שטח 4X4 > מסלולי טיול > מרכז וגוש דן

מסלול טיול מעגלי: יער בן שמן

מסלול מעגלי ביער בן שמן באורך של כ-30 ק"מ על גבי טרקטורון בעבירות קלה בשילוב אתגרי עבירות (הניתנים לעקיפה מהצד).
המסלול רחב ומהנה גם לרכב 4X4 וכמובן שגם לאופניים או אופנוע.

אבני דרך - יער בן שמן :

בן שמן, מודיעין, מצפה מודיעים, הפגודה, נחל גמזו, מצפה השניים, נחל ענבה, חרבת בית ענבה, יער הפסלים, יער בן שמן.

אבני דרך - יער בן שמן :

שיטת הניווט:

הניווט על שבילים מסומנים או שבילים ברורים בשטח. מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000 .
הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט.
שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך לא מחויב אם תקפידו על מדידת מרחק והנחיות סיפור הדרך.
בסוף הכתבה - רשימת 23 נקודות ציו ןשל המסלול וקובץ TWL להורדה.

שיטת הניווט:

מה עושים?

בטרם היציאה לקיטוע (קטע הניווט מאיפוס לאיפוס) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך.
בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון.
באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא.
שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר).
חשוב להשתמש ב- מפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.

מה עושים?

הכנת אמצעים למסלול

ציוד גרירה מתאים: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים
גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים
לטרקטורון / אופנוע – ערכת תיקון פנצ'ר וקומפרסור
לרוכב - ציוד מיגון עם דגש לקסדה רכוסה
מכשיר GPS – לא חובה, אך עוזר
מפת סימון שבילים – מפה מספר 9 (פרוזדור ירושלים)
מצפן
טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת
שולחן וכסאות לארוחת הצהרים
מים ומזון ליום שטח

הכנת אמצעים למסלול

העולם המופלא של הטרקטורונים

העולם של הטרקטורונים נחלק לשני סוגים – טרקטורונים ספורטיביים וטרקטורוני עבודה (וטיולים). כלי העבודה הנמכרים בישראל הם יותר כלים לטיולים ולנסיעה בשטח. הטובים והיקרים שבהם נוחים מאוד, נעימים לתפעול ונועדו יותר לטיולים מאשר לעבודה (ברפת או בשדה...). המנועים חזקים ומשודכים לתיבות הילוכים אוטומטיות, המתלים ארוכי מהלך ובעלי יכולת ספיגה ושיכוך מעולה, המושבים רחבים ונוחים גם לאחר רכיבה של יום ארוך, הכידון מתוגבר במנוע חשמלי , כננת, פנסים כפולים, תאים ותיקים ועוד תוספות הם סטנדרט בכלים היקרים יותר.
טרקטורון הוא כלי המשרה בטיחות על הרוכב (בטח ובטח בהשוואה לאופנוע אצל רוכבים מתחילים) ומעטפת הביצועים שלו רחבה ומאפשרת נסיעה מהירה בשטח או ''תיקול'' מכשולים קשים גם אצל רוכבים חדשים.
אבל שימו לב היטב – חריגה ממעטפת הביצועים יכולה להיות קטלנית. הטרקטורון מעניק לרוכב אווירת בטיחות ויכולות גבוהה מאוד ומאוד מפתה להתקרב (וחס וחלילה לחרוג) מיכולות הרוכב והכלי.
זכרו תמיד כי טרקטורון הפוך מסוכן הרבה יותר מאופנוע שנפל (בגלל התצורה והמשקל הכבד) ואף מג'יפ שהתהפך או נתקל בעוצה במכשול (בגלל שאין בטרקטורון הגנה היקפית ואין חגורות בטיחות ושאר אמצעים טכנולוגיים).
הכירו את הכלי עליו אתם רוכבים, השתתפו בהדרכות רכיבה, צברו ניסיון ברכיבה והצטיידו בציוד מגן מעולה! – כאן אין מקום לפשרות!!! קסדה – סגורה ורכוסה, מגן גוף, מגפיים, מגני מרפקים וברכיים הם האביזרים הבסיסיים ליציאה לשטח עם טרקטורון.
שימו לב ורכבו בזהירות בהתאם למגבלות שלכם ושל הטרקטורון! טרקטורון זה ממש כייף בשטח!!

