אופנועים / טרקטורונים > רכיבות מבחן

מבחן דרכים הוסקוורנה 701 Husquarna

המיוחד - הוא גדול הבחור הזה, ממש גדול. בעצם ענק. בחור? שני בחורים בעצם, וגדולים

צילומים: חזי עלון, קושמרו, יצרן

שני אופנועים שונים - אנדורו וסופרמוטו - שניהם 701, הוצגו על–ידי הוסקוורנה. והם הרבה יותר מאשר עוד הוסקווקנה. הרבה יותר. ודווקא כדאי שתתחילו לחשוב עליהם דרך דגמי השטח הצנומים של החברה.

כי אחרי ששמתם את התמונה שלהם בראש, עשו אותו דבר עם חבר רזה, אחד שלא ראיתם הרבה זמן - אבל כזה שהחליט שהוא מתאמן כל יום בחדר כושר, אוכל רק טונה, בולע סטרואידים ולועס חצץ. ואחרי כל אלו הוא מתייצב מולכם שוב - עם שרירים תפוחים ובחיוך זהוב נוצץ של מונושוק באנודייז.

אנדורו - הכל עם יותר

זה הרושם הראשוני שיוצר ה–701: עוצמה. הכל - עם המילה ''יותר'' - מסיבי, כוחני, עם מתלים ארוכים ועבים יותר, ומושב כמעט בלתי נגמר, כזה שצריך לטפס אליו מעלה מעלה. למעשה, הוא גבוה כל כך עד כדי כך שבכל עצירה הקרובה כף הרגל מתפללת למצוא מדרכה או סלע קרובים.

מאוד מפתה לומר ש''אין עוד אופנוע שטח כזה'' אבל למעשה יש אופנוע זהה כמעט לגמרי והוא ק.ט.מ 690 אנדורו. למרות המספר השונה, הק.ט.מ משתמש באותו מנוע חד–צילינדי של 690 סמ''ק, באותה שלדה - ואפילו מיוצר באותו המקום: במפעל במטיגהופן שליד זלצבורג.

אחד ההבדלים היחידים הוא המתלים; Open Cartridge של WP בק.ט.מ, מתלי 4CS בהאסקי, שקרובים יותר לסוג הסגור מאותה תוצרת. וזה כמובן אמור לפתוח פה ויכוח - שלא ייפתח! - איזה מהם טוב יותר יותר. יש כמובן גם הבדלים בצביעה - ובמשטחי הפלסטיק; האחרונים יוצרים בהאסקי מפשק רגליים רחב יותר והופכים אותו לגדול וגבוה אפילו יותר מ–910 המילימטרים הרבים שמפרידים בין גובה המושב לקרקע.

לא לוקח שבויים

העוצמה הזו מורגשת גם במנוע, ונדמה שכל פתיחת מצערת משאירה חלקי גומי על האספלט, אגרסיביות שמיתרגמת גם בעיצוב שמצליח להחצין את הכוח ולהבליט את האופנוע בכלל. שלדת צינורות דוקאטי–סטייל ומשטחים גדולים, קשים לצפייה לאיש הפועל מהדרום כמוני, של לבן–צהוב–כחול.

זה אופנוע נאה מאוד שמצליח לגרור מבטים סקרנים ואוהבים אפילו כשאתה רוכב ברחובות תל אביב שראתה הכל. או לפחות בטוחה בכך.

ברחובות הכרך הוא מקפץ על מדרכות, חותך פקקים, הופך לכלי שעשועים שמחליק גלגל אחורי בפניות בצמתים. גבוה מעל כולם האופנוע גורם לך להרגיש קרוקדיל דנדי שבמקרה הגיע לדיזנגוף, סוג של עירוני קשוח. ואתה באמת צריך להיות כזה, משום שהעברת ההילוכים הקשה מצריכה - גם כשאתה עם מגפי בלנדסטון - ריתוך חתיכת אלומיניום לחלקה העליון של כף רגל שמאל. זה פשוט מתחיל לכאוב מתישהו.

עוד טענות? בשל המושב הנוקשה המורכבת תאלץ לייצר לעצמך ישבן ברזל וגם אצבעות מתכת. המפלט הגבוה וחסר המיגון רק מחכה לטעות של כף ידך השמאלית, וחבל על האצבעות היפות שלה. 

אבל תנוחת הרכיבה הזקופה עם המחסור במיגון הרוח מצריכים שרירי בטן וצוואר חזקים מאוד, והמושב הקשיח והוויברציות יגרמו לתופעות פרקינסטון קלות אצל הרוכב, והמראות הרוטטות הן כנראה נישה חדשה של הומור אוסטרי.

מסקנה: אפשר כביש ו–120 קמ''ש כמהירות שיוט סבירה. אבל לטווחים ארוכים אתם צריכים להיות כמו האופנוע הזה, וכאם נאחל לכם בחיוך מלא חמלה: תהיו חזקים.

בשטח מתגלה הייחודיות של ה–701, שם הוא מוכיח שהוא אופנוע אנדורו מקצועי לכל דבר. אחרי שמתגברים על הממדים (והפחדים מהם) מבינים שהוא יודע לעשות הכל, מפנימים שזה לא הוא - זה אתה: שבילי כורכר, נחלי חצץ וגם דיונות. המנוע החד–צילינדרי אימתני, עם הרבה סוסים ומומנט, ובכל עלייה תלולה אתה יודע שלא ייגמר לו הכוח בדרך למעלה.

