שטח 4X4 > מסלולי טיול > גליל ורמת הגולן

חוצה כרמל - מנחל מערות למוחרקה

מסלול טיול ג'יפים מקסים ואתגרי בשבילי הכרמל הצרים והנחבאים.
אורכו של המסלול 27 ק"מ בעבירות בינונית עם חלקים טכניים וכולל הליכה קצרצרה לחורבת סומק. לאחר הגשם המסלול בוצי וחלק והשביל הסובב את הר סומק מלא בשלוליות בוץ.
המסלול מוגש בצורת סיפור דרך מפורט ואליו מצורפים סרט וקובץ נקודות ציון (NAVIGUIDE) להורדה אליכם למחשב ול-GPS.

מסלול מקסים ואתגרי בשבילי הכרמל הצרים והנחבאים

המסלול באורך 27 ק''מ, בעבירות בינונית עם חלקים טכניים וכולל הליכה קצרצרה לחורבת סומק. לאחר הגשם המסלול בוצי וחלק והשביל הסובב את הר סומק מלא בשלוליות בוץ.
הטיול מתאים לרכב בעל הנעה כפולה והילוך LOW אשר נדרש לנסיעה איטית בחלקים הטכניים (ואינו נדרש כמעט לצורך טיפוס עליות).
בשל מיעוט השבילים הטיול נוח לניווט ובנוי בצורה של סיפור דרך מפורט עם נקודות ציון ל-GPS.
המסלול עובר בשטחי אש פעיל של צה''ל ולכן אפשרי רק בסופי שבוע (שישי או שבת).

מסלול מקסים ואתגרי בשבילי הכרמל הצרים והנחבאים

אבני דרך:

נחל מערות, בקעת מהר''ל, נחל חרובים, הר סומק, חירבת סומק, נחל רקפת, הר הכרמל והמוחרקה.

שיטת הניווט:

הניווט במסלול הנוכחי הוא קל באופן יחסי, מבוסס על נסיעה בשבילים ברורים בשטח ורק על שבילים. מעט מהשבילים בשטח מסומנים ע''י הוועדה לסימון שבילים (סימון על אבנים/סלעים ו/או בצידי הדרכים של קו קטן בצבע של המסלול שמצידיו שני קווים לבנים). בשיטת הניווט של סיפור הדרך יש לנסוע ישר על השביל המרכזי מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין כל נקודה לנקודה ולעקוב אחר סימון השבילים אם קיים. בכל נקודה שבה צריך לפנות, לרדת מהשביל או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון (נקודת GPS). שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים - לכן השתמשו בשכל הישר והתאימו את סיפור הדרך לשטח. מומלץ להשתמש במפה בטרם יציאה לדרך ותוך כדי הטיול. אם תשתמשו גם במכשיר GPS, תוכלו להגביר את ביטחונכם העצמי גם אם אין לכם ניסיון רב בניווט.

לכתבות הניווט הקליקו כאן

הכנות:

דורש תכנון של ערב קודם, מציאת בן זוג (רכב נוסף) אחד לפחות והכנת אמצעים בסיסיים: מפה בקנה מידה של 1/50,000, רצוי מפת סימון שבילים מספר 4 (הכרמל), מצפן, GPS - מומלץ לביטחון העצמי של הנווט - אבל אפשר להסתדר גם בלעדיו, טלפון סלולארי - טעון ו/או סוללה נוספת. ציוד חילוץ בסיסי חובה במיוחד אם יש בוץ (רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים). מומלץ כי הציוד יהיה תקני ובדוק בטרם היציאה לשטח (כדי מאוד לבדוק לפני שהרכב שקוע בבוץ היכן עוגנים את השאקלים). במסלול זה חובה לצאת לשטח עם מינימום שני רכבים היכולים לגרור אחד את השני במקרה הצורך. למרות שהמסלול קצר יש לתדלק בטרם היציאה.

לטיפ שטח הקליקו כאן

תחנות דלק לפני תחילת המסלול:

לבאים מדרום - בצומת עופר (בכניסה ישוב כרם מהר''ל). לבאים מצפון - ביציאה מחיפה, מטירת הכרמל או מדרום לצומת בית אורן (מהצד השני של הכביש).

תחילת מסלול הטיול:

בצומת הכניסה לשמורת נחל מערות. על הכביש הישן בין חיפה לת''א (מספר 4 ) בק''מ שלט ברור של רשות שמורות הטבע. נקודת ציון 1

תחילת המסלול

מאפסים מד אוץ

פונים מזרחה לכיוון שמורת נחל מערות ונוסעים 350 מטרים עד שער הכניסה לשמורה. נקודת ציון 2

חוצים את שער הכניסה לשמורה ופונים מיד שמאלה לחציית שער נוסף (שנראה בדרך כלל כחצי פתוח). על כביש סלול מקיפים את מבנה השמורה מצפון ומגיעים לשביל מסומן בכחול עם שלט ''נחל מערות''. על שלטי הכניסה לשמורה רשום כי הם פתוחים מהשעה 08:00 ועד 16:00. לאחר 500 מטרים הופך השביל לכביש ואנו מתחילים בנסיעה מזרחה בתוך נחל מערות, שתחילתו מסומנת בסימון שבילים כחול (אחר כך השביל ה''כחול'' הופך לשביל רגלי ומטפס על המצוק מימין). לאחר 700 מטרים (מצטבר) מעבר בקר – רשת ברזל המונחת לרוחב הדרך ואשר מאפשרת מעבר בנסיעה מעליה אך מונעת מהפרות לחצותה, אנחנו ממשיכים בנסיעה מזרחה עם השביל לאורך הנחל.

