שטח 4X4 > כתבות > שטח

דיפנדר פראי

קחו מנוע של קורבט דור קודם, שיתלו אותו בתא המנוע של דיפנדר, הוסיפו תיבת הילוכים אוטומטית תואמת, ומה תקבלו? דיפנדר שיודע לזוז...

הרבה בדיחות מתרוצצות על יכולות ההאצה של קוביית האלומיניום הבריטית, וכולן אמת לאמיתה...  בעצם צמד המלים ''יכולות ההאצה'' לא נכנסות כלל למפרט המכני של הדיפנדר, שכן אין לו יכולות כאלו בכלל... ואז מגיע היצרן הבריטי של הויילדקאט (לכתבה על חברת באולר, היצרנית המקורית של הויילדקאט), שמתמחה בהכנת רכבי ראלי רייד המתבססים על מכלולי לנד רובר, ושותל בתא המנוע של דיפנדר סטנדרטי מנוע שברולט V-8 שנלקח מהדור הקודם של הקורבט.

אנחנו מדברים על מנוע בנזין בנפח 6.2 ליטר, שיודע להוציא 430 כ''ס ו-55 קג''מ, משודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. כל העסק הזה נשתל לתוך דיפנדר 110 כמעט ללא שינוי, אפילו לוח השעונים המקורי נשאר תוך התאמת המחוונים למנוע החדש. מבחוץ, כנפיים רחבות מעט יסגירו את השוני וכמובן שני צינורות פליטה המסתתרים בתוך הפגוש האחורי.

לא נמסרו פרטים על יכולת הזינוק מ-0 ל-100, וגם לא הוסגרה המהירות המירבית שאפשר להגיע עם הדיפנדר המשופר. בסרטון הצורף אפשר לראות שהוא יודע לנסוע מהר, מהר מאוד אפילו, והצליל של המנוע משכר... ולמי שלא מספיק, אפשר לשנות את ניהול המנוע ולקבל עוד 120 כ''ס...

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

03 בדצמבר 2014 ב 21:15

דיפנדר פראי - לא בטוח שיחזיק...

אכן מנוע רציני. השאלה רק מה יקרה לשאר המכלולים כמו דיפרנציאלים, טרנספר כשהם משודכים למנוע כה חזק המניע רכב של כ- 2.5 טון בעוצמה כזו.
קרוב לודאי שיתפרקו במהרה, ציריות כנ''ל.

2

Ogash Ofer

04 בדצמבר 2014 ב 07:32

דיפנדר פראי - לא בטוח שיחזיק...

אורח/ת כתב/ה:
" אכן מנוע רציני. השאלה רק מה יקרה לשאר המכלולים כמו דיפרנציאלים, טרנספר כשהם משודכים למנוע כה חזק המניע רכב של כ- 2.5 טון בעוצמה כזו.
קרוב לודאי שיתפרקו במהרה, ציריות כנ''ל. "
ברור! לא נראה לי שזה מיועד לנסיעה בשטח! או לאורך זמן!! כל המכלולים של הדיפנדר לא תוכננו לעבוד עם מנוע בעוצמה שכזו. לא נראה לי שהיה שורד מסע קשה במדבר או במזרח ירדן לדוגמא (קישור לירדן בקרח). בכל אופן - בשביל הדגמת יכולות ונסיעה על הכביש - זה נראה מצוין!