עבירות, שמורות טבע ושטחי אש

המסלול בעבירות קלה ומשולב בקטעי עבירות בינוניים שכולם ניתנים למעקף מימין או משמאל.
מומלץ לצאת לדרך עם שני רכבים לפחות (מאותו סוג) וציוד גרירה וחילוץ מתאים לרכבים המשתתפים.
מסלול הטיול אינו עובר בתוך שמורות טבע אך רובו על שבילים בתוך יער של קק''ל ובשטחים שיש לשמור עליהם, חלקו נוסע לצד שדות מעובדים - יש להקפיד על נסיעה על השבילים המסומנים או על השבילים הברורים בשטח. אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.
אין באזור זה מגבלה של שטחי אש של צה''ל ואפשר לטייל במסלול בכל ימות השנה.

עבירות, שמורות טבע ושטחי אש

תחילת המסלול:

בצומת הכניסה למצפה מודיעין (מודיעים) על כביש 443 מזרחה לכיוון העיר מודיעין.
למי שמגיע על כביש 1 מכיוון תל אביב מומלץ לרדת במחלף לכיוון כביש 443 עם השילוט למודיעין ולאחר כ-3 ק''מ לפנות ימינה עם השלט הקטן למצפה מודיעין (זה הצומת הראשון ימינה מהמחלף).
אפשר גם לרדת במחלף הבא – מחלף בן שמן, לפנות שמאלה לכיוון מודיעין, לחצות את צומת מודיעים (גמזו וכפר דניאל) ולפנות ימינה בפניה הראשונה עם השלט הקטן למצפה מודיעין.
מי שמגיע מכיוון ירושלים על כביש מספר 1 יורד במחלף בן שמן מזרחה, חוצה את צומת מודיעים ופונה ימינה למצפה.
נ.צ. 1 – צומת הכניסה למצפה מודיעין

תחילת המסלול:

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מצומת מצפה מודיעין נוסעים על האספלט דרומה לתוך יער בן שמן.
0.25 ק''מ צומת V בו פונים ימינה עם האספלט (שמאלה הכביש מטפס למצפה מודיעין).
0.6 ק''מ (מצטבר) ''צומת הפגודה'' בו ממשיכים ישר על האספלט (ועוד נחזור לכאן).
0.8 ק''מ (מצטבר) צומת עם שביל כורכר משמאל (סימון של שביל ישראל – כחול, לבן וכתום).
נ.צ. 2 – צומת כביש/ שביל

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ונוסעים דרומה על דרך עפר לבנה וממשיכים ישר לדרך ההופכת לחומה.
0.1 ק''מ צומת שבילים קטן בו פונים שמאלה ומיד ימינה על שביל משובץ בסלעים בכיוון מטה.
0.3 ק''מ (מצטבר) מגיעים לערוץ נחל גמזו ופונים ימינה עם סימון שבילים כחול.
0.7 ק''מ (מצטבר) צומת T עם שביל כבוש לבן בו פונים שמאלה עם סימון שבילים ירוק.
1.3 ק''מ (מצטבר) צומת שבילים מרכזי, מפגש סימון שבילים ירוק ושחור ולפנים מתקן מגודר של מקורות.
נ.צ. 3 – צומת שבילים מרכזי

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר ומימין למתקן של מקורות לעבר שתי העליות שלפנים.
0.2 ק''מ שתי עליות קצרות וחדות שאפשר לעקוף אותן משביל מימין.
ממשיכים ישר ומעט ימינה בין עצי הזית ומתחברים לשביל המרכזי.
0.7 ק''מ (מצטבר) צומת שבילים קטן (ישר וימינה אפשר להתחבר לכביש אספלט לכיוון גמזו).
נ.צ. 4 – צומת שבילים קטן

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ונוסעים על השביל המרכזי . .
0.5 ק''מ חולפים ישר על פני פנייה שמאלה ופונים ימינה בצומת לשביל המטפס על התל שמימין.
0.7 ק''מ (מצטבר) נעצרים בראש התל עליו ממוקם - מצפה השניים ומעלות יונתן.
זו נקודה תצפית בגובה של 161 מטרים מעל פני הים ממנה אפשר לראות דרומה לנשר, לוד רמלה, מערבה לתל אביב וישובי מישור החוף ומזרחה רואים את המגדלים של מודיעין.
למרגלות הגבעה המושב גמזו - כאן נבלמו הכוחות הירדנים במלחמת העצמאות בדרכם ללוד ולבן שמן. בקרב, בשנת 1948, נהרגו אברהם צבי באום ומרדכי הס שעל שמם ''מצפה השניים''. בקיץ 2006 נוסף לתצפית גלעד הנצחה ליהונתן איינהורן אשר נפל במלחמת לבנון השנייה בקרב של הצנחנים ב עיטה א-שאב.
נ.צ. 5 – מצפה השניים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

