טיפוס הרים > יומני מסע

אחים לחיים על פסגת קילימנג'ארו 2016

משלחת שנייה עם 14 גיבורים (בכול המובנים) מעמותת אחים לחיים הגיעו כולם! לפסגת קילימנג'ארו שבגובה 5,895 מטרים ולי היה הכבוד והעונג לטפס איתם (שוב) ועם עוד צוות של 52 חברים טנזניים עד פסגת ההר הגבוה ביבשת אפריקה - סיפור עם גאווה וכבוד!!!

על פסגת קילימנג'ארו - 5,895 מטרים, ההר הגבוה ביותר ביבשת אפריקה

על פסגת קילימנג'ארו - 5,895 מטרים, ההר הגבוה ביותר ביבשת אפריקהעל פסגת  קילימנג'ארו - 5,895 מטרים, ההר הגבוה ביותר ביבשת אפריקה

אחים לחיים - בפעם השנייה...


לאחר ההצלחה בשנה שעברה (קישור ליומן המסע של אחים לחיים 2015) החליטו בהנהלת העמותה לצאת שוב לאפריקה במטרה לכבוש את ההר הגבוה ביבשת עם חבורה נוספת של לוחמים - גיבורים. כך ש''בנוהל מזורז'' גיבשנו קבוצה של לוחמים פצועים בגילאים שונים: הצעיר - ''צעיר!'' בן 21 שהשתחרר לא מזמן והמבוגר ה''אחראי'' בן 42 שכבר עשה כברת דרך בצבא, במילואים ובאזרחות.

בנתב"ג לפני ההמראה לטנזניה

בנתב"ג לפני ההמראה לטנזניהבנתב

אחים לחיים - עמותה של לוחמים למען לוחמים


עמותת 'אחים לחיים' (קישור לאתר העמותה) מרכזת לתוכה גיבורים - לוחמים שנפצעו במהלך פעילות מבצעית, שיקמו עצמם (ועדיין משקמים...) ויחד הם מסייעים ותורמים אחד לשני - דבר המעצים אותם יחד ולחוד.
העמותה, אשר עושה רבות למען חבריה, החליטה לאתגר קבוצה קטנה מקרב אנשיה ולהציב להם (שוב) יעד גבוה - גבוה מאוד! פסגת הקילימנג'רו - 5,895 מטרים, ההר הגבוה ביבשת אפריקה!

בשדה התעופה קילימנג'ארו שבטנזניה

בשדה התעופה קילימנג'ארו שבטנזניהבשדה התעופה קילימנג'ארו שבטנזניה

מתגבשים וטסים למושי...


כמה מפגשים קבוצתיים, מעט דיבורים, קצת עליות חוליות, הרבה מדרגות ולא מעט זיעה ביחד ולחוד והנה מועד הטיסה הגיע! את ההתרגשות קשה להסתיר, אך גם החשש ותחושת אי הוודאות אינם מרפים את ידינו (ולא את רגלנו) וכך עלינו על הטיסה בנתב''ג, בדרך לאתיופיה ומשם לשדה התעופה קילימנג'ארו אשר בטנזניה. עוד כשעה וקצת נסיעה צפונה והנה אנחנו בעיירה הטנזנית - מושי.

ביום בהיר (כמו שהיה לנו) רואים את פסגת הקילימנג'ארו מעל מישורי הסוואנה

ביום בהיר (כמו שהיה לנו) רואים את פסגת הקילימנג'ארו מעל מישורי הסוואנהביום בהיר (כמו שהיה לנו) רואים את פסגת הקילימנג'ארו מעל מישורי הסוואנה

מטפסים לפסגת קילימנג'ארו - היום הראשון


מזג האוויר מושלם, השמים בהירים ואין חשש לגשם (אנחנו באזור טרופי...) ואנו יוצאים בבוקר בזמן שקבענו לעבר שער השמורה כשאיתנו עוד 52 אנשי צוות מקומיים! בשער השמורה הנקרא מראנגו יש עוד כמה ''סידורים'', צריך להירשם, להתארגן עם כל התיקים ועם המזון הנוסף שהבאנו מהארץ, לשקול את כל הסבלים (פורטרים) אשר סוחבים לנו את הציוד והאוכל במעלה ההר, לרשום את המשלחת ולחכות קצת לסיום הבירוקרטיה המקומית. מזג אוויר מצוין, לא חם ולא קר, השמים בהירים ואנחנו בצעד קל מטפסים מעלה לעבר הבקתות של מנדרה השוכנת בגובה 2,700 מטרים. קצת מתיחות ושחרור ולאחר מכן אנו ''משתלטים'' על הבקתה הגדולה והקבוצתית בקצה המתחם של מנדרה. עם חושך אנו ניפגשים לארוחת ערב בבקתת העץ הגדולה ולאחריה - לילה טוב קילימנג'ארו!

