שטח 4X4 > מסלולי טיול > מרכז וגוש דן

מסלול טיול סובב רמת בית שמש

מסלול מעגלי הסובב את רמת בית שמש באורך של 45 ק"מ בעבירות קלה בשילוב קטעי טיפוס קצרים הדורשים הילוך כוח. המסלול משלב בין שבילים שוממים, חרבות מבודדות, מנזר בית ג'מאל, תצפיות על הרי יהודה ומעיינות קטנים הנובעים גם בשיא הקיץ.

אבני דרך:

בית שמש, מנזר בית ג'מאל, רמת בית שמש, תל ירמות, חרבת בית נטיף, הר יערן, הר חנות, מטע, עין מטע, עין תנור, עין אוזן, חרבת עתאב, נחל המערה.

המסלול בעבירות קלה ומשולב בקטעי הדורשים הילוך כוח LOW. אפשר לצאת למסלול גם עם רכב ללא הילוך כוח אבל בליווי רכב עם הילוך כוח ורצועת גרירה לעזרה... אם נדרש.
מומלץ לצאת לדרך עם שני רכבים לפחות (מאותו סוג) וציוד גרירה וחילוץ מתאים לרכבים המשתתפים.
מסלול הטיול חוצה שמורות טבע ויש להקפיד על נסיעה על השבילים המסומנים או על השבילים הברורים בשטח. אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.
אין באזור זה מגבלה של שטחי אש של צה''ל ואפשר לטייל במסלול בכל ימות השנה.
חשוב להביא מזמרה – ישנם קטעים קצרים שבהם הצמחייה השורטת מצרה את השביל.
חשוב להקפיד על סיפור הדרך, מומלץ לקרוא היטב את ההוראות להמשך הקיטוע בטרם יוצאים אליו. המסלול מופיע בצורה של סיפור דרך עם 23 נקודות ציון ל-GPS הניתנות להורדה מהאתר.

שיטת הניווט

הניווט על שבילים מסומנים או שבילים ברורים בשטח. מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000 .
הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט. שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך לא מחויב אם תקפידו על מדידת מרחק והנחיות סיפור הדרך.

שיטת הניווט

מה עושים?

בטרם היציאה לקיטוע (קטע הניווט מאיפוס לאיפוס) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך. בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון.
באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא. שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר). חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.

מה עושים?

הכנת אמצעים למסלול

ציוד גרירה מתאים: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים
גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים
לטרקטורון – ערכת תיקון פנצ'ר וקומפרסור
מכשיר GPS – לא חובה, אך עוזר
מפת סימון שבילים – מפה מספר 9 (פרוזדור ירושלים)
מצפן
טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת
שולחן וכסאות לארוחת הצהרים
מים ומזון ליום שטח

הכנת אמצעים למסלול

תחילת המסלול:

בצומת הכניסה הדרומי לבית שמש שעל כביש 38.
למי שמגיע על כביש 1 מכיוון תל אביב או ירושלים עליו לרדת במחלף שער הגיא ולנסוע לכיוון בית שמש כ-10 ק''מ עד לצומת הכניסה הדרומי לעיר (הצומת השני).
מי שמגיע מכיוון קריית גת וצומת פלוגות עליו לנסוע לכיוון עמק האלה ולמדוד צפונה כ-18 ק''מ מצומת נחושה עד לצומת הכניסה הדרומי לבית שמש (צפונה לכניסה לרמת בית שמש).
נ.צ. 1 – צומת הכניסה הדרומי לבית שמש

תחילת המסלול:

מתחילים ומאפסים מד אוץ

נוסעים דרומה מהצומת על כביש 38 – הכביש הראשי לכיוון צומת תל עזקה ועמק האלה.
0.9 ק''מ מיד לאחר עיקול הכביש ימינה ותחילת קו ההפרדה המקווקו פניה ראשונה שמאלה לדרך-כביש צדדית לתוך החורש.
נ.צ. 2 – ירידה מהכביש הראשי

