שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > מרוקו

סובב מרוקו על אופנוע - BMW GS

21 ישראלים רכובים על 14 אופנועי BMW תיור מסדרת ה-GS יצאו למסע מדברי - הררי - עירוני הסובב את הרי האטלס של מרוקו והשלימו בשבוע אחד של רכיבה מבוקר עד ערב 2,250 ק"מ על הכבישים והשבילים של מרוקו.

הדריך: עופר אוגש
צילם: קובי קרין, וירון ליבוביץ
צילמה וגם חיבקה את קובי: עדי כפרה

בין הרי האטלס מצפון לסהרה שמדרום עם הפנים מזרחה - מושלם

יוצאים לדרך...

המעז מנצח, אמר דויד סטרלינג - מייסד יחידת העילית הבריטית. וגם כאן בישראל נדרשה התעוזה. אמנם אנו מטיילים במרוקו עם ג'יפים ואף עם אופנועי שטח, ולמסעות של אופנועי טורינג כבר יצאנו (בעיקר לעומק מצרים), אבל גם מרוקו, גם אופנועי טורינג וגם בתוכנית צפופה - טרם!

לאט לאט התגבשה הקבוצה ומכל רחבי הכביש בארץ הגיעו רוכבים ותיקים ומוכרים וגם כמה חדשים, כרטיסי הטיסה הוזמנו, התשלום לאופנועים הופקד והסוכן המקומי של אתר השטח הכין את הוויזה - עכשיו נשאר רק לצאת לדרך....

מטפסים לטיזי-טישקה

רוכבים בהרי אטלס

רוכבים בהרי אטלסרוכבים בהרי אטלסרוכבים בהרי אטלסרוכבים בהרי אטלסרוכבים בהרי אטלסרוכבים בהרי אטלסרוכבים בהרי אטלסרוכבים בהרי אטלסרוכבים בהרי אטלסרוכבים בהרי אטלסרוכבים בהרי אטלסרוכבים בהרי אטלסרוכבים בהרי אטלסרוכבים בהרי אטלסרוכבים בהרי אטלסרוכבים בהרי אטלס

בדרך לקבר הצדיק - דוד משהבדרך לקבר הצדיק - דוד משה

קזבלנקה - מרקש - וארזאזת

טיסה לרומא לפנות בוקר, טיסת המשך לקזבלנקה, החתמת דרכונים מהירה, ארוחת צהרים על האוקיינוס האטלנטי, נסיעה באוטובוס למרקש ואנו ממש מוכנים לחתום על האופנועים ולצאת לדרך...

14 אופנועי BMW מדגמים שונים של סדרת ה-GS חיכו לנו בבוקר, בהמשך עוד נכיר את הדגמים השונים של האופנועים, וכרגע אין זה משנה - העיקר להתיישב על מושב האופנוע ולצאת לעבר הרי האטלס. חוצים את מרקש בשיירה ארוכה ומתחילים לטפס לגובה, הכיוון דרומה, המטרה לחצות את קו פרשת המים של הרי האטלס ואת הלילה לישון בוארזאזת - עיר הסרטים של מרוקו, השוכנת בעמק שבין הרי האטלס הגבוהים להרים הנמוכים יותר של האנטי אטלס. תחנה ראשונה אצל הנשים מהקואופרטיב המייצר שמן ארגן - חוויה טעימה! תחנה שנייה במעבר ההרים על קו פרשת המים של האטלס - 2,260 מטרים בנקודה בה הכביש המטפס מצפון מתחיל לרדת דרומה טיזי - טישקה במרוקאית. תחנה שלישית ומאוד מיוחדת בקבר הצדיק המפורסם דויד משה. אתחיל בתודה ענקית למישל המטייל (בעל הקול השקט) שבזכותו עצרתי בפעם הראשונה במקום בו אנו מסיימים בדרך כלל את טיולי השטח במרוקו (קישור לדוגמא) ומעולם לא ייחסתי חשיבות למבנה הלבן הגדול שלצד הדרך. אך מעבר לעניין היהודי המרגש שלצד קבר הצדיק עושה הניסים המפורסם, שלו גם קבר מקביל בצפת - קישור לדוד משה, גילינו כי רוכב איתנו מטייל, דידי, שהוא הנין של הרב הצדיק וגם נקרא על שמו!!! תחנה רביעית בקסבה העתיקה של איט בין חדו שם זכינו לטפס בין בתי הבוץ ולשמוע סיפורי הפקות סרטים והיסטוריה יהודית (מוטלת בספק) מפי מדריך מקומי. ולבסוף חנייה ללילה בבית המלון במרכז עיר הסרטים (האולפנים) של מרוקו : ווארזאזת.
בסיכומו של יום רכיבה: 240 ק''מ על האודומטר.