יורדים כלעומת שבאנו (שומרים על השביל הימני).
0.2 ק''מ צומת T בו פונים ימינה.
0.4 ק''מ (מצטבר) צומת T בו פונים ימינה.
1.1 ק''מ (מצטבר) חוצים ישר ודרומה צומת שבילים גדול.
1.25 ק''מ (מצטבר) צומת בו פונים ימינה (עם שביל ישראל) ושומרים על השביל הראשי.
2 ק''מ (מצטבר) צומתV בו פונים שמאלה ובצומת הקרוב (50 מטרים) שוב שמאלה עם סימון שביל ישראל (עד סוף הקטע בנ.צ. 6) ושומרים על השביל הראשי כלפי מעלה.
2.7 ק''מ (מצטבר) צומת בו פונים ימינה ולמעלה (את הטיפוס הסלעי הקצר והמאתגר אפשר לעקוף עם השביל שמשמאל).
2.9 ק''מ (מצטבר) השביל חוצה את ראש הגבעה ומתחיל לרדת למטה דרומה (אפשר לראות את מחלף ענבה בכניסה המערבית למודיעין).
3.1 ק''מ (מצטבר) צומת בו פונים ימינה.
3.2 ק''מ (מצטבר) צומת בו פונים ימינה ומיד שמאלה.
3.4 ק''מ (מצטבר) צומת שבילים.
נ.צ. 6 – צומת שביל ישראל

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים חזק שמאלה ולמטה.
0.2 ק''מ צומת מרובה בשבילים בו פונים חזק ימינה עם סימון שביל ישראל.
0.55 ק''מ (מצטבר) צומת בקצה הירידה (השטח נפתח) בו פונים ימינה.
0.75 ק''מ (מצטבר) צומת V בו פונים שמאלה ולמעלה לכיוון הגבעה של חרבת בית ענבה.
1.1 ק''מ (מצטבר) לאחר שעוברים את שיא הגובה פונים שמאלה בצומת לשביל צר.
1.15 ק''מ (מצטבר) ממשיכים בירידה עד צומת T.
נ.צ. 7 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ב- T וממשיכים לרדת.
0.3 ק''מ צומת T למרגלות הגבעה בו פונים שמאלה.
0.35 ק''מ (מצטבר) פונים ימינה לשביל חום צר העולה ויורד על תלוליות עפר (מעט לפני הצומת אליה ירדנו לפני הטיפוס על הגבעה).
0.5 ק''מ (מצטבר) צומת קטן בשדה בו פונים שמאלה.
0.7 ק''מ (מצטבר) מתחברים לשביל הראשי.
נ.צ 8 – שביל ראשי

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לשביל הראשי (באופק רואים את מודיעין).
0.4 ק''מ צומת בו ממשיכים ישר (ימינה).
0.7 ק''מ (מצטבר) השביל יורד לערוץ הנחל וממשיכים בתוך הערוץ (מתעלמים מהשבילים הנוספים היוצאים ממנו ימינה ושמאלה).
0.85 ק''מ (מצטבר) צומת גדול עם שביל כבוש לבן כשמשמאל שרידים של מבנה עתיק.
נ.צ. 9 – צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר ולמעלה בשביל הצר על הגבעה שמשמאל המבנה העתיק.
0.25 ק''מ פונים שמאלה לצד הגדר שמשמאל והשדה המעובד (לפעמים) שמימין.
1 ק''מ (מצטבר) שער/פתח בגדר בפינה הצפון מזרחית של השדה.
נ.צ. 10 – פתח בגדר

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר במעלה הערוץ הרחב, חוצים את האוכף (באופק מגדלי מודיעין) ויורדים באותו כיוון.
0.55 ק''מ פוגשים את השביל שתחת הגבעה שמנגד.
נ.צ. 11 – שביל

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על השביל.
0.6 ק''מ חוצים פתח בגדר ומגיעים לצומת T בו פונים שמאלה לכיוון הכביש.
0.9 ק''מ (מצטבר) השביל מגיע לכביש אספלט.
נ.צ. 12 –כביש