נחל מערות:

נחל המערות ראשיתו במרומי הכרמל מדרום מערב לכפר הדרוזי דליית אל כרמל והוא זורם מערבה ונשפך לים התיכון ליד עתלית.
בכניסה לנחל, מעבר למרכז המבקרים, מחשוף שונית גדול המורכב ממאובנים והוא שריד לתקופה שהאזור היה שקוע בים (כן, כן ... המצוק מימינכם עשוי משונית שנוצרה בתוך הים התיכון).
נחל מערות נקרא כך משום שנחשפו בו מספר מערות ובהם שלדים של הומו ספיאנס (האדם הנבון) מלפני 90,000 שנה לצד כלים של האדם הניאדרנטל ושרידים של תרבות אנושית מלפני 200,000 שנה – ממש ''מנהרת הזמן''. אפשר להתחיל את המסלול בביקור (בתשלום) במערות.

נחל מערות:

לאחר 3.7 ק''מ (מצטבר) חוצים את מעבר הבקר בשער הכניסה המזרחי לשמורת נחל המערות. נקודת ציון 3

מאפסים מד אוץ

לוקחים את השביל הימני וממשיכים בכיוון דרום מזרח 500 מטר על השביל הראשי לאורך גדר בקר מימין עד צומת T על שביל כורכר לבן (המסומן בסימון שבילים אדום) המגיע מהישוב כרם מהר''ל ומטפס צפונה לדליית אל כרמל. נקודת ציון 4

פונים שמאלה ונוסעים צפונה על שביל הכורכר הלבן המסומן בסימון שבילים אדום שמול נמצא עמוד של קו מתח גבוה. לאחר 300 מטר פונים ימינה-מזרחה על שביל כורכר לבן המסומן בסימון שבילים אדום ותחום בין גדר מימין וגדר משמאל. נקודת ציון 5

כרם מהר''ל:

ישוב שהוקם בשנת 1949 על-ידי עולים מצ'כוסלובקיה, ונקרא על שם האישיות המפורסמת - הרב יהודה ליווא בן-בצלאל, בן המאה ה-16, המוכר על-פי ראשי התיבות של שמו - המהר''ל מפראג. הרב התפרסם בזכות האגדות שנרקמו סביבו ובמיוחד אגדת הגולם מפראג - אותו אדם שנוצר שלא בדרך הטבע על מנת לעזור לרב עד אשר התחיל להשתולל (מפה תמשיכו עם הדמיון...).

מאפסים מד אוץ

לאחר 400 מטרים לאורך השביל המסומן אדום חוצים שביל שמגיע מכרם מהר''ל וממשיכים ישר (השביל המסומן אדום פונה בצומת זו שמאלה לכיוון דליית אל כרמל). לאחר 1.2 ק''מ (מצטבר) מגיעים לגדר המקיפה מטע שסק - יש להמשיך ישר על השביל הראשי. לאחר 1.5 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת T בו פונים ימינה. לאחר 1.6 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת T על שביל ראשי בו פונים ימינה לצפון מזרח. נקודת ציון 6

נוסעים 700 מטרים עוברים מטע זיתים מגודר מצד ימין ובסיומו שדה רחב. נקודת ציון 7

בקעת מהר''ל:

הידעתם כי הקרקע בבקעת מהר''ל אותה חצינו מכילה טוף - שריד עתיק לתקופה בה אזור הצפון היה פעיל געשית.

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה מזרחה ונוסעים לאורך הגדר של מטע הזיתים שמולנו שביל המטפס על השלוחה ושלט צהוב ''שטח אש''. לאחר 100 מטרים מגיעים לשלט הצהוב ''שטח אש'' ומתחילים בטיפוס על השלוחה, מומלץ לשלב הילוך LOW עוד בטרם תתחיל העלייה. לאחר כ-125 מטרים (מצטבר) חוצים שער בגדר - חשוב להקפיד ולסגור את השער (אם פתחתם). לאחר 1.1 ק''מ (מצטבר) של טיפוס וירידה מגיעים לשביל הראשון שנפגוש שפונה שמאלה לתוך הנחל ובתחילתו שלט צהוב ''שטח אש''. נקודת ציון 8

