שטח 4X4 > טיפ שטח > טיפ נהיגה

איך מסתדרים עם ''באמפים''

איך עוברים בור כזה או גבשושית שכזו מבלי להעיף את הרכב באויר?

בורות לרוחב הדרך הן דבר נפוץ. מכשול זה דומה ל''באמפ'' בכביש (אותה גבשושית התקועה לה, לרוחב הכביש, באזורים הומי ילדים) רק הפוך. איך עוברים בור כזה או גבשושית שכזו מבלי להעיף את הרכב באויר, ובמהירות סבירה? איך יוצאים ממצב שכזה בשטח במידה ולא הבחנו כמה מטרים לפני כן? את התשובה נחלק לשניים: 1. מעבר גבשושית בכביש. 2. מעבר בור או גבשושית בשטח.

מעבר גבשושית בכביש:

בכביש עלינו לשמור על מהירות סבירה על מנת שלא נפגע עם החלק התחתון של הרכב בגבשושית. הגענו לגבשושית, טיפסנו עליה עם הגלגלים הקידמיים, ירדנו לצידה השני עם הגלגלים הקידמיים ואילו הגלגלים האחוריים נימצאים על שיא הגבשושית, במצב כזה ניתן לחיצה טובה על דוושת הדלק על מנת שהרכב יחליק עצמו במורד הגבשושית וימשיך לדחוף/למשוך עצמו קדימה ובכך נבטל את הנטיה הטיבעית של החלק האחורי לשקוע בעקבות הירידה. הרכב יחליק קדימה והירידה לא תורגש כמכה המטלטלת את היושבים ו/או מעיפה אותו לתקרת הרכב.

מעבר בור או גבשושית בשטח:

בשטח הדבר דומה אך יש אמצעים מקילים. דבר ראשון המהירות בשטח גדולה יותר שכן לנהג שאינו מנוסה מאוד קשה להבחין מרחוק במכשול כזה. אז מה עושים? הבחנת במכשול, לחץ בחוזקה על הבלם, אל תיבהל הרכב יחליק לכיוון המכשול. לפני המכשול הרפה מן הבלם גלוש לתוך הבור כשהרכב משוחרר מכל כח (אפילו עם לחיצת מצמד), הגלגלים, הקידמיים ירדו לבור והאחוריים נימצאים על שפתו. במצב זה לחץ על דוושת התאוצה כדי שהחלק האחורי לא יפול במכה לבור אלא יחליק לתוכו ומשם בעוד לחיצת גז עולים הקידמיים על שפת הבור מנגד, במצב זה הנח לדוושת הגז ותן לרכב להחליק לבד החוצה. בשלב הראשון, בלמנו כדי להוריד במהירות שלא התאימה לכניסה למכשול. בשלב השני שיחררנו את הכוחות הפועלים על תנועת הרכב. בשלב השלישי הוספנו גז בכדי לבלום את נפילת החלק האחורי ובשלב האחרון שיחררנו שוב את דוושת הגז בכדי למנוע קפיצת הרכב ביציאה מן המכשול. בהצלחה.

תגובות

0 תגובות