אופנועים / טרקטורונים > יומני מסע

הארד סוּפלַ קי - אופנועים ביוון

יוון הקרובה מציעה לתיירים נופים ים תיכונים נפלאים, היסטוריה עשירה, אוכל טעים ואנשים לבביים.
יצאנו לבדוק האם נכונות השמועות שיש בהרי יוון הצפוניים גם רכיבות אנדורו מצוינות

North-Star

לעיר קוואלה הגענו בצהרי היום, כאשר בלילה ובבוקר שלפני הגשם לא פסק מרדת. עננים אפורים כיסו את השמיים וחשש גדול היה בלבנו באם נוכל לצאת לרכוב בשטח. עיר הנמל קוואלה נוסדה במאה השישית לפני הספירה, כאשר החלו לראשונה לרתום בעלי חיים לעגלות. מהפכה תחבורתית אשר סייעה להקמתה של העיר, הממוקמת בצפון מזרחה של הרפובליקה ההלנית, הלא היא יוון.

הסוכנות של חברת North-Star ממוקמת בעיר קוואלה, קרוב למפרץ הדייגים בין רחובות צרים ובתים עתיקים. ת'אנאסיס, גבר חייכן,  רחב אופקים ודעתן הינו הבעלים והמנכ’‘ל של החברה. הוא מכניס אותנו לסוכנות ומספר לנו על אהבתו לאופנועים בכלל ורכיבת אנדורו בפרט. תמונות מחוויות רכיבה, שתלויות סביב, ודגמי הבטא המשומנים שעמדו שם מוכנים אלי קרב, שכנעו אותנו לצאת לרכיבת צהריים. עלינו על בגדי הרכיבה, שאלנו מחדר הציוד מעילי אנדורו ויצאנו לשטח.

שני ישראלים ודעתן יווני על רקע המפרץ של קאוולה

שני ישראלים ודעתן יווני על רקע המפרץ של קאוולהשני ישראלים ודעתן יווני על רקע המפרץ של קאוולה

צפוף

היציאה מהעיירה קצרה ומתחילה מיד בטיפוס לרכס הצופה על מפרץ הדייגים. על שביל צר ועתיק, בדרך של קונסטנטינס הקדוש, המרוצפת אבני שיש לבנות ושבורות טיפסנו בין צדיו של גיא עמוק. תוך כדי טיפוס חצינו את הגיא על גשרי אבנים, אשר נבנו בתחילת המאה התשע עשרה לטובת שיירת הפרדים שעשתה דרכה בין עיר הנמל וההרים.

האדמה על השבילים הדוקה מהגשם שירד והאחיזה מעולה. שלוליות בודדות נראות לעיתים בשולי השביל והאופנועים, כמונו, נותרים נקיים. היער סביב סבוך ומזכיר מעט את יערות הכרמל בחורף. השבילים נושאים אותנו אל פסגת ההר Stavros. שם, ברום של מאות מטרים מעל שפת הים, נשקף נוף פנורמי מרהיב של בתי העיר העתיקה והחדשה. הנמל על סירות הדייגים והיאכטות מול ים אחד גדול וכחול.

אחרי ההפסקה הציורית אנו ממשיכים להעפיל בגובה והאחיזה טובה. מרוצה מהקצב, מוביל אותנו ת'אנאסיס בדרכים צפופות לפסגה חולשת. הצמחייה העבותה סוגרת עלינו ומותירה דרך מאוד צרה למעבר. הדרך נוחה יחסית וזורמת במהירות. לקראת שיא הגובה אנו יוצאים שוב לשבילים וחזרזירים צעירים ומנומרים אצים בשולי הדרכים. אנו עוצרים ליד מעין מים טהורים הנובעים וממלאים שוקת רחבה ושוב נפעמים מהנוף.