כאן מתחיל קטע טכני מקסים ואיטי בתוך הנחל, מומלץ לשלב להילוך LOW (מקל על התמרון), חשוב להקפיד ו''לשים'' את הגלגלים במקום הנכון ובמצב בו חוסם את דרכם סלע גבוה מומלץ לעלות עליו עם הגלגל ולא לנסות להעבירו תחת הרכב. לאחר 1.4 ק''מ יוצא השביל מתוך מהנחל ומטפס לכתף רחבה שמשמאלכם שרידי חירבה. נקודת ציון 9

ממשיכים על השביל הראשי ולאחר 900 מטרים מתחיל טיפוס קצר לשלוחה. לאחר 1.4 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת T נקודת ציון 10

מאפסים מד אוץ

בצומת T פונים שמאלה - צפונה ונוסעים 1.5 ק''מ עד נקודת ציון 11 שם פונים ימינה עם השביל המרכזי. לאחר 3 ק''מ מצטבר צומת שבילים שמולנו על הגבעה - חרבת סומק בגובה של 300 מטרים מעל פני הים (התחלנו את המסלול בגובה 70 מטר לערך). נקודת ציון 12

פונים שמאלה לשביל צדדי ומיד שוב שמאלה לשביל צר. נוסעים על שביל שמקיף את החרבה ונמצא בעליה קלה ולאחר 400 מטרים מגיעים לצומת T. זה מקום מצוין לעצור, לחנות את הרכבים ללכת לביקור בחרבת סומק שמאחור, להמשיך ברגל ישר לטפס על התלולית ולהגיע לבור מים גדול (בחורף מלא במים) או סתם לעצור להפסקה תחת העץ שמשמאל.

חרבת סומק:

במקום שרידים של בית כנסת, בורות מים גתות ומתקני עיבוד להפקת סומק מהתקופה הרומית (לפני 2,000 שנה לערך) והתקופה הביזנטית (לאחר התנצרותה של האימפריה הרומית). מן הסומק שצומח באזור הפיקו צבע ששימש לצביעת עורות ואכן המקום התפרסם בזכות הבורסקאים - בעלי המלאכה לטיפול ועיבוד עורות.

להמשך הדרך:

פונים ימינה בצומת T ולאחר 700 מטרים (מצטבר) מגיעים לצומת שבילים. נקודת ציון 13

מאפסים מד אוץ

בצומת ממשיכים ישר ולאחר 500 מטרים יורדים ימינה לחציית הוואדי ולטיפוס לשלוחה שממול (גם אם תמשיכו ישר תגיעו לוואדי). לאחר 1.4 ק''מ (מצטבר) מגיעים ל V שבילים בו יש להמשיך לשביל הימני. לאחר 1.8 ק''מ (מצטבר) מגיעים לאלמנט בטון עומד ולפניה ימינה לכיוון משטחי בטון שמאחוריהם כביש מספר 672. פונים ימינה ולאחר 1.95 ק''מ (מצטבר) מגיעים לכביש 672 העולה מצומת אליקים לדליית אל כרמל. (ועד כאן אורך המסלול המצטבר הוא 17 ק''מ). נקודת ציון 14

עולים בזהירות על הכביש (שימו לב מכוניות יורדות משמאל במהירות ואתם נכנסים לכביש מתוך השיחים לא שהם רואים אתכם) ופונים ימינה בכיוון הירידה (לצומת אליקים).

עיר הכרמל:

אם פונים שמאלה ומטפסים בכביש למעלה מגיעים לדליית אל כרמל ואחר לעוספייה - שני כפרים שאוחדו יחדיו לעיר הכרמל - העיר הדרוזית הראשונה במדינת ישראל.

יורדים על הכביש:

לאחר 800 מטרים עוברים את שלט הכניסה שמאלה לדרך נוף כרמל. לאחר כ-ק''מ (מצטבר) אפשר לעצור בימין הדרך לפיתה עם זעתר/לבנה/שוקלד למריחה וכו'. לאחר 1.7 ק''מ (מצטבר) שביל קטן הפונה שמאלה חזרה לשטח. שימו לב - כבר מ-1.5 ק''מ (מצטבר) סעו לאט לאט אחרת תפספסו את הכניסה לשביל. נקודת ציון 15

מאפסים מד אוץ

יורדים מהכביש בזהירות שמאלה וחוצים מעבר בקר ''מצוקמק'' ושבור - מומלץ להשתמש במכוון קרקעי ולרדת מהכביש רכב-רכב על מנת לא לחסום את הכביש. 20 מטרים לאחר מעבר הבקר פונים בצומת T שמאלה לכיוון הירידה. לאחר 300 מטרים מגיעים לצומת T בו פונים שמאלה וחוצים את הערוץ. יורדים על שביל לצד הערוץ - שימו לב לשיפוע צד והתעלה משמאל. המלצה: להתחיל את הנסיעה בצד הימני הגבוה ואם הרכב מחליק או שלא נוח לכם אתם יכולים לרדת עם הגללים השמאליים לתוך התעלה וכך לרדת את השביל. לאחר 900 מטרים (מצטבר) מגיעים לשער גדול וכפול מימין. פונים שמאלה עם השביל, חוצים מעבר בקר, וממשיכים על שביל המסומן בסימון שבילים אדום שמימין גדר גבוהה. לאחר 1,150 מטרים (מצטבר) מגיעים לשער האחורי של מפעל סולתם. נקודת ציון 16