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לכביש אספלט מצוקמק ההופך במהרה לשביל הנכנס בין עצי החורש.
0.1 ק''מ צומת שבילים בקצה החורש בו פונים ימינה לכיוון הגבעה.
0.2 ק''מ (מצטבר) צומת V בו ממשיכים בימני.
0.4 ק''מ (מצטבר) צומת T בו פונים ימינה ומיד חזק שמאלה לכיוון הגבעה למעלה – מומלץ לשלב הילוך כוח - LOW.
0.9 ק''מ (מצטבר) צומת T בראש הגבעה בו פונים שמאלה חזק.
1 ק''מ (מצטבר) צומת עם כביש אספלט.
נ.צ. 3 – כביש אספלט

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על הכביש ומיד ימינה לשביל הראשון שלצד השדה הפתוח.
0.1 ק''מ צומת V בו פונים שמלאה ומלמעלה.
0.4 ק''מ (מצטבר) שומרים על הימין ופונים ימינה בצומת קטן ושוב ימינה לשביל ראשי בירידה.
0.7 ק''מ (מצטבר) צומת בו שומרים על השמאל.
0.8 ק''מ (מצטבר) צומת בו פונים ימינה- מערבה ויורדים לכיוון המבנה (וכביש 38 הנמצא מאחוריו).
0.9 ק''מ (מצטבר) צומת T עם מבנה בו פונים שמאלה ודרומה (שימו לב לאמת המים מימין).
1.7 ק''מ (מצטבר) צומת בשיא עיקול הדרך עם שביל המסומן בסימון שבילים שחור (הסימון בצומת לא ברור).
נ.צ. 4 – עיקול וצומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

בצומת, בדיוק בשיא העיקול, ממשיכים ישר ושמאלה עם סימון השבילים השחור (נראה בהמשך הדרך).
0.4 ק''מ צומת V של שני שבילים מקבילים בו בוחרים בשמאלי עם סימון השבילים השחור.
1 ק''מ (מצטבר) עיקול חד שמאלה עם מעט אספלט על השביל.
1.1 ק''מ (מצטבר) כביש הכניסה למנזר בית ג'מאל.
נ.צ. 5 – מנזר בית ג'מאל

מאפסים מד אוץ

מנזר בית ג'מאל

המנזר המרשים והגדול הוא מנזר קתולי שנבנה בשנת 1930 על שרידים של כנסיה ביזנטית עתיקה ולצידו מנזר לאחיות המקפידות על שתיקה ממסדר ''בית לחם''. המנזר שומר על שמו של נשיא הסנהדרין – רבן גמליאל (נכדו של הילל הזקן), שע''פ האמונה הנוצרית הגן על סטפאנוס, יהודי מראשוני הנוצרים שחי במאה הראשונה לספירה ושהוצא להורג בידי הרומאים לאחר שקידש את אמונתו בישו.
לצד המנזרים חנויות של יין ושמן מעשי ידי הנזירים וחנות קרמיקה מעשי ידי הנזירות.

מנזר בית ג'מאל

מאפסים מד אוץ

מצומת הכניסה למנזר יורדים על הכביש לכיוון מזרח. בעיקול הכביש שמאלה וצפונה ממשיכים ישר ומזרחה לשביל המסומן בשחור ומטפס מעלה. שימו לב כי השביל המסומן בשחור הוא השביל הכי פחות מסודר והוא נמצא במרכז מבין 3 שבילים היוצאים מעיקול הדרך. משמאל - שביל חסום בשער ומימין - שביל כבוש היטב המתעקל שמאלה וצפונה במקביל לכביש.
0.4 ק''מ השביל השחור מתעקל ימינה ושמאלה (ליד מתקן מגודר של אנטנה סלולארית).
0.9 ק''מ (מצטבר) צומת קטן בו ממשיכים ישר וימינה לכיוון הכביש.
1.2 ק''מ (מצטבר) השביל מתעקל ימינה אבל אנחנו ממשכים ישר לכיוון הכביש תוך כדי חצית שדה - לפעמים החקלאי חורש את השביל ישר יחד עם השדה שמסביבו.
1.3 ק''מ (מצטבר) כביש הכניסה לרמת בית שמש – כביש דו מסלולי עם הפרדה בכיווני הנסיעה.
נ.צ. 6 – כביש אספלט

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה על האספלט במטרה לרדת עד הצומת עם כביש 38, לבצע פניית פרסה ולחזור בנתיב הנגדי.
1.5 ק''מ צומת עם כביש 38 בו מבצעים פרסה וחוזרים לעומת שירדנו.
2.3 ק''מ (מצטבר) ירידה מהכביש לשביל המסומן באדום, ממש לפני מטע זיתים ושני ספסלים המחוברים למדרכה.
שימו לב – האטו כבר ב-2 ק''מ וחפשו בזהירות את השביל האדום שמימין .
נ.צ. 7 – ירידה לשטח

