פורומים

 - שטח 4x4

כתבה חדשה: לנד רובר דיפנדר 110 PHEV במבחן וטיול ברמת סירין

15 במרץ ב 07:41 13 תגובות 6726 צפיות profile imageירון הולנדר
יעקב אבינו כך מסופר בתנ"ך חיכה לרחל שבע שנים, קיבל את לאה במקומה, וחיכה עוד שבע שנים, וכמסופר לא הרגיש איך השנים חלפו בשל אהבתו לרחל.
אני חיכיתי פחות מארבע שנים לרגע בו אממש פנטזיה, ומרגע זה הפנטזיה הפכה למושא חלומות עתידיים.
השעות בהן הדיפנדר החדש ואני בילינו והמקומות אליהם הגענו יישארו בטעם מתוק שלא הגיע אל סיפוקו.
כריש שטעם דם לא ישאר צמחוני, ומי שנסע בדיפנדר 110 חדש יודע עכשיו את ההבדל.
על פנטזיות וחלומות, וטיול חלומי שמחבר את כל אלה בכתבה הבאה.
מבחן דרכים ללנד רובר דיפנדר 110 PHEV משולב בסיפור טיול שבת של אתר השטח לרמת סירין
לכתבה - לנד רובר דיפנדר 110 PHEV במבחן וטיול ברמת סירין
הוספת תגובה
  • 1. אורח/ת - שי 15 במרץ ב 11:33

    כתבה יפה ומעניינת כמו תמיד עופר. כמה הגיגים שלי:
    כאחד שהתחיל את הכתבה עם סופרלטיבים על הדיפנדר הספרטני המקורי ועדיין הספרטני בדגם שעליו אתה נוהג כיום, האם אתה לא חושב שהדיפנדר החדש הוא בעצם ריינג' רובר יותר מותאם לשטח? חלק מחווית הטיול, בייחוד אצל גברים הוא הרעש, הקרקושים וקבלת ההחלטות מתי לנעול, לראות את הדרך והסביבה לבד ולהתגבר על מכשולים. בדיפנדר החדש נראה כאילו כל זה נלקח מאיתנו. (אפילו אופציה לנעילה חשמלית ידנית אין?) כל הפאר, האלקטרוניקה והכפתורים, לא מורידים קצת מחווית השטח? (ואולי השאלה לאו דווקא על דיפנדר חדש אלא באופן כללי).
    נושא שני שארצה להתייחס אליו הוא התגבור החשמלי, תאורטית מחזיק כ 40ק"מ ובפועל לדעתי פחות מ 30. זה אולי חוסך דלק למי שגר קרוב לעבודה וזה רכב יום יומי שלו. אבל מי שמטייל עם הרכב, ימצה את הטווח החשמלי בחצי שעה הראשונה של הטיול ובשאר הטיול יאלץ להסחב עם כ 250ק"ג משקל (תקן אותי אם אני טועה) של המערכת. זה כמו עוד 3 אנשים ברכב כל הזמן, תוסיף לזה עוד 3 נוסעים שיש לך איתך, ציוד, דלק ואולי משהו על הגגון, ונראה לי שעדיף בלי ה 250ק"ג עודף. מה גם שבשטח, כמה שיותר מסובך (2 טכנולוגיות בנזין/חשמל) זה פחות אמין. אין מה לעשות, כמה שיש יותר חוליות בשרשרת..
    כן גם ה 4XE כזה ולדעתי סובל מאותן נקודות חולשה לעומת הבנזין בלבד.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 2. אורח/ת - אבי 16 במרץ ב 06:57

    עם זאת יפה לראותשלנד רובר שומרים על יכולת השטח, למרות המגמה העולמית שלייצר כלי חדשניים שנראים כמו רכב שטח אבל בעצם מיועדים לכביש בלבד.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 3. אורח/ת - שי 16 במרץ ב 12:11

