שטח 4X4 > כתבות > חדשות

החדש של יונדאי נחשף

עובר אורח חד-עין קלט במצלמתו את רכב הפנאי החדש של החברה הקוריאנית, הקטן ביותר בהיצע שלהם

סשן צילומי פרסום של רכב פנאי חדש מתוצרת יונדאי, שנערך בליסבון בירת פורטוגל, הביא לחשיפתו בטרם עת. עובר אורח חובב רכב שהיה במקרה בסביבה, קלט את המתרחש ותיעד את המכונית בכמה צילומים שהועלו מיידית לרשת. מדובר ברכב פנאי שיהיה הקטן ביותר בהיצע של יונדאי, שימוצב מתחת לטוסון (למבחן דרכים לטוסון), בסדר גודל של רנו קפצ'ור או מאזדה CX-3. הצילומים נעשו דרך חלון מכונית וויש בהם מעט בוהק של השמשה, אך ניתן לראות בבירור את השפה העיצובית – הבולטת בעיקר בחרטום, במערך פנסי החזית, בפתחי הגלגלים ובצביעה הדו-גונית -  ומבשרת על עידן חדש ביונדאי, שיבוא לידי ביטוי גם בדור הבא של הסנטה-פה, שעומד להגיח בשנה הבאה. 

הדגם החדש מבוסס על שלדת ה-I20 אבל יכיל בתוכו גם חלקים שנלקחו מה-I30, בעיקר בתחום מערכות ההינע. היצע המנועים יכלול בין היתר, ככל הנראה, טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר שיספק כ-200 כ''ס וישודך לתיבה כפולת מצמדים עם שבע מהירויות. עוד בהיצע, טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר עם הספק דומה ותיבות הילוכים אוטומטיות של שש מהירויות.

יונדאי מתכננת להציג רשמית את הדגם החדש, שקיבל את השם קונה (Kona – מחוז באיי הוואי) לקראת הקיץ הקרוב, וייתכן שתעשה זאת בתערוכת הרכב בפרנקפורט. השיווק בעולם יחל לקראת סוף השנה ואלינו יגיע במהלך 2018. דגם דומה של חברת האחות, קיה, נמצא גם הוא בקנה.

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - מושון

23 בספטמבר 2020 ב 21:26

דגם דומה ?