בשער השמורה למרגלות הקילימנג'ארו

בשער השמורה למרגלות הקילימנג'ארובשער השמורה למרגלות הקילימנג'ארו

היום הראשון לטיפוס - 700 מטרים בעלייה עד מנדרה

היום הראשון לטיפוס - 700 מטרים בעלייה עד מנדרההיום הראשון לטיפוס - 700 מטרים בעלייה עד מנדרההיום הראשון לטיפוס - 700 מטרים בעלייה עד מנדרההיום הראשון לטיפוס - 700 מטרים בעלייה עד מנדרההיום הראשון לטיפוס - 700 מטרים בעלייה עד מנדרההיום הראשון לטיפוס - 700 מטרים בעלייה עד מנדרההיום הראשון לטיפוס - 700 מטרים בעלייה עד מנדרההיום הראשון לטיפוס - 700 מטרים בעלייה עד מנדרההיום הראשון לטיפוס - 700 מטרים בעלייה עד מנדרההיום הראשון לטיפוס - 700 מטרים בעלייה עד מנדרההיום הראשון לטיפוס - 700 מטרים בעלייה עד מנדרההיום הראשון לטיפוס - 700 מטרים בעלייה עד מנדרההיום הראשון לטיפוס - 700 מטרים בעלייה עד מנדרההיום הראשון לטיפוס - 700 מטרים בעלייה עד מנדרההיום הראשון לטיפוס - 700 מטרים בעלייה עד מנדרההיום הראשון לטיפוס - 700 מטרים בעלייה עד מנדרה

מטפסים לפסגת קילימנג'ארו - היום השני ויום שבת


12 ק''מ הליכה במעלה ההר, מוסיפים לנו 1,000 מטרים בגובה, אשר מתבצעים בהליכה איטית ומבוקרת (על מנת להסתגל טוב לגובה) עד לבקתות של הורמבו הנמצאות בגובה של 3,700 מטרים. ב''נוהל הרגיל'' - שחרור, מתיחות, חתימה בספר של השמורה וחלוקה לבקתות שינה. ארוחת ערב וקבלת שבת מיוחדת בבקתה הגדולה. למחרת - יום שבת, אנחנו נשארים לעוד יום בבקתות של הורמבו וזאת על מנת לשמור על השבת, להסתגל לגובה וליהנות מהחברותה והכול בסימן ''יותר מאשר המטפסים (עם ישראל) שמרו על השבת - שמרה השבת על המטפסים!''.

בקתת הורמבו בגובה של 3,700 מטרים

בקתת הורמבו בגובה של 3,700 מטריםבקתת הורמבו בגובה של 3,700 מטרים

היום השני - מטפסים 1,000 מטרים לאורך 12 קילומטרים הליכה

      היום השני - מטפסים 1,000 מטרים לאורך 12 קילומטרים הליכה      היום השני - מטפסים 1,000 מטרים לאורך 12 קילומטרים הליכה      היום השני - מטפסים 1,000 מטרים לאורך 12 קילומטרים הליכה      היום השני - מטפסים 1,000 מטרים לאורך 12 קילומטרים הליכה      היום השני - מטפסים 1,000 מטרים לאורך 12 קילומטרים הליכה      היום השני - מטפסים 1,000 מטרים לאורך 12 קילומטרים הליכה      היום השני - מטפסים 1,000 מטרים לאורך 12 קילומטרים הליכה      היום השני - מטפסים 1,000 מטרים לאורך 12 קילומטרים הליכה      היום השני - מטפסים 1,000 מטרים לאורך 12 קילומטרים הליכה      היום השני - מטפסים 1,000 מטרים לאורך 12 קילומטרים הליכה      היום השני - מטפסים 1,000 מטרים לאורך 12 קילומטרים הליכה      היום השני - מטפסים 1,000 מטרים לאורך 12 קילומטרים הליכה      היום השני - מטפסים 1,000 מטרים לאורך 12 קילומטרים הליכה      היום השני - מטפסים 1,000 מטרים לאורך 12 קילומטרים הליכה      היום השני - מטפסים 1,000 מטרים לאורך 12 קילומטרים הליכה      היום השני - מטפסים 1,000 מטרים לאורך 12 קילומטרים הליכה

בזכותם של צדיקים!

