שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

הכי רחוק שיש: המסע האתגרי למזרח ירדן - נובמבר 2010

חבורת ג'יפאים מישראל יצאה ללב המרחבים העצומים של המדבר הערבי וגילתה כי מדבר הוא לא רק שממה.
השקיעה הראשונה, עוד בטרם שקעה השמש ועוד בטרם התחלנו את הטיפוס מזרחה, הייתה הסיפתח והאירוע המגבש, מאות הקילומטרים יחד גרמו לחבורה להיות טור מהיר....
והתמונות פיצוץ!
תודה לרונית הצלמת ולכל הצלמים מהקבוצה, תודה לחבורת רונן שסגרה את הטור, תודה לבשלנים, לרקדן ולרקדנית ותודה לכולם על מסע מהנה ביותר.
הדריך: עופר אוגש

נחישות מחייבת

נחישות מחייבתנחישות מחייבת

המסע הכי מזרחה שיש...

טיולי ג'יפים לירדן הם דבר שבשגרה עבור המדריכים באתר השטח. הרכב עמוס באופן קבוע וכמה פעמים בחודש מוצא עצמו מדריך באתר מטייל באזורים החוליים של ואדי ראם, המדבר הדרומי, פטרה וואדי חסה, ולפעמים גם בכרך, מדבא  ובוואדי איבן חמד (ראו: יומני מסעות בירדן). אבל רחוק מזרחה, מעבר לרמת המדבר, לא נוסעים כל יום! זהו מסע מיוחד וייחודי שבנה עופר אוגש לפני כמה שנים, ומאז רק כמה עשרות קבוצות נסעו הכי מזרחה שיש - עד לפינה הדרום - מזרחית של הגבול עם ערב הסעודית ומשם מזרחה, כמעט עד הגבול העיראקי.

במדבר הערבי שברקע המרחבים של ערב הסעודית

במדבר הערבי שברקע המרחבים של ערב הסעודיתבמדבר הערבי שברקע המרחבים של ערב הסעודית

קלעת פצ'ועה

קלעת פצ'ועהקלעת פצ'ועה

לא תמיד זה מצליח, אבל הפעם...

לא פשוט לתכנן ימי נסיעה של 400 ו-450 ק''מ ביום. ועוד יותר מורכב זה להצליח לבצע זאת בפועל!  הפעם זה הצליח במלואו! למרות כל המכשולים, התקיעות, השקיעות והבעיות הצלחנו לעמוד ביעדי המסע ולנסוע רחוק והרבה, וכמובן גם לחזור הבייתה בשלום שכולם על הגלגלים. והכול בזכות הקבוצה!  12 כלי רכב בלב המדבר הערבי, בשממה המוחלטת שהיעד רחוק ואתגרי מחייבים קבוצה חזקה היודעת לתמוך, לעזור ולכבד את כל הנוסעים והנהגים בשיירה. זהו המרכיב אשר הופך את הבלתי אפשרי לאפשרי - וזאת הנוסחה למסע מוצלח!!! כאן בדיוק המקום לרשום תודה למטיילים - בשם המדריך (עופר אוגש), הצלמת (רונית מלכה), הצוות הירדני וכל אנשי אתר השטח.

בימת המלח הענקית של קע ג'עפר

בימת המלח הענקית של קע ג'עפרבימת המלח הענקית של קע ג'עפר

גיבוש קבוצה - קצת שקיעות בתחילת המסע

גיבוש קבוצה - קצת שקיעות בתחילת המסעגיבוש קבוצה - קצת שקיעות בתחילת המסע

היום הראשון למסע - מטפסים לרמת המדבר

מתחילים כמו כולם במעבר הגבול בערבה ומשם לעקבה - פלאפל והצטיידות לקראת המדבר. על דרך המלך מטפסים עד לדייסה, שבילים חוליים המספקים קצת שקיעות ותקיעות (כי לא רצינו להוריד אוויר בצמיגים) לאחריהן התחלנו בטיפוס הטרשי לרמת המדבר. אבני דרך על דרך הבשמים הנבטית, משטחי חמדה ושמש שוקעת עוד בטרם הגענו לעליות הקשות.  3 עליות קשות (אפילו קשות מאוד) שבעבודה נכונה - הן קלות ועבירות! דיפנדר מדוגם אחד שחוט חשמל חשוף גורם לקצר מספק לנו חוויות בחושך באמצע העלייה הקשה, ולבסוף כולנו נעמדים בגובה של 1,400 מטרים על רמת המדבר. שבילים מהירים וארוחת הערב מחכה לנו בקלעת פצ'ועה שעל דרך החאג' - דרך החוגגים למכה, לצד תחנת הטענה של פוספטים (הקטע היחיד הפעיל בירדן של הרכבת החיג'אזית). קישור לסיפורה של הרכבת החיג'אזית בדרך למכה

עקבה שלמרגלות הרי אדום

עקבה שלמרגלות הרי אדוםעקבה שלמרגלות הרי אדום

הרכבת החיג'אזית

הרכבת החיג'אזיתהרכבת החיג'אזית

היום השני עד לגבול הסעודי וצפונה לאל אזרק

לאחר ארוחת בוקר וביקור בחאן הטורקי נסענו רחוק מזרחה לעבר הגבול בין ירדן לערב הסעודית.
אבן גבול מסומנת מחליפה את כיוון הנסיעה ממזרח צפונה. 100 ק''מ של נסיעה מאוד מהירה על משטח חמדות לכיוון קע ג'עפר ובאמצע פגשנו מאלפי בזים וניצים.
בקע ג'עפר נסענו מהר, אפילו מאוד מהר...
ועל כביש הבטון של סדאם חוסיין (כביש 5) נסענו עד לעיירת הגבולות - אל אזרק.

