שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מלחמת הכוכבים כבר כאן

צבא ארה''ב חתם על חוזה לפיתוח רחפן/אופנוע, שיכול להיות רכב הפנאי האולטימטיבי

ז'ול וורן כבר הוכיח לנו שכל רעיון שנראה דמיוני לזמנו, סופו להפוך למציאות. ועכשיו אנחנו עומדים לקבל עוד הוכחה לכך: צבא ארה''ב חתם על חוזה עם חברה בריטית לפיתוח אופנוע מרחף, בדיוק כמו אלו שראינו בסרט ''שובו של הג'דיי'' בסדרת סרטי ''מלחמת הכוכבים''.

הכלי, שנקרא באנגלית hoverbike – והתרגום המדויק ביותר לעברית הוא ''רחפנוע'' – התחיל כפרויק קיק-סטארט של חברת Malloy שמרכזה כאמור בבריטניה. לצורך הפיתוח עבור הצבא, נחתם חוזה שיתוף פעולה עם חברת  SURVICE Engineering האמריקאית. הדגם הצבאי יוכל להגיע למהירות של כ-100 קמ''ש, לשאת משקל של 200 עד 400 ק''ג ולשהות באוויר כשעה עד שעתיים, כתלות בגודל מיכלי הדלק. הטיסה/ריחוף יעשו בגובה נמוך יחסית, אבל תקרת הגובה תגיע לכ-3000 מטר.

הרחפנוע של מאלוי בנוי מחומרים מרוכבים, כמו קארבון פיבר וקבלאר. הדגם שכבר מעופף מצויד במנוע בוסר עם שתי בוכנות, מקורר אוויר, בנפח 1.2 ליטר ושוקל 105 ק''ג בסך הכל. ההמראה היא כמובן אנכית והיגוי נעשה בעזרת משקל הגוף, בדיוק כמו באופנוע. יהיה גם דגם נשלט מרחוק, כדוגמת המזל''טים.

הרחפנוע מיועד למגוון משימות, חלקן כתחליף למסוקים. מחירו יהיה זול לאין שיעור ממחיר מסוק (עשרות אלפי דולרים למול מיליונים), ואפשר יהיה לנייד במטוס תובלה כמות גדולה של רחפנועים לכל מקום בו יידרשו. היופי בכלי הזה הוא כמובן יכולתו לעבור בכל שטח כמעט, במהירות גדולה, ללא טלטולים מיותרים...

חברת נוספת, Aerofex, מפתחת גם היא רחפנוע שקיבל את השם Aero-X. הדגם שלה נמצא כבר בניסויים מעשיים, והשיווק שלו מתוכנן לשנה הבאה. החברה מייעדת אותו לשימושים אזרחיים, כמו הכנסת צוותים רפואיים לאזורי אסון וחילוץ מהם, סיור בפארקים ושמורות טבע, הובלת עדרים ופיקוח על אזורי מרעה ועוד.

מעבר לשלל השימושים ה''רציניים'', הרחפנוע נראה לנו כרכב פנאי מדהים, שאינו משאיר ''טביעת רגל'' בטבע: ללא קוליסים, ללא רמיסת בעלי חיים שוכני קרקע, ללא פגיעה בצומח. השאלה העיקרית היא, איזה רישיון יידרש כדי ל'נהוג'' בו, לאופנוע או לכלי טייס? במדינה כמו שלנו, זאת יכולה להיות בעיה שתמנע את הגעת הרחפנועים לארץ.

הרחפנוע של Aerofex בטיסות מבחן

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

23 ביולי 2015 ב 05:38

יכול להיות כלי חילוץ אידיילי!