בזכותם של צדיקים!בזכותם של צדיקים!

מטפסים לפסגת קילימנג'ארו - היום הרביעי

כשמזג האוויר בהיר ורואים לאורך כל הטיפוס את פסגת הקילימנג'ארו אנו מטפסים קילומטר שלם של גובה (עד 4,700 מטרים) וקצת יותר מ-10 ק''מ במרחק ההליכה.

השביל יוצא מאזור הסוואנה של הצמחייה הנמוכה והקקטוסים הגבוהים לעבר המדבר האלפיני הצחיח, כשהגובה דל החמצן ומיעוט המשקעים הופכים את הרצועה הסובבת את ההר בגובה של 4,000 מטרים ומעלה לשממה כמעט מוחלטת.

בסיומו של יום טיפוס אשר התחיל בבקתות של הורמבו אנו מגיעים לבקתה הגדולה של קיבו, הנמצאת ממש בתחילתו של הקטע התלול של הקילימנג'רו וההתרגשות גדולה - מחר זה יום הפסגה!

הקרחון בפסגת קילימנג'ארו מציב את היעד גבוה, רחוק וברור

הקרחון בפסגת קילימנג'ארו מציב את היעד גבוה, רחוק וברורהקרחון בפסגת קילימנג'ארו מציב את היעד גבוה, רחוק וברור

היום הרביעי - מטפסים עוד 1,000 מטרים לאורך 10 קילומטרים הליכה

היום הרביעי - מטפסים עוד 1,000 מטרים לאורך 10 קילומטרים הליכההיום הרביעי - מטפסים עוד 1,000 מטרים לאורך 10 קילומטרים הליכההיום הרביעי - מטפסים עוד 1,000 מטרים לאורך 10 קילומטרים הליכההיום הרביעי - מטפסים עוד 1,000 מטרים לאורך 10 קילומטרים הליכההיום הרביעי - מטפסים עוד 1,000 מטרים לאורך 10 קילומטרים הליכההיום הרביעי - מטפסים עוד 1,000 מטרים לאורך 10 קילומטרים הליכההיום הרביעי - מטפסים עוד 1,000 מטרים לאורך 10 קילומטרים הליכההיום הרביעי - מטפסים עוד 1,000 מטרים לאורך 10 קילומטרים הליכההיום הרביעי - מטפסים עוד 1,000 מטרים לאורך 10 קילומטרים הליכההיום הרביעי - מטפסים עוד 1,000 מטרים לאורך 10 קילומטרים הליכההיום הרביעי - מטפסים עוד 1,000 מטרים לאורך 10 קילומטרים הליכההיום הרביעי - מטפסים עוד 1,000 מטרים לאורך 10 קילומטרים הליכההיום הרביעי - מטפסים עוד 1,000 מטרים לאורך 10 קילומטרים הליכההיום הרביעי - מטפסים עוד 1,000 מטרים לאורך 10 קילומטרים הליכההיום הרביעי - מטפסים עוד 1,000 מטרים לאורך 10 קילומטרים הליכההיום הרביעי - מטפסים עוד 1,000 מטרים לאורך 10 קילומטרים הליכה

מטפסים לפסגת קילימנג'ארו - היום החמישי, יום הפסגה!

היום הקשה בטיפוס התחיל בהשכמה לפנות בוקר ורגע לפני שהשמש מפציעה, בשעה 06:00 בבוקר, אנו יוצאים לדרך.

500 מטרים ראשונים בגובה מביאים את כולנו יחד ל''מערה'' בגובה של 5,200 מטרים. עוד 300 מטרים של טיפוס לגובה, מלא פיתולים ובשיפוע חד מאוד מביאים אותנו ל''צינור'' - 200 מטרים אחרונים (כמעט) בטיפוס מדרגות סלע ''אכזריות'' בקטע דרך שעונה להגדרה: ברברי! - כאן כבר הקושי בלתי יתואר ומי שלא טיפס בשיפוע חד בגובה שמעל 5,000 מטרים לא יבין זאת! כל צעד וכל נשימה הם מאמץ אבל ה''כוח הקבוצתי'' עושה את שלו! ועם חיוך גדול אחד-אחד מגיעים לשפת המכתש של הר הגעש הרדום באוכף של גילמן.

