שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > מרוקו

הטיפוס לטובקל - פסגת הרי האטלס

טרק הליכה ארוך ושיאו הטובקל - פסגת הרי האטלס בגובה 4,167 מטרים, אבל עיקרו הוא ההתבודדות בהרים עם דפנה וזיו.
4 ימים הלכנו בלב הרי האטלס, ברוב השבילים היינו לבד, טיפסנו, ירדנו, התמודדנו עם הפרשי הגבהים האדירים ובעיקר נהנינו מהשילוב המנצח שבין האתגר הפיסי למרחבי טבע עוצמתי המרחיבים את הנפש.

על פסגת הטובקל 4,176 מטרים - ההר הכי גבוה במרוקו

סיפורו של מסע

בפעם הקודמת בה זיו ואני חווינו זמן אייכות יחד הייתה בשנת 2011 בה טיפסנו בדרך הקשה אל פסגת המון בלאן שבהרי האלפים - קישור ליומן המסע לפסגת המון בלאן 4,810 מטרים, ומאז רק רצינו עוד. טיול ג'יפים למרוקו נתן לנו את ההזדמנות להישאר במרוקו ולצאת לטרק ארוך לעבר פסגת הרי האטלס, כשהפעם הצלחנו לשכנע את דפנה להיצטרף ולבוא איתנו לחוויה. וכך שלאחר 9 ימים בהרי האטלס ובדיונות של הסהרה (קישור ליומן המסע המוטורי במרוקו) מצאנו עצמנו נוסעים לכפר אימליל שלמרגלות פסגת האטלס במטרה ללכת 4 ימים בלב ההרים.

מתחילים ללכת - מאימליל לעבר הבקתה האלפינית

יוצאים לדרך מהכפר אימליל

הכביש הסלול מסתיים בכפר אימליל שלמרגלות פסגת האטלס. כפר שקט ופסטורלי השוכן בליבו של ערוץ ענק, הזורם כל השנה, ומסביב הכול ירוק. הבתים בנויים מאבן עבה, בלילה קר וביום נעים, האווירה שלווה והאנשים מחייכים כל הזמן. מסביב לאימליל כפרים קטנים ומשפחתיים נוספים שהגישה אליהם היא ברגל או באמצעות פרדות. רוב התושבים עוסקים בחקלאות ומעטם בתיירות הררית. הכפר הגדול משמש כתחנת יציאה לטרקים סביב הטובקל ובעיקר כתחנה מרכזית למקומיים ותיירים המגיעים וחוזרים ממרקש, העיר הגדולה השוכנת למרגלות האטלס.

יום ראשון לטיפוס - מהכפר אימליל לעבר הבקתה האלפינית

יום ראשון לטיפוס - מהכפר אימליל לעבר הבקתה האלפיניתיום ראשון לטיפוס - מהכפר אימליל לעבר הבקתה האלפיניתיום ראשון לטיפוס - מהכפר אימליל לעבר הבקתה האלפיניתיום ראשון לטיפוס - מהכפר אימליל לעבר הבקתה האלפיניתיום ראשון לטיפוס - מהכפר אימליל לעבר הבקתה האלפיניתיום ראשון לטיפוס - מהכפר אימליל לעבר הבקתה האלפיניתיום ראשון לטיפוס - מהכפר אימליל לעבר הבקתה האלפיניתיום ראשון לטיפוס - מהכפר אימליל לעבר הבקתה האלפיניתיום ראשון לטיפוס - מהכפר אימליל לעבר הבקתה האלפיניתיום ראשון לטיפוס - מהכפר אימליל לעבר הבקתה האלפיניתיום ראשון לטיפוס - מהכפר אימליל לעבר הבקתה האלפיניתיום ראשון לטיפוס - מהכפר אימליל לעבר הבקתה האלפיניתיום ראשון לטיפוס - מהכפר אימליל לעבר הבקתה האלפיניתיום ראשון לטיפוס - מהכפר אימליל לעבר הבקתה האלפיניתיום ראשון לטיפוס - מהכפר אימליל לעבר הבקתה האלפינית

מטפסים לעבר הטובקל - פסגת הרי האטלס

מסלול ההליכה, מרחק וזמנים בארבעת הימים:

