שטח 4X4 > כתבות > חדשות

קונספט חדש לקיה – טרייל'סטר

הדגם שהוצג בתערוכת הרכב בשיקגו הוא קיה סול בגרסת שטח, עם הנעה היברדית

כמו כל יצרניות הרכב היום, המחפשות ללא הפסקה אחר נישות חדשות שבהן אפשר לעשות עוד כמה שקלים, גם קיה שולחת בכל שנה ''בלוני ניסוי'' בצורת דגמי קונספט שייעודם לבדוק את תגובות הקהל ואת הייתכנות להגיע עם הדגמים האלה לכלל ייצור.

השבוע הציגה החברה בתערוכת הרכב בשיקגו קונספט חדש, טרייל'סטר (Trail’ster), רכב פנאי המצויד בהנעה 4X4 היברידית המבוסס על הסול, המיקרו-ואן הקטן של קיה. לצורך העניין, הוגבה הקונספט ב-6.5 ס''מ בערך לעומת הדגם הרגיל, הותקנו עליו צמיגים בגודל 245/45-19 ומערכת המתלים שופרה בבולמי KSport לריכוך הנסיעה בשטח.     

מעבר לעיצוב המוחצן, הכולל גג רך נפתח ומגיני גחון ענקיים מאלומיניום, הדבר המעניין בדגם הוא צורת ההינע שלו: שילוב של מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר  המספק 185 כ''ס ומנוע חשמלי בהספק של 35 כ''ס. מנוע הבנזין מניע רק את הגלגלים הקדמיים בעוד החשמלי יושב על הסרך האחורי ומניע אותו. בנסיעה, יש כמה אופציות: חשמלית בלבד עם טווח נסיעה של עד 5 ק''מ על המצברים, דלקית בלבד או משולבת. האופציה האחרונה משפרת את ההאצות ומאפשרת נסיעה בשטח כשכל הגלגלים מונעים.

על פי נתונים שמסרה החברה, צריכת הדלק של הדגם ההיברידי טובה יותר בעד 30 אחוז בנסיעה עירונית ועד 10 אחוז בנסיעה בינעירונית, יחסית לדגם רגיל. מערכות העזר בדגם הקונספט, כמו המיזוג, הן חשמליות כדי לאפשר המשך פעולתן גם בזמן שברכב נע בהנעה חשמלית בלבד.

כרגע לא ידוע על תוכניות להפוך את הקונספט לדגם ייצור, אבל אם תגובות הקהל בתערוכה יהיו חיוביות, ברור שיהיו להן השפעה על מקבלי ההחלטות בקיה.          

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

18 בפברואר 2015 ב 23:33

רכב עם עיצוב מיוחד.. "אנגלי" כזה.. אהבתי

בכלל קיה מפתיע בזמן האחרון.. השיקו את הספורטאג' שעוררה סערה בשוק.. עכשיו זה.. יפה להם :)