שטח 4X4 > מסלולי טיול > נגב דרומה עד אילת

ציר המצלעות בעבירות קשה

מסלול טיול בעבירות קשה עד קשה מאוד בציר המצלעות אשר היה חסום ואסור לתנועת כלי רכב ב-15 השנים האחרונות. דרך שוממה ומקסימה מדרום למכתש הקטן שתחילתה בתצפית על המכתש הקטן וירידה במעלה עקרבים וסופה במפער – שער הניקוז של המכתש הקטן.

אבני דרך לאורך המסלול:

צומת רותם, פארק תעשיות רותם, נחל ממשית, מישור ימין, נחל כמוס, נחל מעלה, מכתש קטן, מצפה עלי, מעלה עקרבים, ציר המצלעות, גבי שיש, נחל צין, נחל חצרה, נחל מזר, נחל צפית.

עבירות, שטחי אש, שמורות טבע והנחיות כלליות

המסלול בעבירות קשה לנהגים מנוסים ויכולה אף להיות בעבירות קשה מאוד לנהגים בתחילת דרכם בשטח. חובה רכב גבוה עם הילוך כוח LOW. חובה מכוון קרקעי המכיר את המעלה ויודע לכוון רכבים בקטעים טכניים. המסלול הוא בכיוון ירידת המעלות הקשים. מסלול הפוך המתחיל מנחל צין לכיוון מערב אסור בהתאם להנחיות רשות הטבע והגנים.
חובה לצאת לדרך עם שני רכבים לפחות וציוד גרירה וחילוץ מתאים לרכבים המשתתפים.
רב מסלול הטיול בתוך שמורות טבע ויש להקפיד על נסיעה על השבילים המסומנים או על השבילים הברורים בשטח. אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.
המסלול אינו חוצה שטחי אש של צהל ואפשר לטייל במסלול בכל יום בשבוע.
חשוב להקפיד על סיפור הדרך, מומלץ לקרוא היטב את ההוראות להמשך הקיטוע בטרם יוצאים אליו. המסלול מופיע בצורה של סיפור דרך עם 13 נקודות ציון ל- GPS הניתנות להורדה כאן באתר.

שיטת הניווט

הניווט על שבילים מסומנים או שבילים ברורים בשטח.
מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000.
הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט.
שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך לא מחויב אם תקפידו על מדידת מרחק והנחיות סיפור הדרך.

איך משתמשים בסיפור הדרך?

בטרם היציאה לקיטוע (קטע הניווט מאיפוס לאיפוס) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך.
בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון.
באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא.
שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר).
חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.

הכנת אמצעים למסלול

ציוד גרירה מתאים: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים
גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים
מכשיר GPS – לא חובה, אך עוזר
מפת סימון שבילים (מספר 14)
מצפן
טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת
שולחן וכסאות לארוחת הצהרים
מים ומזון ליום שטח

תחילת המסלול:

בצומת רותם שעל כביש 25 בין דימונה ממערב לצומת הערבה ממזרח.
נ.צ. 1 – צומת רותם

המשך המסלול בדף מספר 2 >>>

מתחילים ומאפסים מד אוץ

פונים לכביש 206 ונוסעים דרומה לכיוון המכתש הגדול ומפעלי אורון.
משמאל לכביש פארק תעשיות רותם בו מפתחים טכנולוגיות אזרחיות מתקדמות והדבר המרשים שניתן להבחין בו הוא חוות מראות סולאריות להפקת חשמל מאנרגיית השמש. כל המראות מכוונות באופן רציף ונשלט ע''י מחשב למגדל המרכזי ויחד הן מרתיחות את הנוזל בראש המגדל ההופך לקיטור ומניע טורבינה לייצור חשמל שנמכר לרשת הארצית כחשמל ירוק. מעניין כמה חם שם למעלה?
10 ק''מ צומת אספלט, עם כביש 227, לכיוון המכתש הקטן.
נ.צ. 2 – צומת אספלט

