שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > גאורגיה

גיאורגיה - מסע קסום לקווקז קיץ 2015

מסע ג'יפים אל הרי הקווקז של גיאורגיה. טיסה של שעתיים ואנחנו נמצאים בעולם אחר - עולם השופע ירוק, מים זורמים בשצף בנהרות, תרבות מיוחדת במינה, תושבים מאירי פנים, מכניסי אורחים וגם אוהבי ישראל כשהיופי ממתין לנו בכל שביל ומעבר לכל פינה.
סיפורו של טיול ג'יפים המטפס מהקווקז הנמוך למעבר ההרים הגבוה של הקווקז הגבוה.
מדריך : וייזל עדי
צילום : אביחי גרינברג + וייזל עדי

גיאורגיה - היום הראשון למסע

הטיסה לטביליסי, בירת גיאורגיה, או בשמה הקודם - גרוזיה, אורכת מעט יותר משעתיים. בעצם עוד לפני שמספיקים לעקל את חווית ההמראה, ואת ארוחת הערב, הטייס כבר מכריז על תחילתה של הנחיתה. שעת ערב מאוחרת בעיר הבירה, ודאטו ממתין לנו באולם הקבלה. מעט בירוקרטיה, החלפת סימים ומעמיסים את המזוודות לאטובוס שלוקח אותנו למלון הבוטיק במרכז העיר. החברים מקבלים את החדרים, לא מבזבזים זמן יקר וכבר קובעים את שעת המפגש של היום הראשון לטיול 07:30 ארוחת בוקר ו- 08:00 אנחנו ברכבים. חברת ההשכרה שהסכימה לתת לנו רכבים ( ''הסכימה'', כי לא כל חברה בגיאורגיה נאותה כ''כ בקלות לתת רכבים למסלול כמו שאנחנו בחרנו לעשות ) - התנאי הוא כי יוצמד לנו מכונאי, איש קשר עם המקומיים, נווט / גשש כשחלילה יתקע רכב או שנאלץ לחזור על פנינו במידה והדרכים חסומות יהיה איתנו מקומי שיוכל לעזור לנו. חתמנו על הרכבים, עלינו על רוסטבי HWY בדרכנו מערבה לכיוון עיירת הסקי בקוריאני.

מטפסים לקווקז הגבוה

מטפסים לקווקז הגבוהמטפסים לקווקז הגבוה

תמונות מהיום הראשון למסע בגיאורגיה

תמונות מהיום הראשון למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הראשון למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הראשון למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הראשון למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הראשון למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הראשון למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הראשון למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הראשון למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הראשון למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הראשון למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הראשון למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הראשון למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הראשון למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הראשון למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הראשון למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הראשון למסע בגיאורגיה

יוצאים לדרך...

מהר מאוד הדרך ''נפתחת'' ואנו נחשפנו לנופים הירוקים , לשפע המים ולנהרות. חלפנו לצידי עיירות וכפרים פסטורליים - ומהר מאוד עלינו על ה-OFFROAD , כאמור, בדרכנו מערבה. הנסיעה בשבילים הגבירה את הסקרנות וכמעט בכל שעה מצאנו עצמנו סוטים מהמסלול ומטפסים על גבעה או תצפית או סתם מקום שנראה נחמד - ארוחת צהרים באחת המסעדות בדרך כאשר ברקע בוקעת מוזיקה גיאורגית מסורתית ואיך אפשר בלי 'הבה נגילה'' לקינוח. אגם אלגטי, אגם טבסקורי ואגמים נוספים שהיו על אם הדרך, היו מנת חלקנו. פרחים בצבעים חזקים שלא הורגלנו אליהם מהארץ, מזג אוויר שנתן לנו הרגשה כאילו הוזמן עבורנו במיוחד.  הקבוצה, שהורכבה מ- 2 משפחות מהצפון ( תמרת וכרמיאל) ביניהן יש קירבה משפחתית , משפחה מהדרום ( אשדוד ) ו 2 '' חיילים בודדים'' גלית ורנצור שבילו איתי ברכב כל אותו שבוע - קבוצה שתוך 24 שעות הפכה להיות מגובשת - תענוג צרוף.    

לקראת ערב...