הדרך מטה נעה בסינגל זורם עם פניות מהירות ורחבות המובילות אותנו לקניון קטן. בין קירות הסלע עצי דולב גדולים, אור השמש חודר מידי פעם מבין עלוות העצים ושכבה עבה של עלי שלכת גדולים מרפדת את הקרקע הקרירה. הרכיבה זהירה מפני סלעים או ענפים הנסתרים תחת שמיכת העלים הגדולה והרכה. נחל צר ורדוד זורם בקרקעית הקניון ומדי פעם אנו חוצים אותו תוך כדי התקדמות.

הערב ירד כשישבנו במסעדת דגים שלחופי המפרץ. המאכלים הטעימים, היין הטוב והמחשבה על כך שמחר יש לנו עוד יום שלם מזה – אין דרך טובה מזו לחתום את היום.

גן שעשועים

בבוקר המחרת קידם את פנינו מזג אוויר בהיר, קריר וכחול שמיים. בין סמטאות עיר הנמל העתיקה חלפנו תחת גשר קשתות של אמת מים (אַקְוֶודוּקְט) בת שבע מאות שנים. מרחק קצר משם ואנו כבר מטפסים על אזור אחר של ההר.

לרכיבה היום מצטרף אלינו אנדראס, בחור חסון ומקסים, אלוף רומניאקס מקומי. במיומנות מרשימה, קורא מיד אנדראס את רמת הרכיבה שלנו בשטח ומתבל לפרקים את השבילים המעניינים בסינגלים אתגריים. שומר אותנו בקצב הכי נכון לנו. תוך כדי, אנו למדים עד כמה עשיר האזור במסלולי רכיבה התואמים לרמות רכיבה שונות. לצד הסינגלים הצפופים נראים ריכוזי פריחה יפים, מחטי אורנים לחים ובאוויר ריח נעים של רעננות הפותחת את הנשימה.

יום ארוך לפנינו ואנו עוצרים לתדלוק ביניים מאולתר בביתו של אנדראס, בלב היער. מחצר ביתו אנו מתחברים לסינגל חמקמק העולה לעוד פסגה יפת נוף. הרכיבה בנתיבים הסבוכים משווה לנו חוויה של משלחת חלוצית. פעמים רבות הרגשתי כאילו איש טרם רכב כאן לפנינו. והנה אחד הסינגלים נפתח מעט לעלייה ארוכה, לא תלולה במיוחד, אך זרועה באבנים. עלייה שחייבים לכבוש בעמידה, להתמודד עם אופנוע מיטלטל, אחיזה נמוכה על האבנים הפזורות וזה לא נגמר. זה נראה כמו קטע של 40 מטרים, אך אז נראה לפתע עוד קטע כזה ועוד אחד ואנו מסיימים את העלייה הזו בחיוך גדול ועייף. טוב, צברנו די חוויות כדי לצאת להפסקה, והפעם אנו שולפים פשטידות גבינה ותרד חמות שנשאנו עמנו. יאמי.

רעננים ואנרגטיים המשכנו לחלקת יער עבותה, עצי דולב גדולים, מצע רך של עלים וכל זאת בתכסית של גבעות קטנות. האחיזה בגן השעשועים הזה הפתיעה לטובה ואנו מטפסים מגבעה אחת לשנייה בלי לעצור. הירידות מתבצעות בשיפועי צד, או בהחלקת זנב ישירה על מצבור עלים שנערם מאחור. ממש גלישה מטה.

בחלק הנמוך הגענו לנחל דק, כשגם עליו שכבה רכה של עלי שלכת זהובים. מתקדמים בנחל ומדי פעם גזע חוסם את אחת הגדות ואנו מדלגים מעליו, חוצים לצד השני או ממשיכים בתוך הנחל הרדוד. המקום שקט, מוצל ולח. מבעד לענפי העצים מכה השמש בעלים שעל הקרקע ומשחקת בגוונים צהובים ואדומים. הטמפרטורות נמוכות יותר ונעים לרכוב. יש להישמר מהיתקלות עם גזע אלכסוני החבוי תחת העלים, אשר עלולה להביא לנפילה או חיבוק עץ. דגמי הבטא תפקדו מצוין. אופנועי אנדורו טובים שלא התרגשו משום דבר שעשינו. תנוחה הרכיבה נוחה ופרק ההתרגלות היה מאוד קצר.

