אופנועים / טרקטורונים > רכיבות מבחן

קימקו KYMCO MXU 500 IRS

קיבלתי את הקימקו 500 החדש למבחן דרכים שמאחורי חבורת טריפ טרקטורונים "הנותנים בגז" על המרכבות המשוכללות של קאן-אם.
אז מה עדיף להיות ראש לשועלים או זנב לאריות?

ממודל 2008 למודל 2010

את הקימקו MXU500 משנת הדגם 2008 בחנתי במסע של 3 ימים בירדן (קישור למבחן דרכים) לפני כשנתיים ובשורה התחתונה כתבתי: '' אני חושב שקימקו MXU500 הוא כלי מצוין לרוכב הממוצע. כלי מצוין הנותן תמורה מעולה למחיר. בדומה מאוד לרכבים הטיוואנים, לא נוצצים, לא בפסגת הטכנולוגיה אבל גם המחיר שווה לכל נפש ''.

ממודל 2008 למודל 2010

ה- MXU500 IRS משווק בארץ משנת 2009 (וגם בשנת הדגם 2010) ושתי התוספות המשמעותיות ביחס לדגם הקודם הן:
ראשית המתלה האחורי הנפרד, שבזכותו זכה הקימקו לתוספת של IRS
כלומר: Independent rear suspension .
ושנית נעילת דיפרנציאל קדמית בשליטת הרוכב.
שאר ההבדלים הם פנסים פלסטיקה וכו'.

כלי מקוריאה

במבט ראשון הכלי נראה בסיסי וטוב. חלקי הפלסטיק פשוטים אך מורכבים היטב, הריתוכים יפים ובעיקר נראה כי הכול יושב במקום ואין על כלי המבחן טיפת חלודה. בשונה מכלים סינים זולים המשווקים בארץ, הכלי נראה פצצה אך גם אין לו את ההדר של הכלים מצפון אמריקה. בקיצור – כלי קוריאני פשוט וטוב.

כלי מקוריאה

הדיפרנציאל

נגיעה קלה בכפתור המתנע והכלי מוכן לצאת לדרך. המתג על הכידון שולט בתיבת העברה ומאפשר לשלב הנעה קדמית ולהפוך את הקימקו ל – 4x4. הכפתור האדום על המתג, מאפשר לנעול את הדיפרנציאל הקדמי ולהפוך את הכלי לחסר דיפרנציאלים.
כאן אולי המקום להסביר כי בדומה לרב הטרקטורונים, לקימקו הנעה אחורית ללא דיפרנציאל בין גלגל ימין לשמאל, אפשרות לשלב גם את ההנעה הקדמית ללא דיפרנציאל אורכי/מרכזי ובציר הקדמי דיפרנציאל רוחבי, הניתן לנעילה כאמור בין גלגל ימין לגלגל שמאל (לשם ההשוואה בכלים היקרים יותר שמביא היבואן של חברת קאן-אם האמריקאית – קיים דיפרנציאל קדמי ויסקוזי, כלומר שילוב הנעילה של הדיפרנציאל הקדמי מתבצע באופן אוטומטי ובהתאם להפרשי המהירויות בין גלגל ימין לגלגל שמאל).

הדיפרנציאל

המנוע של הקימקו הוא אותו מנוע 500 סמ''ק מוכח ואמין של קימקו. אין כאן כוח מתפרץ או אגרסיבי, בשילוב עם תיבת העברה טובה וגיר אוטומטי מסוג וארייטור המנוע עושה עבודתו נאמנה, בלי רוח וצלצולים ומבלי להשאיר אבק לכלים האמריקאים. כל עוד מקפידים על שילוב של הילוך כוח LOW בעליות החדות אין עלייה שהקימקו לא יכול לטפס אותה (מבחינת חסר כוח מנוע).

