שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת שטח טרשי בסיסי - מועדון סובארו בהר חורשן, 27/2/2015

סובארו XV ופורסטר יודעים לעשות עבודה יפה מאוד בשטח, אבל לשם כך צריך להכיר את הרכב ומערכותיו על מנת להפיק ממנו את המיטב. קבוצת בעלי הסובארו החדשים שהתקבצו בהר חורשן ביום שישי בבוקר, היתה קשובה והפגינה ביצועים יפים על רקע נופי הר חורשן ונחל דליה.

הפופולריות ההולכת וגדלה של דגמי סובארו 4X4 החדשים מביאה להדרכות נהיגת השטח מספר הולך וגדל של לקוחות שזהו להם המפגש הראשון עם נהיגת השטח.

כרגיל בהדרכות כאלה, על מנת להכניס את נהגי ה-XV והפורסטר החדשים לעניינים, אנחנו פותחים בפרק תיאורטי בו אנחנו סוקרים את ההיסטוריה של סובארו כיצרן הראשון ש''הוריד את ה-4X4 אל העם'' עם מערכות הנעה כפולה במכוניות נוסעים.

הסברים על מערכות הנעה 4X4, תיבות הילוכים, תיבות העברה, מתלים ברכב שטח, צמיגים ברכב שטח, מערכות בטיחות ועזר אלקטרוניות כגון ABS, בקרת יציבות, בקרת משיכה ויתרונותיה בכביש ובשטח כתחליף לנעילות הדיפרנציאל הקלאסיות, בקרת ירידה במדרון, מערכת העזר X-MODE, והסברים על מרווחי גחון, זויות מרכב (גישה, בטן ונטישה), חשיבות קריאת שטח נכונה על מנת למקסם את אחיזת הצמיגים בשטח, להפחית למינימום סיכון לנזק ברכב וכמובן שמירה על הסביבה. בנוסף - ''פרק פנטומימה'' קצר שעסק בלימוד הכוונה נכונה מבחוץ והסבר על חשיבותה וגם סקירה והכוונה בכל מה שנוגע לשיפורים כגון מיגונים והגבהות.

כמו כן, הועבר הסבר על כללי נהיגה נכונה ובטוחה - ישיבה נכונה מול ההגה, אחיזת הגה נכונה, חשיבות חגירת חגורת בטיחות בכל מצב, בלימה נכונה ושמירת מרחק, ונוהל נסיעה בשיירה.

אחרי הפרק התיאורטי, יצאנו לתירגול המעשי. המכשול הראשון - ירידה ארוכה רצופה בחריצים, בורות והצלבות. הנהגים התנסו לראשונה בתיקול מכשול תוך הסתמכות על הכוונה מבחוץ, תרגלו כניסה למכשול בזויות נכונות, ולאחר שכולם ירדו בהצלחה, טיפסו את המעלה.

כבר בשלב זה, ניתן היה לראות את השיפור הגדול בנהיגה וברמת הבטחון של הנהגים בעצמם וברכב.

עם בטחון עצמי משופר, המודרכים טיפסו על סוללה כולל הצלבות פוטוגניות וגלגלים שמתנופפים באוויר בגובה רב ו''חוויית'' שיפוע צד, ולאחר מכן יצאנו לטיפוס בשביל טרשי לכיוון פסגת נ.ג. 186.

מיותר לציין שכולם התמודדו עם העליה בהצלחה וללא נזקים תוך הבעת התפעלות מביצועי הרכב. בפסגת הגבעה התבשמנו מהנוף המשכר ומצבעי האביב שסביבנו.

הירידה מהנ.ג. לכיוון מזרח התקילה אותנו בבלת''מים מהסוג הנפוץ כל כך בטיולי שטח - עבודות הנחת צינור לאורך ציר המוביל, צירים חסומים וצורך לאלתר מעבר בטוח.

גמאנו שבילים מהירים וסיימנו בקיבוץ רמות מנשה, שם קיבלו המודרכים סקירה קצרה של ערכת ציוד החילוץ הבסיסית כגון רצועות, שאקלים, מדחס אויר, את חפירה וכפפות עבודה - רשימת ציוד שצריכה להימצא בכל רכב 4X4 שיוצא לטייל בשטח.

''הפכנו מסתם נהגים - לג'יפאים'' כתב לנו מודרך אחד לאחר מכן. מחמאה כזו בהחלט עושה לנו את היום ואנחנו שמחים שעוד קבוצת בעלי סובארו 4X4 גילתה את היכולות המרשימות של הרכב ותוכל לנצל אותן כהלכה בטיולי שטח ולגלות עולם חדש, נפלא וקסום.

נתראה בשטח ובטיולים!

מקצת מהחומרים שנלמדו ותורגלו בהדרכה

אינציקלושטח: דיפרנציאלירידהעלייה,  שיפועשיפוע צדבקרת אחיזהבקרת יציבותסובארוABSESP

 

מערכות ההנעה:

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

 

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

 

טיפים לנהיגה בשטח :

טיפוס עלייה

ירידה תלולה

שבילים מהירים

שיפוע צד

ציוד בשטח

ג'יפונים – נהיגה עם אתגר

 

וקצת מבחני דרכים לדגמי סובארו השונים:

מבחן לפורסטר 2013

מבחן לפורסטר טורבו 2013

סובארו XV - מבחן שערך דני דיאמנט

עוד מבחן לסובארו XV

מבחן לאאוטבק

תגובות

3 תגובות

1

menahemy

25 במרץ 2015 ב 14:24

היינו כחולמים

כאחד המודרכים אני חייב להודות שלא האמני שהרכבים יעברו את מה שעברו.
אבל בעזרת המקצועיות והסבלנות של דרור וכמובן יכולת העבירות המפתיעה של סובארו עשינו את זה כולנו.

היה חלום ולא רציתי להתעורר.
תודה.

2

דני דיאמנט

25 במרץ 2015 ב 14:36

כתבה חדשה - הדרכת שטח טרשי בסיסי - מועדון סובארו בהר חורשן, 27.2.2015


עכשיו, רגע אחרי שרכשת את הכלים הבסיסיים בנהיגת שטח, אתה מוזמן להצטרף אלינו לטיולים. אשמח לסייע.

3

Ogash Ofer

16 במאי 2015 ב 19:13

מושקע ויפה