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לשביל המסומן באדום.
0.2 ק''מ השביל חוצה שער בגדר ומטפס מעלה – מומלץ לשלב הילוך כוח LOW.
0.6 ק''מ (מצטבר) צומת בו ממשיכים ישר וימינה ומיד שוב צומת בו ממשיכים ישר וימינה.
1.1 ק''מ (מצטבר) צומת T של השביל האדום עם שביל כחול.
נ.צ 8 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה עם השביל המסומן בכחול.
0.1 ק''מ צומת V עם סימון שבילים כחול וירוק בו ממשיכים על השמאלי המסומן בכחול וגם באדום.
0.2 ק''מ (מצטבר) צומת V בו ממשיכים לשביל הימני האדום.
0.8 ק''מ (מצטבר) צומת קטן בו ממשיכים על השביל הראשי הימני.
1 ק''מ (מצטבר) צומת בו פונים ימינה עם השביל הראשי.
1.2 ק''מ (מצטבר) צומת T בו פונים שמאלה כשהרי יהודה באופק ולאורך הדרך שומרים על השביל הראשי השמאלי.
2.3 ק''מ (מצטבר) צומת T בו פונים שמאלה.
2.6 ק''מ (מצטבר) צומת קטן בו ממשיכים ישר ושמאלה לכיוון רמת בית שמש.
2.8 ק''מ (מצטבר) צומת שבילים בו המשך השביל יורד לכביש הכניסה לרמת בית שמש.
נ.צ. 9 – צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה בצומת לכיוון הגבעה עם האנטנה למעלה עם סימון השבילים האדום.
0.4 ק''מ בראש הגבעה, חורש מוצל ומקום מצוין לעצירה. בירידה מהגבעה בתי בד ומערות משמאל לשביל.
0.6 ק''מ (מצטבר) צומת T, לפני קיר אבנים, בו פונים שמאלה עם השביל האדום.
0.9 ק''מ (מצטבר) צומת בו פונים ימינה עם השביל האדום.
1.1 ק''מ (מצטבר) צומת בו ממשיכים על השביל השמאלי ובהמשך השביל מתעקל ימינה וחרבת בית נטיף משמאל לדרך.
2 ק''מ (מצטבר) צומת שבילים.
נ.צ. 10 – צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר ושמאלה לכיוון מזרח עם סימון שביל ישראל.
0.3 ק''מ צומת V בו ממשיכים שמאלה ולמעלה.
0.8 ק''מ (מצטבר) צומת שבילים בו פונים ימינה.
1.2 ק''מ (מצטבר) צומת T בו פונים שמאלה עם סימון שביל ישראל.
1.4 ק''מ (מצטבר) צומת בו פונים ימינה ושוב ימינה ולמטה בצומת הקרוב, לכיוון הכביש.
1.5 ק''מ (מצטבר) צומת T בו פונים שמאלה.
1.6 ק''מ (מצטבר) עולים על הכביש (הכביש המגיע מבית שמש) ופונים ימינה לכיוון הצומת.
1.8 ק''מ (מצטבר) צומת עם כביש 375 – כביש צור הדסה – צומת האלה.
נ.צ. 11 – צומת כבישים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על הכביש עם השילוט לכיוון ירושלים.
0.3 ק''מ פניה ימינה לשביל המסומן בירוק.
נ.צ. 12 – ירידה מהכביש

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ויורדים מהכביש לשביל המסומן בירוק ועם השביל מטפסים להר יערן ולהר חנות.
1.3 ק''מ צומת בו פונים ימינה בכיוון העלייה.
1.8 ק''מ (מצטבר) צומת בו פונים שמאלה עם הסימון הירוק.
2 ק''מ (מצטבר) צומת קטן בו ממשיכים ימינה עם השביל הראשי המסומן בירוק.
2.5 ק''מ (מצטבר) צומת בו פונים שמאלה בכיוון העלייה.
2.7 ק''מ (מצטבר) צומת בו פונים ימינה עם הסימון הירוק.
2.8 ק''מ (מצטבר) מגיעים לתחילתו של כביש אספלט.
נ.צ. 13 – כביש אספלט