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומזרחה לכביש הישן לכיוון מעלה עקרבים והמכתש הקטן.
חוצים את נחל כמוס ונחל ימין כשמשמאל דיונות חול של מישור ימין. נכנסים עם הכביש לתוך נחל מעלה בטיפוס מעלה.
11 ק''מ צומת כביש-שביל בראש מעלה עקרבים.
נ.צ. 3 – צומת מעלה עקרבים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לדרך כורכר כבושה, מסומנת באדום, לכיוון המכתש הקטן.
0.75 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה לשביל המסומן באדום ובשחור (בנקודה בה השביל הרחב עליו הגענו מתעקל שמאלה ולמעלה).
בתחילתו של חניון הלילה המסומן פונים לשביל המסומן באדום המטפס על הגבעה שממול.
1.8 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה לכיוון התצפית, (שמאלה למעלה עלי - ירידה רגלית לתוך המכתש הקטן).
2.3 ק''מ השביל לרכב מסתיים, כמעט על קצה המצוק של המכתש הקטן.
נ.צ. 4 – מצפור עלי
לפנינו המכתש הקטן – וכשמו כן הוא: המכתש הקטן מבין שלושת מכתשי הנגב המאוד מיוחדים. קירות המכתש הם חלון גיאולוגי לתקופות עתיקות בהם נוצרו שכבות הסלע של ארץ ישראל. למכתש הקטן פתח ניקוז אחד – המפער – דרכו זורם נחל חצרה. למכתש הקטן שני מעלות – מעלה עלי, שביל רגלי ומעלה חצרה, שבעבר היה פתוח לרכב ונחשב לאחד המעלות הקשים בישראל.
חוזרים לצומת של מעלה עקרבים, 2.3 ק''מ בחזרה עד לנ.צ. 3.

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה, יורדים מהכביש הישן לדרך עפר ונוסעים מזרחה על השביל השחור.
0.1 ק''מ צומת שמאלה לשביל המסומן בכחול עם שלט לציר המצלעות.
4.6 ק''מ הירידה הראשונה על ציר המצלעות ולאחריה הירידה השנייה – מומלץ לראות את הירידה בעין ולשלב הילוך LOW (אפשר להישאר משולבים ב-LOW עד לסוף הציר בנ.צ. 9).
4.8 ק''מ צומת בתוך נחל עקרבים של שביל כחול עם שביל שחור.
נ.צ. 6 – צומת נחל עקרבים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה על השביל הכחול וממשיכים על ציר המצלעות.
3.7 ק''מ -שרידי מטוס קרב של חיל האוויר פזורים על הגבעה ומישורי החמדות סביב.
4.3 ק''מ המדרגה הראשונה של המצלעות ו-100 מטרים לאחריה המדרגה הקשה של המצלעות – חובה לסרוק את הירידה בטרם נכנסים אליה עם הרכב ולהיעזר במכוון קרקעי מיומן!
5.3 ק''מ צומת שבילים עם שביל העולה מתוך נחל צין.
נ.צ. 7 – צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ודרומה על כביש האספלט הישן לאילת לכיוון מעלה עקרבים.
3 ק''מ עד לתחילתו של השביל הרגלי – מעלה עקרבים הרומי ומיד לאחריו האנדרטה של מבצע ערבה.
מעלה עקרבים הוא חלק מהדרך העתיקה שחיברה את המדבר למרכז הארץ. הדרך נזכרת עוד בספר במדבר (וְהָיָה לָכֶם גְּבוּל נֶגֶב, מִקְצֵה יָם-הַמֶּלַח קֵדְמָה. וְנָסַב לָכֶם הַגְּבוּל מִנֶּגֶב לְמַעֲלֵה עַקְרַבִּים ...), הרומאים כבשו כאן דרך מסודרת לבהמות והולכי רגל עם מדרגות כבר לפני 2,000 שנה, הבריטים כבשו כאן דרך רחבה לרכב ששימשה גם את מדינת ישראל עד אשר נפרץ מעלה העצמאות בדרך מכתש רמון ולאחר מכן את עליות סדום בדרך מצומת הערבה לדימונה.
מעלה עקרבים התפרסם בשנת 1954 בגלל פיגוע חבלני באוטובוס אגד בו נרצחו 11 ישראלים בדרכם מאילת למרכז הארץ.
6.9 ק''מ מימין מתחברת הדרך הרגלית בתחתית מעלה עקרבים הרומי.
7.3 ק''מ צומת עם שביל שחור משמאל ושלט לעין צין.
נ.צ. 5 – צומת כביש - שביל