המסה הגדולה שלו גורמת לכך שאתה מרגיש שאתה ממש מפורר סלעים בדרך והופך אותם לפודרה, זו עוצמה שלא דומה לשום דבר אחר שתנסו בשטח (מקסימום לק.ט.מ ההוא מלמעלה). למעשה הוא כל כך חזק שתירצו אולי לעדן את 67 הסוסים שפורצים החוצה בכל משיכת מצערת, הבעיה היא שהמתג הבורר נמצא אי שם מתחת למושב, יש לו שנתות קטנות ומעצבנות והוא מורכב לתפעול.

בגזרת הקיטורים אפשר לדבר גם על ההילוך הראשון שהוא ארוך מדי בירידות תלולות. אם תרצו להרים אופנוע שנפל או סתם להזיזו תתקשו למצוא נקודת אחיזה או ידית, אותה ידית שחסרה כאשר תרצו לקשור את התיק במסע הגדול ההוא שאתם מתכננים לעשות עם האופנוע הזה בדרום אמריקה, מיד אחרי סיום התואר/החתונה/הגירושים - נו, מתישהו. 

הפיתולים זה השטח שלך

ואולי סופרמוטו? וזה הרעיון שחשבו עליו גם בהוסקוורנה, רעיון לא רע בכלל. המתלים קוצרו ונשארו נוקשים, הבלמים הוגדלו והפכו נושכים יותר, והצמיגים (''17 בשני הצדדים) נהיו שמנמנים כאלו ומתוקים כל כך שפשוט לאכול אותם (המצב רק מחמיר, והעולם שותק. המערכת).

בעיר הוא כיף כמו האנדורו, רק יותר. מרחף בין המכוניות, כמעט חושב לטפס על גגותיהן ואתה צריך להיזהר שלא להפוך לחוליגאן. למעשה, אודה לבושתי שמזל שהיתה לי קסדה שהסתירה את הפרצוץ, משום שה''סופר'' הפך אותי למישהו קצת פחות חברותי וקצת יותר דביל. 

כמו אחיו איש השטח גם הוא לא אוהב את הכביש המהיר, אבל כשהוא נגמר ומגיעים לכביש המפותל ההוא שאתה מחבב כל כך, נשכחות את הקללות שהיו בדרך.

איזה אושר, כמה כיף, הדבר הענוג הזה שנקרא ''רכיבה ספורטיבית'' מוזרק ברמת הזיקוק הגבוהה ביותר שיש ישר לווריד: אופנוע קל משקל וגבוה שיורד נמוך–נמוך, רגל שנשלחת קדימה, בעיטה בהילוך למטה שמפעיל את הקלאץ' המחליק, כולל אותה החלקה קטנה בעיקול שגורמת לפרפור לבבי ושפריץ אדרנלין, כשאתה נזכר שאין שום רובטים של בקרות משיכה שישמרו לך על התחת.

למעשה בכביש כזה סופרמוטו מהנה יותר מאופנוע ספורט ''אמיתי'' שתמיד יצטרך עוד כמה עשרות קמ''שים כדי שתוכל להתחיל לגרות אותו. כל הריגוש הזה משכיח את הקושי ואתה מגלה שדווקא בכביש המפותל אתה רוכב במהירות גבוהה יותר מזו שהיית בה עד לפני רגע באוטוסטרדה.  

בקיבוץ? בכפר? בקרת?

צמד ה–701 הם שני כלים ייחודיים מאוד, מקצועיים, גסים לעיתים, שיודעים לתת הרבה אבל מצריכים מהרוכב לא מעט הקרבה. הכלים הכי גדולים בליין של הוסקוורנה מצביעים על הכיוון שאליו הולכת החברה הזו: חזק יותר, מהר יותר - ובלי פשרות. ואם יכאב לכם התחת בסוף הרכיבה, בעיה שלכם. שבו על קרח.

בחלומי הייתי מציע גרסה שלישית ל–701 של אדוונצ'ר - שאולי גם תגיע מתישהו, עם קצת יותר מיגון רוח ומתלים רכי לבב. אבל אז ה–701 יהיה כמו כולם.

והרי מי שקונה את אחד האופנועים האלו הרי רוצה להיות מיוחד, לא? והוא אכן יהיה כזה, כמו ה–701'ים.

לנתונים טכניים הוסקוורנה 701 Husquarna עברו לעמוד 2 >>

הוסקוורנה 701 - אנדורו/סופרמוטו

מנוע 1 ציל' 690 סמ''ק,

הספק/סל''ד 67 כ''ס/–, מומנט/סל''ד 6.73 קג''מ/–,

תיבה ותמסורת מצמד מחליק, 6 הילוכים,

שרשרת, שלדה צינורות פלדה,

בסיס גלגלים - מ''מ, מרווח גחון 270 מ''מ,

משקל (רטוב) 143 ק''ג,

גובה מושב 890/910 מ''מ,

גלגל קדמי ''21/''17, גלגל אחורי ''18/''17,

מיכל דלק 13 ליטר,

מחיר 69,000 שקלים 

תגובות

0 תגובות