהו יש מושג איזו נעילת דפרנציאל יש לג'יפ גראנד שירוקי, אם בכלל? ואם יש, האם היא אוטומאטית? או שיש דרך לשלב זאת באופן חשמלי או מכאני?

10

idan_ti

14 באפריל 2009 ב 22:25

יצירת אפקט דומה לנעילת דיפרנציאל

11

Ogash Ofer

14 באפריל 2009 ב 23:07

תלוי במודל ובדגם

יש דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה ויש מערכת ממוחשבת לנעילת גלגל מחליק - דבר היוצר תגובה בדיפרנציאל והפניית המהירות לגלגל שעל הקרקע (ראה את הכתבה על הדיפרנציאל).

12

idan_ti

17 באפריל 2009 ב 15:30

טכניקה ברכב אוטומטי

יש טכניקה להחלץ מהצלבה ברכבים אוטומטיים : בעת הצלבה ניתן ללחוץ לחיצה חזקה על הברקס. במקביל לוחצים לחיצה קלה על הגז ולאחר משחררים את הברקס . בגלל שלחצנו על הברקס בעצם לכל הגלגלים יש התנגדות זה כעת באלפית שניה שנשחרר את הברקס ונלחץ על גז יעבור כוח לגלגל עם האחיזה וזה עשוי לשחרר אותנו מההצלבה.

13

אורח/ת

16 במאי 2009 ב 15:20

נעילת דיפ' מרכזי בחולות

בנסיעה בחולות,ללא שילוב ל low האם לנעול דיפ' מרכזי או רק כאשר מורידים
ל- low [לאנד קרוזר ללא נעילת דיפ' אחורי] ?

14

אורח/ת

23 בספטמבר 2009 ב 01:33

שילוב 4 על 4

בנסיעה בחולות האם שילוב low \ high מכניס לפעולה את הגלגלים הקידמיים ואם כן מדוע מדוע שקע הרכב בחול רך והאם נעילת הדיפרנציאל הקידמי היתה עוזרת וכן הורדתי אוויר לפני הכניסה לחולות אין לי נעילה אחורית איפון 93 לא טורבו תודה מראש

15

Ogash Ofer

23 בספטמבר 2009 ב 05:44

נהיגה בחולות ודיפרנציאל מרכזי

מומלץ לנעול דיפרנציאל מרכזי בשטח חולי (מוריד את העומס מעליו).
 

16

Ogash Ofer

23 בספטמבר 2009 ב 05:48

שילוב 4X4

שילוב HIGH או LOW אינו קשור ל- 4X4 ישירות - תלוי ברכב!
בחלק מהרכבים הנוסעים רק עם הנעה אחת - שילוב 4X4 (מה שאתה קורא HIGH) משלב הנעה כפולה.
הרכב שוקע בחולות ללא קשר להנעה כפולה 4X4. זה קורה כי החול רך ושטח הפנים של הגלגל צר.
ממליץ לקרוא את טיפ נהיגה בשטח חולי.

17

אורח/ת

30 בינואר 2012 ב 21:14

נעילה קדמית

יש לי רנגלר (נעילה דיפ אחורי בלבד)האם מומלץ להתקין גם קדמי למרות שמיירב הנסיעה 98% זה בכביש אך אני גם אוהב אתגרי שטח ואם כן האם ללכת רק על שליטה מתא נהג

18

Ogash Ofer

30 בינואר 2012 ב 21:20

נעילה קדמית

אורח/ת כתב/ה:
"יש לי רנגלר (נעילה דיפ אחורי בלבד)האם מומלץ להתקין גם קדמי למרות שמיירב הנסיעה 98% זה בכביש אך אני גם אוהב אתגרי שטח ואם כן האם ללכת רק על שליטה מתא נהג"
שאלת השאלות... ואין תשובה חד משמעית! נעילה אחורית נדרשת בטיפוסים בשטח קשה, שזה רק חלק קטן מהדרך בשטח. נעילה קידמית נדרשת בטיפוסים קשים עוד יותר, כאשר הנעילה האחורית אינה מספיקה, שזה חלק עוד יותר מזערי מהטיול בשטח. אבל לנעילות נשלטות יש יתרון והן שומרות על המכלולים של הרכב בטיפוסים קשים (וזה בדרך כלל לא רע לנעול ולעלות למעלה). ולכן אם אתה בעל הממון המתאים ומשתמש ברכב גם לעבירות - בהחלט מומלץ!