    מה זה שומרים על יכולות שטח?
    יחסית לדגם הקודם יש דגרדציה רצינית ביכולות השטח.
    היתרון היחיד הוא המחשב ששולט על הנעילות ו TC משופר.
    לעומת זאת, הצמיגים, הפלסטיקה, הרכיבים האלקטרונים הרבים מקטינים את יכולות השטח לעומת הדגם היוצא. וכמובן שגם המחיר.
    ג'יפ עם השנים לא רק שמרו אלא שיפרו את יכולות השטח.
    טויוטה בלנדקרוזר (לשעבר פראדו) לא ירדו ביכולות השטח.
    הג'יפיונים כמובן לא במשחק הזה.
    אבל דיפנדר שהיה אגדת שטח, מלך הכאמל טרופי, לדעתי כיום הוא כבר לא כזה.
    פעם הדיפנדר התחרה ב CJ וב YJ, היום לדעתי היכולות, בטח כסטוק, או כמשופר חוקית, לא מתקרבות ל JK ול JL.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 4. אורח/ת - אהר'לה אריק סדן 16 במרץ ב 15:06

    לא אקלקל לכם את החגיגה ואתן לדיפנדר (היו לי 2 דיסקו בעבר) את הכבוד אך בסופו של דבר יש גם תמורה...גבוהה מדי לטעמי לדרגה. אני לאחר התלבטויות רבות רכשתי ב 2022 רקסטון פרימיום שייסלחו לי חבריי המסוקסים הדיסקו...נטאים(ממון). נותן תמורה לא פחות טובה בשיא הצניעות ובפחות ממחצית המחיר .

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 5. אורח/ת - שי 16 במרץ ב 18:37

    מסכים עם מר סדן שהרקסטון והדיפנדר החדש לא רחוקים אחד מהשני ביכולות השטח אבל רחוקים מאוד במחיר. כן, לרקסטון אין את "אפקט ההגעה" של הדיפנדר, אבל אין לזה משמעות בשטח.
    הייתי מוסיף לקטגוריה הזאת גם את ה WK2 (לא טריילהוק) שבמחיר נמצא באמצע בין הרקסטון לדיפנדר.
    אבל שוב, אלו לא ברונקו או רנגלר מבחינת יכולות שטח ו/או אפשרויות לשידרוגים.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 6. אורח/ת - ירון הולנדר 16 במרץ ב 19:40

    תודה למגיבים, ולתגובות המעניינות.
    בתור אחד שאינו בעל רכב שטח, ולא לועס סלעים להנאתו מידי בוקר (וחבל שכך), אני לא מתיימר לרדת לרזולוציות אלא רק להעביר את התחושות הלגמרי סובייקטיביות שלי, שלא באות להתחרות מול כל אופציה אחרת, או להשוות למי יש גדול יותר.
    קיבלתי את הדיפנדר לסוף שבוע והחלטתי לשלב אותו בטיול שטח קבוצתי שכידוע לכם יש בו כללים מסויימים של התנהגות ושל מסלול מתואם ותחת הדרכה אחראית.
    לו (והלוואי) וזה היה רכבי הפרטי אולי הייתי לוקח יותר סיכונים ויותר אתגרים בשביל הריגוש.
    לצערי (שוב) מעולם לא נהגתי בדגמים מוקדמים של הדיפנדר, למרות שמאד חשקתי והרכב הסעיר את דמיוני כבר הרבה שנים כמתואר לעיל.
    הדיפנדר הנוכחי הוא מאד טכנולוגי, מאד עביר, ומאד נוח בכל דרך. מחירו היקר לא הופך אותו למצרך המוני, ומה שהיה כנראה גם לא יחזור, כי העולם (בעיקר המוטורי) הולך לכיוונים חדשים שיש בהם יותר טכנולוגיה ופחות נגיעה אנושית.
    טוב? רע? לא יודע.
    בסוף זה יהיה כנראה עניין של העדפה.
    בעיקר למי שיכול.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 7. profile image Ogash Ofer 16 במרץ ב 20:51

    אורח/ת - שי כתב/ה:
    "