מגיעים למחסום הצבאי מעל עיירת הסקי בקוריאני -  מזג האוויר קר במיוחד,  אך אין זה מפתיע בעיקר בשל העובדה כי אנחנו בגובה של 2500 מטר מעל פני הים. חברי הקבוצה מעבירים את המזגן למצב חימום, שולפים מהתיקים את הבגדים החמים והכובעים ומחלצים עצמות . המחסום מאבטח צינור גז החוצה את הרכסים הסמוכים - בדיקת הדרכונים מאפשרת לצבא לעקוב אחר כל אדם העובר בקרבת הציר ולתעד את מיקומו. הבדיקה נמשכת זמן רב במהלכו מנצלים החברים את הזמן לצילום - עד כמה שאפשר בשל הערפל הכבד השורר במקום. לאחר שהצבא סיים את עבודתו, מתחילה השיירה לגלוש אט אט עד העיירה שממוקמת כ- 10 ק''מ במורד ההר בגובה של 1700 מ'. בית המלון אירח קבוצה של 2 אוטובוסים ישראלים שהגיעו לעיירה מהכביש המגיע מהצד השני. ארוחת הערב במלון דמתה לארוחה במלון ישראלי וכל שנותר הוא להפעיל את חדר המשחקים עם  שחקני הקבוצה - טניס שולחן: מרב גרינברג נגד עבדכם הנאמן - התוצאות חסויות... כדורגל בו השחקנים הם הילדים/בוגרים גיל שרון ואביב ושאר החברים שימשו כצופים. לילה טוב בקוראיני.

גיאורגיה - היום השני למסע

08:30 ואנחנו כבר ברכבים המונעים לאחר שהמכונאי בדק שמן ומים, ניקה את הרכבים, המזוודות ברכב ואנחנו ממשיכים בשטח - הפעם היעד אחלציקי.  כל ביקור של בעיירה הזו מרגש - במקום יש בית כנסת עתיק במיוחד והסיפור סביב המקום והמפגש עם שמעון, האיש שמתחזק את המקום תמיד מיוחד.  אנחנו עוזבים את העיירה בקוריאני, מטפסים את העלייה שערב לפני ירדנו - חולפים על פני הצבא ונעים דרום מערב. בדרך עצרנו בטחנת קמח שמופעלת על מים. מפעל קמח שמחזיר את חלקנו, המבוגרים בינינו, 50 שנה ויותר אחורנית. בעל המקום/העובד, מרוקן גרגירי חיטה והתירס והאבן המסתובבת בחוזקה בעזרת לחץ המים, מוציא מהצד השני קמח. תענוג לעיניים. בדרך עצרנו בעיירה אחלקלקי - כמה קניות בשוק המקומי, קצת פירות מיוחדים ומהר מאוד אנחנו גולשים לעבר מערות וארדזיה. מראה מדהים - שרשרת מערות שנחפרו החל משנת 1180 למטרות הגנה והמלכה תמרה הנערצת מאוד בגיאורגיה, הפכה את המקום לדתי (נוצרי). מלבד המערות שנהרסו ברבות השנים במלחמות וברעידו אדמה, יש במקום מנזר - כנסייה שזכינו לבקר בו וכן לזחול במחילות. בימים הטובים של המקום שהיה בגובה של 13 קומות, חיו בו כ- 50,000 איש. המערות נמצאות בנפת אספינדזה הנמצאת כ-10 ק''מ מהגבול הטורקי. בהמשך נסענו לאחלציקי, ביקרנו בבית הכנסת והתבשרנו כי עוד יהודייה נפטרה מספר ימים לפני שהגענו - בשורה נוספת, טובה או רעה, כי שמעון, האיש שמתחזק את בית הכנסת, עולה לישראל - מחד שמחה גדולה מאידך המקום ייסגר ולא יתוחזק, בוודאי לא כפי שהיה עד כה. בשלושת הרגלים המקום הומה מתפללים המגיעים מטביליסי ומהארץ וכעת, משהמקום לא יתוחזק, ככה''נ הדבר יתמעט עד שיופסק.  

