אופנועים / טרקטורונים > רכיבות מבחן

הונדה CRF250L ראלי במבחן רכיבה

הונדה לקחה את אופנוע הדו"ש הקטן שלה, ה-HONDA CRF250L, וערכה בו שיפורים מכנים וקוסמטיים. אולם לא זו בלבד, אלא שאחת המחלקות שם החליטה להתפרע וברוח הדקאר הגדילה לעשות לכדי דגם ראלי עם הלוק והאבזור הנכון.
אז פיזרנו כמה נקודות ציון ויצאנו לבדוק איך זה מרגיש לרכוב בראלי

מה נשתנה?

את ה- CRF250L ראלי הזדמן לי לראות לראשונה ביום בו הגיע לפתע לסוכנות הונדה מרחוב שבח בת’‘א. גבוה וחתיך משאר האופנועים, עם השילוב הכובש של קוביות על הצמיגים ופלסטיקה גבוהה. פלסטיקה של ראלים.

מקרוב, קצת קשה להבין שמדובר בסך הכול בנפח של 250 סמ’‘ק. הונדה יצרו כלי מרשים, שמסתיר היטב את הנפח הצנוע שלו. הצביעה מרשימה, העיצוב העדכני ספורטיבי, יפה וזורם לכל אורך האופנוע. הרושם הוא כה חזק, עד כי הגלגלים נראו לי לרגע צרים יחסית.

מנוע ה- CRF250L החדש קיבל השנה מיפוי חדש, לוע מצערת בקוטר גדול יותר, תיבת אוויר חדשה וסעפת פליטה המשביחה את 22.8 כוחות הסוסים שידענו לכדי 24.4 כוחות סוס וסוס.

דגם הראלי, בהשוואה לדגם הבסיס הנ’‘ל, נתברך בנוסף במערכת ABS - בה ניתן לבטל את בקרת הגלגל האחורי בלבד (חכם ונכון). ברשימת ההטבות קיבל דגם הראלי גם בולם קדמי חדש לגמרי של שואה בקוטר 43 מ’‘מ עם מהלך הגדול ב- 30 מ’‘מ ובולם אחורי מסוג פרו לינק עם מהלך משודרג ויעוד הרפתקני. אלו כמובן תרמו גם למרווח גחון המשופר ב- 15 מ’‘מ, מושב גבוה ב- 20 מ’‘מ ועל הדרך גם האורך הכללי גדל ב- 50 מ’‘מ. על השלדה המקורית הולבש כאמור חיפוי פלסטי מרשים המשתלב במראה עם מסכת חזית גבוהה (בסגנון ראלי) כחופה לתושבת הניווט. במסכה מוקמה מערכת תאורת לד א-סימטרית. תאורת לד נמצאת גם בזנב ובמאותתים העדכניים. נפח מכל הדלק עלה ל- 10 ליטרים (לעומת 7.6) ואחרי כל זה, שוקל הראלי 12 ק’‘ג יותר מדגם הבסיס.

בין יושבין ובין מסובין

ישיבה ראשונה על האופנוע זה תמיד כמו First Date. היכרות ראשונית עם סביבת הרכיבה, המושב, הכידון, התצוגה... וכשכותבים שהמתגים והמנופים במקום הנכון זה מדויק ונחמד אלא שבהונדה, נראה כאילו המתגים מנחשים את הצורה של אצבעותיי וגם יודעים בדיוק באיזו זווית אני נוהג ללחוץ עליהם.

התצוגה הנשקפת במראות נוחה וברורה וזה הזמן לצאת לדרך. יש משהו בהונדה שמשדר מהרגע הראשון רכות ונעימות, כזו שכבר הפכה בעיניי לסמל מסחרי של המותג. גם ירידה ממדרכה גבוהה, או אף גרם מדרגות, מתבצעת בנוחות יחסית וללא זעזועים. ברכיבה עירונית האופנוע מרגיש יחסית קליל, תגובת המנוע מתונה ולא מאיימת. הראלי קל לשליטה בין עומסי תנועה, צידוד הכידון מצוין וניתן להשתחל בין מכוניות בצורה טובה יותר מכל קטנוע מוכר. גובה הכידון מאפשר לעבור בין מראות המכוניות בנוחות ובכל צומת מצאתי עצמי גולש בקלילות לראש הטור. באופן צפוי ספיגת מהמורות הרכבת הקלה רכה למשעי. אגב למשעי, העברת ההילוכים חלקה ומדויקת.