    כתבה יפה ומעניינת כמו תמיד עופר. כמה הגיגים שלי:
    כאחד שהתחיל את הכתבה עם סופרלטיבים על הדיפנדר הספרטני המקורי ועדיין הספרטני בדגם שעליו אתה נוהג כיום, האם אתה לא חושב שהדיפנדר החדש הוא בעצם ריינג' רובר יותר מותאם לשטח? חלק מחווית הטיול, בייחוד אצל גברים הוא הרעש, הקרקושים וקבלת ההחלטות מתי לנעול, לראות את הדרך והסביבה לבד ולהתגבר על מכשולים. בדיפנדר החדש נראה כאילו כל זה נלקח מאיתנו. (אפילו אופציה לנעילה חשמלית ידנית אין?) כל הפאר, האלקטרוניקה והכפתורים, לא מורידים קצת מחווית השטח? (ואולי השאלה לאו דווקא על דיפנדר חדש אלא באופן כללי).
    נושא שני שארצה להתייחס אליו הוא התגבור החשמלי, תאורטית מחזיק כ 40ק"מ ובפועל לדעתי פחות מ 30. זה אולי חוסך דלק למי שגר קרוב לעבודה וזה רכב יום יומי שלו. אבל מי שמטייל עם הרכב, ימצה את הטווח החשמלי בחצי שעה הראשונה של הטיול ובשאר הטיול יאלץ להסחב עם כ 250ק"ג משקל (תקן אותי אם אני טועה) של המערכת. זה כמו עוד 3 אנשים ברכב כל הזמן, תוסיף לזה עוד 3 נוסעים שיש לך איתך, ציוד, דלק ואולי משהו על הגגון, ונראה לי שעדיף בלי ה 250ק"ג עודף. מה גם שבשטח, כמה שיותר מסובך (2 טכנולוגיות בנזין/חשמל) זה פחות אמין. אין מה לעשות, כמה שיש יותר חוליות בשרשרת..
    כן גם ה 4XE כזה ולדעתי סובל מאותן נקודות חולשה לעומת הבנזין בלבד.

    "
    אני יודע (ומכיר היטב גם את הריינג' וגם את הדיפנדר החדש) שהדיפנדר החדש אינו ריינג'.
    הוא לגמרי דיפנדר חדש, עם יכולת שטח מכובדת, לצד בטיחות גבוהה ויכולת כביש ופינוק (שאין בדיפנדר הגיבור שלי שעוד מעט נחגוג 30 שנים יחד).
    לגבי החשמל - זה תמיד קצר יותר מתנאי המעבדה המוגדרים למתן הנתונים (יש תקן בינלאומי).

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 8. profile image Ogash Ofer 16 במרץ ב 20:59

    אורח/ת - שי כתב/ה:
    "

    מה זה שומרים על יכולות שטח?
    יחסית לדגם הקודם יש דגרדציה רצינית ביכולות השטח.
    היתרון היחיד הוא המחשב ששולט על הנעילות ו TC משופר.
    לעומת זאת, הצמיגים, הפלסטיקה, הרכיבים האלקטרונים הרבים מקטינים את יכולות השטח לעומת הדגם היוצא. וכמובן שגם המחיר.
    ג'יפ עם השנים לא רק שמרו אלא שיפרו את יכולות השטח.
    טויוטה בלנדקרוזר (לשעבר פראדו) לא ירדו ביכולות השטח.
    הג'יפיונים כמובן לא במשחק הזה.
    אבל דיפנדר שהיה אגדת שטח, מלך הכאמל טרופי, לדעתי כיום הוא כבר לא כזה.
    פעם הדיפנדר התחרה ב CJ וב YJ, היום לדעתי היכולות, בטח כסטוק, או כמשופר חוקית, לא מתקרבות ל JK ול JL.

