אתר השטח הישראלי - ג'יפים רכבי שטח מסעות טיולים ניווט נהיגה ישראל ירדן מדבר מערבי מצרים טורקיה מרוקו רומניה
EnglishEnglish | יציאה |  RSS  | הוסיפו למועדפים | הפכו לדף הבית
שלום אורח  להרשמה לאתר logo
חיפוש
חפשחפש באתר
חיפוש מתקדם
מסעות והדרכות
נחל קדרון, מנזר המרס...
טיול מועדון סוזוקי ו...
מסע חוצה נגב - פסח 2...

ציוד לשטח
זוג מכשירי קשר G7 Pro
695 ₪
אתיופיה - מדבר דנקיל והר הגעש ארטה-אלה
4200 $
רסקיו טייפ - סרט היתוך מסיליקון
49 ₪


קישורים חשובים‎
מסעות טיפוס הרים
מרוקו - טיול ג'יפים
מרוקו - טיול אופנועי שטח
גאורגיה - טיול ג'יפים
הדרכת נהיגה בשטח טרשי



שטח TV
שטח טיוי
מבחן האייל או למה צריך בקרת יציבות

חדשות
המיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש הושק בישראל

הבחירות של הקונסיומר רפורט ל-2017: סובארו פורסטר ו-XV

הדור הבא של הסובארו XV נחשף

כוכבות חדשות במבחני ריסוק

מיצובישי חושפת את האקליפס קרוס

אלפא רומיאו משיקה את הסטלביו



תמונת היום בגלריות
טיול סזוקי ויטרה פברואר 2017


חדש בפורומים שטח
מעלה נוח עם פורסטר
סובארו | rafi2803 | 23.03.17
מעלה נוח עם פורסטר
סובארו | Ogash Ofer | 23.03.17
עם יחיאל ביער בן שמן 10.3.2017
טיולים בארץ | אורח/ת | 23.03.17

חדש בלוח רכבי שטח
מיצובישי פאג'רו
שנת 2010 | יד 2 | 05.03.17
טויוטה פראדו
שנת 1999 | יד 3 | 03.03.17
מיצובישי פאג'רו
שנת 2008 | יד 5 | 24.02.17

ראשי > טרקטורונים > מבחני דרכים

מבחן דרכים: קאן-אם מאבריק טורבו 1000 XDS

מירוץ החימוש בשוק הצל"צים ממשיך בכל הכח, וגרסת הטורבו של המאבריק מגיעה להראות לנו למי יש הכי גדול.
היה כואב...
Maverick 1000 XDS Turbo?‏ Can-Am
מאת: אלדד אריה  צלם: מגזין אוטועודכן: 04.08.15
תגיות: CAN-AM | טרקטורון | מבחני דרכים | קאן-אם | 
מכונת מלחמה
fiogf49gjkf0d


הייתי צריך לצפות את זה. שילוב בלתי אפשרי (אך אופייני) של לו''ז צפוף, קשיים לוגיסטיים ועוד כמה דברים שהשתיקה יפה להם, אותתו לי כבר בשלב מוקדם כי אני צריך להירגע מעט. להיזהר.


פחות מיממה קודם, עוד עסקתי בסגירות אחרונות למבחן, מצליח לקשור את כל הקצוות ברגע האחרון. מרפי, חברי משכבר הימים, לא ממש התחשב בהישג, וחשב כנראה ששלוש שעות שינה יספיקו...

fiogf49gjkf0d


אם אתם מביטים בתמונות של המאבריק באוויר, דעו שלא מדובר בעבודת פוטושופ, אלא בקפיצה מופרכת בעליל, שאולי תוכננה בקפידה, אך בוצעה בדיוק בדרך ההפוכה. כך היא גם הסתיימה – הפוך.


המאבריק אומנם סיים אותה על הגלגלים, אך עשה זאת לאחר נחיתה על האף, צוקהרה עם בורג, ושוב מפגש בלתי נמנע עם אמא אדמה. התוצאה היתה, לא במפתיע – כלי מושבת, יד בגבס ואגו שעדיין יורק חול...

עוד לפני
fiogf49gjkf0d


ליאור, נציג היבואנית (זה המקום להודות לו על החילוץ והעזרה ברגעים הקשים ההם), נותן לנו סקירה מקיפה על השינויים והשדרוגים להם זכה המאבריק טורבו לעומת אחיו ''החלושים'', וטורח להזכיר לנו שוב ושוב כמה צריך להיזהר, כמה הוא חזק, וכמה צריך להיזהר כי הוא חזק. מאוד חזק.


מה שמוביל אותנו לבדוק מה באמת השינויים שנעשו לגרסת הטורבו (למעט המגדש עצמו, כמובן), ולמה ריבונו של עולם, זה מביא את המחיר של כלי-פנאי-לשעות-פאן ל-167,000 שקלים - מחיר של קומפקטית פרמיום מן המניין ...

fiogf49gjkf0d


המנוע, בנפח 976 סמ''ק (שני צילינדרים), קיבל מגדש טורבו ומצנן ביניים, שהעלו את ההספק מ-107 כ''ס ל-121 כ''ס. חובבי המגדשים מבינכם שמרימים גבה ופולטים ''זהו?'' מזלזל, יתנחמו במומנט, שצמח ב-%40 ל-13.4 קג''מ, ומגיע עכשיו מוקדם משמעותית.


