שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #28

קונספט מהמם לסיטרואן, ה-SUV של רולס רויס יוצא לדרך, מיצובישי מתכוונת להרחיב את היצע הקרוס-אוברים וטרקטור שידהים אתכם במהירות הנסיעה שלו

אחרי שהציגה את הקקטוס לפני כשנה וחצי, סיטרואן שוב עושה זאת עם דגם קונספט בעיצוב נפלא שקיבל את השם איירקרוס (Aircross). הדגם, שיוצג רשמית בעוד כשבועיים בתערוכת הרכב בשנחאי, מצויד בהנעה היברידית הכוללת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר עם 218 כ''ס המניע את הסרן הקדמי, ומנוע חשמלי שלו 95 כ''ס המחובר לסרן האחורי. הקומבינציה הזו אמורה להריץ את האיירקרוס מ-0 ל-100 תוך 4.5 שניות בלבד, עם צריכת דלק של כ-50 ק''מ לליטר! טווח הנסיעה עם המנוע החשמלי בלבד עומד על כ-50 ק''מ.

סופסוף SUV לרולס רויס

השבוע נחשפו תמונות רכב שהוא ככל הנראה גרסה ראשונית של SUV מתוצרת החברה שפעם היתה גאוות תעשיית הרכב של בריטניה והיום נמצאת בבעלות ב.מ.וו. בתמונות רואים רכב ה''יושב'' גבוה, שעליו מותקן מרכב מקוצר של פנטום סדרה 2. דגמים כגון אלה נבנים כדי לבצע בדיקות למערכות המכניות, מבלי להסגיר את העיצוב המתוכנן. בשלב הבא בונים את הדבר האמיתי, ומוציאים אותו לנסיעות מבחן כשהוא עטוי בהסוואות למיניהן, עד לחשיפה הרשמית.

ברולס רויס מקווים לייצר ולמכור כ-1500 כלי רכב כאלה מדי שנה, ותג המחיר שלהם יהיה ככל הנראה הגבוה ביותר בעולם ה-SUV.

מיצובישי מתכוונת להרחיב את ההיצע

בחודש שעבר הציגה החברה היפנית את האאוטלנדר המחודש בתערוכת הרכב בניו יורק, ובאותה הזדמנות הכריז מנהל השלוחה האמריקאית של מיצובישי כי על הפרק עומדת תוכנית לייצר קרוס-אובר גדול. כרגע היצע רכבי הפנאי של החברה מצומצם, והכוונה היא להרחיב אותו לסיגמנטים נוספים (למבחן דרכים אאוטלנדר PHEV).

האאוטלנדר הוצג בתערוכה עם מבחר של שני מנועי בנזין, האחד עם ארבע בוכנות בנפח 2.4 ליטר שמספק 166 כ''ס, והשני V6 בנפח 3.0 ליטר עם 224 כ''ס. בשוק האירופאי, יוצע גם מנוע דיזל.

דריפטים עם טרקטור

שתי חברות מפינלנד, יצרנית הצמיגים נוקיאן (Nokian) ויצרנית הטרקטורים ולטרה (Valtra), חברו יחד כדי לייצר את הטרקטור המהיר ביותר בעולם. כדי לקבוע את שיא המהירות גויס נהג העבר יוהא קנקונן, גם הוא פיני כמובן, שהיה אלוף ה-WRC ארבע פעמים בסוף שנות ה-80 תחילת ה-90. לצורך העניין הוכשר מסלול מושלג ובסיבוב הראשון הצליח קנקונן להגיע למהירות של כ-100 קמ''ש. נעשו שיפורים קלים במסלול, ובסיבוב השני נקבע שיא של 130 קמ''ש.

הטרקטור, מדגם T234, מצויד כמובן במנוע דיזל שהספקו כ-250 כ''ס ומומנט של כ-100 קג''מ. שימו לב בסרטון המצורף באיזו וקלילות המנוע עולה בטורים, רק שהשפה הפינית קשה לאוזן...

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

13 באפריל 2015 ב 20:55

גון דיר

בקיצור אין על גון דיר אכלה של טרקטורים גם במחיר גם בביצועים מי זה ולמט הזה