עייפים אך נחושים אנו ממשיכים בהליכה על שפת הלוע של הר הגעש בטיפוס של עוד כ-200 מטרים בגובה וכשעה וחצי של מאמץ, עוברים דרך האוכף שנקרא סטלה וממשיכים בטיפוס קשה דרך הקטע המושלג עד לאוהורו - הנקודה הגבוהה ביותר באפריקה, פסגת הקילימנג'ארו - ההר הגבוה ביבשת אפריקה - 5,895 מטרים.

הדגלים נשלפים, האושר אדיר! והמצלמות לא מפסיקות לעבוד!! גם מי שהגיע חסר כוחות לפסגה מתעורר עם המון אדרנלין.

הירידה למטה חזרה לבקתה של קיבו קשה! השיפוע חד!! וכוחות כבר אין!!! אבל אנחנו צועדים יחד, כל הדרך מטה. לאחר כ-12 שעות של הליכה אנו מגיעים כולנו יחד לבקתה, חסרי כוחות, אבל מלאים באושר אדיר עם הרבה אדרנלין ולאחר כשעה קלה של מנוחה אנו ''מתעלפים'' בשקי השינה שעל המיטות.

באוכף של גילמן

באוכף של גילמןבאוכף של גילמן

יום הפסגה - 12 שעות של טיפוס וירידה

יום הפסגה - 12 שעות של טיפוס וירידהיום הפסגה - 12 שעות של טיפוס וירידהיום הפסגה - 12 שעות של טיפוס וירידהיום הפסגה - 12 שעות של טיפוס וירידהיום הפסגה - 12 שעות של טיפוס וירידהיום הפסגה - 12 שעות של טיפוס וירידהיום הפסגה - 12 שעות של טיפוס וירידהיום הפסגה - 12 שעות של טיפוס וירידהיום הפסגה - 12 שעות של טיפוס וירידהיום הפסגה - 12 שעות של טיפוס וירידהיום הפסגה - 12 שעות של טיפוס וירידהיום הפסגה - 12 שעות של טיפוס וירידהיום הפסגה - 12 שעות של טיפוס וירידהיום הפסגה - 12 שעות של טיפוס וירידהיום הפסגה - 12 שעות של טיפוס וירידהיום הפסגה - 12 שעות של טיפוס וירידה

לקראת הפסגה זכינו לדרך מושלגת ויפה

לקראת הפסגה זכינו לדרך מושלגת ויפהלקראת הפסגה זכינו לדרך מושלגת ויפה

קטע הטיפוס האחרון לפני הפסגה

קטע הטיפוס האחרון לפני הפסגהקטע הטיפוס האחרון לפני הפסגהקטע הטיפוס האחרון לפני הפסגהקטע הטיפוס האחרון לפני הפסגהקטע הטיפוס האחרון לפני הפסגהקטע הטיפוס האחרון לפני הפסגהקטע הטיפוס האחרון לפני הפסגהקטע הטיפוס האחרון לפני הפסגהקטע הטיפוס האחרון לפני הפסגהקטע הטיפוס האחרון לפני הפסגהקטע הטיפוס האחרון לפני הפסגהקטע הטיפוס האחרון לפני הפסגהקטע הטיפוס האחרון לפני הפסגהקטע הטיפוס האחרון לפני הפסגהקטע הטיפוס האחרון לפני הפסגהקטע הטיפוס האחרון לפני הפסגה

image

מטפסים לפסגת קילימנג'ארו - היום השישי


היום השישי שלנו לטיפוס הוא בעצם היום הארוך של הירידה חזרה למטה לשער השמורה ולמקלחת במלון... קמים מוקדם בבוקר, חלקנו כואבים (בכול זאת יש כאן חלק עם משקל עודף של פלטינות וברגים...) ומתחילים את המסע בירידה. 30 ק''מ של הליכה בירידה, כ-10 שעות של צעדה, עם מעבר דרך הורמבו והפסקה גדולה של ארוחת צהרים בבקתה של מנדרה ואנו בשער השמורה. וכך בסיומו של יום ירידה, לא קל!, אנו שוב חותמים בשער השמורה - הפעם כמנצחים! כולנו היינו יחד על פסגת הקילימנג'ארו!! הישג לא מבוטל שגם אנשי השמורה מתרשמים ממנו!!! עכשיו נשאר לחזור למלון, להתקלח, לאכול טוב ולישון - לילה טוב טנזניה.

