שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

טיול שלג בצפון - ממפל עיט עד להר אודם

תחזית מזג האוויר הייתה ידוע מתחילת השבוע. כולם ציפו 'לסופה הגדולה ' והיא הגיעה ובגדול!
בדרום השתוללו הנחלים בשיטפונות אדירים ואנחנו החלטנו לחוות את הלבן של רמת הגולן.
מדריך : וייזל עדי

סרטון- רמקולים..

מהכנרת למפל עיט ולאלוני הבשן

נפגשנו ב 09:00 בצומת יהודייה, ארוחת בוקר לפני היציאה לשטח. הטמפ' בגובה הכנרת כ- 10 מעלות ואנחנו מתחילים לטפס לכיוון מפל עיט בתקווה שהכביש לא יהיה חסום. מפל עיט זורם עם כמויות אדירות של מים, משם ממשיכים לטפס לכיוון אלוני הבשן ובצומת אלוני הבשן - המשטרה חסמה את הכביש בשל עומס שלג וקרח. ברחנו מעט דרומה ונכנסנו לשטח ופילסנו דרכנו בשלג עד שהגענו לשביל הגולן איתו נסענו ונהנינו מהכמויות של השלג.

שלג בכמויות אדירות

הצלחנו לעקוף את המחסום ולהגיע לחצר האחורית של אלוני הבשן. כמויות השלג היו בלתי נתפסות. בחלק מהשבילים היינו הראשונים לפלס את דרכנו ומהר מאוד מצאנו עצמנו בונים בובת שלג, איך אפשר בלי..., המשכנו בנסיעה עד הטיפוס להר בני רסן - לטורבינות הענקיות. ההר כה גבוה שכמויות השלג שם היו מדהימות.

הר יוסיפון

הר יוסיפוןהר יוסיפון

מהיוסיפון להר אודם

אחרי החוויה של הר בני רסן והטורבינות, ירדנו לכביש 98 ונכנסנו לשטח להר יוסיפון... בראש ההר עצרנו לתצפית וגם שמענו קצת היסטוריה מפיו של ד''ר טולי אברהמי שהיה הרופא הגדודי של גדוד השריון באזור. טולי סיפר כי הרמפה הדרומית בהר יוסיפון , המשקיפה על השטח למטה בו השריון מתאמן, מכונה ''רמפת ויצ''ו '', לשם היו מביאים את התורמים האמריקאים להראות להם קצת טנקים עושים עשן ורעש ומנגד התרומות היו זורמות... את ארוחת הצהרים עשינו באחת האנדרטאות באזור ומשם נסענו 'דוך' לכיוון הר אודם בתקווה כי הדרכים לראש ההר אינן חסומות - לא התאכזבנו ובשעה 15:00 לערך הגענו לראש ההר ומסתבר שלא היינו לבד - כמויות של ג'יפים השתעשעו בניסיונות לטפס להר דרך השלג ולא דרך השבילים הראשיים. גם רכבו של עבדכם הנאמן נתקע בשלג עמוק אחרי שאחד מהנוסעים שהצטרפו אליי החליט לנסות לרדת מההר דרך השלג העמוק ולא דרך השביל הראשי... שעה של ניסיונות חילוץ במגמת ירידה לא הועילו, גם 2 רכבים שניסו למשוך אותי לא הצליחו ואז החלטנו למשוך במגמה לאחור והצלחנו אחרי מספר ניסיונות בניצוחו של ויקטור חיון כמכוון ושל עידו על ההגה... הרכב היה בחוץ. הקבוצה נפרדה לשלום ביציאה ממושב אודם.

תמונת נורמה מראש הר יוסיפון

תמונת נורמה מראש הר יוסיפוןתמונת נורמה מראש הר יוסיפון

להצטרפות לכיתת כוננות טיולי שלג - הקליקו כאן

תגובות

0 תגובות