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ישר ושמאלה וממשיכים עם הציר הכחול מעל ערוץ הזרימה הרחב של נחל צין.
0.9 ק''מ השביל הכחול יורד לתוך נחל צין ונפגש עם הציר האדום המגיע מתוך הערוץ.
נ.צ 8 – נחל צין

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים חזק שמאלה ומטפסים חזרה לגדת נחל צין עם השביל המסומן באדום.
0.7 ק''מ עוצרים לתצפית מרשימה מעל גבי שיש.
מקור המים הזורמים בנחל צין ובגבים כל השנה הם במי שטיפת הפוספטים במפעל נחל צין הנמצא במעלה הנחל. המים מחלחלים לאדמה ופורצים מעלה בקטעים מסוימים לאורך הנחל.
איכות המים לא ברורה, מחד זה בסך הכול מי שטיפה ומנגד מדובר בפוספטים וזרחן... כך שלמי שלא מחפש עין שלישית ושאר מוטאציות מומלץ לא לטבול במים.
3.7 ק''מ תחנת שאיבה מגודרת בסוף העלייה – כאן גם אפשר לשחרר את הילוך הכוח LOW.
4.5 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה לשביל המסומן באדום.
5.1 צומת T בתוך ערוץ הנחל.
נ.צ. 9 – צומת T בנחל

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על השביל במעלה הנחל.
0.5 ק''מ צומת עם שביל המטפס צפונה לגדת הנחל.
נ.צ. 10 – יציאה מהנחל

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ומטפסים לגדה הצפונית של הנחל ומיד פונים שמאלה לכיוון תחנת השאיבה ועמוד החשמל המגיע אליו.
0.2 ק''מ השביל הופך להיות אספלט ישן.
0.4 ק''מ צומת T עם כביש האספלט של המכתש הקטן.
נ.צ. 11 – צומת T
אפשר לפנות שמאלה ולהיכנס על כביש הבטון דרך המפער של המכתש הקטן עד לסוף השביל בתחילתו של המכתש – שווה.

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה על הכביש.
1.4 ק''מ צומת T עם שבילים מסומנים בכחול ואדום.
נ.צ. 12 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על הדרך הכבושה.
0.5 ק''מ מזלג שבילים בו פונים שמאלה וצפונה עם השילוט ליציאה.
2.3 ק''מ צומת T בו פונים שמאלה עם האדום והשילוט לכביש 25.
8 ק''מ מתחברים לכביש 25 – כביש דימונה - צומת הערבה.
נ.צ. 13 – כביש 25

מאפסים מד אוץ

סוף מסלול - עד כאן כ-55 ק''מ של מסלול הטיול

ימינה על כביש 25 יורדים לצומת הערבה.
שמאלה על כביש 25 מטפסים לכיוון דימונה ומרכז הארץ.
רשימת נקודות הציון, קובץ TWL ומפה בדף 3 >>>

סוף מסלול - עד כאן כ-55 ק''מ של מסלול הטיול

מפה בקנה מידה 1/250,000 של המסלול

מפה בקנה מידה 1/250,000 של המסלולמפה בקנה מידה 1/250,000 של המסלול

רשימת נקודות הציון ברשמת ישראל הישנה

נ.צ.
צפוניות
מזרחיות
1
1049506
158777
2
1041387
154641
3
1037979
163539
4
1038764
165492
5
1034288
162493
6
1035438
165427
7
1036871
168841
8
1037342
169523
9
1039561
171829
10
1039873
171549
11
1040189
171501
12
1040637
172508
13
1045956
176123

קובץ TWL להורדה

הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת נביגייד ו/או עמוד ענן.
לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.

להורדת הקובץ לחץ כאן

קובץ TWL להורדה

תגובות

30 תגובות

1

אורח/ת

30 בדצמבר 2010 ב 19:28

המצלעות

אני עשיתי אותו מגבי שיש למעלה העקרבים עם רכב תקוע,מסלול חוויה לעבודת צוות ועבירות קשה ,אבל זה היה לפני כ20 שנה מעניין איך השטח היום

2

אורח/ת

30 בדצמבר 2010 ב 19:41

ציר המצלעות

האם צוות האתר יארגן טיול בציר זה?

3

oren61

30 בדצמבר 2010 ב 21:23

מסלול טיול חדש - ציר המצלעות בעבירות קשה

כולם אומרים שהוא חד כיווני.
איפה זה כתוב?