מההרים הגבוהים לעבר המדבר השומם

הבוקר נפתח בכבישים מפותלים ומהנים החוצים את הרי האנטי אטלס ויורדים דרומה לתוך עמק הדרא - עמק אחד ובתוכו ערוץ נחל אחד באורך 600 ק''מ!

מסביב מדבר שממה ואילו העמק זורם, פורח ובתוכו מליון עצי תמר עמוסי פרי!!
אנו יורדים לשבילים ההדוקים ורוכבים בתוך העמק המקסים בין קסבות של בוץ וחלקות גידולים למרגלות העצים. בבאר המים שלצד אחת הקסבות עצרנו לשטוף פנים ומולנו מגיעה תהלוכת נגנים לבושי לבן והשמחה גדולה - החתונה מחר! אנו משתלבים בשמחה, כאילו היינו בני המקום ולאחר כשעה נפרדים כי צריך גם לאכול. את ארוחת הצהרים אנו עושים מחוץ לעיר המחוז, זאגורה. משם על כביש שטרם נסלל לצד שבילי העבר של הפריס-דקאר רכבנו מזרחה בלב המדבר. עצרנו בבית חווה לשתות תה עם מקומיים ועם חשיכה עלינו על הכביש השומם לעבר המלון המדברי בטאזארין.
בסיכומו של יום רכיבה: 300 ק''מ על האודומטר.

בעמק הדרא

יורדים בעמק הדרא עד טאזארין

יורדים בעמק הדרא עד טאזאריןיורדים בעמק הדרא עד טאזאריןיורדים בעמק הדרא עד טאזאריןיורדים בעמק הדרא עד טאזאריןיורדים בעמק הדרא עד טאזאריןיורדים בעמק הדרא עד טאזאריןיורדים בעמק הדרא עד טאזאריןיורדים בעמק הדרא עד טאזאריןיורדים בעמק הדרא עד טאזאריןיורדים בעמק הדרא עד טאזאריןיורדים בעמק הדרא עד טאזאריןיורדים בעמק הדרא עד טאזאריןיורדים בעמק הדרא עד טאזאריןיורדים בעמק הדרא עד טאזאריןיורדים בעמק הדרא עד טאזאריןיורדים בעמק הדרא עד טאזארין

דיונות בקצה הסהרה

על הכביש ממשיכים מזרחה לעבר המאובנים בכפר אלניף ועיר המחוז ריסאני.

