שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #44

קרוס-אוברים חשמליים לקיה, קונספט מעניין של טויוטה וכלי רכב מזילי ריר שמוצעים למכירה במכרזים

קיה עומדת להרחיב את היצע הדגמים ה''נקיים'' שלה, עם קרוס-אובר חדש, כל-חשמלי, שייקרא סטוניק (Stonic). הדגם החדש יהיה קטן יותר מהנירו ההיברידי (שדגם כל-חשמלי שלו אמור להגיע לשווקים בתחילת השנה הבאה – למבחן דרכים לנירו ההיברידי) והוא יישען על מערכת ההנעה שמותקנת ביונדאי איוניק. המערכת הזו כוללת מנוע המנפק 120 כ''ס ומוזן ממצברי ליתיום- איון, אך בסטוניק למצברים האלה תהיה קיבולת גדולה במיוחד שתספק טווח נסיעה בין טעינה לטעינה של כ-300 ק''מ. הצפי הוא שהסטוניק יוצג כדגם קונספט לקראת סוף השנה הנוכחית, ייתכן שבתערוכת הרכב בפרנקפורט, ודגם ייצור יגיע לקראת סוף השנה הבאה.

המראה הקרבי של ה- FT-4X, דגם קונספט של טויוטה שהוצג לאחרונה בתערוכת הרכב בניו יורק, מעט מתעתע. נכון שהוא נראה קשוח למדי ומוכן לכבוש את השטח, מחליף ראוי ל-FJ קרוזר שייצורו הופסק, אך למעשה מדובר בקרוס-אובר אורבני למדי שאמור לקרוץ לבני דור ה-Y, שמחפשים רכב מתאים לצאת לפעילות פנאי. כקונספט, יש בו כמה פיצ'רים מעניינים, כמו הדלת האחורית המפוצלת אותה אפשר לפתוח לצדדים או כלפי מעלה, תא אחסון ענק מתחת לרצפה החלק האחורי, וחלוקת תא הנוסעים לשלושה אזורים: נקי - הכולל את סביבת הנהג והנוסע שלידו; רטוב - סביבת המושב האחורי, שם אפשר להניח בגדים רטובים, חליפת צלילה או מגפיים מלאי בוץ; מטען – החלק האחורי של הרכב.

רוצים להגשים פנטזיה ולרכוש Humvee אמיתי, כזה שאולי נהגתם עליו בצה''ל? אז נכון שבארץ אי אפשר לעשות זאת, אבל אם תקפצו לארה''ב תוכלו לזרוק הצעה במכרז שעומד להיפתח בימים אלה לכלי אורגינלי שפרש מהצבא האמריקאי, מודל 1992 עם פחות מ-35 אלף ק''מ על האודומטר. הערכת המחיר – 15 עד 20 אלף דולר. לא בשמיים, אבל קחו בחשבון שלא בטוח שמותר להעלות אותו על הכבישים, אפילו לא בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. כמעט.

ואם אנחנו כבר בענייני מכרזים, הציצו בדבר האדום הזה – טנדר דודג' ראם משנת 2004, שירד מקו הייצור שבחרטומו מותקן מנוע של דודג' ווייפר, V-10 בנפח 8.3 ליטר המספק כ-500 כ''ס. בסך הכל יוצרו כ-10,000 טנדרים בקונפיגרציה הזו, כ-1000 מתוכם בצבע האדום להבה כמו זה המוצע כעת למכירה. הטנדר הוא יד ראשונה, נסע פחות מ-3000 ק''מ בסך הכל, והצפי שיימכר בכ-45 אלף דולר. ועם זה אפשר לעלות על הכבישים, ואפילו לנסוע עליהם מהר. מאוד מהר.

תגובות

0 תגובות