ושוב בשער של שמורת קילימנג'ארו - הפעם לאחר שהיינו על הפסגה

ושוב בשער של שמורת קילימנג'ארו - הפעם לאחר שהיינו על הפסגהושוב בשער של שמורת קילימנג'ארו - הפעם לאחר שהיינו על הפסגה

יורדים למטה עד לחגיגיות בשער השמורה

יורדים למטה עד לחגיגיות בשער השמורהיורדים למטה עד לחגיגיות בשער השמורהיורדים למטה עד לחגיגיות בשער השמורהיורדים למטה עד לחגיגיות בשער השמורהיורדים למטה עד לחגיגיות בשער השמורהיורדים למטה עד לחגיגיות בשער השמורהיורדים למטה עד לחגיגיות בשער השמורהיורדים למטה עד לחגיגיות בשער השמורהיורדים למטה עד לחגיגיות בשער השמורהיורדים למטה עד לחגיגיות בשער השמורהיורדים למטה עד לחגיגיות בשער השמורהיורדים למטה עד לחגיגיות בשער השמורהיורדים למטה עד לחגיגיות בשער השמורהיורדים למטה עד לחגיגיות בשער השמורהיורדים למטה עד לחגיגיות בשער השמורהיורדים למטה עד לחגיגיות בשער השמורה

תודה ענקית לכל המשתתפים על פסגה מאושרת במיוחד!


אוהב אתכם ולהתראות בבית האחים! עופר

image

מפגש קבוצה וחלוקת ספרים ותעודות בבית של אחים לחיים

מפגש קבוצה וחלוקת ספרים ותעודות בבית של אחים לחייםמפגש קבוצה וחלוקת ספרים ותעודות בבית של אחים לחיים

מסיבת פסגה - אוכל טוב ואוירת מנצחים

מסיבת פסגה - אוכל טוב ואוירת מנצחיםמסיבת פסגה - אוכל טוב ואוירת מנצחיםמסיבת פסגה - אוכל טוב ואוירת מנצחיםמסיבת פסגה - אוכל טוב ואוירת מנצחיםמסיבת פסגה - אוכל טוב ואוירת מנצחיםמסיבת פסגה - אוכל טוב ואוירת מנצחיםמסיבת פסגה - אוכל טוב ואוירת מנצחיםמסיבת פסגה - אוכל טוב ואוירת מנצחיםמסיבת פסגה - אוכל טוב ואוירת מנצחיםמסיבת פסגה - אוכל טוב ואוירת מנצחיםמסיבת פסגה - אוכל טוב ואוירת מנצחיםמסיבת פסגה - אוכל טוב ואוירת מנצחים

חלוקת תעודות וספרים

חלוקת תעודות וספריםחלוקת תעודות וספריםחלוקת תעודות וספריםחלוקת תעודות וספריםחלוקת תעודות וספריםחלוקת תעודות וספריםחלוקת תעודות וספריםחלוקת תעודות וספריםחלוקת תעודות וספריםחלוקת תעודות וספריםחלוקת תעודות וספריםחלוקת תעודות וספריםחלוקת תעודות וספריםחלוקת תעודות וספריםחלוקת תעודות וספריםחלוקת תעודות וספרים

ספר המסע:

ספר המסע:ספר המסע:

מסעות טיפוס ההרים הבאים של אתר השטח:

קישור לפרטים על מסע הטיפוס הבא לקילימנג'רו

(קילימנג'ארו - ההר הכי גבוה באפריקה)

קישור לפרטים על המסע לאלברוס

(אלברוס - ההר הכי גבוה באירופה)

קישור לפרטים על המסע לטובקל שבאטלס

(טובקל - ההר הכי גבוה במרוקו)

קישור לפרטים על המסע לאקנקגוואה

(אקנקגוואה - ההר הכי גבוה באמריקה ובחצי הכדור המערבי)

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

03 ביולי 2016 ב 11:38

מושלם

כל הכבוד משימה ברוכה עם ברכת ה" שילוב מנצח בכל החזיתות

2

Ogash Ofer

25 ביולי 2016 ב 13:29

נוספו תמונות מחלוקת תעודות בבית האחים

הוספתי תמונות ממסיבת הסיום - אוכל, חלוקת תעודות וחלוקת ספרי מסע בבית אחים לחיים.