יורדים דרומה עד לסוף הכביש - תחנת משמר גבול מרוקאית והגבול עם אלג'יר נראה לפני האופק. מסביב הכול חול, שממה, דיונות ואגמים שטוחים ויבשים. בתוך אחת המליחות חונה 2 ג'יפי רנגלר שחוברו להם יחדיו - כמו ירושלים רק בלי טופס ממשרד התחבורה. אבל מגניב ויכול להסיע 10 תיירים כשהשביל מספיק רחב. הופעה של להקה מקומית - גם מנגנים וגם רוקדים עושה אותנו רעבים לצהרים (כל הזמן אוכלים פה...). לאחר הצהרים נוסעים לטפס (ברגל) על הדיונה הגבוהה של מרזוגה ושוב הפתעה בהזמנה - ראלי מרזוגה לכלים דו-גלגלי וטרקטורונים מתארח למרגלות הדיונה. מתחרים פרטיים, בעיקר מאירופה, וקבוצות רשמיות ,שגם מתאמנות לדקאר שיוצא לדרך עוד חודשיים בדרום אמריקה (קישור), מקבלים את פנינו בשמחה. לחלק מאתנו זה היה תירוץ (קלוש) להתחמק מהמשמעת הקבוצתית ולהפסיד את הטיפוס לדיונה. ואלו שלא הצליחו לברוח מהמדריך (זה החתום מטה) נאלצים לטפס מעלה לראש הדיונה וגם לשתות מי באר בלב מדבר (עד כה טרם דווח על נפגעים). לקראת החשיכה אנו חוזרים לאספלט ועולים צפונה לעיר היושבת על צומת הדרכים המרכזי - ארפוד.
בסיכומו של יום רכיבה: 305 ק''מ על האודומטר.

רוכבים במדבר

עד לקצה הכביש במדבר הסהרה ולדיונות של מרזוגה

עד לקצה הכביש במדבר הסהרה ולדיונות של מרזוגהעד לקצה הכביש במדבר הסהרה ולדיונות של מרזוגהעד לקצה הכביש במדבר הסהרה ולדיונות של מרזוגהעד לקצה הכביש במדבר הסהרה ולדיונות של מרזוגהעד לקצה הכביש במדבר הסהרה ולדיונות של מרזוגהעד לקצה הכביש במדבר הסהרה ולדיונות של מרזוגהעד לקצה הכביש במדבר הסהרה ולדיונות של מרזוגהעד לקצה הכביש במדבר הסהרה ולדיונות של מרזוגהעד לקצה הכביש במדבר הסהרה ולדיונות של מרזוגהעד לקצה הכביש במדבר הסהרה ולדיונות של מרזוגהעד לקצה הכביש במדבר הסהרה ולדיונות של מרזוגהעד לקצה הכביש במדבר הסהרה ולדיונות של מרזוגהעד לקצה הכביש במדבר הסהרה ולדיונות של מרזוגהעד לקצה הכביש במדבר הסהרה ולדיונות של מרזוגהעד לקצה הכביש במדבר הסהרה ולדיונות של מרזוגהעד לקצה הכביש במדבר הסהרה ולדיונות של מרזוגה

מהמדבר לעבר הקניונים הצרים

חוזרים מערבה מארפוד ואלי בודק את המגונים במעיל ובמכנסיים. פנצ׳ר מפתיע וירידת אוויר מהירה במהירות 100 קמ׳׳ש שולח את אלי לעבר האספלט כשה-GS 800 בתנוחה המחבקת מעליו. ציוד מגן טוב עושה את העבודה ואלי מתאושש ברגע. מתקנים את הפנצ׳ר וממשיכים מערבה.
אתר בורות מים המחוברים בניהם בתעלות תת קרקעיות גורם לחלקנו לרדת בסולם מצ'וקמק ללב האדמה ולטפס מעלה מרוצים אך גם קצת מאובקים באדמת לס מדברית יבשה - ואנחנו הבטחנו לדידי טיול כביש ללא לכלוך של אופנועי שטח...
מתחילים לטפס בקניון הדאדס והגשם מברך אותנו לשלום. מסביב האדמה בוערת באדום וסלעים זקופים גורמים לנו לבלוע את הנוף דרך העיניים. בסיומה של הדרך ארוחת צהרים ואז קטע טיפוס מפותל ומקסים עד לחלק הצר של קניון הדאדס. תמונה קבוצתית ולדרך....
בדרך שבין הדאדס לקניון הטודרה אלירן מתרגל את כולנו ב''נוהל נתק'' אבל עם קצת תושייה ועזרה של מקומיים מתבצע האיחוד המרגש עם האבא וכולנו יחד ממשיכים בשמחה לעבר המלון המיוחד שנמצא למרגלות המצוק הענק בקטע הצר של קניון הטודרה - לילה טוב בקניון המקסים!