תיבת ההילוכים הרציפה (CVT) עברה עדכון ושיפור, עם מצמד מחוזק ושיפור למערך הקירור (%68 יותר אוויר לטובת קירור הרצועה). מערך המתלים בגרסת ה-XDS, עם או בלי טורבו, שונה משל הגרסאות הקודמות (עצמות עצה כפולות מלפנים, זרועות נגררות מאחור.

fiogf49gjkf0d

מהלך של 38.1 ו-40.6 ס''מ בהתאמה), מה שהאריך את בסיס הגלגלים (223.5 ס''מ, 9 ס''מ יותר). בולמים מבית פוקס (2.5 PODIUM RC2 HPG) אמונים על הצמדת חישוקי אלומיניום מגודלים (אך הגלגלים עדיין בקוטר ''28) לקרקע.
גז ראשון
fiogf49gjkf0d


הכל מרגיש מוכר; המושבים הנאים והנוחים, לוח השעונים האינפורמטיבי, ההגה הנאה למראה ונוח לאחיזה – קאן-אם מאבריק. אנחנו מתחילים את הנסיעה במוד רגוע, עוצרים לתדלק, וממשיכים לחפש את השביל שייקח אותנו למחוז חפצינו – הדיונות הגדולות הסמוכות לאשדוד – תוואי בו המאבריק הבריון אמור לזרוח. לאט אבל בטוח אני מתחיל ללחוץ יותר על דוושת הגז (האלקטרונית) ומחכה לשערי השאול שיפתחו – הם לא.

fiogf49gjkf0d

המאבריק מאיץ אומנם בחוזקה, אבל לא מדובר ב''עולם אחר'' מהזכור לי מאחיו נטולי המגדש. תגובת הדוושה מעט חדה יותר, נכון, אבל הכח נשלט ולינארי.

אנחנו מצליחים למצוא את המעבר מתחת לכביש 4, והדיונות סוף סוף נפרשות מולנו. אחת מהן, גבוהה ובשיפוע אחיד, נראית לניצן כמו המקום האידיאלי לדגמן קפיצות.

''תגיע על 40-50 קמ''ש, ונראה איך זה יוצא'' הוא אומר לפני שהוא פורק מהכלי, ומוסיף ''ואולי כדאי שתעבור למצב ספורט''. רק אז יורד לי האסימון – כל הזמן הזה נסעתי על מצב ''חסכוני''...
fiogf49gjkf0d

מעבר למצב ''ספורט'' והעסק מתבהר – הכלי הזה לא סתם חזק, הוא מכונת מלחמה. צבירת מהירות היא עניין קליל, וזה בכלל לא משנה על איזה מצע אתם נמצאים, תנו לו שניה או שתיים לבנות לחץ, והכח הופך לאין סופי, או לפחות ככה הוא מרגיש לאוחז בהגה. אני מתמקם מתחת לדיונה וממתין לפקודתו של ניצן.

ואז מועך את הדוושה. מחוג המהירות מטפס מהר משציפיתי, אבל תוך כדי טיפוס אני מחליט לא לקחת סיכון (או שבעצם דווקא כן, בדיעבד) ונותן עוד קצת גז, כדי להיות בטוח שאמריא גבוה ויפה, וניצן יתרצה ונוכל להמשיך. טעות...
fiogf49gjkf0d

מתברר שלמאבריק טורבו אין שום בעיה להאיץ גם בזמן שהוא מטפס על הצד התלול של דיונה, ואני מגיע לקצה הדיונה הרבה יותר מהר ממה שתכננתי. כמו שכבר הבנתם, כאן נגמר יום המבחן הזה. אנחנו עוד ניפגש, אני והמאבריק הזה.
כחודש אחרי...
fiogf49gjkf0d


זה הזמן שלקח לי ולמאבריק להחלים, בערך. זה בעצם לא אותו מאבריק, כשזה הנוכחי מזווד עד הגג (מערכת שמע, מכשירי קשר ועוד) ונושף דרך צמד אגזוזי יושימורה, שיוצרים צליל הרבה יותר מאיים – כאילו שזה מה שהיה חסר לי...


כיול המתלים שונה הפעם, משמעותית – בולמי הפוקס הללו מציעים טווח כיוון רחב מאוד, וזה מורגש. במקום הספיגה המרחפת שזכורה לי מהפעם הקודמת, אני פוגש הפעם כלי חד ועצבני יותר, שמושפע הרבה יותר מפני השטח. הפעם אני מעבר את ניהול המנוע ל'ספורט' מהרגע הראשון.

fiogf49gjkf0d

התאוצה ברוטלית, לא פחות. ברב המקרים לא תצליחו לנצל את ההספק עד תום – קשה למצוא שבילים ארוכים מספיק. כיול המתלים גורם לכלי לרקוד, מקשה על יצור קצב מהיר ואחיד על שבילי הבמפים החוליים, והזמן קצר מדי לפתוח במסע לחקר אפשרויות הכיוון הרבות.