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים עם הסימון שבילים הירוק במעלה כביש האספלט.
0.1 ק''מ בעיקול הכביש שמאלה ממשיכים ישר וימינה לשביל ללא סימון.
1.8 ק''מ (מצטבר) שימו לב: צומת שבילים בו פונים חזק ימינה ולמטה.
נ.צ. 14 – צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ולמטה על השביל הלא מסומן.
0.7 ק''מ צומת קטן בו פונים ימינה ולמטה לשביל הפחות ברור בשטח.
1.1 ק''מ (מצטבר) צומת T בו פונים שוב ימינה ולמטה.
1.6 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת שבילים.
נ.צ. 15 – צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר ודרומה על השביל.
1.4 ק''מ צומת T עם מעט אספלט בו פונים שמאלה ולמעלה לכיוון הכביש.
1.6 ק''מ (מצטבר) צומת בו פונים ימינה ולמעלה.
1.7 ק''מ (מצטבר) מגיעים לכביש 375 שמימין הכניסה למושב מטע.
נ.צ. 16 – כניסה למטע

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

עולים בזהירות לכביש פונים ימינה ומיד שמאלה לתוך מטע.
מבצעים פניית פרסה וחוזרים מערבה על כביש 375.
1.8 ק''מ פניה ימינה לשטח עם השלטים ''חרבת מנות'' ו-''נחל זנוח''.
נ.צ. 17 – חזרה לשטח

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה, יורדים מהכביש לשביל המסומן בכחול.
0.1 ק''מ צומת שבילים כחול – אדום בו פונים ימינה ולמטה על השביל המסומן באדום.
0.2 ק''מ (מצטבר) צומת בו ממשיכים ישר וימינה.
0.4 ק''מ (מצטבר) צומת בו מבצעים פניית פרסה חזק שמאלה עם הסימון האדום.
0.6 ק''מ (מצטבר) צומת בו פונים חזק ימינה ומיד צומת נוסף בו מבצעים פניית פרסה שמאלה ולמטה.
0.9 ק''מ (מצטבר) צומת בו חוצים שביל שחור וממשיכים ישר למטה עם האדום.
1 ק''מ (מצטבר) צומת של השביל אדום עם שביל המסומן בכחול.
נ.צ. 18 – צומת אדום - כחול

מאפסים מד אוץ

עין מטע

המעין והבריכה הקטנה של עין מטע נמצא קידמה 100 מטרים עד החרבה. שם פונים ימינה עד קצה המגרש הקטן ובין העצים נובע המעיין – עין מטע.
חוזרים לצומת – נ.צ. 18

עין מטע

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ומערבה עם סימון השבילים האדום.
0.2 ק''מ מימין חרבת תנור ומשמאל לדרך בתוך נקבה קטנה עין תנור בו נביעה קטנה של מים.
1.0 ק''מ (מצטבר) צומת ועיקול חד ימינה של השביל האדום בכיוון העלייה.
1.3 ק''מ (מצטבר) קטע סלול באספלט ובו פניית פרסה ימינה.
1.6 ק''מ (מצטבר) צומת בו פונים ימינה עם השביל המסומן באדום לכיוון קו המתח הגבוה.
1.8 ק''מ (מצטבר) צומת שבילים בו ממשיכים ישר וימינה.
2.8 ק''מ (מצטבר) צומת שבילים של השביל האדום עם שביל שחור בו ממשיכים ישר בכיוון צפון-מזרח על השביל האדום.
שימו לב כי עין אוזן נובע במקום בין שני עצים ומצריך קצת חיפוש.
3.0 ק''מ (מצטבר) צומת שבילים.
נ.צ. 19 – צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים חזק שמאלה עם הסימון האדום.
0.4 ק''מ עיקול חד שמאלה עם מדרגת סלע קטנה – ממול על הגבעה אפשר לראות את חרבת עתאב.
0.6 ק''מ (מצטבר) צומת T עם שביל מסומן בירוק.
נ.צ. 20 – צומתT