4

Ogash Ofer

30 בדצמבר 2010 ב 23:07

ציר המצלעות

אורח/ת כתב/ה:
"האם צוות האתר יארגן טיול בציר זה?"
מידי פעם יש טיולים של האתר לציר המצלעות. ראה לדוגמא: יומן מסע מציר המצלעות אפריל 2010 וגם דצמבר 2009 ובקיצור צריך לעקוב באתר ולהירשם לטיול הבא - קישור

5

Ogash Ofer

30 בדצמבר 2010 ב 23:08

מסלול טיול חדש - ציר המצלעות בעבירות קשה

oren61 כתב/ה:
"כולם אומרים שהוא חד כיווני.
איפה זה כתוב?"
בסוף המצלעות יש שלט קטן של רשות שמורות הטבע המסמן ''אין כניסה'' בכיוון העלייה.

6

oren61

31 בדצמבר 2010 ב 08:58

מסלול טיול חדש - ציר המצלעות בעבירות קשה

Ogash Ofer כתב/ה:
"[b]oren61 כתב/ה: [/b]כולם אומרים שהוא חד כיווני.
איפה זה כתוב?בסוף המצלעות יש שלט קטן של רשות שמורות הטבע המסמן ''אין כניסה'' בכיוון העלייה."
לפי דעתי הוא מזמן כבר איננו.

7

Ogash Ofer

31 בדצמבר 2010 ב 10:46

שלט אין כניסה - ציר המצלעות בעבירות קשה

זו תמונה של השלט אין כניסה בתחתית המצלעות.

8

אופיר נדיר

31 בדצמבר 2010 ב 12:11

אין בעיית ניווט.

המסלול כולו מסומן בסמ"ש כחול. מהנה ומאתגר. 4ראנר, ויטארה וקוראנדו עברו אותו בשלוש שעות בנחת. אם יוצאים לציר המצלעות כדאי לחשוב לצרף לו עוד קטע טיול כדי לקבל יום שלם. מומלץ ביותר.

9

אורח/ת

31 בדצמבר 2010 ב 15:24

גרנד ויטארה קצר

איזה תענוג.. סיפור הדרך בליווי התמונות עושים לי עיקצוצים בכל הגוף.. עוד שבוע אקבל לידיי גרנד ויטארה קצר שהכי הרבה שטח שהוא ראה זה מדרגת מדרכה בכיכר המדינה.. הוא ואני מחכים להיפגש כמו תאומים שהופרדו בלידתם. להתראות בשטח...!

10

אורח/ת

31 בדצמבר 2010 ב 18:51

ציר המצלעות לפי עשר שנים בלילה

עשיתי את המסלול לפני כעשר שנים מכוון מעלה עקרבים. רכב יחיד (טנדר מיצובישי בופאלו). בליל ירח!!! עם שלושה גרמנים ממושמעים שבנו לי טראסות מדהימות בכל אחת ממהמדרגות. היה מטורף, מפחיד. התנסנו בכל המעברים האפשריים. 6 שעות שבסופן אנחת רווחה כשהתגלה הכביש הנכנס למכתש. ככה זה כשצעירים עושים שטויות...

11

oferhalle

31 בדצמבר 2010 ב 19:30

ציר המצלעות עם ג'ימני

במהלך חופשת סוכות האחרונה עשיתי את הציר מכיוון מעלה עקרבים עם המשפחה בסוזוקי ג'מיני ללא שיפורים למעט מיגון תחתי - היה מצויין ומאתגר