19

אורח/ת

30 בינואר 2012 ב 21:57

חברה מומלצת

האם יש חברה מומלצת לרנגלר לנעילה הקדמית

20

Ogash Ofer

30 בינואר 2012 ב 22:33

חברה מומלצת

אורח/ת כתב/ה:
"האם יש חברה מומלצת לרנגלר לנעילה הקדמית"
נעילה קידמית נשלטת זה ARB

21

AMIR.B

30 בינואר 2012 ב 22:41

רק ARB

אני יודע שהם הכי נפוצים אך האם יש למשל לדטרוייט גם נעילה נישלטת? או חברה אחרת (ARB) יותר מידי מורכבת ואני מפחד מתקלות

22

עופר אדר

06 במאי 2012 ב 10:01

לאמיר

אחד היתרונות של הרנגלר הוא שוק האפטרמרקט הענק...
יש לרכב שלך נעילות של OX - עם בחירה בין הפעלה פניאומטית, חשמלית או עם כבל
נעילות של EATON - הפעלה חשמלית
ונעילות של AUBORN - שמתפקדות במצב רגיל כמוגבלות החלקה עם אפשרות לנעילה מלאה
תריץ חיפוש על differential lockers תקבל המון מידע, כמו באתר הזה https://www.4wheelparts.com/Drivetrain-and-Differentials/Hubs.aspx?t_c=12&t_s=237
 

23

אורח/ת

10 ביוני 2012 ב 07:58

כשהרכב מתחפר בחול ים יש טעם לנעול דיפרנל

הרי מיילא אין בעייה של כח אלא של אחיזה, השאלה אם דיפרנציאל מסייע בזה

24

Ogash Ofer

13 בנובמבר 2013 ב 12:58

האם לנעול בירידה?

אוהד בן אהרון (מדריך באתר השטח) בדק את הנושא לעומק ובתשובות לשאלה - האם לנעול בירידה? התקבלה תשובה מ-ARB (יצרן נעילות מוביל) ומחברת מרצדס (מתמחים ברכבי שטח) שההנחיה המקצועית אומרת:

ירידה כמו עלייה!!

בכל מקום שבו יש סכנה לאיבוד אחיזה יש לנעול דיפרנציאל!

25

ששון ששון

13 בנובמבר 2013 ב 14:29

לנעול או לא לנעות זו השאלה.

שלום לכולם.
כמובן כמו בעליה כך בירידה ממש אותו מצב של חוסר אחיזה.
כמובן צריך לנעול למי שיש נעילה. ועדיף אחורה וקדימה למי שיש.

26

qpon12

13 בנובמבר 2013 ב 22:03

נעילה ברכב אוטומטי

שלום. יש לי טרופר דיזל נעילות קידמי ואחורי,קראתי את כל התכובת על הנעילות,אני לא יודע מה זה נעילה מרכזית יש לי או אין וכיצד מתפעלים אותה. אודה

27

אורח/ת

26 ביוני 2014 ב 16:36

נעילת דיפרנציאל

מעניין מאוד

28

אורח/ת

26 ביולי 2015 ב 16:19

יש פתרון לרכב ללא נעילת דיפרנציאל רוחבית

אם הרכב הוא 4X4 יש להכניס להילוך כוח ללחוץ על הבלמים בינוני ו"פול גז" ניתן גם לפמפם.
אם הרכב הוא 4X2 ומעצור היד הוא על גלגלי ההנעה יש לסגור מעצור יד , הילוך נמוך ו"פול גז" .
רצוי מאד לנהיגה בכביש מושלג או קפוא למרחקים קצרים!!
הכותב מומחה ליציבות רכב- הטיפ. בחינם

29

Ogash Ofer

26 ביולי 2015 ב 16:59

נעילה ברכב אוטומטי

qpon12 כתב/ה:
" שלום. יש לי טרופר דיזל נעילות קידמי ואחורי,קראתי את כל התכובת על הנעילות,אני לא יודע מה זה נעילה מרכזית יש לי או אין וכיצד מתפעלים אותה. אודה "
בטרופר אין לך נעילה מרכזית - כי אין דיפרנציאל מרכזי. יש רק הנעה אחורית או הנעה 4X4 ושני דיפרנציאלים רוחביים מקדימה ומאחור.

30

Ogash Ofer

26 ביולי 2015 ב 17:02

יש פתרון לרכב ללא נעילת דיפרנציאל רוחבית

אורח/ת כתב/ה:
"אם הרכב הוא 4X4 יש להכניס להילוך כוח ללחוץ על הבלמים בינוני ופול גז ניתן גם לפמפם.
אם הרכב הוא 4X2 ומעצור היד הוא על גלגלי ההנעה יש לסגור מעצור יד , הילוך נמוך ופול גז .
רצוי מאד לנהיגה בכביש מושלג או קפוא למרחקים קצרים!!
הכותב מומחה ליציבות רכב- הטיפ. בחינם
"
לא הייתי מאמץ את הטיפ שלך כלכך מהר! בטח שלא על קרח!!! מי שאין לו נעילה - אז שילמד לנהוג בלעדיה ולא באמצעות הבלמים. כן אפשרי -  למי שיש ידיים טובות, הוא ליצור שתי ידיות הנד-ברקס (ברקס יד) אחת לכל גלגל מאחור ואז באמצעות שליטה על הבלמים ''לנעול'' את הגלגל המחליק ולקבל מעין עבודת ''בקרת אחיזה'' מאחור - משהו שדומה למצב של ''נעילת דיפרנציאל''.