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על כביש האספלט.
0.1 ק''מ חולפים על צומת הכניסה לחווה האקולוגית ''חווה ואדם''.
0.45 ק''מ (מצטבר) פונים ימינה לשביל.
0.9 צומת T בו פונים ימינה ומיד מגיעים לצומת עם פנייה שמאלה.
נ.צ. 13 – צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה על הכביש לכיוון ''מצפה מודיעין''.
0.45 ק''מ צומת בסוף כביש האספלט בו פונים שמאלה.
0.85 ק''מ (מצטבר) צומת בו פונים ימינה.
1 ק''מ (מצטבר) צומת בו פונים שמאלה ל''גן הפסלים'' עם סימון שבילים כחול.
1.6 ק''מ (מצטבר) צומת T בו פונים ימינה.
2 ק''מ (מצטבר) צומת (בהמשך רואים את כביש 443).
נ.צ. 22 – צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לשביל המתעקל בהמשך ימינה ושמאלה.
0.5 ק''מ צומת בו ממשיכים שמאלה על הראשי.
0.85 ק''מ (מצטבר) צומת T בו פונים שמאלה.
1.2 ק''מ (מצטבר) צומת שבילים בו פונים שמאלה ולמעלה.
1.3 ק''מ (מצטבר) צומת T (בין נ.צ. 5 לנ.צ. 6).
נ.צ. 14 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה בצומת T.
0.1 ק''מ פניה חדה ימינה לשביל צר חום.
0.35 ק''מ (מצטבר) צומת בו פונים שמאלה ומעט בעליה.
1 ק''מ (מצטבר) צומת T בו פונים שמאלה.
1.1 ק''מ (מצטבר) צומת קטן.
נ.צ. 16 – צומת קטן

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ולכיוון העלייה.
0.1 ק''מ פונים שמאלה בעלייה לכיוון קו המתח הגבוה ונכנסים ל''יער איטליה''.
רק 2,300 ק''מ מפרידים בין ירושלים לרומא ויער בן שמן באמצע (''כמעט באמצע'' : כ-50 ק''מ מירושלים וכ- 2,250 ק''מ מרומא).
0.4 ק''מ (מצטבר) צומת T בו פונים ימינה עם סימון השבילים הירוק.
0.8 ק''מ (מצטבר) עיקול חד שמאלה (ושביל מתחבר מימין) בו פונים שמאלה עם הסימון הירוק.
1.2 ק''מ (מצטבר) השביל מסתיים בצומת T.
נ.צ. 17 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ב-T לצד קו המתח.
השביל מתעקל ומקיף שדה מעובד.
0.5 ק''מ צומת T בו פונים שמאלה ומעט בעליה ולאחר כ-20 מטרים צומת T נוסף בו שוב פונים שמאלה.
0.7 ק''מ (מצטבר) צומת T על שביל כבוש לבן.
נ.צ. 18 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לשביל הלבן ומיד שמאלה לשביל בירידה בתוך היער .
0.35 ק''מ צומת שבילים בו פונים שמאלה ומיד ימינה בירידה.
0.8 ק''מ (מצטבר) חוצים שביל לבן (סימון שבילים שחור) ומתחילים לטפס.
1.2 ק''מ (מצטבר) צומת T בו פונים שמאלה ומלמעלה (לא בפניה החזקה שמאלה).
1.5 ק''מ (מצטבר) ממשיכים על השביל הראשי.
1.7 ק''מ (מצטבר) צומת שבילים.
נ.צ. 19 – צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומיד בצומת V ימינה.
0.3 ק''מ צומת T בו פונים שמאלה.
0.4 ק''מ (מצטבר) צומת T בו פונים שמאלה על השביל הלבן.
0.6 ק''מ (מצטבר) צומת T עם כביש אספלט.
נ.צ. 20 – צומתT

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ב-T על האספלט.
0.5 ק''מ צומת אספלט.
נ.צ. 21 – צומת אספלט

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ולמטה על השביל הראשי.
0.65 ק''מ צומת בו פונים ימינה לשביל משני.
0.7 ק''מ (מצטבר) צומת T.
נ.צ. 15 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לכיוון ''הפגודה''.
0.3 ק''מ הפגודה – מתנה של העם התאילנדי לעם ישראל ביובל – 50 שנים למדינת ישראל.
0.45 ק''מ (מצטבר) צומת T בו פונים ימינה לכביש אספלט.
0.7 ק''מ (מצטבר) צומת מצפה מודיעין.
נ.צ. 23 – צומת מצפה מודיעין.

