פורומים

 - שטח 4x4

בידוד לטרקטור מסוג דיפנדר

12 בדצמבר 2012 ב 12:17 0 תגובות 469 צפיות גיא מרמור

אז אמרו...

כן יש כאלה שאמרו לי וגם ימשיכו להגיד דברים כמו: אני הורדתי את הבידוד באוטו לחלוטין כדי להרגיש את הרעש הכוח והמנוע הכל טוב ויפה אבל אין מה לעשות שאני גר באיזור גוש דן ונוסע לטיול באיזור בית שמש או למרגלות ירושלים הנסיעה בכביש המהיר והנסיעה בדרכים מהירות בכללי היא על סף הבלתי נסבלת. אני יודע שהדיפנדר שלי הוא גם יותר רועש מאשר אחרים לא יודע למה אבל באמת המנוע שלי נשמע יותר חי לטובה ולרעה וגם הבידוד בקיר האש אם היה ירד וגם בתוך הקבינה בקירות הפינמיים מתחת לדש בורד וכו אין כלום, רק פח מרשרש ורעשי מנוע וגלגלי שיניים.

אז כן הדיפנדר שלי משמש אותי גם לנסיעות בעיר ומחוץ לעיר לחברים לעבודה וכו וגם למסעות אז כן החלטתי שצריך לעשות משהו בנושא אם שאני נוסע בכביש המהיר במהירות 90-100 אני צריך כמעט לצעוק כדי שהנוסע לידי ישמע מה אני אומר שלא נדבר על הרעש המחריש אוזניים שבסוף נסיעה רצופה של יותר מ 45 דק אתה יורד מהדיפנדר שלי אתה חושב שירדת מרכבת הרים בגלל כאב הראש.

אז אמרתי בתור התחלה דבר ראשון יש אצלי בקבינה רעש נוראי מאיזור תיבת ההילוכים יש רעשים של גלגלי שיניים ותק תק תק החלטתי שזה הגורם הראשון שחייבים לטפל בו .. כמובן שיש עוד הפרעות רעש מבחוץ ומהמנוע שדורשות בידוד של קיר האש מכסה המנוע והדלתות אבל מתחילים לאט לאט.

הפתרון

אז קראתי קצת באתרים של חברינו האמרקאיים על חומרים וכו והחלטתי שאם אני עושה את זה אני הולך על ההכי טוב-https://www.dynamat.com/

החומר נקרא dynamat extreme של חברת dynamat שזה חומר ברמות הכי גבוהות לפי מה שהבנתי .

טוב עכשיו יש חומר איך משיגים? קודם כל בדקתי אם יש בכלל את החומר בארץ לצורך השוואת מחירים וכו.. אז לא מצאתי . חיפשתי באינטרנט ניסיתי בהרבה מקמות לא מצאתי וגם אם מצאתי היה במחירים מופרעים לגמרי. טוב אז חשבתי מה עושים? ואז הלכתי על הדבר הכי פשוט נכנסתי לאיביי חיפשתי חומרים ומצאתי הרבה שמוכרים חומרי בידוד לרכב של חברת dynamat

אוקיי השוואתי מחירים יחסית ליצרן כולל דמי משלוח וכו הזמנתי שתי חתיכות שבערך במידוד זה כל חתיכה 1 מטר על 1.30 מטר.

אוקיי הזמנתי חיכיתי בערך לאחר 3 שבועות החומר הגיעה בדואר אספתי אותו הוא היה ארוז יפה לא פגום ולא היה שום תשלום מס וכו' .

חיכיתי שיהיה יום ללא גשם ויבש ניקיתי את האוטו קצת ויצאנו לעבודה . החומר נראה מצויין זה סוג של מדבקת גומי שהגומי הוא בצפיפות מאוד מאוד גבוהה וזה בעצם נותן את הבידוד.
אוקיי אז התחלנו כך - הורדנו את הגומי שמעל הקונסולה של תיבת ההילוכים ואז יש בעצם סוג של רצפת פלסטיק כזאת מעל תיבת ההילוכים עצמה, חשבתי לשים את הבידוד מתחת לפלסטיק בעצם שיהיה מחוץ לאוטו וכך יספוג את הרעש שבא מן הכביש והגיר ולא יכנס לתוך הקבינה אך גיליתי שיש שם ספוג עבה שהוא מבודד רעש מבודד עלק הוא רק מגביר רעשים .

בכול מקרה החזרתי את הפלסטיק למקום חיברתי אותו חזרה לרצפת הרכב בעזרת
הברגים והתחלנו את תהליך הבידוד! בתמונה רואים את הפלסטיק השחור המדובר וככה התחיל הבידוד.

החומר עצמו הוא בעצם סוג של מדבקה - מקלפים צד אחד הוא נדבק ואז עוברים על זה עם גלגלת או כל מכשיר בעל צורה מעוגלת בקצה כדי בעצם להבריח את הבועות אוויר החוצה.(האופטימלי כמו שרשום בחברה זה גלגלת קטנה כמו שצובעים קיר. לנו לא היה אז השתמשנו פשוט בידית של שפכטל או סכין יפנית . איפה שמחזיקים יש צורה עגולה בקצה )
וכך המשיך הבידוד חתיכה אחרי חתיכה בעזרת מספריים תעשייתיות סרגל לגזור ומטר למדוד - התוצאה הייתה מדהימה נראה פיצוץ ומבטיח מאוד!

לבסוף ל טאצ'ים אחרונים השתמשתי בחומר לבידוד חום (למי שלא יודע הרבה חומרים לבידוד חום יכולים גם לבודד מרעש בגלל הצפיפות וכו) שהוא בצורת מדבקה כזאת כדי לחסות ולהדק את הפינות ואת הקצוות.
החומר בתמונה נראה באפור והנה החומר כולו פשוט גוזרים חתיכות מקלפים ומדביקים טוב טוב בפינות.

הברכה והתודה

לא יצא לי עוד לקחת את האוטו לנסיעה של 40 דק אבל כבר נסעתי במהירות 100 קמ''ש ויש שיפור רציני ! הבידוד בהחלט עזר והרעשים של תיבת ההילוכים וגלגלי השיניים המתקתקים בתוכה בהחלט קטנו. אין ספק שהאוטו עדיין רחוק מלהיות שקט אבל צעד צעד וכן אני יכול להגיד שיש שיפור

חייב לציין תודות רבות לסבא! כן כן לסבא שלי בן אדם בן 81 ועדיין כמו קרנף צעיר! עם הידע והעזרה הכל הלך חלק ויותר קל תודה רבה לדור המבוגר מהדור הצעיר ;-)

הוספת תגובה
ביטול