שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טאטא תתחיל לייצר ג'יפים

ולא, הכוונה היא לא לג'יפ כמושג גנרי, אלא לדבר האמיתי – JEEP!

הגלובליזציה בתעשיית הרכב יוצרת לעתים שידוכים מוזרים ולא לגמרי מובנים. טאטא, יצרנית הרכב ההודית, חתמה לאחרונה על הסכם עם קונצרן פיאט-קרייזלר (FCA) לייצור של רכבי שטח מתוצרת ג'יפ בהודו. טאטא, כידוע, היא בעלת הבית של לנד רובר, האם אין כאן בעצם תחרות נגד עצמה? לא לנו הפתרונים.

כרגע לא ידוע בדיוק איזה ג'יפ תייצר החברה. ייתכן שמדובר באחד הדגמים הקיימים כגון הרנגייד או שזה יהיה הדגם החדש שאמור להחליף את הפטריוט והקומפאס בעוד כשנה. FCA, שיש לה כבר הסכם שיתוף פעולה עם טאטא לייצור מכוניות נוסעים בהודו, תשקיע 280 מיליון דולר בהרחבת המפעל הקיים כדי לאפשר לייצר בו גם את דגמי ג'יפ.

הודו הפכה לאבן שואבת עבור יצרניות רכב מכל העולם בשנים האחרונות. המדינה הענקית, שמספר תושביה עומד לעבור בעשור הבא את סין, היא שוק עצום שבו נמכרו 2.6 מיליון מכוניות בשנה שעברה, כחמישית מהן רכבי שטח. עד סוף העשור, תהפוך הודו לשוק הרכב השלישי בגודלו בעולם, אחרי סין וארה''ב.

האם יש סיכוי שנראה אצלנו בעתיד JEEP שיוצר בהודו? הסיכוי לכך נמוך, גם משום שבהודו עדיין נוסעים בצד שמאל ורוב כלי הרכב המיוצרים שם הם עם הגה ימני. מעבר לכך, יש ניצנים לייצור של ג'יפים באיטליה, והרבה יותר הגיוני להביא אותם אלינו משם, גם מבחינת התקינה וגם נקבל הגה בצד הנכון...

תגובות

0 תגובות