12

עדי וייזל

02 בינואר 2011 ב 09:34

מסע לציר המצלעות

היי חברים -ראשית, כאחד שהיה שותף למסע המצולם/המתועד, אני נרגש לראות את התמונות ולהיזכר בחוויות מיום הכיף שחווינו,זו לא הפעם הראשונה שלי בציר בשנתיים האחרונות ואין לי ספק שגם לא האחרונה.לגבי המסלול - בהחלט ניתן לקטלג כעבירות קשה ( נכון יש קשה יותר אבל עדיין נחשבת לעבירות קשה!)רכבים לחא ממוגנים, ללא הילוך כוח - לא מומלץ להיכנס! עוד דבר, לגבי "אין כניסה" נכון ליום שהציר נפתח ועד ליום בו היינו במסע המצולם הנ"ל, השלט קיים גם קיים! אני חייבלהודות שאין לי מושג מה עומד מאחורי ההחלטה השרירותית הזו וגם מאוד מוזר איך ניתן לאכוף אותה.בכניסה לציר לא מצויין "כביש חד סיטרי", אז אם באמצע החלטתי לחזור על עקבותיי, איך ייטענו כנגדי שעברתי עבירה...אין לי שום כוונה להתעמת עם הרט"ג, ואנו כאתר וכל הג'יפאים שנוסעים איתנו, שומרי חוק גם אם החוק לא לרוחנו ולא מובן לנו (לגבי המובן תמיד ניתן להתקשר ולברר...) ועל כן הנסיעה, כל עוד זה תלוי בי/בנו, היא בכיוון אחד - ממעלה עקרבים לגבי שיש! יש מספיק אתגרים בדרך וניתן להמשיך לציר נוסף שכן הנסיעה בציר המצלעות כולל הפסקה הינה בת 3-4 שעות בלבד.
המסלול הבא לציר המצלעות בתאריך 22.1.2011 - מוזמנים להירשם.
עדי

13

Ogash Ofer

04 בינואר 2011 ב 14:53

מסלול מודרך לציר המצלעות

אז זה הקישור לטיול המודרך שלנו לציר המצלעות.
מדריך: עדי וייזל.
קישור:   https://www.4x4.co.il/shop/productDetails.aspx?categoryId=1 להרשמה: 1-700-700-494

14

שחק ישראל

07 בינואר 2011 ב 13:55

אהבתי

אהבתי את תאור הדרך התמונות והתגובות בקיצור הכל אנחנו קבוצה מאורגנת בקרוב מאוד נעשה זאת

15

agonen

10 בינואר 2011 ב 01:43

נראה מצויין

אנחנו נצא לשם בעוד כחודש. אכן כולם ממוגנים ומרביתנו עם הגבהות. (לנדקרוזר פג'רו ודיפנדר)

16

yossi34

10 בינואר 2011 ב 15:02

אכן נשמע מצויין

agonen כתב/ה:
"אנחנו נצא לשם בעוד כחודש. אכן כולם ממוגנים ומרביתנו עם הגבהות. (לנדקרוזר פג'רו ודיפנדר)"
אבל השאלה שלי : האם יש מקום לצרף עוד רכב למסע? לנו יש לנד רובר דיסקברי.

17

יואב72

04 בפברואר 2011 ב 23:33

מסלול טיול חדש - ציר המצלעות בעבירות קשה

האם ספורטז לא מוגבה יכול לעשות את המסלול ?

18

micha_kr

05 בפברואר 2011 ב 17:13

מסלול טיול חדש - ציר המצלעות בעבירות קשה

מאחר שהקטע הקשה בירידה - הכל יורד אבל... הספורטאז' יהיה קצת נמוך בקטע הבעייתי וייתכן שישפשף את הסף.
עם קצת תשומת לב ומוכנות להוספת בנייה, זה יכול להצליח.

19

orgadl

20 באפריל 2011 ב 15:39

אני מודה, ציפיתי ליותר

מה יש להגיד... לפי הבאזז שעובר בין שועלי השטח הוותיקים, אלה שפניהם חרוצים צלקות עמוקות ולהוסיף על כך התיאורים בכתבה המצ"ב- החל בכותרת וכלה בתגובות, יצאנו כשאנחנו חיל ורעדה. היה סתם. המדרגה אכן מאיימת. אם מסתכלים עליה לעומקה (ואח"כ גם מדלגים אותה...) מבינים שאין עניין. המדרגה, בכיוון נכון של מכוון חיצוני, "תמשוך" את הרכב לתוכה ומשם הכל עניין של בלמים ושחרור. אבל עד המדרגה המסלול ארוך, מאובק, חוץ מהגבים אין מה לראות, מה שקוראים "גאבג' טיים" עם אטרקציה אחת. בזבוז זמן נטו.

