שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2017: העניינים מתחממים

פתיחה טובה של טויוטה ביומיים הראשונים הפכה לסיוט ביום השלישי; פיג'ו מובילה בדרוג הכללי עם מקומות 1-2-3; ברדה טס (רוכב) למקום הראשון.
ובקצה השני של העולם - גב סלע רוכב האופנוע הישראלי מוביל את ראלי אפריקה-אקו

דרכים ישרות ומהירות בסטייג' השני של הראלי איפשרו לנהגים שיודעים ללחוץ על הגז לעשות מה שהם אוהבים. לואב ואל-עטייה ''שרפו'' את המסלול ובסיומו תפסו את המקומות 1-2 עם פער זניח של כחצי דקה לטובת הצרפתי. בחמישייה הראשונה מצאנו עוד נהג פיג'ו (סאיינז) ושני נהגי טויוטה (דה-וילייה ורומה).

אבל בסטייג' השלישי דברים השתנו. זה היה מסלול ארוך שכולו בשטח, שטיפס לגבהים של קרוב ל-5000 מטר, עם מזג אוויר קיצוני שנע מחום של 36 מעלות בשטח המישורי ל-5 מעלות וגשם במרומי ההרים. אל-עטייה, שפתח טוב והוביל, פגע בהמשך בסלע ואחד הגלגלים הקדמיים בטויוטה שלו נתלש. גם אם ימשיך, הוא מחוץ לתמונת הפודיום. משאבת הדלק עשתה צרות לדה-וילייה ואצל רומה היו בעיות מחשב שגרמו למנוע להיכנס מדי פעם למצב ''בטוח'' שמנע ממנו לפתח מהירות. 

את המצב ניצלו כמובן נהגי קבוצת פיג'ו, שתופסים את המקומות 1-2-3 בדרוג הכללי: לואב ראשון עם יתרון של פחות מדקה על סאיינז ופטרהנסל שלישי, כ-4 דקות אחרי המוביל. רומה, היחיד מנהגי טויוטה שעוד בתמונה, חמישי עם פיגור של כ-13 דקות ולמקום הרביעי השתחל הירבונן עם המיני.

גם באופנועים הסטייג' השלישי היה דרמטי: חואן ברדה ''טס'' כפי שהוא יודע, כדי לסיים את היום עם יתרון של יותר מ-12 דקות על סנדרלנד שהגיע שני ולמעלה מ-20 דקות על פרייס, שהגיע רק תשיעי בשל טעויות ניווט. ברדה מוביל את הדרוג הכללי, סנדרלנד שני, פרייס – מנצח השנה שעברה - רק במקום החמישי.

Africa Eco Rally

ועכשיו נפנה את הזרקור לאפריקה, שם מתקיים האפריקה אקו ראלי, המתנהל במסלול של פריז-דקאר המקורי: אחרי הסטייג' השלישי גב סלע מוביל בקטגוריית האופנועים, עם יתרון של כמעט שעה על ססי שבמקום השני ויותר משעה על אולוולסטר שבמקום השלישי!

מארגני הראלי - אותו מנהל ז/אן-לואי שלסר - אמרו שלא ראו עוד כשרון בגיל כה צעיר כמו גב בן ה-18. עם יתרון כה גדול, הוא רק צריך להישמר מטעויות כדי להניף את הגביע בדקאר בירת סנגל בעוד כעשרה ימים.           

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

05 בינואר 2017 ב 09:48

מחזיקים אצבעות לגב סלע


עוצרים נשימה, מתלהבים ומחזיקים אצבעות לרוכב הישראלי הצעיר בראלי אפריקה-אקו.