אופנועים / טרקטורונים > יצרנים

KTM

חברה אוסטרית לייצור אופנועים

החברה האוסטרית לייצור אופנועים, השולטת היום בתחום מרוצי השטח, החלה את דרכה כסדנה לעבודות מתכת, אי שם בשנות ה-30 של המאה העשרים

מזה כעשור שולטים האופנועים של ק.ט.מ במרבית מירוצי השטח, עם סדרת ניצחונות רצופה בראלי פריז-דקאר על גלגוליו השונים מ-2001 ועד היום. מלבד התמיכה בקבוצת הבית המקצוענית, הגו בחברה רעיון מבריק: הם מספקים אופנוע מוכן לתחרויות לכל דורש, כולל תמיכה טכנית לאורך המירוץ, מה שנותן למתחרים ראש שקט ואפשרות לישון בלילות. האופציה הזו קסמה לרבים (לכל מי שיכול היה לעמוד בתשלום, כמובן...) ותחרויות הראלי המובילות מלאו באופנועי ק.ט.מ שזכו לכיסוי תקשורתי רב.

אבל ההתחלה לא היתה כל כך זוהרת. החברה הוקמה בשנת 1934 על ידי המהנדס הנס טרנקנפולץ (Hans Trunkenpolz), כסדנה לעבודות מתכת. רק לאחר מלחמת העולם השנייה, בשנת 1953, החלו לייצר שם אופנועים. כדי להרחיב את העסק, שעבדו בו בסך הכל 20 פועלים, הכניס טרנקנפולץ שותף משקיע בשם ארנסט קרונריף (Ernst Kronreif). צירוף האות הראשונה בשם השותפים, יחד עם האות הראשונה של שם העיר בה נמצא בית החרושת – מאטיהופן (Mattighofen) – יצר את השם המוכר, K.T.M.

בק.ט.מ יודעים לייצר גם כאלה

בק.ט.מ יודעים לייצר גם כאלה

בשנותיה הראשונות ייצרה החברה סדרה מצומצמת של אופנועים, ואחר כך עברה לייצור טוסטוסים בלבד. רק לקראת שנת 1970 חזרה לייצור אופנועים ואז גם החלה להיכנס לתחום המירוצים. בשנים אלה החלה לייצר מנועים משלה, עד אז השתמשה בעיקר במנועים מתוצרת חברת זק''ש. הפיתוחים הבאים באופנועי השטח היו מנועי 4 פעימות עם קירור מים ובלמי דיסק מלפנים וגם מאחור.

ה-X-BOW

ה-X-BOW

ב-1989 נפטר מייסד החברה והיא נקלעה לקשיים כלכליים, עד כדי פשיטת רגל והיא אורגנה מחדש. ב-2007 רכשה החברה ההודית באג'אג' (Bajaj) חלק ממניות ק.ט.מ והיום היא הבעלים של כ-30 אחוז מהחברה. מלבד אופנועים, מייצרת ק.ט.מ גם טרקטורונים, אופניים ורדיאטורים...
ב-2008 נכנסה ק.ט.מ גם לתחום ייצור המכוניות, עם ה-X-BOW. מכונית ספורט פתוחה עם מנוע של פולקסוואגן, בצבע כתום כמובן. התכנון הראשוני היה ייצור שנתי של כ-500 מכוניות, אך לאור הדרישה הרבה הוגדל המספר ל-1000 יחידות בשנה.

תגובות

0 תגובות