20

Ogash Ofer

20 באפריל 2011 ב 22:29

אני מודה, ציפיתי ליותר

orgadl כתב/ה:
"מה יש להגיד... לפי הבאזז שעובר בין שועלי השטח הוותיקים, אלה שפניהם חרוצים צלקות עמוקות ולהוסיף על כך התיאורים בכתבה המצב- החל בכותרת וכלה בתגובות, יצאנו כשאנחנו חיל ורעדה. היה סתם. המדרגה אכן מאיימת. אם מסתכלים עליה לעומקה (ואחכ גם מדלגים אותה...) מבינים שאין עניין. המדרגה, בכיוון נכון של מכוון חיצוני, תמשוך את הרכב לתוכה ומשם הכל עניין של בלמים ושחרור. אבל עד המדרגה המסלול ארוך, מאובק, חוץ מהגבים אין מה לראות, מה שקוראים גאבג' טיים עם אטרקציה אחת. בזבוז זמן נטו.
"
בכלל אין סיבה לנסוע לשטח - רק קפיצות ואבק! ואם לא נהנים ונושמים עמוק מאוד את הנוף פנימה - אין סיבה להתקרב. עדיף ללכת ללונה פארק - שם יש הרבה אטרקציות בזמן קצר.

21

חביבוס

09 בדצמבר 2011 ב 09:49

ענק..

לקחתי חברים עירוניים לטיול בשטח, ועוד אחד אם נופים אדירים...
באמצע הדרך האישה אומרת לי נו די כבר,
עוד עליה, עוד ירידה, זה משעמם...
יש כאלו שמדברים בשפה אחרת... לא יעזור כלום.

22

shlomi1976

09 בדצמבר 2011 ב 10:28

המצלעות

שלום רב אנו עשינו אותו בסוכות האחרון לאחר שראינו כי כל מי שנכנס לכיוון והיו למעלה מ15 כלים עולה על נחל צין ,אזי כברירת מחדל עשינו זאת 2 גיפים משפחות . מסלול מהנה מאתגר מקסים ביופיו ובטח עכשיו אחרי גשמון קטן יש צורך בעבודת מעצ קטנה בקטע האחרון (הסיבוב שמאלה )הצידוד שמאלה ובור נחמד מעבר לכך לאט לאט לשים לב היכן הגלגלים מתישבים רק בקטע האחרון יש ממש צורך במכוון קרקעי נופים מדהימים של הדרום אין עוד עוצמה כזו המסלול בסטלבט עם עצירת אוכל וכו' סביב 4 שעות

23

חביבוס

17 בינואר 2012 ב 17:41

עשינו אותו לפני חודש

אפשרי לכל רכב, אבל לא למי שמפחד על הרכב,
צריך עבודת מע"צ קלה בלא מעט קטעים, ועבודה קשה בקטע הצר.
עשינו אותו 2 גאלופרים, לנדקרוזר,טנדר גרזן וניסן טראנו.
הנזקים היחידים הם למדרגות הצד. עם עבודת מע"צ טובה יותר ניתן למנוע גם את זה.
ממליץ על המסלול בגדול.
מסלול מדהים ואתגרי, אם זאת עביר לכל ה4X4.

24

עופר אדר

19 בינואר 2012 ב 12:15

מסלול טיול חדש - ציר המצלעות בעבירות קשה

גם לי יצא לא אחת לטייל עם אנשים (יותר נכון נשים, משום מה זה בא תמיד מכיוונן) שאמרו לי מזה אתם נהנים? מכל הקפיצות האלה? אין מה לעשות, מי שלא מחובר חזק לעניין של טיולים ושטח - לא מבין מה אנחנו מחפשים שם...

25

בני ק

25 באפריל 2012 ב 18:06

האם מישהו ניסה לעשות זאת עם טרקטורון?

בדרך כלל הוא עושה בלי בעיות דברים שג'יפים מתקשים לעשות. אך לטרקטורון שלנו יש נטייה כרונית להתהפך בשיפועי צד. גם מדרגה חדה בגובה 60 מחייבת בנייה.

26

קובי53

01 בספטמבר 2012 ב 23:23

ציר המצלעות

נסענו ב01.09.12 בציר המצלעות. הגענו עם השביל הכחול לנחל צין(נקודה 8) ירדנו בשביל תלול לנחל על מנת לעלות עם השביל האדום. במקום זה נלכדנו בערוץ הנחל ונאלצנו לנסוע בתוכו מזרחה, בנסיעה בערוץ עם חסימות סלעים שהצלחנו לעבור בקושי רב, עד שהגענו לשביל כחול שהוביל אותנו לכביש 90. סיוט.

