אופנועים / טרקטורונים > כתבות טרקטורונים

קאוואסאקי טריקס - אוכל בוץ

קאוואסאקי טריקס 750 SIDE BY SIDE כבר כאן, אבל הרשויות לא הצליחו להגדיר לאיזו קטגוריה הוא שייך. מה שבטוח, הוא יודע לייצר טונות של הנאה אורגזמית למי שרק אוהב לשחק בבוץ

פעם היו טרקטורונים, כלי עבודה קטנים ופשוטים, והכל היה פשוט. אח''כ התחילו להגיע טרקטורונים ספורטיביים, וסיבכו את ההגדרות, ואז הגיעו כלים כדוגמאת המיול והתומקאר, ודרשו מהמחוקק התפתלויות בסגנון ''טרקטור משא''. אבל בשנים האחרונות עניין ההגדרות כבר נהיה מסובך באמת, עם הופעת שפע כלים שכולם מתאפיינים בתצורת ישיבה לרוחב (side by side) וארגז מטען, אבל הם שונים לגמרי ביעודם – החל ממיולי-עבודה אפורים וכלה בכלים ספורטיביים כגון הרייזר. או הקאוואסאקי טריקס 750, מושא כתבה זו, שאנשי משרד הרישוי עדיין לא החליטו תחת איזו קטגוריה בדיוק לסווג אותו.
לכל כלי יש עדת מעריצים, שנשבעים שהוא ורק הוא בן יחיד לשכינה. אפילו למיול חסר היומרות, אני נשבע לכם, יש מאמינים שרופים שאף זוכים ליצוג במערכת על ידי אחד ד.ש (שגם חושב שלנדרובר 130 זה הרכב המשפחתי המושלם, אז אנחנו מתעלמים ממנו באופן כללי).

למה עצבני למה...

הקאוואסאקי טריקס נחת בארץ, כאמור, לפני זמן מה ועדיין לא הוגדר רשמית, הפקידים עדיין מתווכחים אם לסווג אותו כטרקטורון או אולי כמשהו אחר. עד שהם יפתרו את הבעיה הלוגית הזאת, אפשר לרכוש את הטריקס הספורטיבי, למרבה האירוניה, רק תחת רישוי של רכב תפעולי. עכשיו רק צריך להגדיר שטח תפעולי מתאים...
לכתבה צירפנו את ד.ש – בכל זאת מדובר בקרוב משפחה של המיול אהובו, מה גם שהבטחנו לו סיבוב על מיול דיזל דאבל-קבינה, עניין שמחק כל שרידי התנגדות. ויש אכן כאלו הרואים בטריקס צאצא אבולוציוני ישיר ומלא סטרואידים למיול הוותיק. ומבט ראשון באמת חושף דמיון משפחתי, אבל כשאתה מתיישב על המושבים הספורטיביים של הטריקס אתה מרגיש מיד את ההבדל.

למה עצבני למה...

המסר ברור: זהו כלי ספורטיבי ללא פשרות. הוא מרגיש קל, קטן ו...מאוד עצבני. הטריקס מצויד במנוע V-טווין מקורר מים ורב עוצמה בנפח 750 סמ''ק, שמתחבא תחת כיסוי פלסטיק ממש בין שני המושבים הצפופים. המנוע נלקח ממחלקת טרקטורוני ה-4x4 הכבדים של קאוואסאקי, כך שמדובר ביחידה מנוסה ומוכחת. סיבוב קל של המפתח והטריקס מניע בצווחות זעם. הטונים הגבוהים מקשים מאד על שיחות נפש בשעת הנסיעה וזה טוב – עדיף שתהיה מרוכז בנהיגה...
הקאוואסאקי טריקס הוא בעל הנעה כפולה לא קבועה עם תיבת העברה בעלת יחס נמוך, והכל נשלט חשמלית. בדומה לטרקטורון, אין כאן דיפרנציאל אחורי וההיגוי של הכלי מתבצע באמצעות החלקת הזנב, כשדוושת הגז שולטת בכיוון לא פחות מההגה.