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ב-T עם השביל המסומן בירוק לכיוון מערב על בסיס נחל המערה.
1.5 ק''מ שביל מסומן באדום להולכי רגל מתחבר מצד שמאל.
3.4 ק''מ (מצטבר) חוצים את קו פרשת המים ורואים את בית שמש.
3.8 ק''מ (מצטבר) צומת בו ממשיכים ישר וימינה עם הסימון הירוק.
4.7 ק''מ (מצטבר) צומת בו פונים שמאלה ולמטה.
5.0 ק''מ (מצטבר) מעבר בקר בו ממשיכים ישר ושמאלה.
5.4 ק''מ (מצטבר) מגיעים לכביש ומול רואים את צומת הכניסה למושב זנוח.
נ.צ. 21 – כביש

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה על הכביש לכיוון בית שמש.
0.8 ק''מ צומת עם פניה שמאלה לכיוון בית שמש.
נ.צ. 22 – צומת כבישים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לכיוון בית שמש במטרה לחצות את העיר עד לצומת הכניסה הראשי לעיר.
0.8 ק''מ בכיכר פונים שמאלה.
1.1 ק''מ (מצטבר) כיכר בה ממשיכים ישר.
1.6 ק''מ (מצטבר) כיכר בה ממשיכים ישר.
2.0 ק''מ (מצטבר) כיכר בה פונים ימינה.
2.5 ק''מ (מצטבר) כיכר בה ממשיכים ישר.
2.9 ק''מ (מצטבר) הכיכר הראשית של בית שמש בה פונים שמאלה ובכיוון מטה.
3.7 ק''מ (מצטבר) צומת הכניסה לבית שמש ונקודת התחלה (נ.צ. 1).
נ.צ. 23 – צומת בית שמש

מאפסים מד אוץ

סוף מסלול - עד כאן כ-45 ק''מ של מסלול הטיול

ימינה על כביש 38 לכיוון מחלף שער הגיא וכביש מספר 1.
שמאלה על כביש 38 לכיוון עמק האלה, בית גוברין צומת פלוגות.

מפת המסלול בקנה מידה 1/250,000

מפת המסלול בקנה מידה 1/250,000מפת המסלול בקנה מידה 1/250,000

רשימת נקודות ציון ברשת ישראל הישנה

נ.צ.
צפוניות
מזרחיות
1
1128303
147622
2
1127468
147402
3
1126615
147709
4
1125615
147003
5
1125765
147917
6
1124722
147934
7
1124707
147272
8
1123737
146983
9
1123463
149133
10
1122118
149936
11
1122670
151146
12
1123013
151352
13
1123466
153555
14
1123963
154831
15
1123818
155404
16
1124529
156116
17
1124322
154462
18
1124678
154924
19
1125892
155248
20
1126228
154983
21
1126600
150612
22
1127366
150354
23
1128288
147649

קובץ TWL להורדה - לתוכנת NAVIGUIDE

הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת נביגייד.
לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.

להורדת הקובץ לחץ כאן

קובץ TWL להורדה - לתוכנת NAVIGUIDE

תגובות

27 תגובות

1

mor2007

08 באוקטובר 2010 ב 09:51

מסלול יפה. אהבתי גם את השדרוג.

2

ariels17

31 באוקטובר 2010 ב 07:27

מסלול מהנה

עשינו את המסלול בשבת האחרונה , עם המזג אוויר שהיה זה עשה את המסלול ליותר מעניין ומהנה בקיצור אחלה מסלול

3

bpinchas

14 בנובמבר 2010 ב 06:08

מסלול נחמד, סיפור דרך מדוייק

מסלול נחמד, סיפור דרך מדוייק

4

יניב טרופר

10 במאי 2011 ב 20:46

עדכון לגבי רמת עבירות המסלול- נ.צ 7-8

שלום לכולם,
היום עשינו את המסלול. סיפור הדרך מדוייק להפליא. מסלול יפה מאוד.
בין נ.צ 7-8-9 המסלול משנה קצת את רבמת העבירות לבינונית פלוס פלוס. כנראה שהחורף הגשום עשה את שלו. בכל המדרון ישנם חריצים עמוקים מאוד החוצים את השביל לאורכו ולרוחבו ודורשים מיומנות נהיגה ומכוון קרקעי מפעם לפעם. לכל בעלי הג'יפונים מומלץ לשקול למצוא דרך עוקפת. בכל מקרה חובה רכב נוסף לשם משיכה בעת הצורך.