ביום הראשון טיפסנו מהכפר אימליל טיפסנו לבקתה האלפינית: 12 ק''מ של הליכה, 1,360 מטרים של טיפוס בגובה, כ-5 שעות של הליכה בעלייה כולל העצירות שבדרך (מיץ, נוף וארוחת צהרים). ביום השני בו טיפוס לפסגת הטובקל - 4,167 מטרים וירידה חזרה לבקתה האלפינית: 9 ק''מ של הליכה, 1,040 מטרים טיפוס ועוד 1,040 מטרים בירידה, כ-7.5 שעות של פעילות, מתוכם 4 שעות הליכה. ביום השלישי טיפסנו מהבקתה לאוכף היוצא מהעמק וירדנו לעבר אגם דיפני, הקפנו את האגם והמשכנו לרדת עד לכפר הקרוב: 17.5 ק''מ של הליכה הליכה, טיפוס של 650 מטרים וירידה של 1,780 מטרים, כמעט 10 שעות של פעילות, מתוכן 5.5 שעות הליכה. ביום הרביעי ירדנו בין הכפרים עד לכפר אימליל הדרומי ומשם ברכב עוד כמה שעות חצינו והקפנו בדרך חדשה החוצה את האטלס מערבה וצפונה חזרה לכפר אימליל הצפוני.

יום שני לטיפוס - מהבקתה האלפינית לפסגת הטובקל וירידה חזרה לבקתה

יום שני לטיפוס - מהבקתה האלפינית לפסגת הטובקל וירידה חזרה לבקתהיום שני לטיפוס - מהבקתה האלפינית לפסגת הטובקל וירידה חזרה לבקתהיום שני לטיפוס - מהבקתה האלפינית לפסגת הטובקל וירידה חזרה לבקתהיום שני לטיפוס - מהבקתה האלפינית לפסגת הטובקל וירידה חזרה לבקתהיום שני לטיפוס - מהבקתה האלפינית לפסגת הטובקל וירידה חזרה לבקתהיום שני לטיפוס - מהבקתה האלפינית לפסגת הטובקל וירידה חזרה לבקתהיום שני לטיפוס - מהבקתה האלפינית לפסגת הטובקל וירידה חזרה לבקתהיום שני לטיפוס - מהבקתה האלפינית לפסגת הטובקל וירידה חזרה לבקתהיום שני לטיפוס - מהבקתה האלפינית לפסגת הטובקל וירידה חזרה לבקתהיום שני לטיפוס - מהבקתה האלפינית לפסגת הטובקל וירידה חזרה לבקתהיום שני לטיפוס - מהבקתה האלפינית לפסגת הטובקל וירידה חזרה לבקתהיום שני לטיפוס - מהבקתה האלפינית לפסגת הטובקל וירידה חזרה לבקתהיום שני לטיפוס - מהבקתה האלפינית לפסגת הטובקל וירידה חזרה לבקתהיום שני לטיפוס - מהבקתה האלפינית לפסגת הטובקל וירידה חזרה לבקתהיום שני לטיפוס - מהבקתה האלפינית לפסגת הטובקל וירידה חזרה לבקתהיום ראשון לטיפוס - מהכפר אימליל לעבר הבקתה האלפיניתיום שלישי לטיפוס - טיפוס לעבר האוכף היוצא מהעמק וירידה ארוכה לעבר אגם דיפנייום שני לטיפוס - מהבקתה האלפינית לפסגת הטובקל וירידה חזרה לבקתה

ויש גם מי שיורד מההר בדאונהיל מטורף

על פסגת הטובקל 4,176 מטרים - ההר הכי גבוה במרוקו

טיפסו ברגל כמה שעות עם האופניים על הגב וירדנו למטה בעשרים דקות

טיפסו ברגל כמה שעות עם האופניים על הגב וירדנו למטה בעשרים דקותטיפסו ברגל כמה שעות עם האופניים על הגב וירדנו למטה בעשרים דקותטיפסו ברגל כמה שעות עם האופניים על הגב וירדנו למטה בעשרים דקותיום רביעי לטיפוס - ירידה בין הכפרים ולסיום נסיעה ברכב בדרך חדשה החוצה את הרי האטלס בשטחטיפסו ברגל כמה שעות עם האופניים על הגב וירדנו למטה בעשרים דקות

חברים משותפים (שפגשנו לפני רגע) שמחים להצטלם יחד (בתנאי שנתייג אותם בפייסבוק)

