שטח 4X4 > כתבות > חדשות

4X4 בקצב הסמבה

תערוכת הרכב בסאן פאולו, ברזיל, הנערכת בימים אלה, זימנה לנו הצצה אל כמה דגמים מעניינים

ברזיל היא שוק הרכב הגדול ביותר בדרום אמריקה, וככזו היא מושכת יותר ויותר תשומת לב מצד כל היצרניות, שלרובן יש כבר מפעלי הרכבה במדינה זו. בתערוכת הרכב השנתית בסאן פאולו, שנערכת בימים אלה, מוצגים כלים שנבנו בברזיל, והותאמו במיוחד לצרכי קהל הקונים שם. אנחנו התמקדנו בשלושה רכבי שטח, בדרגות שונות של יכולות.

הראשון הוא הג'יפ רנגייד בגרסה מקומית, עם שתי אופציות מנועים: מנוע רב-דלקי (בנזין או אתנול, שנפוץ מאוד ביבשת הדרומית) בנפח 1.8 ליטר, המשודך לתיבת ידנית עם חמישה הילוכים או תיבה אוטומטית עם שישה; או מנוע דיזל מולטי-ג'ט של פיאט, בנפח 2.0 ליטר, עם תיבה אוטומטית בעלת תשע מהירויות. האופציה השנייה אמורה להוות את הגרסה העיקרית שתימכר גם באירופה, כשהייצור מתבצע באיטליה.

כלי הרכב השני הוא דגם קונספט של האקו-ספורט (EcoSport) מבית פורד, שהעיצוב שלו נעשה בהשראת הרפטור. חרטום מסיבי עם גריל שבתוכו מוטבעות האותיות FORD בגדול, סכמת צביעה מיוחדת והעיקר – צמיגי שטח במידה סבירה (215/75 R15) שנותנים מרווח גחון הגיוני ויכולות משופרות ביחס לדגם הרגיל.

הכלי השלישי הוא הבונבוניירה האמיתית (זה שמככב בתמונה הראשית בעמוד): דגם מיוחד של ה-T4 מתוצרת טרולר (Troller), יצרנית ברזילאית קטנה שנרכשה לפני כשבע שנים על ידי פורד. החברה ייצרה מאז אמצע שנות ה-90 רכבי שטח קשוחים, דומים במידה מעוררת השתאות לרנגלר, אך השנה יצאה עם דגם חדש שדומה במידת מה לברונקו המיתולוגי של פורד.

יש כאן כל מה שצריך כדי להיכנס לשטח ולחגוג: שלדת סולם, סרנים חיים מוגבלי החלקה, הילוך כוח, בקרת משיכה, מנוע דיזל חמש בוכנות בנפח 3.2 ליטר עם 200 כ''ס ותיבה ידנית עם שישה הילוכים. הדגם המיוחד קיבל כתוספת גם שנורקל, כננת, מיגון תחתון וצמיגי שטח בשרניים.

ואנחנו רק שאלה: למה לא אצלנו???            

תגובות

0 תגובות