החומר ממנו עשויות חוויות

עם גלגלים רטובים לומדים לייצר אחיזה נכונה על סלעים רטובים. בישראל איננו רגילים לכך וזו הזדמנות מצוינת ללמוד ולסגל סגנון זורם, שמסייע להתקדם באופן יותר רצוף ופחות מעייף על סלעים חלקים. שלא כמו הרוכבים, הטבע חי כאן כל הזמן ודרך שעברו בה לפני שבוע עשויה להיות עכשיו חסומה מגזע שנפל. כל הפתעה כזו מזמנת סיעור מוחות, אתגר, לחימה וחוויה.

את ארוחת הצהריים המאוחרת בילינו בטברנה כפרית קטנה. פשטנו את ציוד הרכיבה לשולחן סמוך ובילינו עם אחת הארוחות הטעימות שידעתי. על בטן מלאה שובע וחוויות בחרנו בדרכים קלות ומהירות חזרה לבית המלון Egnatia, כשהתלבטות אחת בלבנו, האם ליפול לג'קוזי המפנק בספא של המלון, או לצאת לטיול ערב בטיילת היפה, סמוך למרינה.

בבוקר בו עזבנו את קוואלה מזג האוויר היה קריר ונראה כי החורף זימן מערכת גשמים נוספת לכאן. אותנו זה כבר לא הטריד, אנו כבר נשוב לכאן באביב, כשיהיה נעים ופורח. מה גם, שיש לנו חוב שלא הספקנו לממש, בג'קוזי של המלון.

אתר השטח הישראלי מוציא אתכם ליוון בכמה מסגרות אפשריות:

1.     הדרכת אנדורו ביוון

הרי צפון יוון מציעים נופים מרהיבים ושפע של אתגרי רכיבה לכל רמות הרכיבה.

למתחילים - מסע אנדורו בתצורה של מחנה אימונים מרוכז בהדרכתו של צביקה כהן. ההדרכה מיועדת לרוכבים מתחילים, העושים צעדים ראשונים בעולם האנדורו, או רוכבי דו-שימושיים החפצים להתמקצע ברזי רכיבת השטח על גבו של אופנוע מקצועי קליל.

למתקדמים - מסע אנדורו בתצורה של מחנה אימונים מרוכז בהדרכתו של צביקה כהן. ההדרכה מיועדת לרוכבי אנדורו בעלי ניסיון וכוללת טכניקות לרכיבת אנדורו מתקדמת.

לפרטים והרשמה - יוון הדרכת אופנועי אנדורו

2.      מסעות אנדורו מיוחדים בצפון יוון

מסעות הרפתקניים ומיוחדים בצפון יוון – המסע הקרוב: שלג ואופנועים!

מסעות אנדורו הכוללים הובלה מקומית וישראלית, נופים מרהיבים והתמודדות עם אתגרים שונים ומגוונים בהתאם לרמת הקבוצה.

לפרטים והרשמה - מסעות אופנועי אנדורו מיוחדים בצפון יוון

3.     מסעות  אנדורו

מסעות אנדורו חופשיים בהדרכה מקומית ובמחיר השיווק הבינלאומיים שמשווק  משכיר האופנועים ומדריך המסעות היווני.

המסעות כוללים הסעות משדה התעופה סלוניקי, השכרת האופנועים, בתי מלון, מזון, הובלה מקצועית וכמובן נופים מרהיבים והתמודדות עם אתגרים שונים ומגוונים בהתאם לרמת הקבוצה.