31

אורח/ת - שי

17 ביוני 2019 ב 08:52

בוקר טוב
חוששני שנסעתי עם נעילה אחורית
מראשלצ להוד השרון
בקיצור הנעילה האחורית לא משתחררת והפראדו נוסע ישר בלי רעשים אבל בפנייה לא מצליח כי הסרן האחורי נעול
האם נגרם נזק רציני ואיך משחררים את הנעילה

32

Ogash Ofer

19 ביוני 2019 ב 06:53

אורח/ת - שי כתב/ה:
"

בוקר טוב
חוששני שנסעתי עם נעילה אחורית
מראשלצ להוד השרון
בקיצור הנעילה האחורית לא משתחררת והפראדו נוסע ישר בלי רעשים אבל בפנייה לא מצליח כי הסרן האחורי נעול
האם נגרם נזק רציני ואיך משחררים את הנעילה

"
הנזק יכול להיגרם לאורך זמן.
אם יש לך תקלה והנעילה לא משתחררת (אפשר לבדוק ולהרגיש זאת בסיבוב חד על המקום) גש למוסך לבדיקה.

33

אורח/ת - סובארו awd

17 באפריל 2020 ב 16:27

האם לסובארו פורסטר דור ראשון יש דיפרנציאל מרכזי? ואם כן האם ניתן לנעול אותו?

34

Ogash Ofer

17 באפריל 2020 ב 17:06

אורח/ת - סובארו awd כתב/ה:
"

האם לסובארו פורסטר דור ראשון יש דיפרנציאל מרכזי? ואם כן האם ניתן לנעול אותו?

"
כל הפורסטרים מכול הדורות הם בעלי 3 דיפרנציאלים והם 4X4 כל הזמן!
לדגם הראשון יש כפתור לנעילת דיפרנציאל מרכזי.

35

אורח/ת - יאיר

19 בפברואר 2021 ב 12:11

סליחה . המאמר לא מקצועי כלל.
ככלל סע ללא נעילות.
בהצלבות נעל מרכזי.
באם זה הצלבה קשה תוסיף אחורי.
באם יותר קשה תוסיף קידמי.
יש לשים לב כמה שפחות להפעיל היגוי כאשר נעול אחורי. בקידמי ברור- אין ליסוע בסיבוב שנעול ( אלא אם כן גלגל קידמי באויר ואין בעיה)
בהצלחה והנסיון עושה הכל...

36

Ogash Ofer

19 בפברואר 2021 ב 16:34

אורח/ת - יאיר כתב/ה:
"

סליחה . המאמר לא מקצועי כלל.
ככלל סע ללא נעילות.
בהצלבות נעל מרכזי.
באם זה הצלבה קשה תוסיף אחורי.
באם יותר קשה תוסיף קידמי.
יש לשים לב כמה שפחות להפעיל היגוי כאשר נעול אחורי. בקידמי ברור- אין ליסוע בסיבוב שנעול ( אלא אם כן גלגל קידמי באויר ואין בעיה)
בהצלחה והנסיון עושה הכל...

"
אהבתי את הסיכום - נראה שקראתי היטב את הכתבה.
רק אי דיוק קטן: בשטח יש אבדני אחיזה לא רק בהצלבות...

37

אורח/ת - אורח

17 ביולי 2021 ב 09:34

בשילוב 4X4 ונסיעה לאחור נישמעדפיקה חזקה.
איסוזו טרופר
מה הסיבה?

38

Ogash Ofer

17 ביולי 2021 ב 10:03

אורח/ת - אורח כתב/ה:
"

בשילוב 4X4 ונסיעה לאחור נישמעדפיקה חזקה.
איסוזו טרופר
מה הסיבה?

"
איסוזו טרופר נוסע על הכביש במצב של 2X4 - הנעה אחורית בלבד.
בשילוב 4X4 מצטרפת גם ההנעה הקדמית ויכול ושם יש בעיה בלוקרים של הגלגלים הקדמיים, בדיפרנציאל הקדמי, בגל ההינע או בקיצור לך למוסך לבדוק את הבעיה.