בסיכומו של יום רכיבה: 340 ק''מ על האודומטר.

בקניון הדאדס

מהמדבר לקניונים של הדאדס והטודרה

מהמדבר לקניונים של הדאדס והטודרהמהמדבר לקניונים של הדאדס והטודרהמהמדבר לקניונים של הדאדס והטודרהמהמדבר לקניונים של הדאדס והטודרהמהמדבר לקניונים של הדאדס והטודרהמהמדבר לקניונים של הדאדס והטודרהמהמדבר לקניונים של הדאדס והטודרהמהמדבר לקניונים של הדאדס והטודרהמהמדבר לקניונים של הדאדס והטודרהמהמדבר לקניונים של הדאדס והטודרהמהמדבר לקניונים של הדאדס והטודרהמהמדבר לקניונים של הדאדס והטודרהמהמדבר לקניונים של הדאדס והטודרהמהמדבר לקניונים של הדאדס והטודרהמהמדבר לקניונים של הדאדס והטודרהמהמדבר לקניונים של הדאדס והטודרה

גשם בלב הרי האטלס

התעוררנו בבוקר גשום בלב הקניון המקסים של הטודרה. לבשנו את חליפות הסערה ויצאנו לדרך מזרחה במטרה להקיף את הרי האטלס ואת גוש העננים הענק שלא הפסיק להמטיר גשם.

בירידות המפותלות והמדהימות מזרחה למרגלות האטלס פסק הגשם והעמק הענק הפרוס מזרחה עד לאלג'יר נפרס למרגלות הצמיגים שלנו במלוא הדרו. ואנחנו לא ויתרנו ונהנינו מקטע מפותל וההררי - אולי הכי טוב שהיה לנו לרכיבה.
ארוחת צהרים במלון, טיפול בברך של זיו שביקש לבדוק את ציוד הרכיבה רגע בכניסה לחניה (קישור לבלוג של זיו) ויצאנו לדרך חזרה מערבה בטיפוס לחלק ההררי והמושלג של האטלס. רכיבה בין ערוצים מדהימים ובין שכבות סלע מסוגים שונים הביאה אותנו עם חושך לגובה של 2,000 מטרים לעיירת הסקי המרוקאית - איפראן (נראה כמו אירופה). יום רכיבה מהיר שהתחיל בגשם, נמשך בכבישים מפותלים וסופו בטיפוס לגובה ובצניחת טמפרטורה ל-4 מעלות בלבד - קר!
בסיכומו של יום רכיבה: 430 ק''מ על האודומטר.

יורדים מזרחה מהרי האטלס

מקניון הטודרה לעיירת הסקי איפרן

מקניון הטודרה לעיירת הסקי איפרןמקניון הטודרה לעיירת הסקי איפרןמקניון הטודרה לעיירת הסקי איפרןמקניון הטודרה לעיירת הסקי איפרןמקניון הטודרה לעיירת הסקי איפרןמקניון הטודרה לעיירת הסקי איפרןמקניון הטודרה לעיירת הסקי איפרןמקניון הטודרה לעיירת הסקי איפרןמקניון הטודרה לעיירת הסקי איפרןמקניון הטודרה לעיירת הסקי איפרןמקניון הטודרה לעיירת הסקי איפרןמקניון הטודרה לעיירת הסקי איפרןמקניון הטודרה לעיירת הסקי איפרןמקניון הטודרה לעיירת הסקי איפרןמקניון הטודרה לעיירת הסקי איפרןמקניון הטודרה לעיירת הסקי איפרן