5

אורח/ת

08 בינואר 2012 ב 16:37

שינויים במסלול

ישנם שינויים במסלול אחרי מנזר בית ג'מל, עקב עבודות לבניית שכונה חדשה בבית-שמש בעוד זמן קצר לא יהיה ניתן לעבור במסלול האדום לכיוון חורבת בית נטיף.

6

saarmr

23 בפברואר 2012 ב 08:57

פורסטר

עופר שלום ניתן לעשות את המסלול עם סובארו פורסטר ?

7

Ogash Ofer

23 בפברואר 2012 ב 13:44

פורסטר במסלול סובב בית שמש

פורסטר לבד לא יסתדר במסלול כי יש בו כמה עליות שעדיף לעשותן עם הילוך כוח.
רשמתי זאת בהנחיות בתחילת המסלול:

המסלול בעבירות קלה ומשולב בקטעי הדורשים הילוך כוח LOW. אפשר לצאת למסלול גם עם רכב ללא הילוך כוח אבל בליווי רכב עם הילוך כוח ורצועת גרירה לעזרה... אם נדרש.

8

ygal59

13 באפריל 2012 ב 20:50

גאלופר פורסטר והילקס

היום ה 13.04.12 עשיתי את המסלול עם שלושה רכבים , שלושתם עברו בשלום את כל המסלול, מסלול יפה מאד מומלץ מאד והכי חשוב קרוב לבית

9

Ogash Ofer

16 באפריל 2012 ב 10:28

גאלופר פורסטר והילקס

ygal59 כתב/ה:
"היום ה 13.04.12 עשיתי את המסלול עם שלושה רכבים , שלושתם עברו בשלום את כל המסלול, מסלול יפה מאד מומלץ מאד והכי חשוב קרוב לבית "
  קבל LIKE

10

itayhadar1

26 באוגוסט 2013 ב 22:50

המסלול קצת השתנה

עשנו את המסלול לא מזמן ממש נחמד אבל בונים שכונה חדשה והיינו צריכים לאלתר בחלק מהמסלול

11

שמוליקס

27 באוגוסט 2013 ב 23:55

מסלול טיול מעגלי חדש - סובב רמת בית שמש

מה עם המסלול?

12

Ogash Ofer

28 באוגוסט 2013 ב 13:34

מסלול טיול מעגלי חדש - סובב רמת בית שמש

שמוליקס כתב/ה:
" מה עם המסלול? "
הקישור למסלול הטיול

13

בועזוי

24 בספטמבר 2014 ב 18:00

מה מצב השביל האדום ממערב לתל ירמות?

בעדכון בעמוד ענן ממרץ 2014 כתוב שהוא מסוכן. יש למישהו מידע נוסף?
(הכוונה לקטע הקצר בין הכביש לבין השביל הכחול ממערב לתל ירמות)

14

בועזוי

26 בספטמבר 2014 ב 20:21

מסלול סובב רמת בית שמש

היום עשינו את המסלול, על מעלה ירמות ויתרנו, בגלל אזהרות בטיחות בעמוד ענן (והקפנו את תל ירמות ממערב), פרט לזה מסלול יפה, לא הופעל הילוך כח, אבל לדעתי ג'יפונים יסבלו במסלול הזה.
קילומטר וחצי לפני סוף המסלול, מצד ימין תראו עץ בודד המשקיף מערבה על בית שמש, מקום מושלם לשבת לפנות ערב ולשתות קפה.
כמו כן הבאנו מזמרה והורדנו ענפים בולטים.

15

Ogash Ofer

27 בספטמבר 2014 ב 15:31

מסלול סובב רמת בית שמש

בועזוי כתב/ה:
" היום עשינו את המסלול, על מעלה ירמות ויתרנו, בגלל אזהרות בטיחות בעמוד ענן (והקפנו את תל ירמות ממערב), פרט לזה מסלול יפה, לא הופעל הילוך כח, אבל לדעתי ג'יפונים יסבלו במסלול הזה.
קילומטר וחצי לפני סוף המסלול, מצד ימין תראו עץ בודד המשקיף מערבה על בית שמש, מקום מושלם לשבת לפנות ערב ולשתות קפה.
כמו כן הבאנו מזמרה והורדנו ענפים בולטים. "
תודה על העדכון - זה חשוב. בכל מקרה - לתל ירמות מומלץ הילוך כוח וסריקה רגלית טרם הטיפוס. מניסיון - החריצים נראים מפחידים יותר מאשר הם בפועל - אבל דרוש ניסיון בשטח, מעט בטחון ורכב נוסף בשיירה.