הגבלת מהירות

למנוע מנתק הצתה שנכנס לפעולה במהירות של 50 מייל לשעה (80 קמ''ש) – זה די מעצבן וגם מיותר כי הכלי יציב במהירות הזאת והמנוע לא נשמע מתאמץ יתר על המידה. אבל נראה כי היצרן החליט לשמור על מכלולי ההנעה ובעיקר על הרוכב ולכן מגביל את מהירות הנסיעה.
המנוע חוזר לקבל חשמל ולעבוד ב-42 מייל לשעה ושוב הכלי מגיע מהר ל-50 מייל לשעה ושוב המנתק מפסיק לתת חשמל למנוע, כך שרוכב הרוצה לשמור על מהירות גבוה ורצופה אין לו ברירה אלא לשמור על כמעט 50 מייל לשעה.

הגבלת מהירות

מתלים אחוריים נפרדים

השיפור המשמעותי שבו מתהדר ה- MXU 500 הוא המתלה מאחור. לא עוד מתלה אחורי אחיד, לו מחוברים שני הגלגלים ובולם יחיד מחבר את המתלה לשלדה, אלא שני מתלים נפרדים, קפיץ ובולם נפרד לכל גלגל כמוקבל בטרקטורונים מצפון אמריקה. שיפור זה הופך את הכלי לנוח יותר ומאפשר לגלגלים לעקוב טוב יותר אחר הדרך ולשמור על קשר רציף עם הקרקע.

מתלים אחוריים נפרדים

כל ארבעת המתלים של הקימקו הם ברמה בסיסית. הם לא סלחניים והם לא יודעים להתמודד עם מהמורות המגיעות ברצף. זאת אומרת שכל עוד הדרך ישרה ומהירות הנסיעה נמוכה הם בסדר, אבל שהקצב עולה ושפע מהמורות ושיפוע צד ''תוקפים'' את הכלי והרוכב, מתקשה הקימקו 500 לשמור על קשר עם הקרקע. הוא מרים גלגלים לאוויר מהר מידי ומוקדם מידי ולבסוף מחייב את הרוכב להאט ולהתאים את קצב רכיבתו למתלים החלשים. גם המתלה הקדמי אינו מהמשובחים שיש - רכיבה מהירה וכניסה לתעלה ''שותלת'' את ה''פרונט'' של הכלי, המתלים הקדמיים נסגרים מהר מידי ומכה עוברת לכידון.

הבלמים של הקימקו טובים ומספקים עוצמה ורגש המחפים על כך שאין בלימת מנוע. (ושוב ההשוואה לכלים הצפון אמריקאים מתבקשת – להם יש וארייטור ''משוכלל'' עם יכולת לבלום את הכלי בירידות ארוכות).

כל המכלול ביחד מאפשר לקימקו לשמור על הקצב של כלים יקרים בהרבה עד כפולים במחיר ויותר. אבל זה מחייב את הרוכב במשנה זהירות, בהכרה טובה של הכלי ומגבלותיו וביכולת רכיבה הדומה לרוכב של אופנוע בשטח. כלומר יש לעמוד ולפצות על המתלים הבסיסים עם הגוף. בשביל לשמור על הקצב יש להאיץ מוקדם עוד משלב אמצע הסיבוב.

המחיר מנצח

יתרונו של הקימקו הוא בפשטות שלו. כל המכלולים שלו מוכחים ואיכות ההרכבה טובה מאוד. מדובר על כלי אמין ביותר. אמנם זה לא כלי מפנק ובטח שלא לתחרויות, אבל אין טיול ארוך שהקימקו לא יכול לו. המבחן לכלי שכזה הוא התמורה למחיר. במחיר של 47,950 ₪ מקבלים טרקטורון 500 סמ''ק כאשר הכלים האמריקאים יקרים ב-15,000 עד 20,000 ₪ וכאן כנראה שהקימקו מנצח את כולם.

המחיר מנצח

ותודה לחבורה של טריפ טרקטורונים

ותודה לחבורה של טריפ טרקטורוניםותודה לחבורה של טריפ טרקטורונים

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

25 בפברואר 2010 ב 14:01

מגניב חבל שאין יותר תמונות