מההרים הגבוהים לעבר ערי המלוכה

יוצאים צפונה ויורדים משיא הגובה של ערי האטלס לעבר ערי המלוכה של מרוקו וממש משנים את אופי הטיול - מטיול מדברי והררי בין כפרים נידחים לכבישים שוממים וארוכים עוברים לקטע העירוני הצפוף והעשיר (באופן יחסי) של מרוקו.
מעיירת הסקי איפרן רכבנו צפונה ולמטה עד לפס. עיר מלוכה במרכז מרוקו המרכזת מוקדי כוח שלטוניים וכלכליים מאז הפלישה הערבית מערבה עד לאוקיינוס ולספרד. בפס התקיימה קהילה יהודית מפוארת ופוסקי הלכה גרו או עברו בה (הרמב''ם גר כאן בדרכו למצרים). אנחנו חצינו את העיר עמוסה ורכבנו פנימה עד לשער של העיר העתיקה. ברגל טיילו בסמטאות הצפופות של המדינה וטיפסנו לחנות מוצרי עור לצפות ברצענים (מעבדי העורות) של שוק העורות המסורתי של מרוקו.

מפס רכבנו מערבה בגשם שוטף לארוחת צהרים בעיר מקנס ומשם על כביש אגרה מהיר עד עיר הבירה רבאט אליה נכנסנו בחשיכה. ולא נשכח את יעקב ''הרוכב הרגוע'' אשר השמיד GS 650 ושלח אותו עם מנוע גמור לארגז של טנדר הליווי. בסיכומו של יום רכיבה: 270 ק''מ על האודומטר.

שוק רצעני העורות של פס

ערי המלוכה - פס, מקנס עד רבאט

ערי המלוכה - פס, מקנס עד רבאטערי המלוכה - פס, מקנס עד רבאטערי המלוכה - פס, מקנס עד רבאטערי המלוכה - פס, מקנס עד רבאטערי המלוכה - פס, מקנס עד רבאטערי המלוכה - פס, מקנס עד רבאטערי המלוכה - פס, מקנס עד רבאטערי המלוכה - פס, מקנס עד רבאטערי המלוכה - פס, מקנס עד רבאטערי המלוכה - פס, מקנס עד רבאטערי המלוכה - פס, מקנס עד רבאטערי המלוכה - פס, מקנס עד רבאטערי המלוכה - פס, מקנס עד רבאטערי המלוכה - פס, מקנס עד רבאטערי המלוכה - פס, מקנס עד רבאטערי המלוכה - פס, מקנס עד רבאט

על הכבישים הראשיים בין הערים הגדולות

בוקר מטפטף ברבאט הבירה ואנו מתעקשים להיכנס ולבקר עם האופנועים בארמון המלוכה. קצת סיבובים מסביב לחומת הארמון ולבסוף נמצא איש הבטחון הבכיר שמאפשר לנו להחנות בתוך החומות וללכת בין משרדי הממשל עד לשער של הארמון לתמונה קבוצתית.
מטפסים עם האופנועים לגבעה השולטת של רבאט בין הנהר לאוקיינוס שם ממוקם מגדל חסן העתיק (1199) ולצידו המוזילאום - אתר הקבורה המרשים של מוחמד החמישי - המלך הראשון של מרוקו המודרנית ולצידו שני בניו - המלך חסן השני ואחיו הנסיך עבדאללה.

על כביש החוף לצד האוקיינוס רכבנו לתוך אזור התעשייה של קזבלנקה ודרך הנמל הימי הענק הגענו למסגד הגדול ביותר במרוקו ובאפריקה - מסגד חסן השני - מרשים! ולאחריו התארחנו אצל ההורים של רדה - הבעלים של האופנועים עליהם אנו רוכבים.
יצאנו מקזבלנקה על כביש האגרה המהיר לכיוון מרקש כאשר באמצע הדרך ירדנו לעיר סטאט לראות היכן נולד חברנו דידי (הנין של דויד משה מתחילת הסיפור) ולאכול פיצה (כי מורן מאוד רצתה פיצה). ושוב גשם ואנו על האוטוסטראדה לכיוון מרקש. רגע לפני העיר פסק הגשם והעיר המוארת השוכנת בעמק נפרסה למרגלותינו.
בסיכומו של יום רכיבה: 355 ק''מ על האודומטר.