תחנת הקמח בדרך לאחלקלקי

תחנת הקמח בדרך לאחלקלקיתחנת הקמח בדרך לאחלקלקי

בתוך מערות וארדזיה

בתוך מערות וארדזיהבתוך מערות וארדזיה

בית הכנסת באחלקציקי - מבקרים את שמעון

בית הכנסת באחלקציקי - מבקרים את שמעוןבית הכנסת באחלקציקי - מבקרים את שמעון

גיאורגיה - היום השלישי למסע

היום השלישי אנחנו נעים צפונה עד העיר הגדולה קוטאיסי - העיר השנייה בגודלה בגיאורגיה המונה כ-200,000 איש. ככל שנוקפים הימים אנחנו מבלים יותר זמן בשטח, רמת העבירות עולה והנהגים מתחילים להתרגל לרעיון נהיגת השטח. ברכב שלי עשינו רוטציה של נהגים, כך גם ברכבים האחרים - למעט ברכב של גרינברג... שחדי העין יכולים להבחין כי מרב לא מוכנה להיפרד מההגה... תוך כדי נסיעה צפונה לכיוון שמורת פארק בורגומי, זיהיתי בין העצים קבוצה של סוסים הממתינים לרוכבים - עצרתי את השיירה ויצאנו לרכיבה של 20 דק'..  הנסיעה בשטח מאתגרת, הנוף עוצר נשימה והטיפוס לגבהים פשוט מוסיף עוד מעט אתגר לנהיגה. עצרנו באחת הבקתות וזכינו לגבינות אותנטיות, למשקה יין מיוחד וביקור בבקתה שנותן מימד מעניין על החיים הדלים והפשוטים של אנשי ההר. אלו בקתות הקיץ של המשפחה, בחורף המשפחה יורדת לעיר ונציג מהמשפחה מטפל במקום - בחורף השלג נערם והחיים במקום קשים במיוחד. את ארוחת הצהרים עשינו למרגלות מפל מדהים  - קול פכפוך המים והירוק מסביב החליף את התבלינים שהיו חסרים בשקשוקה שהכנו... לקראת ערב, התמקמנו בבית המלון ובערב יצאנו למסעדה עם הופעה חיה של זמרים גיאורגים, רקדנו עם משפחה שהאישה, איך נאמר זאת, מעט השתכרה - בקיצור היה שמייח...

רכיבה על סוסים מעט לפני הטיפוס למעבר ההרים

רכיבה על סוסים מעט לפני הטיפוס למעבר ההריםרכיבה על סוסים מעט לפני הטיפוס למעבר ההרים

גיאורגיה - היום הרביעי למסע

אחד הימים היפים והקשים של הטיול - טיפוס של שעות רבות צפונה עד לרום של 2800 מ' קרוב לגבול הרוסי, לצידנו כל הזמן רכס הקווקז הגבוה והר שחארה צופה בנו מכל עבר. זהו ציר שבתקופות מסויימות לא ניתן לעבור בו כלל בשל גובה השלג, ובימים שהטיול יוצא בסוף החורף או בסמוך לתחילתו, לעיתים אנחנו נאלצים לפלס דרך בשלג, להשתמש בשרשראות שלג, לחפור ולפלס את הדרך וכד' . הנסיעה צפונה מלווה כל העת ברכסים עצומים, בנהרות שוצפים, במיעוט של אוכלוסייה ובנוף מדהים. בסוף היום אנחנו מגיעים לכפר פסטורלי ומיוחד בשם ''אושגולי'' - רוב הטיילים מגיעים לכפר מכיוון העיר מסטיה - ציר יפה אך לא אחד המווה אתגר לאוהבי השטח - הנסיעה מהציר הארוך, האחורי, מהווה אתגר נהיגה, התמודדות עם שבילים בכל דרגות הקושי וכן סבלנות בשל זמן הנהיגה הארוך הכרוך בו. כחצי שעה לפני ההגעה לכפר אנחנו מטפסים סמוך יותר לגבול ומבקרים את קבוצת החיילים המאבטחת את הציר - סמוך לגבול הרוסי. הבגדים החמים נשלפים בשל הגובה הרב, גושי שלג לאורך הדרך כבר מרום של 2300 מ' והירוק כאילו שנלקח מפוסטר ולא אמיתי. לקראת 20:00 הגענו לצימר של ראטי - ארוחת ערב ויאללה לישון - היה יום קשה וטוב.

תמונות מהיום הרביעי למסע בגיאורגיה

תמונות מהיום הרביעי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הרביעי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הרביעי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הרביעי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הרביעי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הרביעי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הרביעי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הרביעי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הרביעי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הרביעי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הרביעי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הרביעי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הרביעי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הרביעי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הרביעי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום הרביעי למסע בגיאורגיה

למי צמחו קרניים במהלך המסע?

