אתר השטח הישראלי - ג'יפים רכבי שטח מסעות טיולים ניווט נהיגה ישראל ירדן מדבר מערבי מצרים טורקיה מרוקו רומניה
EnglishEnglish | יציאה |  RSS  | הוסיפו למועדפים | הפכו לדף הבית
שלום אורח  להרשמה לאתר logo
חיפוש
חפשחפש באתר
חיפוש מתקדם
מסעות והדרכות
שמורת נחל מכוך - שבת...
טיול מועדון סוזוקי ו...
דרום אדום - קצת אחרת...

ציוד לשטח
זוג מכשירי קשר G7 Pro
695 ₪
אתיופיה - מדבר דנקיל והר הגעש ארטה-אלה
4200 $
רסקיו טייפ - סרט היתוך מסיליקון
49 ₪


קישורים חשובים‎
מסעות טיפוס הרים
מרוקו - טיול ג'יפים
מרוקו - טיול אופנועי שטח
גאורגיה - טיול ג'יפים
הדרכת נהיגה בשטח טרשי



שטח TV
שטח טיוי
מבחן האייל או למה צריך בקרת יציבות

חדשות
מפה ומשם – לקט ג'יפאים

האם קם יורש אפשרי לדיפנדר?

קרוס-אובר חדש של סיטרואן יוצג בתערוכת ג'נבה הקרובה

מתקפת רכבי השטח של מרצדס

דור חדש לסקודה יטי יגיע בשנה הבאה

פורד ברונקו החדש – חוזרים לקשיחות?

לקראת תערוכת הרכב בגנבה 2017



תמונת היום בגלריות
שלג במדבר הירדני


חדש בפורומים שטח
אתר CARCOST "חווית קנייה"
קונים מוכרים | amiroos | 20.02.17
CARCOST
קונים מוכרים | amiroos | 20.02.17
carcost
שטח | amiroos | 20.02.17

חדש בלוח רכבי שטח
סוזוקי ג'ימיני
שנת 2008 | יד 1 | 20.02.17
איסוזו
שנת 2002 | יד 1 | 11.02.17
סוזוקי ג'ימיני
שנת 2015 | יד 1 | 10.02.17

ראשי > טיפ שטח > אנציקלושטח

לקסוס

לקסוס חוגגת 20 שנים לצעד היומרני ששנה את תחום רכבי היוקרה ושנתיים לתחילת שיווק המכוניות בארץ. איך זה התחיל? מה השתנה? ומה יהיה?
מאת: אלי שאולי  צלם: יצרנים/רוני נאקעודכן: 26.02.09
תגיות: Lexus | Toyota | טויוטה | לקסוס | 

''החלטתי להשקיע מיליארד דולר ומליון שעות עבודה כי נמאס לי לשבת בלימוזינות עם שם של מישהו אחר עליהם'' (שושירו טויוטה נשיא טויוטה 1989).


 

לפני עשרים שנה, בתחילת ינואר 1989, יצא לדרך בדטריוט הקפואה אחד המהלכים היומרניים ביותר של תעשיית הרכב היפנית עם הצגת הלקסוס LS400. זה היה שיאו של פרויקט שהחל  שש שנים קודם וכלל מאמץ פיתוח חסר תקדים של צוותי התכנון, השקעת מיליארד דולר ובניית 450 אבות טיפוס שעברו ביחד 4.3 מליון קילומטרים.

טויוטה הקימה חטיבת פאר עבור השוק האמריקני שקראה תיגר על הגמוניית מרצדס וב.מ.וו. התגובות היו ספקניות. רק מעטים האמינו שהיפנים באמת יכולים לאיים על המורשת והיוקרה הגרמנית. רבים זלזלו ואף השתלחו בעובדה שבעת השקת המכונית עוד נהלו היפנים מאבק משפטי מול חברה בשם לקסיס על הזכות להשתמש בכינוי.

לקסוס הורשתה להשתמש בשם רק בתוך התערוכה, זאת אחרי ערעור על פסק דין שאסר עליה להשתמש בו כלל.  ''לקסוס או איך שיקראו לה '' אמר בזלזול הבוס של ג'נרל מוטורס, ואילו נשיא סאאב ארצות הברית הבטיח שמדובר ''בעוד שתי מכוניות סדן משעממות מיפן''.

עליך להיות משתמש רשום כדי לצפות בהמשך הכתבה
להרשמה
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
פיתוח TGASoft| עיצוב יעל קציר
פרסם באתר |תקנונים|עזרה|דרושים |צור קשר |כתבו עלינו |מי אנחנו
כל הזכויות שמורות לאתר השטח הישראלי ©

 טיולי ג'יפים בעולם | טורקיה | טיול ג'יפים בטורקיה | מדבר מערביטיול ג'יפים במדבר המערבי | ירדןטיול ג'יפים בירדןמרוקו טיול ג'יפים במרוקו | יוון טיול ג'יפים ביוון | כתבות ניווט | GPS | תוכנות ניווט | מכשירי קשר | ערכת חילוץ | קומפרסור גדול | קומפרסור קטן | רצועת גרירה| מבחן  דרכים - ג'יפים | רכב שטחג'יפ סופה | באגי | ספורט מוטורי | ראלי | WRC | מסלול טיול | טרקטורון | אופנוע | טיול אופנועים  | טיולים בארץ | הדרכת נהיגה |  אינדקס שטח - עסקים    The Israeli Off-Road site  | 4X4 | Offroad | ATV | motorcycles יצרני רכב: אודי, איסוזו, אלפא רומיאו, ב.מ.וו, ביואיק, גאז, ג'יפ, ג'נרל מוטורס, דודג', דייהו, דהייטסו, האמר, הונדה, וולוו, זיל, טאטא, טויוטה, יונדאי, ימהה, לאדה, לנד רובר, לקסוסמאזדה, מיצובישי, מרצדס, ניסאן, סאנגיונג, סובארו, סוזוקי, סופה, סיטרואן, סקודה, פולאריס, פולקסוואגן, פורד, פורשה, פיז'ו, קאמאז, קיה, קרייזלר, רכב נצרת, רנו, שברולט, FDW, KTM