גם בסיס הגלגלים, למרות התוספת, עדיין מרגיש קצר מדי על המנוע הזה. ההיגוי של הטורבו מדויק ומהיר, ואת מה שלא עושה ההגה עושה דוושת ימין, שמתפקדת כהיגוי אחורי אקטיבי לכל דבר ועניין. בלימת המנוע חזקה למדי, מה שחוסך לא פעם שימוש בבלמים, שדורשים רגל כבדה כדי להאט כראוי.
fiogf49gjkf0d

תנוחת הישיבה גבוהה מדי לטעמי, בטח ביחס לעומסי הצד שהמנוע הזה יודע לייצר, וזה דורש זמן הסתגלות. על הנטיה המוגזמת בפניות אני מניח שאפשר להתגבר, לפחות חלקית, בעזרת כיול מתלים קפדני.

אבל השורה התחתונה ברורה לנו - במרבית הזמן אנחנו, וכנראה גם אתם, לא מסוגלים לנצל את מלוא הפוטנציאל של הכלי הזה, וכנראה שה-XDS נטול הטורבו היה עושה עבורנו את העבודה לא פחות טוב.
שיכרון הכח
fiogf49gjkf0d


תכל'ס, מעט מאוד אנשים באמת צריכים את גרסת הטורבו. בתור אחד שחצה את ישראל לאורכה על אחיו ''הרגילים'', אני לא יכול לחשוב על סיטואציה בה חסר היה לי כח מנוע.


אבל אנחנו הרי מדברים על קטגוריה שבה ''צריך'' משחק תפקיד שולי, ו''רוצה'' תופס את הבמה. ומי לא רוצה עוד כח ואת הכי הכי? קשה מאוד להצדיק את תוספת המחיר הנדרשת עבור (13,000 שקלים) בשיקולים ענייניים, אבל המאבריק ודומיו הם הרי צעצוע לילדים גדולים, ומתי ראיתם ילד צועק ''רוצה!'' מסיבות הגיוניות?

לנתונים טכניים קאן-אם מאבריק טורבו 1000 XDS עברו לדף 2 >>
fiogf49gjkf0d
1   2  קדימה >>  
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
תאריך מאת1 תגובות
לפתיחת כל התגובותהוסף תגובה
לחץ לפתיחה1. כתבה חדשה - מבחן דרכים: קאן-אם מאבריק טורבו 1000 XDSאתר השטח 4X404.08.15 13:22
מירוץ החימוש בשוק הצל"צים ממשיך בכל הכח, וגרסת הטורבו של המאבריק מגיעה להראות לנו למי יש הכי גדול. היה כואב...
סגור הוסף תגובה
  הוסף תגובה
שם: להרשמה לאתר
דואר אלקטרוני: כתובת הדואל אינה מופיעה בתגובה
כותרת:
שלח/י
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
פיתוח TGASoft| עיצוב יעל קציר
פרסם באתר |תקנונים|עזרה|דרושים |צור קשר |כתבו עלינו |מי אנחנו
כל הזכויות שמורות לאתר השטח הישראלי ©

 טיולי ג'יפים בעולם | טורקיה | טיול ג'יפים בטורקיה | מדבר מערביטיול ג'יפים במדבר המערבי | ירדןטיול ג'יפים בירדןמרוקו טיול ג'יפים במרוקו | יוון טיול ג'יפים ביוון | כתבות ניווט | GPS | תוכנות ניווט | מכשירי קשר | ערכת חילוץ | קומפרסור גדול | קומפרסור קטן | רצועת גרירה| מבחן  דרכים - ג'יפים | רכב שטחג'יפ סופה | באגי | ספורט מוטורי | ראלי | WRC | מסלול טיול | טרקטורון | אופנוע | טיול אופנועים  | טיולים בארץ | הדרכת נהיגה |  אינדקס שטח - עסקים    The Israeli Off-Road site  | 4X4 | Offroad | ATV | motorcycles יצרני רכב: אודי, איסוזו, אלפא רומיאו, ב.מ.וו, ביואיק, גאז, ג'יפ, ג'נרל מוטורס, דודג', דייהו, דהייטסו, האמר, הונדה, וולוו, זיל, טאטא, טויוטה, יונדאי, ימהה, לאדה, לנד רובר, לקסוסמאזדה, מיצובישי, מרצדס, ניסאן, סאנגיונג, סובארו, סוזוקי, סופה, סיטרואן, סקודה, פולאריס, פולקסוואגן, פורד, פורשה, פיז'ו, קאמאז, קיה, קרייזלר, רכב נצרת, רנו, שברולט, FDW, KTM