למי צמחו קרניים במהלך המסע?למי צמחו קרניים במהלך המסע?

4.3

4.34.3

4.2

4.24.24.24.24.24.24.24.24.24.24.24.24.24.24.24.2

גיאורגיה - היום החמישי למסע

אנחנו בדרכנו חזק מערבה לחוף הים השחור שם נבלה את הלילה. יום ארוך לפנינו. במהלך הירידה לכיוון מסטיה, טיפסנו להר טוטנלדו עד לגובה של 3055 מ' - נכון להיום ההר בבנייה של אתר סקי ובהחלט ייתכן כי בשנה הבאה כבר לא נזכה לטפס עליו. ארוחת צהרים במסטיה ונעים מערבה לכיוון זוגדידי ומשם למלון על שפת הים השחור.

תמונות מהיום החמישי למסע בגיאורגיה

תמונות מהיום החמישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום החמישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום החמישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום החמישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום החמישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום החמישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום החמישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום החמישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום החמישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום החמישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום החמישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום החמישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום החמישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום החמישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום החמישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום החמישי למסע בגיאורגיה

גיאורגיה - היום השישי והשביעי למסע

היום מתוכנן כולו להיות רק כביש - אנחנו חותכים חזק מזרחה והיעד - טביליסי.  אבל אין מצב שאנחנו לא מבקרים לפחות שעתיים בשטח - הנסיעה בין הכפרים, שאמורה להיות משעממת, חולפת לה בלי שים. את המזכרות קנינו בדוכנים המרהיבים לאורך הדרך, נכנסנו לשטח ונסענו בין כפרים, נסענו לאורך פסי רכבת, עצרנו לטעום מהלחם המתוק עם קנמון - נזוקי.  עצירה בעיר המפורסמת - גורי שספגה מהלומה ב 2008 מהרוסים - ביקור במוזיאון סטאלין ונסיעה מהירה למלון בטביליסי. את היום האחרון, שבת, שמרנו לסיור מיוחד במרכז העיר העתיקה בטביליסי עד שעות הצהרים ומשם לשדה התעופה. מסע שהוא חוויה יוצאת מהכלל עם אנשים מיוחדים - תודה לכולם!

חוף הים השחור בבוקר היום השישי למסע

חוף הים השחור בבוקר היום השישי למסעחוף הים השחור בבוקר היום השישי למסע

תמונות מהיום השישי למסע בגיאורגיה

תמונות מהיום השישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום השישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום השישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום השישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום השישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום השישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום השישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום השישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום השישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום השישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום השישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום השישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום השישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום השישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום השישי למסע בגיאורגיהתמונות מהיום השישי למסע בגיאורגיה

תמונות מהיום השביעי - סיור בטביליסי

תמונות מהיום השביעי - סיור בטביליסיתמונות מהיום השביעי - סיור בטביליסיתמונות מהיום השביעי - סיור בטביליסיתמונות מהיום השביעי - סיור בטביליסיתמונות מהיום השביעי - סיור בטביליסיתמונות מהיום השביעי - סיור בטביליסיתמונות מהיום השביעי - סיור בטביליסיתמונות מהיום השביעי - סיור בטביליסיתמונות מהיום השביעי - סיור בטביליסיתמונות מהיום השביעי - סיור בטביליסיתמונות מהיום השביעי - סיור בטביליסיתמונות מהיום השביעי - סיור בטביליסיתמונות מהיום השביעי - סיור בטביליסיתמונות מהיום השביעי - סיור בטביליסיתמונות מהיום השביעי - סיור בטביליסיתמונות מהיום השביעי - סיור בטביליסי

תודה לכולם על מסע מוצלח

תודה לכולם על מסע מוצלחתודה לכולם על מסע מוצלח

קישורים:

קישור לכל יומני המסעות של אתר השטח בגיאורגיה המסע הבא לגיאורגיה 31/10/15: קישור לפרטים על המסעות הבאים של אתר השטח לגאורגיה