לטיפ שטח: שיפוע צד הקליקו כאן

חוצים את הנחל וממשיכים מזרחה על שביל האדום. לאחר 100 מטרים - צומת. פונים חזק ימינה - עוזבים את הסימון האדום שממשיך ישר, ומטפסים בעיקול חד מעלה (מומלץ לשלב הילוך LOW). לאחר 800 מטרים (מצטבר) מגיעים לצומת T . נקודת ציון 17

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה בצומת T. לאחר 200 מטרים פונים ימינה. לאחר 300 מטרים (מצטבר) צומת T. נקודת ציון 18

פונים שמאלה בצומת T וממשיכים 100 מטרים עד הפנייה ימינה (בכיוון מזרח, צפון-מזרח) לשביל קטן. לאחר 200 מטרים (מצטבר) צומת, שזו גם הפניה הראשונה שפוגשים ימינה. פונים ימינה ולאחר 300 מטרים (מצטבר) של נסיעה בירידה בשביל מגיעים לצומת, כש-20 מטרים מתחתיה צומת נוסף. אנו עומדים מעל נחל רקפת שמולנו אפשר לראות את יוקנעם עילית ואת הגגות של עין העמק (מקום מצוין לפתוח מפה ולהראות לכולם היכן אנו נמצאים באמצע היער). נקודת ציון 19

פונים שמאלה בצומת הראשון העליון מבין השניים ונוסעים על שביל מעל הנחל (יובל של נחל רקפת). ממול אפשר לראות את מנזר המוחרקה בשיא הגובה על קרן הכרמל. ומהעבר השני של נחל רקפת את ''מצודת הסלע'' המרשימה. לאחר 550 מטרים מתעקל השביל בחדות שמאלה בירידה. לאחר 700 מטרים (מצטבר) עיקול חד ימינה ומיד לאחריו עיקול שמאלה. לאחר ק''מ (מצטבר) ''נפתח'' השביל ומגיעים לשטח מרעה. מתחברים לשביל שמשמאל וממשיכים עליו לכיוון צפון-מזרח. לאחר1.2 ק''מ (מצטבר) מגיעים לדרך נוף כרמל - שביל כורכר לבן מסומן בסימון שבילים שחור. נקודת ציון 20

המוחרקה שעל קרן הכרמל

על-פי המסורת הנוצרית, כאן היה העימות בין אליהו הנביא ונביאי מכאן גם שמו הערבי של ההר, אל-מוחרקה (''מקום השריפה''), לזכר קורבנו של אליהו הנביא שנאכל כאן באש. האגדה מספרת כי במקום זה ערך אליהו הנביא תחרות עם נביאי הבעל, על היכולת להוריד גשמי ברכה באותה שנה, שהייתה שנת בצורת. נביאי הבעל הכינו זבחים, אולם לא יכלו להבעיר את האש. אז קרא אליהו לאלוהים וזה שלח אש בקרבנות ובזבחים של נביאי הבעל על הפסגה אפשר לראות את המנזר הכרמליתי ובו ניצב מנזר מזבח ופסל של אליהו ובידו מאכלת.

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה על שביל הכורכר הלבן ונוסעים עם סימון השבילים השחור. לאחר 750 מטרים צומת - יש להמשיך על השביל הראשי (מסומן בשחור). משמאל ולמעלה אפשר לראות את המוחרקה ומימין את יוקנעם המושבה ועמק יזרעאל. חוצים כמה שבילים קטנים מימין עד שמגיעים חוצים גדר ומעבר בקר לרוחב השביל שמיד לאחריו V שבילים (סה''כ 2.2 ק''מ מצטבר על השביל השחור). נקודת ציון 21

בוחרים בשביל הימיני היורד מטה ולאחר 50 מטר פונים לשביל צר בין העצים. נוסעים עד קצה היער, 150 מטרים (מצטבר), ועוצרים לתצפית מקסימה לעמק.

תצפית לעמק:

מולנו עמק יזרעאל ובאופק הכיפה העגולה של התבור בעמק אפשר לראות את הישוב המעגלי הקרוב הוא כפר יהושע ומזרחית לו נהלל. רמת ישי משמאל לכפר יהושע עם גגות אדומים ומצפון להם על השלוחה ובתוך החורש - טבעון את המסלולים של שדה התעופה הצבאי רואים בעמק שמעליו מגדל העמק (והמגדל הבולט בקצה הישוב) לאחריו על הרכס נצרת ובקצה הרכס נצרת עילית. מימין אפשר לראות את הקצה של גבעת המורה שמתחתיה עפולה.

