שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים יונדאי Hyundai iX35, ינואר 2015

יונדאי התחילה עם הגאלופר - רכב שטח / ג'יפ קשוח שהתבסס על מכלולי פאג'רו (דור ראשון), המשיכה עם הטרקאן והסנטה-פה המעודן יותר, הביאה לעולם את הטוסון - ג'יפון ללא הילוך כוח ולאחריו את ה-iX35 שנמכר בעיקר בגרסה של הנעה קדמית.
ועכשיו במבחן דרכים iX35 בגרסה של גרסת הנעה כפולה מוזלת:

ג'יפים - ג'יפונים - ג'יפונים עם הנעה בודדת

במקור, כולם קנו ''ג'יפים'' כדי לטייל בשטח. ואז הופיע הטוסון (יונדאי) והציע פוזה של רכב שטח, אבל במחיר נמוך בהרבה – והכניס את קטגורית ה''מנהלים'' לקרב בלימה אבוד.

ואז הגיע הקשקאי (של ניסאן), ופתאום התברר ש''ג'יפ'' יכול להיות להיט מכירות אפילו בלי הנעה כפולה – בתנאי שהמחיר נכון.

מאז התמקדה מלחמת המחירים בקטגורית רכבי הפנאי בין גרסאות ההנעה היחידנית (כל המבחר בתגית: ג'יפון עם הנעה בודדת), כשההנעה הכפולה משודכת בדרך כלל רק לגרסאות מאובזרות, או לאלו מבין רכבי הפנאי שבכלל לא טרחו להיכנס למלחמת המחירים, כמו טויוטה ראב4.

הירייה האחרונה במלחמת המחירים הגיעה בעקבות הפלישה של רכבי הפנאי הקטנים והזולים יותר, כאשר יונדאי, ואחריה קיה, מורידים את מחיר גרסאות הכניסה שלהן לאזור ה-150,000 שקלים.

גרסת הנעה כפולה מוזלת

ועכשיו מנסה יונדאי להחזיר אותנו – או לפחות את קטגורית רכבי הפנאי, אל המקורות, עם גרסת הנעה כפולה מוזלת.

לראשונה בדגם משודכת ההנעה הכפולה למנוע הבסיסי (ה-2.0 ליטר) ומוצעת ברמת הגימור הנמוכה (שמוותרת על חישוקים קלים, פסי הפלסטיק על הדלתות, פנסי הערפל ועוד כמה זוטות).

המחיר - 160,000 שקלים, 9000 שקלים יותר מאשר גרסת ההנעה הקדמית במפרט זהה ו-40,000 שקל פחות מגרסת ההנעה הכפולה שמעליה, עם מנוע 2.4 ליטר ואבזור עשיר יותר. שווה?

על הכביש כנראה שלא תבדילו בין שתי הגרסאות – הנוחות, רמת הרעש וגם הביצועים זהים למעשה (הבדל זניח של 2 עשיריות השניה בזינוק למאה).

גם צריכת הדלק הרשמית זהה, למרות תוספת המשקל והחיכוך של ההנעה הכפולה. בימי המבחן הצלחנו לכסות בין 11 ק''מ לליטר ל-9 ק''מ לליטר (ביום שכלל הרבה פקקים ונסיעה עירונית).

יכול להיות שבתנאים קצת יותר רטובים מאלו שאפשר לפגוש בקיץ הישראלי יתרון המשיכה הטמון בהנעה כפולה יתבטא בנהיגה דינאמית, אבל האמת היא שה-iX35 לא ממש בענין של פיתולים בכל מקרה. הוא מרוסן ועם אחיזה טובה, אבל לא ממש מהנה או מעודד לתקוף פניות.

בשביל השטח...

אבל אנחנו כאן לא בשביל הכביש, אלא בשביל השטח. זה הרי כל העניין ב''ג'יפים'' והנעה כפולה, לא? בשבילים המתלים עושים עבודה טובה כל עוד לא מדובר בשיבוש גדול מדי או כזה עם שפה חדה, וטיול שבילים הוא עניין נוח ורגוע למדי.

אלא שבזכות ההנעה הכפולה ה-iX35 לא מוגבל רק לשבילים מפולסים ונוחים. אומנם לא מדובר במכונת עבירות - מרווח הגחון לא מרשים וחלקו התחתון של הרכב לא מפגין את המאסיביות הנדרשת לטיול שטח קשוח - אך אם השביל חוצה פתאום ערוץ משובץ חלוקי נחל או מטפס לפתע בתלילות על מצע דרדרתי או זרוע אבנים, ההנעה הכפולה מאפשרת להמשיך את הטיול במקום לחזור בבושת פנים אחורה.

ועם קצת ניסיון והכוונה קרקעית, אפשר לצלוח גם קטעי שביל מאיימים למדי. מערכת בקרת משיכה אומנם לא הצליחה להתגבר על ניסיון זינוק בעליה עם גלגל באוויר, אבל כל עוד שמרנו על זרימה הצלחנו לטפס ביעילות גם בשיפוע תלול ומשופע סלעים קטנים, מהסוג שהיה עוצר כל ג'יפון הנעה קדמית.

אז שווה?

לדעתנו כן!

כי אם כבר החלטתם להשקיע את פרמיית המחיר הנדרשת עבור רכב פנאי, שווה להשקיע עוד קצת כדי להרחיב את האופקים ולממש את הבטחת החיים הפעילים וההרפתקנים, שהיא אחת מאבני היסוד של הצלחת הקטגוריה.

קישור למסלולי טיול למטייל העצמאי

קישור לטיולים מודרכים בארץ

יונדאי 4X4 2.0 iX35 אוטומטי

מנוע

בנזין, רוחבי, 4 ציל', 1999 סמ''ק

תזמון 16 שס', גל זיזים עילי כפול, תזמון משתנה

הספק/סל''ד 154 כ''ס/6200

מומנט/סל''ד 19.5 קג''מ/4700

מרכב

תמסורת הנעה כפולה, אוטו', 6 הילוכים

מתלה ק'/א' מקפרסון, מוט מייצב / רב חיבורי

בלמים ק'/א' דיסקיים מאווררים / דיסקים

מידות

בסיס גלגלים/צמיגים 264 ס''מ/ 225/55-18

אxרxג 441x182x169 ס''מ

משקל/תא מטען 1540 ק''ג/ 591 ל'

מהירות מרבית (יצרן) 175 קמ''ש

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 11.9 שנ'

צריכת דלק (יצרן) 11.3 ק''מ/ל'

דרגת זיהום 14

מחיר

מחיר 160,000 ש''ח

אחריות 36 חודשים

תגובות

0 תגובות