    "
    להזכיר לך שלרוביקון יש אפס כוכבי בטיחות (ממש סכנת חיים, כמו הדיפנדר הגיבור שלי, שבקרוב נחגוג 30 יחד)..
    הדיפנדר החדש זה משהו אחר - מכונה מפוארת, נוחה, בטוחה על הכביש ועם יכולת שטח אמיתית.
    אבל כן - מצופה פלסטיק! ובכול זאת מטפסת את מעלה עשוש בקלות וטוב יותר מכול מכונה אחרת.
    https://www.4x4.co.il/article/13899

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 9. profile image Ogash Ofer 16 במרץ ב 21:01

    אורח/ת - אהר'לה אריק סדן כתב/ה:
    "

    לא אקלקל לכם את החגיגה ואתן לדיפנדר (היו לי 2 דיסקו בעבר) את הכבוד אך בסופו של דבר יש גם תמורה...גבוהה מדי לטעמי לדרגה. אני לאחר התלבטויות רבות רכשתי ב 2022 רקסטון פרימיום שייסלחו לי חבריי המסוקסים הדיסקו...נטאים(ממון). נותן תמורה לא פחות טובה בשיא הצניעות ובפחות ממחצית המחיר .

    "
    עם כל הכבוד לרקסטון - ויש לי המון כבוד! וגם המלצות כרכב שהוא קנייה שווה ויעילה! ועדיין רקסטון רחוק מהדיפנדר בהרבה מאוד פרמטרים. זה לגמרי קטגורייה אחרת!

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 10. אורח/ת - שי 17 במרץ ב 11:16

    תודה עופר על ההתיחסות לתגובות.
    כבר כתבתי תגובה ארוכה ומפורטת והיא נמחקה לפני ששלחתי, אז אני אקצר:

    מהנדסי הרנגלר קבלו משימה לתכנן רכב שטח עם גג פריק לגמרי, דלתות פריקות וחלון שמתקפל קדימה. לעשות את זה ולשמור על כוכבי בטיחות זאת משימה בלתי אפשרית. בנוסף, יחסית לדיפנדר שלך בן ה-30, לרנגלר יש ABS, TC, כריות אוויר ועוד עזרי בטיחות שאין ברכב בן 30.

    הדיפנדר, בכדי לקבל את הנוחות, הפאר, האלקטרוניקה שתעשה את רוב העבודה בשביל הנהג, צריך לוותר על חלק מיכולות השטח שיש לרנגלר וחלק מחווית השטח. אי אפשר הכל בייחד.
    מי שהפרוטה מצוייה בכיסו, רוצה רכב יום יומי עם אפקט הגעה, נוח ונעים בכביש עם 5 כוכבי בטיחות ויכולות שטח מוגבלות יחסית לרנגלר וברונקו, הדיפנדר החדש מתאים לו.
    כן, אני מסכים שבעזרת האלקטרוניקה ונהג מיומן שיודע לקרוא את השטח, הרכב בעל עבירות לא רעה אבל עם מגבלות שאין אותן ברנגלר ולו רק אפשרויות השידרוג.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 11. profile image Ogash Ofer 17 במרץ ב 13:30

    אורח/ת - שי כתב/ה:
    "

    תודה עופר על ההתיחסות לתגובות.
    כבר כתבתי תגובה ארוכה ומפורטת והיא נמחקה לפני ששלחתי, אז אני אקצר:

    מהנדסי הרנגלר קבלו משימה לתכנן רכב שטח עם גג פריק לגמרי, דלתות פריקות וחלון שמתקפל קדימה. לעשות את זה ולשמור על כוכבי בטיחות זאת משימה בלתי אפשרית. בנוסף, יחסית לדיפנדר שלך בן ה-30, לרנגלר יש ABS, TC, כריות אוויר ועוד עזרי בטיחות שאין ברכב בן 30.