ממשיכים בכיוון מטה על הירידה הראשית מהמוחרקה לעמק

אפשר לרדת בשביל הישר (כולו דרדרת) לאורך כ-ק''מ אחד או בירידה המפותלת כ- 2 ק''מ עד למטה. בכל מקרה חשוב מאוד להקפיד ולחגור חגורות לכולם, כן גם לנהג (החגורה נושאת את משקל הגוף הירידה והנהג חופשי עם הידיים על ההגה). בסיום הירידה מגיעים לצומת T מתחת לקו המתח הגבוה. נקודת ציון 22

לטיפ שטח: ירידה תלולה הקליקו כאן

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה צפונה יורדים 1.35 ק''מ עד הכביש הראשי - כביש 70 מצומת יוקנעם לצומת העמקים. נקודת ציון 23

סוף הדרך

עולים בזהירות על הכביש ופונים ימינה לצומת התשבי (יוקנעם).

ציר הניווט - ברשת ישראל ישנה

הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת נביגייד.

לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.

להורדת הקובץ לחץ כאן

chillinf

06 בדצמבר 2005 ב 15:47

אופנייים

האם ניתן לעשות המסלול באופניים??

עופר אוגש

06 בדצמבר 2005 ב 20:30

טיול שלא ברכב 4X4

כמובן שאפשר לעשות את המסלול באופניים, באופנוע או ברגל. צריך לקחת בחשבון כי הקטע הראשון הינו בעלייה ואת המרחקים של הקטעים בין הכבישים (מים, מזון, זמן ורכב פינוי למקרה הצורך). בהצלחה - ספר לנו איך היה.

yegerdan

CAT

02 בינואר 2007 ב 13:13

היה יפה

ואפילו שעשינו רק את ה17 ק"מ הראשונים, עם ג'ימיני סטנדרטי וקצת עבודת בינוי.

hjteu

06 במאי 2007 ב 02:23

נא לשלוח לי קובץ word

תודה מראש

נעם-ב

21 ביולי 2007 ב 14:23

מסלול יפה ואתגרי אבל......

הסיפור דרך לקוי ,חסר ולא מובן . המרחקים אינם תואמים את המציאות. בשלב מסויים כבר עשינו מסלול מאולתר . החלק שאחרי כביש 672 לא מתאים בכלל לתיאור

amirsoc

05 במרץ 2009 ב 12:32

טיול שבת 7/3

אני רוצה לצאת לטיול בשבת זו , 7/3/09 . לפי המסלול.
האם משהו יודע (או יכול להעריך) את מצב העבירות אחרי הגשמים האחרונים.

אמיר

daniel

29 במרץ 2009 ב 16:47

הטיול!!

יום שבת יצאנו לטיול,ניסן קשקאי ושברולט טריילבלייזר...
הייה מדהיםם,הפריחה,הנוף,המסלול,העבירות,האזור,הזמן,האוכל..(: הכל הייה מעולה.
נהננו מכל רגע. מומלץ!

זיו אלי

27 ביוני 2009 ב 19:52

bfg

יפה

mcarmester

21 בפברואר 2010 ב 13:03

סכנת חיים בכרם מהר"ל

חבר'ה ,אני רוצה לספר לכם על קבלת הפנים של חקלאי כרם מהר"ל , אלוהים ישמור..
יצאנו אתמול בבוקר למסלול ,הגענו לנקודה 5 -ואני מצטט - " לאחר 400 מטרים לאורך השביל המסומן אדום חוצים שביל שמגיע מכרם מהר''ל וממשיכים ישר (השביל המסומן אדום פונה בצומת זו שמאלה לכיוון דליית אל כרמל" ,סוף ציטוט מתוך תיאור המסלול באתר .אנחנו המשכנו ישר ...בקצור אל תיכנסו לאזור המטעים אלא לפנות שמאלה מיד לכיוון דלית אל כרמל, אתמול אנחנו התברבנו שם בין המטעים והחקלאים רדפו אחרינו עם נבוטות,שכה אחיה הייתי אני אשתי והבן בן ה-5 היה להם רצח בעיניים

משום מה כל אחד שעובר שם הוא גנב בעיניהם , בקצור עברנו חוויה טראומטית...

30 באפריל 2010 ב 18:29

אי אפשר להמשיך אחרי נקודה 19

היום הייתי שם,וואחרי נקודה 19 ,מישהו פשוט ניסר גזע עץ ככה שיפול על השביל שמאלה ,ואי אפשר לעבור שם ,לפחות לא בדרך המלך .לא יודע למה סגרו שם את הדרך באופן ייזום ... בכל אופן ניסינו לאלתר ,לא כל כך הצלחנו ,ומפאת קוצר הזמן ,חזרנו על עקבותינו .

29 ביולי 2010 ב 14:51

סיפור דרך מול מציאות

מאוד נחמד לקרוא סיפור דרך טוב ולהעזר בו . אך סיפור דרך טוב מגובה במפה של 1:50.000 או תצלום אויר עם ק.נ.מ . לקרוא סיפור דרך בלי יכולת להעביר כל קטע מן הסיפור והדמיון למבט על אותם עזרים שציינתי הוא בעייתי ביותר . מקווה כי תוכל לצרף קטעי מפה רלוונטים ולסמן עליהם מספרים התןאמים את סיפור הדרך . כך זה ברור לכל מי שנעזר בהצעות המסלול שלך . בהצלך - יפתח גלילי

Ori4x4

31 באוקטובר 2010 ב 13:12

היינו אתמול

מסלול חבל על הזמן אבל מה קצת איטי הנסיעה היא מאוד איטית מאחר ותנאי הדרך מאוד קופצניים הנוף משגע סיפור הדרך הוא אחלה ונוח .