תנוחת הישיבה נוחה, אך ברכיבה למרחקים ארוכים פחות נוח לשבת על המושב הצר יחסית. ההילוך השישי מבורך ביציאה מהעיר ומקורות זרים מדווחים בכביש המהיר על מהירות שיוט המגיעה עד 130 קמ’‘ש לערך. וזאת ביציבות וללא נדנודי ראש. מעבר למראה היפה, חיפוי הפלסטיק מצליח למגן את גוף הרוכב מרוחות ואבק, גם לעבר הקסדה וגם לעבר הרגליים. לא יצא לי לבדוק, אבל יש לי רושם טוב שהחיפוי יצליח לבודד די טוב את הרוכב גם ברכיבת גשם.

בכבישים מפותלים מצליח הראלי להסתובב בזריזות וצמיגי הקוביות לא הטרידו אותי כלל. בפניות מהירות וארוכות הראלי מרגיש פחות מחובר לכביש, בעיקר בגלל מהלך ורכות הבולמים וצמיגי הקוביות. 

והיא שעמדה

הירידה לשטח אך טבעית ל – 250 ראלי והנופים הנמרחים סביב היוו תפאורה מושלמת לקו העיצובי של האופנוע. תנוחת הישיבה נוחה גם בשטח והעברת המשקל לפנים ולאחור על גבי המושב טבעית וזורמת. הרכיבה בעמידה נוחה ואפילו הכידון - אותו אני לרוב מעדיף להגביה - הרגיש לי נוח. הרגליות הרחבות נוחות ומחברות אותי היטב לאופנוע. המותן הצרה של האופנוע מאפשרת לחבוק אותו בקרבה הנוחה לתמיכה ושליטה. הבולמים רכים ונעימים גם בשטח ומצליחים לבודד את תלאות השטח מגוף הרוכב. עם זאת, הבולמים מיצו את מלוא מהלכם בנחיתה מקפיצות בגובה של כשני מטר, לכן מומלץ לא לאתגר את האופנוע בנחיתות מגובה רב כדי לא לעצב מחדש את פלסטיקת הגחון.

מידת הצמיגים אינה רחבה ונתון זה תורם לתחושת הקלילות והזריזות של האופנוע. מנוע ה- 250 ידידותי מאוד בשטח וכמעט שאינו יוצר מצבים של איבודי אחיזה או התפרצויות שלוחות רסן. עם זאת, כאשר נדרשת תגובת מצערת מהירה כדי להתגבר על מכשול באמצעות הנפת גלגל, נדרשת עבודת מצמד טובה, העלאת סל’‘ד משמעותית ולא מעט עבודת גוף תומכת.

פרק הבלימה מרשים לחיוב. הדיסק הקדמי גדול יותר ויכולת הבלימה מצוינת. גם מאחור מצליח הבלם לתפקד טוב מאוד. חייב לציין לחיוב את עבודת ה- ABS, שבכביש מצילה חיים ובשטח לא הפריעה רוב הזמן. במידת הצורך, ניתן בכל זאת לנתק את ה- ABS  האחורי בלבד על ידי לחיצה על מתג במסכה הקדמית, כשהאופנוע במצב עמידה בלבד.

רכיבת המבחן לא היה בתצורה חסכונית ועדיין צריכת הדלק נעה סביב 25 ק’‘מ לליטר. אם נוסיף לכך את נפח המכל הגדול, הרי שנקבל טווח תדלוק נאה של 250 ק’‘מ לערך.