תגובות

12 תגובות

1

אורח/ת

27 באוגוסט 2015 ב 15:41

מבקש פרטים ותאריכים לטיול הבא

2

Ogash Ofer

27 באוגוסט 2015 ב 16:29

מבקש פרטים ותאריכים לטיול הבא

אורח/ת כתב/ה:
""
המסע הקרוב שפתוח להרשמה בתחילת נובמבר - מסע אתגרי עם בוא החורף. זה הקישור לפרטים המלאים:
קישור לפרטים על המסעות הבאים של אתר השטח לגאורגיה

3

ayalaj

27 באוגוסט 2015 ב 20:45

כף של טיול בזכות המדריך וחברי הקבוצה

טיול מקסים, נופים מדהימים.
חברי קבוצה נפלאים אחד אחד ומדריך עדי ויזל שידע להשרות אוירה נעימה ואתגר אותנו במסע נפלא.
תודה לכל החברים אתם נהדרים.
אילה

4

עדי וייזל

27 באוגוסט 2015 ב 20:54

המסע הבא

המסע הבא 31/10-7/11 שנת 2015

5

אורח/ת

27 באוגוסט 2015 ב 21:52

כיף צרוף

אין מילים לתאר את ההנאה והכיף.
טיול למיטיבי לסת, מתוכנן בקפידה עם יציאות ועצירות ספונטאניות.
מי שמחפש הסברים ארוכים על גאורגיה בימי הביניים... זה לא המקום.
בטיול הזה חוווים את ימי הביניים..!!
במקום הסברים מעמיקים, מקבלים 8 ימים של אין סוף בדיחות ודאחקות של המדריך, עדי. מאגר בלתי נדלה...
למזלנו, נכח בטיול זהר נחום, בדחן מדופלם גם הוא ששימש עזר כנגדו.
עם שני אלה, לא הפסקנו לחייך ולצחוק. הנופים המדהימים של גאורגיה שימשו תפאורה יפיפיה למסע מאלף ומעלף לקבוצה נהדרת של ישראלים, שממשיכים את הטיול גם כעת, בוואטסאפ. למי מומלץ הטיול? - לכאלה שיודעים ואוהבים לנהוג. - לאנשים שמחים... - לאנשים זורמים... - לאנשים שאינם שבעים מנוף ומים.... - לאנשים שאוהבים שקשוקה... - לרן צור... - לאנשים שרוצים להתנתק.... שורה תחתונה, אהבתי!!!

6

אורח/ת

29 באוגוסט 2015 ב 23:04

גיאורגיה - מסע קסום לקווקז קיץ 2015

חוויה מיוחדת!
בטיול זה התנסינו לראשונה בנהיגה ברכב 4x4 ובנהיגת שטח, זו היתה חוויה מיוחדת ומאתגרת שלמרות חוסר הניסיון צלחנו בכיף ובהנאה גדולה בעזרת העידוד וההדרכה.
המסלול היה מעניין ויפה, הקבוצה הייתה מדהימה והמדריך עדי וייזל וירטואוז שהצליח להשרות ביטחון ואווירה טובה ולהתאים את המסלול והאטרקציות לכל אחד מאיתנו - משינויים בתפריט ועד רכיבה על סוסים.
בטיול זה יש שילוב מוצלח של פרטי וקבוצתי, מתאים למשפחות ולבני כל גיל. נהננו מאוד וממליצים בחום.

סמדר

7

אורח/ת

29 באוגוסט 2015 ב 23:41

המלצה חמה!!!!!

