שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #45

רכב הפנאי החדש של סקודה נחשף, בוולוו חושבים על בייבי קרוס-אובר והאורוס של למבורגיני יגיע עם מנוע קטן – יחסית כמובן...

מחר תיערך החשיפה הרשמית של הקארוק (Karoq), רכב הפנאי החדש מבית סקודה שיחליף בליין של החברה את היטי. כמו כל כלי הרכב הקטנים-בינוניים של קונצרן פולקסוואגן גם הקארוק נבנה של פלטפורמת ה-MQB הגלובלית והוא יוצע עם מבחר של מנועי בנזין ודיזל: טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר שיספק 113 כ''ס, עוד טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר שיספק 148 כ''ס, ושלושה מנועי טורבו-דיזל בנפחים של 1.6 ו-2.0 ליטר, שיספקו מ-113 ועד 187 כ''ס. הדגם החדש יגיע עם הנעה קדמית בלבד, או כאופציה עם הנעה בכל הגלגלים.

בסרטון המצורף תוכלו לראות את הדגם החדש בעת נסיעת מבחן במסלול בנורברגרינג, גרמניה.

''אנחנו לא שוללים את האפשרות לייצר קרוס-אובר קטן, בסיגמנט הסאב-קומפקט. זאת לא תהיה בעיה לבנות אחד כזה על פלטרפורמת ה- CMA''. כך הצהיר לאחרונה מנהל הפיתוח בחברה, הנריק גרין, בראיון למגזין הרכב Autocar.

שוק רכבי היוקרה הקטנים פתוח כרגע לחלוטין עבור היצרניות, ותמצאו בו רק את ה-Q2 של אאודי. נתון זה בוודאי לא נעלם מעיניהם של מנהלי החברות שיכולות להתמודד בנישה הזו, שוולוו היא אחת מהן. בינתיים, כאמור, מדובר רק במחשבות בכיוון, אבל אם בוולוו חושבים ליישם זאת ולייצר דגם קטן – שיקבל בוודאי את השם XC20 - כדאי שימהרו לפני שגם כאן תהיה הצפה...

אחד מסימני ההיכר הבולטים של למבורגיני הוא מנוע ה-V12 המותקן במרבית דגמי החברה. אבל למי שמחכה לרגע שהקרוס-אובר של החברה – האורוס – יגיע לשווקים. צפוייה האכזבה קלה. כי באורוס יותקן מנוע קטן – יחסית כמובן, V8 בנפח 4.0 ליטר. אבל אין חשש ממחסור בכוח: עם טורבו כפול, המנוע הזה יפיק כ-650 כ''ס... בלמבורגיני מקווים להגיע לייצור של כ-3500 כלי רכב מדגם זה מדי שנה, כ-50 אחוז מכלל היצור של החברה.

תגובות

0 תגובות