בשער ארמון המלך בבירת מרוקו - רבאט

רבאט - סטאט - מרקש

רבאט - סטאט - מרקשרבאט - סטאט - מרקשרבאט - סטאט - מרקשרבאט - סטאט - מרקשרבאט - סטאט - מרקשרבאט - סטאט - מרקשרבאט - סטאט - מרקשרבאט - סטאט - מרקשרבאט - סטאט - מרקשרבאט - סטאט - מרקשרבאט - סטאט - מרקשרבאט - סטאט - מרקשרבאט - סטאט - מרקשרבאט - סטאט - מרקשרבאט - סטאט - מרקשרבאט - סטאט - מרקש

הולכים ברגל במרקש

התעוררנו במרקש ליום של שמים בהירים ללא צל של ענן - ללא ספק יום מושלם לטיול ברגל.
חלקנו התחלנו את היום בריצת בוקר שזיו ''הקטר הכספי'' נותן דוגמא וקצב לכולם...

ארוחת בוקר במלון ואנחנו על האוטובוס כשהמדריך (זה אני - ע.א.) הפעם בלי קסדה אלא עם מיקרופון ביד.
התחלנו בביקור קצר בבריכת המנרה שכיום מלאה בדגי קרפיון שמנים. נחום שלא יכול רגע אחד בלי אוכף (של אופנוע) בדק את כוחו של הגמל התיירותי המקומי.
המשכנו למדינה היא העיר העתיקה מוקפת החומה של מרקש. המסגד הגדול של מרקש - הכתוביה היה היעד הראשון ולאחריו ארמון המלך, השוק המקומי, בית המרקחת של חסן פיללי ולהשיא המלאח - הרובע היהודי העתיק שבליבו בית הכנסת העתיק אלעזמה שהוקם בעת גירוש ספרד בשנת 1,492 . ההליכה, הקניות והריחות הביאו אותנו רעבים למסעדה מקומית בלב השוק של מרקש ולאחריה זמן חופשי להשלמת הקניות כאשר קבוצת ''הלא מגולחים'' ניגשה לגלג המקומי על מנת לקבל טיפול אישי לשיער ולזקן כולל עיסוי קרקפת... תענוג אמיתי!
לעת ערב יצאנו לראות את השוק המקומי בכיכר ג'מא אל-פנא בתצורת הלילה של אלף לילה ולילה - קוראים בקפה, הצגות רחוב, חיות מאולפות, רקדנים, משחקי חברה, דוכני אוכל, דוכנים של מיץ ופירות יבשים, חנויות והכי חשוב מקומיים מהעיר ומההרים מעורבבים עם ים של תיירים במסיבת שוק ענקית.

מרקש - בריכת המנרה

מרקש ברגל - השוק, הכיכר ובית הכנסת

מרקש ברגל - השוק, הכיכר ובית הכנסתמרקש ברגל - השוק, הכיכר ובית הכנסתמרקש ברגל - השוק, הכיכר ובית הכנסתמרקש ברגל - השוק, הכיכר ובית הכנסתמרקש ברגל - השוק, הכיכר ובית הכנסתמרקש ברגל - השוק, הכיכר ובית הכנסתמרקש ברגל - השוק, הכיכר ובית הכנסתמרקש ברגל - השוק, הכיכר ובית הכנסתמרקש ברגל - השוק, הכיכר ובית הכנסתמרקש ברגל - השוק, הכיכר ובית הכנסתמרקש ברגל - השוק, הכיכר ובית הכנסתמרקש ברגל - השוק, הכיכר ובית הכנסתמרקש ברגל - השוק, הכיכר ובית הכנסתמרקש ברגל - השוק, הכיכר ובית הכנסתמרקש ברגל - השוק, הכיכר ובית הכנסתמרקש ברגל - השוק, הכיכר ובית הכנסת

