פורומים

 - למען הקהילה

ניידת אקמו ראשונה מסוגה בישראל נתרמה למגן דוד אדום

07 בפברואר ב 09:27 0 תגובות 200 צפיות profile imageOgash Ofer

במיזם משותף של מגן דוד אדום והמרכז הרפואי שמיר התווספה לאחרונה ניידת טיפול נמרץ חדשנית למערך המענה לאירועי דום בטרום בית החולים. מדובר בפרויקט ייחודי וראשון מסוגו בישראל המאפשר הגעה של ניידת אקמו עם צוות של רופאים מומחים, אחים, אחיות ופראמדיקים של מד"א לאירועי דום לב.

צוות זה מוזנק לאירועי דום לב במועד קבלת הקריאה במוקד מד"א, במקביל לצוותי וכונני מד"א ומשתלב בפעולות ההחייאה בשטח תוך חיבור המטופל למכשיר לב-ריאה (אקמו) כבר בשלב טרום בית החולים. ניידת האקמו הזמנית פעלה החל מיוני 2023, ומאז הוקפצה לטפל בעשרות מקרים.

בשבוע שעבר, בטקס מרגש נחנכה ניידת אקמו חדשה אשר נתרמה על ידי יהודי צרפת, בסיוע אגודת ידידי מד"א בצרפת, שהחליטו לתרום אותה לזכרו של החייל סמל נתן חי ליאר ז"ל, שעלה מצרפת לישראל כדי לשרת בצבא, ונפל ב-7 באוקטובר, בן 20 בנופלו. בטקס נכחו בני משפחתו של נתן חי ליאר ז"ל, משלחת מכובדים ומנכ"ל אגודת הידידים של מד"א צרפת.

לניידת החדשה מספר מאפיינים ייחודיים הכוללים: סביבת עבודה מרווחת, מושבים למטפלים בשני צידי המטופל, תאים בעלי יכולת קירור ושמירה על טמפרטורה, אמצעי ניטור והנשמה מתקדמים, מתקני עגינה לציוד הנלווה של מכשיר האקמו, מיטה חשמלית המאפשרת הרמה, הורדה ושינוע של המטופל, מתקן למכשיר האקמו מעל רגלי המטופל, התאמה של דרישות המערכת החשמלית לשירות ועוד.

בנאומה המרגש בטקס ההשקה ייחלה אמו של נתן חי ז"ל שהניידת החדשה תציל חיים ובכך תמשיך את מורשתו של נתן שלחם בבוקר השביעי באוקטובר למען חיי התושבים בעוטף.

הוספת תגובה
ביטול