מאפסים מד אוץ

סוף מסלול - עד כאן כ-30 ק''מ של מסלול הטיול

ימינה לכביש 443 לכיוון מודיעין.
ברמזור הקרוב, בצומת הכניסה למתקן אדם, אפשר לבצע פניית פרסה שמאלה ולחזור לכביש מספר 1 ולכביש 6.


להתראות בטיול הבא...

סוף מסלול - עד כאן כ-30 ק''מ של מסלול הטיול

רשימת נקודות ציון ברשת ישראל ישנה:

נ.צ. צפוניות מזרחיות
1 1150997 145898
2 1150295 145792
3 1149510 145095
4 1148897 144895
5 1148600 145095
6 1146174 145587
7 1145425 145309
8 1145816 145756
9 1145753 146472
10 1145592 147275
11 1145909 147670
12 1146523 147303
13 1146475 146598
14 1146706 145858
15 1147136 145436
16 1147571 145781
17 1148106 146113
18 1148144 146447
19 1149281 147314
20 1149611 147617
21 1149594 147116
22 1150542 146267
23 1150456 145939

קובץ TWL לתוכנת NAVIGUIDE

הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת נביגייד.
לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.

קישור להורדת קובץ TWL ל-GPS ולתוכנות ניווט

קובץ TWL לתוכנת NAVIGUIDE

תגובות

27 תגובות

1

ES

28 באוגוסט 2010 ב 19:25

מסלול אחלה

אבל 30 קילומטר אנחנו עושים בין 9.00 ל 10.00 בבוקר, ומה נעשה בשאר היום???
:-)

2

Ogash Ofer

29 באוגוסט 2010 ב 21:39

מסלול אחלה

30 ק''מ יקח לכם שעה וחצי ואז תשתו מים ותעשו עוד סיבוב...שהפעם יקח שעה.

3

davidbu18

12 בספטמבר 2010 ב 22:10

מסלול בן שמן

אכן מסלול שמתאים לרכבי 4X4 לטיול משפחות קלאסי במרכז הארץ,הילדים נהנו מקצת היסטוריה במצפה השניים וממסלול קליל שעדיין סיפק אתגר למי שחיפש.
בכל מיני פינות ביער.

4

גרא

12 בספטמבר 2010 ב 23:11

לא רציתה להרוס את הטרקטורון ?

אירגנתה מסלול מיוחד !!!!!!

5

גרא

12 בספטמבר 2010 ב 23:13

מסלול אחלה

מה עם הפסקות קפה של שעה כל 10 ק"מ??? זה סוגר יום

6

sakat7

15 בספטמבר 2010 ב 22:55

אתם הולכים לטייל או רצים עם סטופר ?

סעו לאט בכייף הפסקת קפה, בסוף מנגל ביער בן שמן והביתה לשנת צהריים. מה אתם במרוץ? טיול שטח זה לא נסיעה לעבודה בטירוף

7

ramisteinfeld

27 בספטמבר 2010 ב 09:07

זהירות בתחילת המסלול !!!

אחרי נ.צ. 2 בירידה לנחל גמזו, יש בהתחלה ירידה תלולה למסוכנת - אל תרדו משם. תמשיכו עוד 10-20 מטר ואז יש ירידה מתונה לתוך הנחל. הירידה הראשונה מסוכנת ביותר!!!

8

Stormaster

17 באוגוסט 2011 ב 19:02

מסלול מעולה!!!!

שלום לכולם,
עשיתי את המסלול והיה מעולה!!!
לא פעם עליתי על שבילים מסובכים יותר ואז חזרתי למסלול (לאוהבי ההרפתקאות).
ממליץ בחום!!!

דרך אגב, האם מישהו יכול להגיד לי אם השביל הכחול נחשב לאתגרי יותר באיזור בן-שמן? זו התחושה שקיבלתי.

9

אמיר

19 באוגוסט 2011 ב 15:33

מסכים עם כל מילה

עשינו את המסלול היום, יום 19/8/11.
בוקר עד צהריים, כולל קפה וחטיפים  והביתה.
קלאסי ליום שישי.

10

smorir

17 באוקטובר 2011 ב 07:17

smorir@gmail.com

11

johny1975

06 במאי 2012 ב 23:31

מישהו עבר שם עם ג'יפ בפעם האחרונה?

אני עומד לנסוע עם חבר שטועם שטח פעם ראשונה. האם זה יתאים גם לו ?