לא הספקנו להשלים את כולו מפאת קוצר בזמן לא ציפינו להתקדמות איטית כל כך.
בנוסף הקטע הטכני שמצויין במסלול הוא בהחלט מאתגר בקיצור טיול מומלץ ביותר

kivko

09 בנובמבר 2010 ב 16:37

איפה המפה לראות את הנקודות

יש איזו אפשרות לראות את הנקודות על המפה עבור המסלול הנ"ל. הלכתי לאיבוד עם השיטה של האיפוס. אני צריך לראות במפה את המסלולים והכיוונים.

09 בנובמבר 2010 ב 16:51

איפה המפה לראות את הנקודות

kivko כתב/ה:
"יש איזו אפשרות לראות את הנקודות על המפה עבור המסלול הנל. הלכתי לאיבוד עם השיטה של האיפוס. אני צריך לראות במפה את המסלולים והכיוונים."
הוספתי מפה בקנה מידה של 1/250,00. המפה נותנת מבטח כללי על אזור הטיול. אם את רוצה לראות טוב את המסלול תעלי את נקודות הציון על מפה של 1/50,000 (באופן ידני או על תוכנת מפות באמצעות קובץ TWL מצורף לכתבה).

22 בינואר 2011 ב 01:29

המסלול מעולה!

עשיתי היום את המסלול עם סמוראי.
יש הרבה קטעים עם שלוליות ובוץ - בדיוק במינון הנכון ובגובה הנכון.

הסיפור דרך מדוייק! מלבד לקטע האחרון שמרוב הפניות כבר איבדנו את עצמנו - בכל מקרה יוצאים בסופו של דבר לשביל של נוף כרמל (סימון שבילים שחור) שמוציא אותך לאחד היישובים באזור..

25 בינואר 2011 ב 11:36

OZI ?

איך מזינים את הקואורדינטות לאוזי-אקספלורר ?

gil_sh

26 בינואר 2011 ב 21:16

צריך להמיר מTWL לWPT, אני משתמש ב...

GPSBabelGUI

02 בנובמבר 2011 ב 21:44

יוצאים למסלול

03 בנובמבר 2011 ב 04:54

יוצאים למסלול

motyale כתב/ה:
"אנו יוצאים בשהת הקרובה ואמור להיות גשום מה ההמלצה לוותר או שהטראקן מסוגל להיתגבר על מיכשולי החורף בבקשה תשובה מהירה"
מוטי, מה קורה? ממתי נתקפת בחששות? יש דבר שהטרקאן לא עובר? קצת בוץ וסלעים חלקים לא ימנעו ממך לעבור. מכסימום אם זה יהיה קשה  / חלק / בוצי תסתובבו ותחזרו לנקודת ההתחלה.

03 בנובמבר 2011 ב 20:35

עופר תודה על הפירגון אל תישכך שאני עדין חדש וזה מסלול ראשון בגשם תודה על העידוד

ronen911

04 בנובמבר 2011 ב 08:12

חוצה כרמל - מנחל מערות למוחרקה

אחלה מסלול ליום שמשי של חורף! גם יפה וגם מעניין. רק צריך להשמר מסלעים חדים המתחבאים בשלוליות...

05 בנובמבר 2011 ב 20:03

חוצה כרמל - מנחל מערות למוחרקה

עשינו את המסלול עופר זה לא קצת סלעים זה בולדרים ענקיים שיחד עם הבוץ החלקלק קשה מעוד לעבור אבל טראקן כמו טראקן לא מביש את הפירמה היה מיוחד ונחמד רוצים עודדדדד...... בקרוב התמונות

06 בנובמבר 2011 ב 13:08

הינה דוגמה לקצת בוץ קצת כן ואבנים קטנות קטנות אה

ישראל אמיר

06 בנובמבר 2011 ב 14:00

motyale כתב/ה:
"הינה דוגמה לקצת בוץ קצת כן ואבנים קטנות קטנות אה "
מוטי -תמונות יפות . אני משער שהטיול היה מרתק!!! כל הכבוד!

עמית

06 בנובמבר 2011 ב 14:17

חוצה כרמל - מנחל מערות למוחרקה

מוטי עלה היקר אני מבקש לפרגן לצלם (כולל התמונה האישית שלך באתר)

06 בנובמבר 2011 ב 14:56

חוצה כרמל - מנחל מערות למוחרקה

טוב ידידי ורעי מר עמית הוא צילם אתמול את התמונות ניתן לפרגן לו אם אין משהוא יותר טוב ולעלות תמונת היום

10 בנובמבר 2011 ב 14:49

הגיעו התמונות הקשות

10 בנובמבר 2011 ב 15:04

אכן תמונות קשות

יופי של בוץ, עם אתגרי עבירות.