יום שלישי לטיפוס - טיפוס לעבר האוכף היוצא מהעמק וירידה ארוכה לעבר אגם דיפני

יום שלישי לטיפוס - טיפוס לעבר האוכף היוצא מהעמק וירידה ארוכה לעבר אגם דיפנייום שלישי לטיפוס - טיפוס לעבר האוכף היוצא מהעמק וירידה ארוכה לעבר אגם דיפנייום שלישי לטיפוס - טיפוס לעבר האוכף היוצא מהעמק וירידה ארוכה לעבר אגם דיפנייום שלישי לטיפוס - טיפוס לעבר האוכף היוצא מהעמק וירידה ארוכה לעבר אגם דיפנייום שלישי לטיפוס - טיפוס לעבר האוכף היוצא מהעמק וירידה ארוכה לעבר אגם דיפנייום שלישי לטיפוס - טיפוס לעבר האוכף היוצא מהעמק וירידה ארוכה לעבר אגם דיפנייום שלישי לטיפוס - טיפוס לעבר האוכף היוצא מהעמק וירידה ארוכה לעבר אגם דיפנייום שלישי לטיפוס - טיפוס לעבר האוכף היוצא מהעמק וירידה ארוכה לעבר אגם דיפנייום שלישי לטיפוס - טיפוס לעבר האוכף היוצא מהעמק וירידה ארוכה לעבר אגם דיפנייום שלישי לטיפוס - טיפוס לעבר האוכף היוצא מהעמק וירידה ארוכה לעבר אגם דיפנייום שלישי לטיפוס - טיפוס לעבר האוכף היוצא מהעמק וירידה ארוכה לעבר אגם דיפנייום שלישי לטיפוס - טיפוס לעבר האוכף היוצא מהעמק וירידה ארוכה לעבר אגם דיפנייום שלישי לטיפוס - טיפוס לעבר האוכף היוצא מהעמק וירידה ארוכה לעבר אגם דיפנייום שלישי לטיפוס - טיפוס לעבר האוכף היוצא מהעמק וירידה ארוכה לעבר אגם דיפנייום שלישי לטיפוס - טיפוס לעבר האוכף היוצא מהעמק וירידה ארוכה לעבר אגם דיפני

שקט ושלווה בלב ההרים

שקט ושלווה בלב ההריםשקט ושלווה בלב ההרים

יום רביעי לטיפוס - ירידה בין הכפרים ולסיום נסיעה ברכב בדרך חדשה החוצה את הרי האטלס בשטחיום רביעי לטיפוס - ירידה בין הכפרים ולסיום נסיעה ברכב בדרך חדשה החוצה את הרי האטלס בשטחיום רביעי לטיפוס - ירידה בין הכפרים ולסיום נסיעה ברכב בדרך חדשה החוצה את הרי האטלס בשטחיום רביעי לטיפוס - ירידה בין הכפרים ולסיום נסיעה ברכב בדרך חדשה החוצה את הרי האטלס בשטחיום רביעי לטיפוס - ירידה בין הכפרים ולסיום נסיעה ברכב בדרך חדשה החוצה את הרי האטלס בשטחיום רביעי לטיפוס - ירידה בין הכפרים ולסיום נסיעה ברכב בדרך חדשה החוצה את הרי האטלס בשטחיום רביעי לטיפוס - ירידה בין הכפרים ולסיום נסיעה ברכב בדרך חדשה החוצה את הרי האטלס בשטחיום רביעי לטיפוס - ירידה בין הכפרים ולסיום נסיעה ברכב בדרך חדשה החוצה את הרי האטלס בשטחיום רביעי לטיפוס - ירידה בין הכפרים ולסיום נסיעה ברכב בדרך חדשה החוצה את הרי האטלס בשטחיום רביעי לטיפוס - ירידה בין הכפרים ולסיום נסיעה ברכב בדרך חדשה החוצה את הרי האטלס בשטחיום רביעי לטיפוס - ירידה בין הכפרים ולסיום נסיעה ברכב בדרך חדשה החוצה את הרי האטלס בשטחיום רביעי לטיפוס - ירידה בין הכפרים ולסיום נסיעה ברכב בדרך חדשה החוצה את הרי האטלס בשטחיום רביעי לטיפוס - ירידה בין הכפרים ולסיום נסיעה ברכב בדרך חדשה החוצה את הרי האטלס בשטחיום רביעי לטיפוס - ירידה בין הכפרים ולסיום נסיעה ברכב בדרך חדשה החוצה את הרי האטלס בשטחיום רביעי לטיפוס - ירידה בין הכפרים ולסיום נסיעה ברכב בדרך חדשה החוצה את הרי האטלס בשטח