    הדיפנדר, בכדי לקבל את הנוחות, הפאר, האלקטרוניקה שתעשה את רוב העבודה בשביל הנהג, צריך לוותר על חלק מיכולות השטח שיש לרנגלר וחלק מחווית השטח. אי אפשר הכל בייחד.
    מי שהפרוטה מצוייה בכיסו, רוצה רכב יום יומי עם אפקט הגעה, נוח ונעים בכביש עם 5 כוכבי בטיחות ויכולות שטח מוגבלות יחסית לרנגלר וברונקו, הדיפנדר החדש מתאים לו.
    כן, אני מסכים שבעזרת האלקטרוניקה ונהג מיומן שיודע לקרוא את השטח, הרכב בעל עבירות לא רעה אבל עם מגבלות שאין אותן ברנגלר ולו רק אפשרויות השידרוג.

    "
    שי יקירי,
    כל שכתבת נכון!
    ולכן רנגלר ודיפנדר (חדש) כלל לא באותה הקטגרויה ולא מתחרים בכלום.
    זה כמו שנכניס למשוואה רייזר (RZR) או משהו דומה ואף אולי רכב השטח הטוב מכולם (למעט אופנוע אנדורו), אבל לא קשור לקטגוריה של הדיפנדר וגם לא לזו של הרנגלר.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 12. אורח/ת - שי 17 במרץ ב 23:06

    מסכים עם כל מילה שלך עופר - הרכבים לא באותה קטגוריה.
    ולכן גם אי אפשר לשים אותם על אותו גרף של עבירות. כשכותבים שלדיפנדר יש עבירות טובה אז זה יחסית לרכבים מהקטגוריה שלו. לדעתי אין הרבה בקטגוריה הזו של 700 אלף ש"ח, נוח בכביש, מפואר ועם עבירות טובה. אולי הרקסטון שעולה הרבה פחות מחצי והגראנד WK2 שעולה חצי. ה G-CLASS עולה כפול... והלנד קרוזר, לפחות הדגם שיתחלף השנה (לא יודע לגבי החדש) גם לא נעים בכביש וגם לא ממש מרגיש נוח בפנים. אבל העבירות טובה.
    זהו, אני מפסיק לחפור. רק אגיד ש....
    אם היו לי 700 אלף פנויים, כנראה שהם היו הולכים על ה 392 (כשהמתחרים על הכסף היו הברונקו ראפטור ואולי, צריך לחשוב על זה, הזיבאר :-) )

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 13. profile image Ogash Ofer 18 במרץ ב 08:12

    אורח/ת - שי כתב/ה:
    "

    מסכים עם כל מילה שלך עופר - הרכבים לא באותה קטגוריה.
    ולכן גם אי אפשר לשים אותם על אותו גרף של עבירות. כשכותבים שלדיפנדר יש עבירות טובה אז זה יחסית לרכבים מהקטגוריה שלו. לדעתי אין הרבה בקטגוריה הזו של 700 אלף ש"ח, נוח בכביש, מפואר ועם עבירות טובה. אולי הרקסטון שעולה הרבה פחות מחצי והגראנד WK2 שעולה חצי. ה G-CLASS עולה כפול... והלנד קרוזר, לפחות הדגם שיתחלף השנה (לא יודע לגבי החדש) גם לא נעים בכביש וגם לא ממש מרגיש נוח בפנים. אבל העבירות טובה.
    זהו, אני מפסיק לחפור. רק אגיד ש....
    אם היו לי 700 אלף פנויים, כנראה שהם היו הולכים על ה 392 (כשהמתחרים על הכסף היו הברונקו ראפטור ואולי, צריך לחשוב על זה, הזיבאר :-) )

    "
    שי - שמח שאנחנו מסכימים!
    לו היה לנו 700 אלף ש"ח בהחלט ניתן היה להתלבט - 392 או ברונקו רפטור שזה חלום (קישור למבחן דרכים שכתב דרור ברלי) או דיפנדר בנזין עם 400 כ"ס או אולי פורשה צנועה או מאבריק לשטח על נגרר עם רכב כביש טוב שיהיה נוח ביום יום.
    יש הרבה התלבטויות למי שיש לו 700 אש"ח...

    הוספת תגובה צטט והגב
ביטול