המכונה והמדבר

המכונה והמדברהמכונה והמדבר

דוהרים על משטחי החמדות האין סופיים

דוהרים על משטחי החמדות האין סופייםדוהרים על משטחי החמדות האין סופיים

תיקון פנצ'ר לילי

תיקון פנצ'ר ליליתיקון פנצ'ר לילי

היום השלישי - הכי מזרחה שיש

הבוקר התחיל בנסיעה על כביש 10 לכיוון מעבר הגבול עם עיראק.
במטוס האלמנות שעל ציר ה-H.
דרך ימות מלח, לצד אבני בזלת נסענו עד לאגם מי התהום שלצד ק'צר בורקו - המצודה הכי דרום - מזרחית של האימפרייה הרומית.
נסענו דרומה עד ל קו צינור הנפט הישן (TAP) ומשם מערבה על ציר הנפט חזרה לאל אזרק.

ימת המים שלצד קצ'ר בורקו

ימת המים שלצד קצ'ר בורקוימת המים שלצד קצ'ר בורקו

קצ'ר בורקו

קצ'ר בורקוקצ'ר בורקו

היום הרביעי - יום של מצודות בדרך הביתה

את הבוקר התחלנו במצודת הבזלת של אזרק אל דרוז. דלתות אבן במשקל 3 טון, מסגד עתיק ואורוות מקורות.
בוילה של קצ'ר עמרה נהנינו מציורי הקיר המיוחדים (אתר שימור של אונסקו).
ובקצ'ר אל חרנה עצרנו לתמונה קבוצתית.
את רבת עמון חצינו בשיירה וסיימנו במוזיאון המכוניות המלכותי של המלך חוסיין.
משם ירדנו לבקעה וסיימנו במעבר הגבול שייח' חוסיין (ליד בית שאן).

אזרק אל דרוז'

אזרק אל דרוז'אזרק אל דרוז'

קצ'ר אל חארנה

קצ'ר אל חארנהקצ'ר אל חארנה

תודה ענקית לכל הקבוצה

תודה ענקית לכל הקבוצהתודה ענקית לכל הקבוצה

קישור לפרטים על המסע המיוחד למזרח ירדן

התמונות של רמי

התמונות של רמיהתמונות של רמיהתמונות של רמיהתמונות של רמיהתמונות של רמיהתמונות של רמיהתמונות של רמיהתמונות של רמיהתמונות של רמיהתמונות של רמיהתמונות של רמיהתמונות של רמיהתמונות של רמיהתמונות של רמיהתמונות של רמיהתמונות של רמי

התמונות של מנחם

התמונות של מנחםהתמונות של מנחםהתמונות של מנחםהתמונות של מנחםהתמונות של מנחםהתמונות של מנחםהתמונות של מנחםהתמונות של מנחםהתמונות של מנחםהתמונות של מנחםהתמונות של מנחםהתמונות של מנחםהתמונות של מנחםהתמונות של מנחםהתמונות של מנחםהתמונות של מנחם

התמונות של ערן בורשטיין

התמונות של ערן בורשטייןהתמונות של ערן בורשטייןהתמונות של ערן בורשטייןהתמונות של ערן בורשטייןהתמונות של ערן בורשטייןהתמונות של ערן בורשטייןהתמונות של ערן בורשטייןהתמונות של ערן בורשטייןהתמונות של ערן בורשטייןהתמונות של ערן בורשטייןהתמונות של ערן בורשטייןהתמונות של ערן בורשטייןהתמונות של ערן בורשטייןהתמונות של ערן בורשטייןהתמונות של ערן בורשטייןהתמונות של ערן בורשטיין

עז ההרים השחורה וצמד נהגי המדבר

עז ההרים השחורה וצמד נהגי המדברעז ההרים השחורה וצמד נהגי המדברעז ההרים השחורה וצמד נהגי המדברעז ההרים השחורה וצמד נהגי המדברעז ההרים השחורה וצמד נהגי המדברעז ההרים השחורה וצמד נהגי המדברעז ההרים השחורה וצמד נהגי המדברעז ההרים השחורה וצמד נהגי המדבר

תמונות ממוזיאון המכוניות של המלך חוסיין

תמונות ממוזיאון המכוניות של המלך חוסייןתמונות ממוזיאון המכוניות של המלך חוסייןתמונות ממוזיאון המכוניות של המלך חוסייןתמונות ממוזיאון המכוניות של המלך חוסייןתמונות ממוזיאון המכוניות של המלך חוסייןתמונות ממוזיאון המכוניות של המלך חוסייןתמונות ממוזיאון המכוניות של המלך חוסייןתמונות ממוזיאון המכוניות של המלך חוסייןתמונות ממוזיאון המכוניות של המלך חוסייןתמונות ממוזיאון המכוניות של המלך חוסייןתמונות ממוזיאון המכוניות של המלך חוסייןתמונות ממוזיאון המכוניות של המלך חוסייןתמונות ממוזיאון המכוניות של המלך חוסייןתמונות ממוזיאון המכוניות של המלך חוסייןתמונות ממוזיאון המכוניות של המלך חוסייןתמונות ממוזיאון המכוניות של המלך חוסיין