12

שלומי1111

08 במאי 2012 ב 18:37

מסלול טיול חדש ומעגלי: יער בן שמן

עבירות קלה, יש מעט מקומות עם דרך משובשת לא משהו שצריך מיומנות מיוחדת, זהירות תמיד צריך!

13

Ogash Ofer

09 במאי 2012 ב 14:08

מסלול טיול חדש ומעגלי: יער בן שמן

אכן מסלול בעבירות קלה שמתאים גם למתחילים.
בכל מקרה אני מציע להצטרף להדרכת נהיגה בשטח - קישור.
ההדרכה נותנת הרבה ידע, קצת ניסיון ובטחון עצמי וחוסכת הרבה מאוד כסף...

14

אורח/ת

23 בדצמבר 2015 ב 00:42

מסלול טיול מעגלי: יער בן שמן

מסלול מעולה ומהנה

15

Ogash Ofer

28 בדצמבר 2015 ב 23:25

מסלול טיול מעגלי: יער בן שמן

אורח/ת כתב/ה:
" מסלול מעולה ומהנה "
תודה 

16

regevh

28 במרץ 2016 ב 14:03

עדכון מסלול?

מישהו עשה לאחרונה את המסלול הזה? עידכונים כלשהם לגביו? האם מתאים למתחילים? תודה [=

17

Ogash Ofer

28 במרץ 2016 ב 17:52

עדכון מסלול מרץ 2016?

רכבתי (עם אופנוע) על המסלול (פחות או יותר) והוא מקסים וקיים כמפורט.

18

Motisid

06 ביולי 2016 ב 13:16

קובץ למסלול טיול: יער בן שמן

קובץ ה-TWL שמצורף אינו מתאים לעמוד ענן..
יש פתרון?

19

Ogash Ofer

07 ביולי 2016 ב 08:28

קובץ למסלול טיול: יער בן שמן

Motisid כתב/ה:
" קובץ ה-TWL שמצורף אינו מתאים לעמוד ענן..
יש פתרון? "
הקובץ המצורף למסלול הוא מסוג TWL וגם ״עמוד ענן״ יודע לקלוט קובץ זה. 

20

אורח/ת - עמי

13 בנובמבר 2020 ב 17:00

הקישור לקובץ הפסיק לעבוד?

21

Ogash Ofer

13 בנובמבר 2020 ב 18:36

אורח/ת - עמי כתב/ה:
"

הקישור לקובץ הפסיק לעבוד?

"
הקישור לקובץ תוקן.
שבת שלום

22

אורח/ת - אברהם

20 ביוני 2022 ב 16:39

למה כשאני פותח את הקובץ בעמוד ענן הוא מסמן פסים ישרים ולא על השבילים?

23

Ogash Ofer

20 ביוני 2022 ב 16:55

אורח/ת - אברהם כתב/ה:
"

למה כשאני פותח את הקובץ בעמוד ענן הוא מסמן פסים ישרים ולא על השבילים?

"
כי זה קובץ של נקודות ציון ולא קובץ ״מסלול״

24

leviarozin158

20 ביוני 2022 ב 19:11

האם יש דרך להפוך את זה לקובץ מסלול?
דווקא ביער בן שמן שהוא מבוך של שבילים קשה להבין למה התכוון המשורר

25

Ogash Ofer

21 ביוני 2022 ב 06:41

leviarozin158 כתב/ה:
"

האם יש דרך להפוך את זה לקובץ מסלול?
דווקא ביער בן שמן שהוא מבוך של שבילים קשה להבין למה התכוון המשורר

"
לצערי לא ממש. כי גם השבילים קצת השתנו בחלוף 13 שנים.
אם מטייל יקליט מסלול בהתאם לכתבה מבטיח לעבור עליו ואם הוא טוב להוסיף כקובץ לכתבה. בתודה מראש.

26

אורח/ת - חיים

05 באוקטובר 2023 ב 00:05

האם זה מתאים גם למתחילים עם רכב 4×2 טראוורס?

27

Ogash Ofer

05 באוקטובר 2023 ב 06:12

אורח/ת - חיים כתב/ה:
"

האם זה מתאים גם למתחילים עם רכב 4×2 טראוורס?

"
המסלול נועד לרכב 4X4. אפשרי רק לנהג מנוסה ברכב הנעה קדמית.
הייתי מוותר על המסלול הזה ויוצא ל"שוטטות" ביער בן שמן על השבילים הכבושים היטב ומבלי לאתגר את הנהג ואת הרכב בשבילים שלא כבושים היטב.