דיפ' קדמי, לעומת זאת, יש, אבל לטובת עבירות מוחלטת אפשר לנעול אותו באמצעות מנוף בתא הנהג – כן, 100% נעילת גלגלים! שילוב קל של מוט ההילוכים למצב HI, לחיצה בריאה על דוושת התענוגות והקאוואסאקי שועט קדימה תוך נדנוד זנב ומאיץ בפראות עד למנתק ההצתה, שמגביל את המהירות הסופית ל-80 קמ''ש. במהירות הזאת הופכים הבולמים הספורטיביים, שבמהירות נמוכה מרגישים קשיחים ובועטים, ליעילים ומשככים במיוחד, גם אם הגשם הרס לחלוטין את השביל והשאיר במקומו מתחם חפור של תעלות נ''ט. אבל בכל מהירות מדובר על כלי שדורש תגובות מהירות ועדינות על הגז. הזנב לא דורש יותר ממחשבה מגונה כדי לצאת למרדף סוער אחרי החרטום, ומי שלא יודע בדיוק מה הוא עושה מאחורי ההגה ימצא עצמו במהירות עם הפנים לכיוון הלא נכון. במקרה הטוב.         
במחלקת העבירות הכול טוב, תודה. שילוב למצב LO ונעילה מלאה של הדיפ' הקדמי, יחד עם המנוע הבשרני והצמיגים המשובחים, הצליח להתגבר על כל קומבינצית שיפועים והצלבות שמצאנו. תמיד היה גלגל אחד שהיה קשור לקרקע וזה הספיק לו לחלוטין.

אבל את הכיף האמיתי של הטריקס גילינו דווקא בבוץ. היכולת של הכלי הקטן והקל הזה לשוט במי הביצה העכורים, כאילו היה ספינת גלגל במי המיסיסיפי ולטפס בלי שום בעיות על ערמות של ענפים ועלים שחסמו את דרכו, פשוט הדהימה אותנו וגרמה לזרם מוגבר של כימיקלים טבעיים למרכזי התענוג שבמוח. בקיצור נמרץ – קשה לשים כיום עכוז על רכב שטח עביר יותר. ממש כך.

חבל, לא הספקנו לעלות את מעלה מחמל

אז ברור שלא מדובר פה על מבחן מעמיק וחודרני, שכולל בדיקת עבירות מקיפה של קאוואסאקי בכל מעלות מכתש רמון, ומיד אחר כך בדיקת יכולות אמפיביות במורד 'הירדן ההררי', כולל בדיקה של יכולת גרירת אבובים שנתקעו מתחת לגשר כפר-הנשיא.
ובכל זאת, הקאוואסאקי טריקס 750 התגלה לנו כמכונת עבירות מהירה וקיצונית, שתתמודד בהצלחה כמעט עם כל מכשול שאתה עלול להיתקל בו בשטח קשה. השילוב של מנוע V-טווין חזק מאד, הנעה כפולה ונעולה, גלגלים גדולים וצמיגים מוצלחים, הפכו את הטריקס לבלתי עציר בכמעט כל סוג של תא שטח, גם היכן שהקרקע איבדה את מוצקותה והפכה לאגם של מים מטונפים. נשמע מושלם, אבל ממש כמו אופנוע מוטוקרוס, גם כאן מדובר בכלי רכב שמיועד למקצוענים, והם אלה שידעו כיצד למצות את כל הפוטנציאל הענקי שטמון בקאווא'. כל השאר ייטב להם אם ינהגו בו בזהירות מרובה או שיבחרו בכלי פחות קיצוני.
עד שמשרד התחבורה יסדיר כיאות את נושא הרישוי, יהיה ניתן לרכוש את הטריקס מיבואני קאוואסאקי כרכב תפעולי בלבד על כל המגבלות שקשורות לכך, בעבור כ-72,500 שקל כולל מע''מ.

חבל, לא הספקנו לעלות את מעלה מחמל

תגובות

0 תגובות