שלום לכולם,
כמו שעדי כתב רנצור ואני הצטרפנו לג'יפ שלו. בג'יפ היה גם דאוד המקסים- איש הקשר, המתורגמן, המכונאי והמאסטר בהכנת קפה באמצע שום מקום.
הטיול היה מדהים! נופים מרהיבים, מים רבים, שלוגיות והרבה, הרבה ירוק בעיניים. אומנם ביקרנו גם בכמה אתרים תירותיים, אך רוב רובו של הטיול היה בשטח, או יותר נכון בין אלפי הפרות שרבצו בכל שדה, שביל וכביש. חוויה מיוחדת ושונה.
עדי גילה מקצועיות, רגישות, גמישות, סבלנות, סובלנות, אכפתיות ואנושיות רבה. הוא הצליח לקרוא כל אחד ואחת מחברי הקבוצה, נתן לו מקום והעצים אותו- עידוד ותמיכה באלו שזו נהיגת השטח הראשונה שלהם, רכיבה על סוסים במיוחד עבור נערה שסיפרה שהיא אוהבת לרכב, ארוחות מותאמות לטבעונים ועוד.
לאורך המסע עדי הצחיק אותנו מאוד, אך אפשר היה להתרשם גם מהשלווה ומהספונטניות שלו. לא פעם עדי ביקש מדאוד לדחות את זמן הארוחה בשעה או שעתיים על מנת שנוכל לעשות עוד הפסקת קפה, או כדי שנבקר בעוד כפר מיוחד, או כדי שנוכל לנסוע במסלול ארוך ומאתגר יותר. וגם אם דאוד מעט התמרמר בסופו של דבר הוא הרים טלפון למסעדה או למלון וסידר את העניין.
ולא פחות חשובים, חברי הקבוצה המדהימים. האוירה הנעימה, הצחוקים, האכפתיות, כישורי הבישול של חלק וכישורי האכילה של כולנו הפכו את המסע לנעים, טעים ומיוחד מאוד. קבוצת הוואטסאפ שלנו פעילה מאוד ועוסקת פחות בחוויות מהמסע ויותר בחיי היומיום. חלק מחברי הקבוצה אמורים לצאת עם עדי למסע בירדן בסוכות.
המסע מומלץ לילדים ולמבוגרים שרוצים לחוות טיול שונה בחו"ל! גלית.

8

אורח/ת

31 באוגוסט 2015 ב 22:47

המסע הקצר

שבוע . חצי תאווה. עוד שבוע אולי היה משלים .אולי.........
תודה לעדי ולכל החברות והחברים.
רן צור 0507280834
לא להתקשר בין 2 ל 4 בצהריים

9

Ogash Ofer

01 בספטמבר 2015 ב 09:04

גיאורגיה - תענוג של תגובות!


תודה למשתתפים ולמגיבים.

אכן מעורר חשק יומן המסע.

ולך רן צור - שמתי תזכורת להתקשר כל יום בין 2 ל-4 ולבקש סיבוב על הטרקטור דויד-בראון שלך...

10

אורח/ת

01 בספטמבר 2015 ב 22:17

דיווד בראון

לידידי הצעיר . היפה וכובש הלבבות.
על מנת לחסוך לך אנרגיה כדי שתוכל לנצלה למטרות חשובות יותר. בוא אלי הביתה בכל שעה שתירצה .הגלגל הימני קדמי מונף באויר .תוכל לסובבו ככל אשר יחשק לבבך.
בב"ח רן
בקשה אנא העביר אותי מרשימת האורחים אני אצלך מרגיש בבית מכאיב לי באצבע לרשום כל פעם מחדש את הדואר האלקטרוני שלי.

11

Ogash Ofer

02 בספטמבר 2015 ב 11:30

דיווד בראון

אורח/ת כתב/ה:
"לידידי הצעיר . היפה וכובש הלבבות.
על מנת לחסוך לך אנרגיה כדי שתוכל לנצלה למטרות חשובות יותר. בוא אלי הביתה בכל שעה שתירצה .הגלגל הימני קדמי מונף באויר .תוכל לסובבו ככל אשר יחשק לבבך.
בבח רן
בקשה אנא העביר אותי מרשימת האורחים אני אצלך מרגיש בבית מכאיב לי באצבע לרשום כל פעם מחדש את הדואר האלקטרוני שלי."
רן צור, ידידי המבוגר, המנוסה והמושך את כל כל הבחורות. תודה על ההזמנה לסובב את הגלגל של הטרקטור הישן שלך - זה כבוד גדול! ולגבי הרשמתך לאתר - ביקשתי מאמיר שישלח לך (שוב) את פרטי ההרשמה הקבועים שלך לאתר (הכי חשוב שאתה מקבל את הדיוור השבועי מטעם האתר...). חיבוק ולהתראות, עופר

12

אורח/ת

21 בנובמבר 2015 ב 20:22

מסע גיפים אביב 2016 מעונינים להצטרף.

הי עדי,

מעוניינים להצטרף לטיול גיפים לגיאורגיה באביב 2016. בתקוה שזה במהלך חופשת פסח, כי אני מורה. נשמח לקבל פרטים. זו פעם ראשונה שאנו מצטרפים לטיול מסוג זה.
אנו בגילאי 50-60. נייד של דורון: 0505573477