27

Ogash Ofer

02 בספטמבר 2012 ב 09:59

ציר המצלעות

קובי53 כתב/ה:
"נסענו ב01.09.12 בציר המצלעות. הגענו עם השביל הכחול לנחל צין(נקודה 8) ירדנו בשביל תלול לנחל על מנת לעלות עם השביל האדום. במקום זה נלכדנו בערוץ הנחל ונאלצנו לנסוע בתוכו מזרחה, בנסיעה בערוץ עם חסימות סלעים שהצלחנו לעבור בקושי רב, עד שהגענו לשביל כחול שהוביל אותנו לכביש 90. סיוט."
נראה לי שפספסתם את היציאה מהנחל בחזרה לשביל האדום בדיוק בנקודה 8. שווה להשקיע במציאת הצמתים, השבילים, נקודות הציון ולהקפיד על סיפור הדרך. אחרת פותחים שבילים חדשים...  

28

נועם גלעדי

10 בספטמבר 2012 ב 17:25

ציר המצלעות ועוד

אהלן עופר, משתמש רבות במסלולים שלך, ושמח לעצה אני גימני סטנדרטי עם צמיגים 50 50 ומיגון טרנספר, יש קב של גימנים נעולים ומוגבהים שיוצאים מערד דרך ציר הגז לסכיני דימונה ביום הראשון וביום השני את ציר המצלעות, התחברות לנחל צין לכיוון מזרח, עד לכביש 90, אני נהג מתחיל , אף אחד מהקב לא עשה את המסלולים אלה, ולא יודע בדיוק מה תהיה רמת הקושי, לפי המדד שלך שאותו אני כבר מכיר אשמח לדעת מה רמת הקושי? כמה מטיול אלה נסיעה טכנית וכמה נסיעה רגועה, והאם הגימני שלי יכולה לעבור מסלול זה, כמובן שאני לא מחכה לתשובה מדיוקת ולהבטחה אלא רק לחוות דעת.
תודה מראש נועם

29

Ogash Ofer

16 בספטמבר 2012 ב 05:33

ציר המצלעות ועוד

נועם גלעדי כתב/ה:
"אהלן עופר, משתמש רבות במסלולים שלך, ושמח לעצה אני גימני סטנדרטי עם צמיגים 50 50 ומיגון טרנספר, יש קב של גימנים נעולים ומוגבהים שיוצאים מערד דרך ציר הגז לסכיני דימונה ביום הראשון וביום השני את ציר המצלעות, התחברות לנחל צין לכיוון מזרח, עד לכביש 90, אני נהג מתחיל , אף אחד מהקב לא עשה את המסלולים אלה, ולא יודע בדיוק מה תהיה רמת הקושי, לפי המדד שלך שאותו אני כבר מכיר אשמח לדעת מה רמת הקושי? כמה מטיול אלה נסיעה טכנית וכמה נסיעה רגועה, והאם הגימני שלי יכולה לעבור מסלול זה, כמובן שאני לא מחכה לתשובה מדיוקת ולהבטחה אלא רק לחוות דעת.
תודה מראש נועם
"
שני המסלולים עבירים לג'ימני, גם סטנדרטי. הכל כמובן תלוי בנהג. ציר הגז קל יותר - וטוב שאתם מתחילים איתו. אם תראה שיום זה קשה לך וותר על ציר המצלעות למחרת. או שאת ציר המצלעות תשאיר מראש לטיול מודרך עם אחד המדריכים של האתר - טיול שכזה ייתן לך כלים טובים להתמודד בנהיגה בשטח קשה.

30

אורח/ת

26 במרץ 2016 ב 21:15

עדכון ציר המצלעות

ביום שישי עשינו את המסלול ממעלה העקרבים לכיוון המכתש הקטן , נוצרה בעיה שצריך לקחת בחשבון לפני שנכנסים לציר .
כאשר עוזבים את הציר המסומן בכחול מתחברים לציר שמסומן באדום ומתחילים לטפס , במהלך הטיפוס מגיעים לעלייה עם מדרגה שנמצאת בצד שמאל של הציר (המדרגה מחייבת האטה) ,מצד ימין של הציר מדרון תלול . כחמש מטר לפני המדרגה מצד ימין הציר נפגע עי זרימה של מים ובהמשך התחפרות של רכבים הוסיפה להרס .לדעתי הנקודה הזו מסוכנת ,קחו בחשבון .
וכמובן תודה לעופר על המסלולים הנהדרים .