מבחן דרכים: סוזוקי קרוסאובר ידני SUZUKI CROSSOVER

כביש-אובר - לקחנו סוזוקי קרוסאובר עם תיבה ידנית והנעה קדמית לסיבוב התרשמות – כולל גיחה קלילה אל מצע לא סלול...

 

קרוסאובר בהנעה קדמית

 

 

הקרוסאובר לבית סוזוקי עושה חיל בשוק הרכב הישראלי. שילוב של תדמית ''פנאי'', מוניטין האמינות של סוזוקי וביצוע שלא כושל בשום סעיף מהותי, הפכו אותו ללהיט מכירות - 6241 יחידות נמכרו ב–2014 (מקום חמישי כללי בטבלת המכירות).

באופן טבעי, הגרסה האוטומטית (עם תיבה רציפה) בתצורת הנעה הקדמית היא הפופולארית במחוזותינו, בעוד גרסת ההנעה הכפולה, היקרה יותר, והגרסה הידנית (חמישה הילוכים) נדחקות לשוליים.

 

ועדיין

 

 

תא הנוסעים זהה לזה של הגרסה האוטומטית, למעט ידית ההילוכים והדוושה השלישית. המושבים נוחים ומרווחים (אך הבד לא מרשים למראה ומגע), והמרווח מספק מלפנים ומאחור, כשתא המטען מציע רצפה שטוחה ונפח שימושי - 430 ליטר.

 

ידית ההילוכים

 

 

בתוך הסבך הגוש–דני, בדרכי למערכת ביום חמישי סואן וחם מהרגיל, אני שמח לגלות שדוושת המצמד קלה ונעימה לשימוש. גם פעולת ידית ההילוכים בסך הכל בסדר; עם מהלך קצר למדי ודיוק טוב, אך מדי פעם היא מגלה סרבנות לצאת מההילוך בו היא נמצאת - אנו חושדים שמדובר בבלאי ספציפי של רכב ההדגמה (שעבר כבר 30,000 ק''מ - המון במונחי רכב הדגמה).

שיוט על 100 קמ''ש מתקבל בכ–2500 סל''ד נינוחים. ב–120 קמ''ש, בערך 3000 סל''ד, המנוע כבר מתחיל להכנס לתחום הרועש, וזה פחות טוב. לא היינו מתנגדים להילוך שישי, שבטח לא היה מזיק גם לצריכת הדלק הטובה - 14.1 ק''מ/ל' במבחן.

הביצועים בהחלט טובים, כמצופה מ–120 כ''ס שמניידים 1175–ק''ג–לפני–נוסעים. למרות ששיא המומנט מתקבל גבוה, המנוע מושך גם בסל''ד נמוך, ויכול לחסוך החלפות הילוכים. בסל''ד גבוה הוא עובד חלק וללא מחאה.

 

גם בסעיף הניהוג הקרוסאובר לא נופל, עם תחושה קלילה, תגובות מדודות של השלדה והתנהגות צפויה ובטוחה. הנוחות סבירה בעיר כל עוד הכביש לא מאתגר במיוחד.

מחוץ לעיר חסר מעט ריסון, ועל כביש גלי הרכב מתנדנד קלות.

אמרתם קרוסאובר? אין בעיה. שבילי השדות סביב ביתי הם שדה ניסויים מצוין לבדוק מה מהגנים של אחיו (גרנד–ויטרה, ג'ימני) חלחל אל הקרוסאובר.

על עבירות אין כמובן מה לדבר, אבל בזכות מרווח הגחון הגבוה (יחסית לפרייבט) הוא הציג יכולת נאה ביותר על שבילי כורכר או חול לא עמוק, עם נוחות מפתיעה, בטחון במגבלות האחיזה ונכונות להשתעשע עם הנהג כל עוד הוא לא מגזים.

 

ובסוף

 

 

100,000 שקלים עולה הסוזוקי קרוסאובר בגרסתו הידנית - כ–20,000 שקלים פחות מאחותו האוטומטית.

אבל לא כל ההנחה מגיעה מהתיבה - גרסה זו מוותרת גם על חישוקי סגסוגת, בקרת אקלים, מסילות גג, פנסי ערפל, קיפול חשמלי למראות, ציפוי עור להגה, כפתור התנעה ועוד כמה פריטים קטנים.

כך שאם האופנה הנוכחית של ''כאילו–פנאי'' קורצת לכם ואין לכם בעיה להעביר הילוכים בעצמכם (או שאתם אפילו נהנים מזה) - קחו בחשבון את הקרוסאובר הידני.

 

קישורים:

 

 

מבחני דרכים לדגמים נוספים של הסוזוקי קרוסאובר: מבחן דרכים: סוזוקי קרוסאובר הנעה כפולה - 05/01/2015 מבחן דרכים: סוזוקי קרוסאובר אוטומטי הנעה קדמית - 02/01/2014 מסלולי טיול מפורטים שצולמו עם הסוזוקי קרוסאובר: מסלול טיול: מפארק קנדה לנחל כפירה - 19/09/2014 מסלול טיול בטיפוס נחל זנוח - 18/04/2014 מסלול טיול בשמורת פורה - 14/03/2014 מסלול טיול מלב ההר ועד לרום כרמל - 14/02/2014

 

 

סוזוקי קרוסאובר 1.6 ליטר, ידני

 

 

מנוע

בנזין, 4 ציל’, רוחבי, 1586 סמ''ק

תזמון גל זיזים עילי כפול, 16 שס’, תזמון משתנה

הספק/סל''ד 120 כ''ס/6000

מומנט/סל''ד 15.9 קג''מ/4400

מרכב

תמסורת הנעה קדמית ,ידנית , 5 היל’

מתלים ק’/א’ מקפרסון/קורת פיתול, מוט מייצב

בלמים ק’/א’ דיסקים מאוורים/דיסקים

מידות

בסיס גלגלים/צמיגים 260 ס''מ/205/60-16

אxרxג 430x175.6x157.5 ס''מ

משקל/תא מטען 1175 ק''ג/ 430-875 ל’

מהירות מרבית (יצרן) 180 קמ''ש

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 11 שנ’

צריכת דלק (ממוצע מבחן) 14.1 ק''מ/ל’

דרגת זיהום 6

מחיר

מחיר 100,000 ש''ח שקלים

אחריות 36 חודשים

ציון מבחן ריסוק (E–NCAP

תגובות

0 תגובות