16

tamir26

05 בנובמבר 2014 ב 10:12

מה הכוונה מסוכן?

מסוכן מבחינה בטחונית או מבחינת שטח טכני?

17

Ogash Ofer

06 בנובמבר 2014 ב 05:02

מה הכוונה מסוכן?

tamir26 כתב/ה:
"מסוכן מבחינה בטחונית או מבחינת שטח טכני?"
''מסוכן לנהיגה'' - לרכב ולנוסעים שבו בשל החריצים ואופי העבירות במקום. בכל מקרה מציע לסרוק רגלית את העלייה של תל ירמות בטרם ''מסתערים'' עליה.

18

tamir26

10 בנובמבר 2014 ב 11:57

מסלול סובב רמת בית שמש

עליתי שם לפחות פעמיים בעבר לפני שנה-שנתיים ואני לא זוכר בעיה מיוחדת חוץ מהתלבטות אם לרדת ולעלות שוב רק בשביל הכיף. יכול להיות שהעליה השתנתה כל כך? אני אצא לבדוק בהזדמנות...

לגבי המשך המסלול, בין נ.צ. 8 ל 9 הבנייה ברמת בית שמש כבר נגסה במסלול לפני שנתיים. מישהו יכול לעדכן מה קורה שם לאחרונה? האם יש צורך במעקף?

19

tamir26

23 בנובמבר 2014 ב 17:26

מסלול טיול מעגלי חדש - סובב רמת בית שמש

עשינו את המסלול בשישי האחרון היה כיף לעלות לתל-ירמות כפי שמתואר במסלול בלי מעקפים ובלי בטיח

20

Ogash Ofer

24 בנובמבר 2014 ב 06:06

מסלול טיול מעגלי חדש - סובב רמת בית שמש

tamir26 כתב/ה:
" עשינו את המסלול בשישי האחרון היה כיף לעלות לתל-ירמות כפי שמתואר במסלול בלי מעקפים ובלי בטיח "
תודה על הפידבק - זה חשוב. וכפי שכתבתי: ''המסלול בעבירות קלה בשילוב קטעי טיפוס קצרים הדורשים הילוך כוח''. 

21

עלחי

18 בדצמבר 2014 ב 13:50

המשך המסלול

תמיר, מה קורה לאחר התל? באזור בו יש שכונה חדשה של בית שמש? כיצד התקדמת משם?

22

Ogash Ofer

18 בדצמבר 2014 ב 13:59

הטיפוס לתל ירמות


טיפסתי את העלייה המתוארת כאן לתל ירמות ביום שלישי השבוע 16.12.

העלייה ברמת עבירות בינונית, דורשת הילוך כוח.

לא משהו מסובך מידי - רק לבחור את ציר הטיפוס הנכון.

23

Ogash Ofer

18 בדצמבר 2014 ב 14:07

המשך המסלול בין 8 ל-9

עלחי כתב/ה:
"תמיר, מה קורה לאחר התל? באזור בו יש שכונה חדשה של בית שמש? כיצד התקדמת משם?"
ממה שאני נסעתי אפשר לנסוע על השביל האדום ללא בעייה. השביל האדום מקיף את הבנייה החדשה של רמת בית שמש מדרום.. יכול להיות שבקטע שהשביל האדום יוצא מחוץ לשמורת הוא ''נדחף'' מעט דרומה.  

24

Ogash Ofer

18 בדצמבר 2014 ב 14:10

מסלול סובב רמת בית שמש - עדכון


שימו לב שעל מנת לתחיל את המסלול בנ.צ יש לבצע פניית פרסה בצומת בית ג'ימאל.

כיום יש גדר הפרדה על כביש 38.

25

עלחי

18 בדצמבר 2014 ב 14:49

עופר, תודה (ל"ת)

26

אורח/ת

10 באוקטובר 2015 ב 16:46

מסלול האדום בעייתי

עברנו שם היום, ניסינו לעכוף קטע של בנייה דרך מסלול האדום. היה חלק של עבירות מאוד קשה ונאלצנו לחזור בעקבותנו.

27

gabizinger2

30 בדצמבר 2016 ב 17:57

מישהו עשה לאחרונה?