תראו מה כותב מי שהכין את המסלול (תזכירו לי מי זה?):

מסלול... בעבירות בינונית עם חלקים טכניים.... לאחר הגשם המסלול בוצי וחלק והשביל הסובב את הר סומק מלא בשלוליות בוץ.

avieder

02 בדצמבר 2011 ב 18:54

טוסון ללא LOW

האם טוסון ללא הילון כח אבל עם נהג מיומן עובר בתקופה הזאת את המסלול???
תודה
אבי

03 בדצמבר 2011 ב 02:19

טוסון ללא LOW

avieder כתב/ה:
"האם טוסון ללא הילון כח אבל עם נהג מיומן עובר בתקופה הזאת את המסלול???
תודה
אבי
"
עכשיו המסלול צריך להיות בוצי וחלק. לא מומלץ לטוסון, נמוך וללא הילוך כוח. אם אתה מתעקש ואתה נהג מנוסה שלח לפניך רכב עם הילוך כוח ורצועת גרירה לעזרה בקטעי הטיפוס בתוך הנחל.

03 בדצמבר 2011 ב 17:33

חוצה כרמל - מנחל מערות למוחרקה

היי טוסון הכי חשוב להיות ממוגן וגם זה ליפעמים לא מספיק אחד הטראקנים פיצץ את הרדיאטור ואת האינטר קולר במסלול הנל יש שם החלקות חופשי אתה יכול ליראות בתמונות את הסלעים והמדרגות אנחנו הינו אחרי גשם כבד גם באותו היום (בנינו שאף אחד לא שומע הייתי חוזר לשם שוב )

jaronpel

08 באפריל 2012 ב 19:09

נחל רקפת - קטעים חסומים

היינו היום בטיול.
תאור הדרך מדויק למדי.
שימו לב כי הנתיבים המתוארים לאחר חציית נחל רקפת חסומים ע"י עצים כרותים שחוסמים את הנתיבים.
זוהי יחסימה יזומה! על ידי מי???

02 בנובמבר 2012 ב 16:38

מישהו עשה את המסלול לאחרונה? יוצאים מחר

02 בנובמבר 2012 ב 17:33

מישהו עשה את המסלול לאחרונה? יוצאים מחר

אורח/ת כתב/ה:
""
ראשית בהצלחה! כבר למעלה משנה שאני לא נסעתי במסלול זה. אשמח לעדכונים.

09 בינואר 2013 ב 09:48

אני מתכנן ליום שבת

יום שבת אני נוסע יחד עם CJ7 ושברולט סילברדו, מקווה שהמסלול עדיין עביר....נדווח בהמשך...

yoelbe

04 באפריל 2013 ב 23:14

נו ו...?

yoelbe

19 באפריל 2013 ב 16:50

אחלה מסלול

2 ג'ימנים יצאנו למסלול, תענוג!
הכל עביר. כשהמתלים נגמרים: "על מיגון גחונך תלך"

15 במאי 2013 ב 02:45

האם פורסטר עובר?

האם המסלול מתאים לפורסטר?

15 במאי 2013 ב 12:23

האם פורסטר עובר?

אורח/ת כתב/ה:
"האם המסלול מתאים לפורסטר?"
לא עביר לפורסטר בגלל הקטעים הטכניים. אלא אם אתה נהג מנוסה ולפניך רכב עם הילוך כוח שיכול לעזור לך במשיכה אם צריך.

hoffman

14 ביוני 2013 ב 19:39

האם סיפור

שלום,
מחר אני רוצה לצאת למסלול (לנד קרוזר באגי).
1) משןם מה אין גישה באתר למפה כך שנשאר רק סיפור הדרך.
2) האם סיפור הדרך עדיין מדוייק?
תודה.

15 ביוני 2013 ב 08:44

האם סיפור

hoffman כתב/ה:
"שלום,
מחר אני רוצה לצאת למסלול (לנד קרוזר באגי).
1) משןם מה אין גישה באתר למפה כך שנשאר רק סיפור הדרך.
2) האם סיפור הדרך עדיין מדוייק?
תודה."
היצמד לסיפור דרך ותצליח לנווט. חוץ מזה קח את נקודות הציון ותעלה אותן על מפה בקנה מידה 1/50,000 באופן ידני או באמצעות קובץ twl המצורף בתוכנת מחשב וכך יהיה לך גם אימות על המפה. בהצלחה! הוסף תמונות ותגובה בחזרה מהטיול.

21 בספטמבר 2013 ב 18:39

חבל היה טוב

התמול הינו בנחל מערות מסלול שבחורף לקח אולי שלוש שעות המון טכני נימחק בכף טרקטור אחת שנסע מתחילת הנחל בשמורה למטה ועד היציאה לכרם מה"רל אין יותר לא סלעים לא קוצים לא שריטות יש כמעת כביש ברוחב כביש שש חבל מאוד

23 בדצמבר 2013 ב 15:09

עזרה לגבי המסלול?

