אתר השטח הישראלי - ג'יפים רכבי שטח מסעות טיולים ניווט נהיגה ישראל ירדן מדבר מערבי מצרים טורקיה מרוקו רומניה
EnglishEnglish | יציאה |  RSS  | הוסיפו למועדפים | הפכו לדף הבית
שלום אורח  להרשמה לאתר logo
חיפוש
חפשחפש באתר
חיפוש מתקדם
מסעות והדרכות
נחל קדרון, מנזר המרס...
טיול מועדון סוזוקי ו...
מסע חוצה נגב - פסח 2...

ציוד לשטח
זוג מכשירי קשר G7 Pro
695 ₪
אתיופיה - מדבר דנקיל והר הגעש ארטה-אלה
4200 $
רסקיו טייפ - סרט היתוך מסיליקון
49 ₪


קישורים חשובים‎
מסעות טיפוס הרים
מרוקו - טיול ג'יפים
מרוקו - טיול אופנועי שטח
גאורגיה - טיול ג'יפים
הדרכת נהיגה בשטח טרשי



שטח TV
שטח טיוי
מבחן האייל או למה צריך בקרת יציבות

חדשות
המיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש הושק בישראל

הבחירות של הקונסיומר רפורט ל-2017: סובארו פורסטר ו-XV

הדור הבא של הסובארו XV נחשף

כוכבות חדשות במבחני ריסוק

מיצובישי חושפת את האקליפס קרוס

אלפא רומיאו משיקה את הסטלביו



תמונת היום בגלריות
טיול סזוקי ויטרה פברואר 2017


חדש בפורומים שטח
מעלה נוח עם פורסטר
סובארו | Ogash Ofer | 23.03.17
עם יחיאל ביער בן שמן 10.3.2017
טיולים בארץ | אורח/ת | 23.03.17
מעלה נוח עם פורסטר
סובארו | rafi2803 | 23.03.17

חדש בלוח רכבי שטח
מיצובישי פאג'רו
שנת 2010 | יד 2 | 05.03.17
טויוטה פראדו
שנת 1999 | יד 3 | 03.03.17
מיצובישי פאג'רו
שנת 2008 | יד 5 | 24.02.17

ראשי > טיפ שטח > אנציקלושטח

לקסוס

לקסוס חוגגת 20 שנים לצעד היומרני ששנה את תחום רכבי היוקרה ושנתיים לתחילת שיווק המכוניות בארץ. איך זה התחיל? מה השתנה? ומה יהיה?
מאת: אלי שאולי  צלם: יצרנים/רוני נאקעודכן: 26.02.09
תגיות: Lexus | Toyota | טויוטה | לקסוס | 

''החלטתי להשקיע מיליארד דולר ומליון שעות עבודה כי נמאס לי לשבת בלימוזינות עם שם של מישהו אחר עליהם'' (שושירו טויוטה נשיא טויוטה 1989).


 

לפני עשרים שנה, בתחילת ינואר 1989, יצא לדרך בדטריוט הקפואה אחד המהלכים היומרניים ביותר של תעשיית הרכב היפנית עם הצגת הלקסוס LS400. זה היה שיאו של פרויקט שהחל  שש שנים קודם וכלל מאמץ פיתוח חסר תקדים של צוותי התכנון, השקעת מיליארד דולר ובניית 450 אבות טיפוס שעברו ביחד 4.3 מליון קילומטרים.

טויוטה הקימה חטיבת פאר עבור השוק האמריקני שקראה תיגר על הגמוניית מרצדס וב.מ.וו. התגובות היו ספקניות. רק מעטים האמינו שהיפנים באמת יכולים לאיים על המורשת והיוקרה הגרמנית. רבים זלזלו ואף השתלחו בעובדה שבעת השקת המכונית עוד נהלו היפנים מאבק משפטי מול חברה בשם לקסיס על הזכות להשתמש בכינוי.

לקסוס הורשתה להשתמש בשם רק בתוך התערוכה, זאת אחרי ערעור על פסק דין שאסר עליה להשתמש בו כלל.  ''לקסוס או איך שיקראו לה '' אמר בזלזול הבוס של ג'נרל מוטורס, ואילו נשיא סאאב ארצות הברית הבטיח שמדובר ''בעוד שתי מכוניות סדן משעממות מיפן''.

עליך להיות משתמש רשום כדי לצפות בהמשך הכתבה
להרשמה
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
פיתוח TGASoft| עיצוב יעל קציר
פרסם באתר |תקנונים|עזרה|דרושים |צור קשר |כתבו עלינו |מי אנחנו
כל הזכויות שמורות לאתר השטח הישראלי ©

 טיולי ג'יפים בעולם | טורקיה | טיול ג'יפים בטורקיה | מדבר מערביטיול ג'יפים במדבר המערבי | ירדןטיול ג'יפים בירדןמרוקו טיול ג'יפים במרוקו | יוון טיול ג'יפים ביוון | כתבות ניווט | GPS | תוכנות ניווט | מכשירי קשר | ערכת חילוץ | קומפרסור גדול | קומפרסור קטן | רצועת גרירה| מבחן  דרכים - ג'יפים | רכב שטחג'יפ סופה | באגי | ספורט מוטורי | ראלי | WRC | מסלול טיול | טרקטורון | אופנוע | טיול אופנועים  | טיולים בארץ | הדרכת נהיגה |  אינדקס שטח - עסקים    The Israeli Off-Road site  | 4X4 | Offroad | ATV | motorcycles יצרני רכב: אודי, איסוזו, אלפא רומיאו, ב.מ.וו, ביואיק, גאז, ג'יפ, ג'נרל מוטורס, דודג', דייהו, דהייטסו, האמר, הונדה, וולוו, זיל, טאטא, טויוטה, יונדאי, ימהה, לאדה, לנד רובר, לקסוסמאזדה, מיצובישי, מרצדס, ניסאן, סאנגיונג, סובארו, סוזוקי, סופה, סיטרואן, סקודה, פולאריס, פולקסוואגן, פורד, פורשה, פיז'ו, קאמאז, קיה, קרייזלר, רכב נצרת, רנו, שברולט, FDW, KTM