הגימור הכללי מאוד איכותי, כיאה ליצרן. עם זאת יש כמה פריטים עממיים בחבילה, כגון הכידון או רגליות הבלם מפלדה – בהיבט הזה אני מכיר לא מעט רוכבים שישמחו על כך שיש להם מה לשדרג באתרי הקניות. לוח התצוגה מאוד נאה ונהיר ומיקומו הגבוה נוח גם ברכיבת שטח. בצד של ה’‘אין אגזוז’‘ מאחור קיים תא מכובד לכלי עבודה, אשר עשוי להכיל גם פנימית וקופסת סוכריות מנטה. חסר מקום רחב לקשירת ציוד מאחור, אבל אני כבר מדמיין את הראלי עם זוג מזוודות אחוריות קשוחות.

חד גדיא

נהניתי לרכוב על ההונדה CRF250L ראלי. לקחתי דו’‘ש קטן ויצאתי לרכיבת כביש ושטח זורמת על כבישים ושבילים. ההונדה מאוד מרשים במראהו ומושך מבטי הערצה רבים. התנועה בכביש נוחה ומיגון הרוח רק משפר את המצב אף יותר. ההונדה מרגיש קל יחסית למשקלו אך המנוע עדיין מרגיש קצת חלש.

כאופנוע לרוכבים מתחילים הוא יעניק ביטחון באופיו הידידותי ותגובות המצערת שאינן מאיימות. גם רוכבי שבילים שלווים, המחפשים אופנוע שעושה הכול בנועם ונוחות, ימצאו בו בן לוויה ראוי ושפוי. לאופנוע יכולת לא רעה לנוע על סינגלים צרים, אך מי שמחפש חיית שטח ללוחמת אנדורו קשוחה לא צריך לחשוב בכלל על דו’‘ש. כאמור, הרכיבה במחיצתו הייתה מהנה ועכשיו אני ממתין בשקיקה לדגם ה- CRF450L ראלי – עם קוביות על הצמיגים ופלסטיקה גבוהה. פלסטיקה של ראלים.

למפרט טכני ותמונות נוספות: הונדה HONDA CRF250L עברו לדף 2 >>>

מפרט טכני: הונדה HONDA ראלי CRF250L

מנוע : ארבע פעימות, ארבעה שסתומים, צילינדר בודד, קירור נוזל

נפח:  249.6 סמ’‘ק

הספק: 24.4 כוח סוס ב- 8,500 סל’‘ד

הנעה: חשמלית בלבד

שלדה: פלדה

מכל דלק: 10 ליטר

הזנת דלק: הזרקת דלק אלקטרונית, לוע מצערת בקוטר 38 מ’‘מ

בלם קדמי: דיסק בודד בקוטר 296 מ’‘מ עם קליפר כפול בוכנה ABS

בלם אחורי: דיסק בקוטר 220 מ’‘מ עם קליפר בעל בוכנה אחת  ABS

תיבת הילוכים: 6

הינע סופי: שרשרת

משקל רטוב: 157 ק’‘ג

גובה מושב: 900 מ’‘מ

מרווח גחון: 270 מ’‘מ

צמיג קדמי: 3.00 – ‘‘21

צמיג אחורי: 120/80 – ‘‘18

בולם קדמי: מזלג טלסקופי הפוך בקוטר של 43 מ’‘מ – מהלך של 280 מ’‘מ.

בולם אחורי: בולם פרולינק יחיד – מהלך של 262 מ’‘מ

בסיס גלגלים : 1455 מ’‘מ

מחיר: 38,400 ₪ לפני אגרת רישוי ומיסוי

אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק’‘מ

הונדה HONDA ראלי CRF250L

הונדה HONDA ראלי CRF250Lהונדה HONDA ראלי CRF250Lהונדה HONDA ראלי CRF250Lהונדה HONDA ראלי CRF250Lהונדה HONDA ראלי CRF250Lהונדה HONDA ראלי CRF250Lהונדה HONDA ראלי CRF250Lהונדה HONDA ראלי CRF250Lהונדה HONDA ראלי CRF250Lהונדה HONDA ראלי CRF250Lהונדה HONDA ראלי CRF250Lהונדה HONDA ראלי CRF250Lהונדה HONDA ראלי CRF250Lהונדה HONDA ראלי CRF250Lהונדה HONDA ראלי CRF250Lהונדה HONDA ראלי CRF250L

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - הלוגם בקפה

06 בספטמבר 2018 ב 00:22

כל-כך מדויק, אין על צביקוש ‼️