התודה והברכה

ראשית על היוזמה לקובי קרין שזה מסע אופנועי הטורינג הרביעי בעולם שיוצא לדרך ביוזמתו.... (קישור לדוגמה מקובי 2) - כן ירבו!
שנית תודה לכל השותפים שלנו במרוקו שעזרו וסייעו ודחפו ובעיקר היו עם סבלנות לרצונות המוזרים שלנו : לרכוב הרבה שעות ביום עד רדת החשיכה, להגיע לקצוות של הכבישים, לטפס, לרדת, שוב לטפס ושוב לרדת וכך הלאה, לרכוב בכבישים צדדיים ''לא מעניינים'' ועוד ''שטויות'' של ישראלים...).
ולסיום לחשובים ביותר - הרוכבים - המטיילים. אשר רכבו וחזרו בריאים, לימדו אותי על מקומות חדשים, אפשרו לי לרכוב עם הזריחה ולעבר השקיעה (כל יום!) וסבלו בהנאה אחד את הרצונות של השני ובעיקר אותי עם הרבה הרפתקנות, סבלנות וסובלנות.

לפרטים על הטיולים שלנו למרוקו:

למרגלות הרי האטלס הגבוה

מכינים את האופנועים, מתדרכים ויוצאים לדרך

מכינים את האופנועים, מתדרכים ויוצאים לדרךמכינים את האופנועים, מתדרכים ויוצאים לדרךמכינים את האופנועים, מתדרכים ויוצאים לדרךמכינים את האופנועים, מתדרכים ויוצאים לדרךמכינים את האופנועים, מתדרכים ויוצאים לדרךמכינים את האופנועים, מתדרכים ויוצאים לדרךמכינים את האופנועים, מתדרכים ויוצאים לדרךמכינים את האופנועים, מתדרכים ויוצאים לדרךמכינים את האופנועים, מתדרכים ויוצאים לדרךמכינים את האופנועים, מתדרכים ויוצאים לדרךמכינים את האופנועים, מתדרכים ויוצאים לדרךמכינים את האופנועים, מתדרכים ויוצאים לדרךמכינים את האופנועים, מתדרכים ויוצאים לדרךמכינים את האופנועים, מתדרכים ויוצאים לדרךמכינים את האופנועים, מתדרכים ויוצאים לדרךמכינים את האופנועים, מתדרכים ויוצאים לדרך

בהרי האטלס

בהרי האטלסבהרי האטלסבהרי האטלסבהרי האטלסבהרי האטלסבהרי האטלסבהרי האטלסבהרי האטלסבהרי האטלסבהרי האטלסבהרי האטלסבהרי האטלסבהרי האטלסבהרי האטלסבהרי האטלסבהרי האטלס

תחילתה של רכיבה...

תחילתה של רכיבה...תחילתה של רכיבה...תחילתה של רכיבה...תחילתה של רכיבה...תחילתה של רכיבה...תחילתה של רכיבה...תחילתה של רכיבה...תחילתה של רכיבה...תחילתה של רכיבה...תחילתה של רכיבה...תחילתה של רכיבה...תחילתה של רכיבה...תחילתה של רכיבה...תחילתה של רכיבה...תחילתה של רכיבה...תחילתה של רכיבה...

חוצים את האטלס הגבוה

חוצים את האטלס הגבוהחוצים את האטלס הגבוהחוצים את האטלס הגבוהחוצים את האטלס הגבוהחוצים את האטלס הגבוהחוצים את האטלס הגבוהחוצים את האטלס הגבוהחוצים את האטלס הגבוהחוצים את האטלס הגבוהחוצים את האטלס הגבוהחוצים את האטלס הגבוהחוצים את האטלס הגבוהחוצים את האטלס הגבוהחוצים את האטלס הגבוהחוצים את האטלס הגבוהחוצים את האטלס הגבוה

רוכבים מזרחה

רוכבים מזרחהרוכבים מזרחהרוכבים מזרחהרוכבים מזרחהרוכבים מזרחהרוכבים מזרחהרוכבים מזרחהרוכבים מזרחהרוכבים מזרחהרוכבים מזרחהרוכבים מזרחהרוכבים מזרחהרוכבים מזרחהרוכבים מזרחהרוכבים מזרחהרוכבים מזרחה