שטח 4X4 > מסלולי טיול > גליל ורמת הגולן

מעיין שרונה

מעיין שרונה הינו מסלול רגלי קצר וקסום.
המקום מתאים להפסקת צוהריים ורענון צונן, יכול לשמש כתחנת ביניים בדרך לטיול בצפון.

הטיול הפעם לא יהיה ארוך והוא יכול לשמש כתחנת ביניים בדרך לטיול בצפון או עצירת אוכל, הנוף מרהיב יש מים ועתיקות. ניתן להיכנס עם רכב אך לא מומלץ המסלול קצר וקל פיזית. מי המעיין אינם ראויים לשתייה.

מניין השם שרונה?
השם מופיע כבר בתקופה הכנענית בתור ''סארויה'', שמשמעותו ארץ ישרה או ארץ מכוסה עשבים. במקום ישנם עתיקות של מנזרים, כנסיות ,קברים ,כפר ערבי ובית כנסת מתקופות שונות. האתר מוזכר במגילות, שנתגלו בתל אלעמראנה שבמצרים מהמאה ה14 לפני הספירה, מגילות אלו מגוללות את סיפור כיבוש הארץ על ידי המצרים ומפורטות בהם רשימת הישובים שנכבשו. ההיסטוריון אביבוס מזכיר את האתר במאה ה 4 אחרי הספירה וגם הצלבנים הכירו אותו בשם ''סארויה'' במאות ה12 וה13 אחרי הספירה.

בתקופה העותמנית האזור שייך לסולטן שימכר (1887). ברשימות הסולטן מופיע השם ''סרונה'' כישוב ערבי חקלאי וככה הוא היה עד 1948. באזור נעשו חפירות ארכיאולוגיות והתגלו אבנים מעותרות השייכות למנזרים וכנסיות, שברי עמודים בהם מזוזות ואבני פספס. ממול לכפר הערבי נתגלה שרידי בית כנסת כשהממצא הבולט הוא משקוף גדול מעותר מציורי מנורה עם 7 קנים ויונה. 2 קברים מרהיבים נתגלו במקום והם כנראה שייכים לתקופה הרומית והביזנטית ,שיא הישוב היה בין המאות ה4- ל- 6. באזור הישוב ''שרונה'' המודרני התגלה מנזר מהמאה ה - 5 עשוי מבזלת, רוחבו 25 מ' ואורכו 30 מ'. במרחק קטן מהמנזר נמצא המעיין אשר שופץ לאחרונה. המקום נמצא בין כפר כמא לבין יבניאל מול המושב שרונה.

תרשים הטיול על גבי מפה + נקודות ציון

הטיול במסלול השחור נ.צ כניסה למסלול 194528/235573 נ.צ של המעיין 194941/235785 נ.צ יציאה מהמסלול לכביש 19452830/235708


המפה באדיבות מפ''י

להורדת הקובץ לחץ כאן

תרשים הטיול על גבי מפה + נקודות  ציון

טיול נעים

תגובות

0 תגובות