בתגובה מעלי כתבו שבנו שם כביש וכבר לא כדאי לטייל שם...
האם זה נכון?

dorx5

24 בפברואר 2014 ב 19:25

מסלול חוצה כרמל - מנחל מערות למוחרקה

עשינו את המסלול בשבת אחרונה והיה בו כל מה שג'יפ צריך: נוף יפה שבילי בוץ עליה אתגרית ונחמדה ומעבר בתוך נחל עם קטעים יפים. כל המסלול מפורט ממש טוב ונוף מקסים עם מלא מקום לפיקניק .

טיול יפה ומדהים! חובה לעשות!!

yanay

12 באוקטובר 2014 ב 16:00

האם אפשר לעשות את המסלול הזה הפוך?

מישהו ניסה לעשות את המסלול הזה הפוך?
לסיים בכניסה לנחל מערות?
תודה לעונים...

13 באוקטובר 2014 ב 10:53

האם אפשר לעשות את המסלול הזה הפוך?

yanay כתב/ה:
"מישהו ניסה לעשות את המסלול הזה הפוך?
לסיים בכניסה לנחל מערות?
תודה לעונים..."
לא צריכה להיות בעיה מיוחדת לעשות את המסלול הפוך.

yanay

20 באוקטובר 2014 ב 11:59

עשינו את המסלול הפוך

אפשר וכדאי, בכיוון הפוך המסלול קל מאד, הכל בירידה ואין אתגרי נהיגה כמעט בכלל, להוציא בסביבות הר חורשן, שם אפשר למצוא קצת בורות והצלבות.
נסענו בפראדו 2002 מוגבה, יתכן שלרכב נמוך יותר מידי פעם יהיו אתגרי הצלבה ועבירות, אבל לא קשה מידי.
יש קטע קטן סגור למעבר בערוץ נחל רקפת אחרי שעוברים את המוחרקה, אפשר בקלות לעקוף את החסימה בשביל מקביל ולחזור לערוץ תוך כמה מאות מטרים.
המשכנו ללינת לילה באיזור בית אורן, יש שני חניוני לילה מבודדים - חניון האגם וחניון הפיתולים - בסוכות היינו לבד בחניון! ואז יום נפלא על חוף הים בעתלית, צפונית לבסיס, הרכב רשאי להגיע עד 100 מטר מהמים.

27 באוקטובר 2014 ב 18:59

27 באוקטובר 2014 ב 19:38

HaParosh כתב/ה:
""
ג'ימני עובר את כל המסלולים באתר השטח! וגם את המסלול הזה. כל השאר זה רק הנהג!!

28 באוקטובר 2014 ב 00:51

Ogash Ofer כתב/ה:
"[b]HaParosh כתב/ה: [/b] ג'ימני עובר את כל המסלולים באתר השטח! וגם את המסלול הזה. כל השאר זה רק הנהג!! "

28 באוקטובר 2014 ב 06:27

HaParosh כתב/ה:
"[b]Ogash Ofer כתב/ה: [/b][b]HaParosh כתב/ה: [/b] ג'ימני עובר את כל המסלולים באתר השטח! וגם את המסלול הזה. כל השאר זה רק הנהג!! מתכנן לנסוע בשבת הקרובה שאמורה להיות גשומה, ולאחר לפחות יום גשם משמעותי אחד (חמישי). יש דגשים מיוחדים? "
הסלעים יהיו חלקים ובטח כאשר תיסע עליהם עם צמיגים בוציים. צאו לדרך לפחות שני כלי רכב ועם ציוד גרירה מתאים.

07 בפברואר 2015 ב 13:12

יופי של מסלול!

נוף מעולה, קצת היסטוריה בדרך והמון פריחה וירוק. נכון להיום - רמת העבירות קלה, לפחות עד לירידה מהמוחרקה לכיוון העמק. אבל בהחלט שומר את המסלול לימים גשומים יותר, יש לי תחושה שבחורף זה יכול להפול למסלול מהנה במיוחד!!!

bechoril

28 ביולי 2015 ב 11:44

כיוון המסלול ונקודות לינה

האם יש מעיין או מקור מים אחר שניתן לטבול בוא בקרבת המסלול?
המלצה למקום לינה ערב לפני המסלול?

תודה מראש,

28 ביולי 2015 ב 15:12

כיוון המסלול ונקודות לינה

bechoril כתב/ה:
"שלום אנחנו רוצים לעשות את המסלול מחר בבוקר, השאלה היא מה הכיוון האתגרי יותר של המסלול? למזרח או למערב?
האם יש מעיין או מקור מים אחר שניתן לטבול בוא בקרבת המסלול?
המלצה למקום לינה ערב לפני המסלול?

תודה מראש,"
בקצרה - כיוון המסלול כמפורט הוא המומלץ. אם תחפשו משהו אתגרי תרדו ותעלו שוב בשביל הישר את המוחרקה. בשביל מים הייתי נוסע לעין יבקעה בנחל ציפורי. שים לב שאי אפשר לנסוע במסלול באמצע השבוע כי הוא חוצה שטחי אש פעילים.