שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2015: 9000 ק''מ, 14 יום, שלוש מדינות

המסלול פורסם, כלי הרכב עושים דרכם לדרום אמריקה, הצוותים אוישו סופית. ב-4.1.15 הראלי המרתק והמפרך מכולם יוצא לדרך

645 כלי רכב עושים בימים אלה את דרכם באונייה, מצרפת לארגנטינה. אלה מרבית הכלים שייקחו חלק בראלי הגדול מכולם, וזה כולל מלבד רכבי המתחרים גם רכבי סיוע וכלי רכב אחרים. כל הארמדה הזו תצטרף לכלי הרכב שיגיעו בדרכים אחרות לבואנוס איירס, לקראת הזינוק ב-4.1.15. המסלול השנה צופן בחובו שינויים לא מעטים, שתכליתם להגביר את העניין והמתח.

הראלי יתנהל בלופ ענקי, רובו בארגנטינה ובצ'ילה, עם גיחה קצרה לתוך בוליביה, ויסתיים בעיר בה הוא מתחיל. בחלק מכובד מהימים, מסלול האופנועים-טרקטורונים יהיה שונה ממסלול המכוניות-משאיות, וגם ימי המנוחה יהיו שונים. יהיו גם יותר קטעי מרתון, בהם כל קטגוריה תנוע בנתיב אחר או ביום אחר, כך שיכולות המשתתפים וכלי הרכב שלהם יבואו לביטוי מלא.

באופנועים, על הנייר נראה שמארק קומה (KTM) יחזור הביתה עם גביע נוסף, לאחר שסיריל דפרה עבר להתחרות בקטגוריית המכוניות, בקבוצת פיג'ו. מי שאולי יכול לתת לו פייט הוא חואן ברדה (הונדה) ושאר החבורה הוותיקה, שיאבקו על מקום בפודיום: אוליבייה פאין (ימאהה) ג'ורדי וילאדומס (גם הוא עם KTM), הלדר רודריגז, דיוויד קסטיו, רובן פרייה.

בטרקטורונים, לא נפגוש השנה את מרקוס פטרונלי, שפרש בשנה שעברה לאחר שהתייבש. על ההובלה יתחרו אגנציו קסלה שניצח בראלי הקודם, רפאל סוניק, מוחמד אבו-עיסה מקטאר מול חבורה גדולה של רוכבים מארצות דרום אמריקה. גם מקומה של קמילה ליפרוטי לא נפקד, והיא תרכב על ימאהה מס' 259.

במשאיות יהיה בוודאי קרב ענק נוסף בין קבוצת קאמאז אותה יוביל אנדריי קרגינוב לבין קבוצת דה-רוי, שלתוך קבוצת המובילים יכול להידחק גם אלס לופריאז עם משאית המאן שלו.

במכוניות צפוייה תחרות גדולה בין קבוצת X-raid  עם מכוניות המיני שלה, לבין קבוצת פיג'ו שחוזרת לדקאר לאחר ההיעדרות ארוכה. הקבוצה הגרמנית מכניסה ארבע מכוניות רשמיות, בהן ינהגו נאני רומה, מנצח השנה שעברה, אורלנדו טרנובה, כריסטוף הולוצ'יץ' ונאסר אל-עטייה, שהודיע ממש בדקה ה-90 שהוא מצטרף לקבוצה, בשורותיה התחרה גם בראלי הקודם. מלבד זאת, תיתן הקבוצה תמיכה לעוד חמש מכוניות מיני.

גם לפיג'ו נבחרת נהגים לא רעה, עם סטפן פטרהנסל, קרלוס סאיינז וכאמור דפרה, שיעשה את הופעת הבכורה שלו במכונית, לאחר חמש זכיות עם אופנוע. ניסיון העבר מלמד שלקבוצה חדשה, עם כלי רכב חדש, קשה לנצח מול קבוצה ותיקה ומשופשפת. במיוחד אם הרכב איתו היא מתחרה הוא באגי בעל הנעה אחורית בלבד, תצורה שלא הוכיחה את עצמה עד היום בדקאר. אבל לפיג'ו יש ניסיון רב במרוצים מסוגים שונים, ואולי תוכל להפתיע.                        

תגובות

0 תגובות