שטח 4X4 > מסלולי טיול > גליל ורמת הגולן

מסלול טיול מעל בקעת בית נטופה

נוף גלילי, דרכים מהירות, בורות מים והיסטוריה יהודית בת אלפי שנים בתוך מסלול טיול של 40 ק"מ המתאים ליום קיץ חם של גליל תחתון מערבי, ומומלץ מזגן ברכב...

אבני דרך לאורך מסלול הטיול:

מחלף המוביל, צומת הלוחם הבדואי, מתקן אשכול - מאגר בית נטופה, בקעת בית נטופה, נחל יפתחאל, גבעת מכמן, ביר אל מכסור, גבעת א-דמיידה, הר חנתון, שפרעם, נחל אבליים, אעבלין, מצפה אביב (מצפה אבי''ב), הר שכנייה, כפר תמרה, עמק זבולון, הר כבול, מנוף, נחל שגב, משגב, שכנייה, קורנית, תל יודפת, הר עצמון, תעלת המוביל הארצי, רומאנה, חרבת תל אל-ווית, אל בטוף, כורוש, רומת הייב.

עבירות, שמורות טבע ושטחי אש

המסלול בעבירות קלה ואינו דורש הילוך כוח, אך בכל אופן כדאי לצאת לדרך עם שני כלי רכב וציוד גרירה וחילוץ בסיסי.

המסלול עובר על שבילים ברורים חלקם בתוך שמורת טבע מוכרזת בהם יש להקפיד שבעתיים על השביל המסומן.

אין לזרוק זבל וגם לא זבל אורגני היכול להביא לחנק של החיות בטבע.

אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.

המסלול אינו עובר בשטחי אש של צה''ל, אפשרי לנסיעה בכל ימות השבוע ומומלץ במיוחד באמצע השבוע - אז השבילים והאתרים שוממים.

אורכו של המסלול 41.7 ק''מ בשטח והוא יארך בין 6 ל-8 שעות, בהתאם לקצב הנהיגה והעצירות באתרים שבדרך.

שיטת הניווט לאורך מסלול הטיול:

חשוב להקפיד על סיפור הדרך, מומלץ לקרוא היטב את ההוראות להמשך הקיטוע בטרם יוצאים אליו. המסלולים מופיעים בצורה של סיפור דרך עם 20 נקודות ציון ל-GPS הניתנות להורדה מהדף האחרון של כתבה זו.

הניווט על שבילים מסומנים או שבילים ברורים בשטח. מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000. הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט. שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך אינו דרוש למי שמקפיד על סיפור הדרך. יש להקפיד על מדידת מרחק והנחיות סיפור הדרך וסימון השבילים המסודר.

מה עושים? איך מנווטים?

בטרם היציאה לקיטוע (קטע הניווט מ: מאפסים מד אוץ עד ל: מאפסים מד אוץ) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך.

בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון. באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא. שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר).

חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.

קישור לכתבות הניווט באתר השטח

טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת,

מים ומזון ליום מלא בשטח.

תחילת המסלול:

בצומת הלוחם הבדואי שעל כביש 77 (צומת רמת ישי - מחלף גולני) כ-1.2 ק''מ ממזרח למחלף המוביל. קיימת פנייה לאנדרטה של הבדואים ולמתקן אשכול של מקורות - מאגר בית נטופה משני הכיוונים.

נ.צ. 1 - צומת הלוחם הבדואי

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מיד לאחר הפנייה לכביש הפנימי המוביל לאנדרטה (ולבסיס מג''ב הצמוד) פונים שמאלה לכביש/שביל היורד לצד הגדר של אתר מקורות ובמקביל לכביש 77.

0.5 ק''מ בפינה של הגדר פונים שמאלה ולמטה לכיוון השדות וממשיכים לצד הגדר של מתקן אשכול.

0.6 ק''מ צומת שבילים קטן בו פונים ימינה, חוצים את ערוץ נחל יפתחאל וממשיכים צפונה לצד הגדר.

שימו לב כי הירידה והעלייה לערוץ הנחל בוציים וחלקים. לעקיפה של החצייה יש לנסוע מערבה, קרוב לגשר הגדול שמתחת כביש 79, לחצות את הנחל על השביל ולחזור על הגדה הצפונית של נחל יפתחאל לצד השדה עד לגדר של מתקן אשכול.

0.9 ק''מ לצד הגדר והשער הצדדי של מתקן אשכול פונים שמאלה וצפונה על השביל שבין שדרת הברושים.

1.1 ק''מ צומת שבילים, ממש לפני כביש 784 (צומת יפתחאל - צומת כפר מנדא).

נ.צ. 2 - צומת שבילים

מתחילים ומאפסים מד אוץ

פונים ימינה וצפונה על השביל במקביל לכביש 784.

0.2 ק''מ עולים על הכביש בזהירות וממשיכים איתו צפונה (המסלול ממשיך מעברו השני של הכביש אבל קו הפרדה רצוף/לבן מחייב לבצע פניית פרסה בהמשך).

0.6 ק''מ צומת בכביש בו פונים ימינה לכביש העולה לחווה חקלאית. פונים פניית פרסה היכן שנוח וחוזרים לצומת הקטן שעל כביש 784.

פונים שמאלה על כביש 784 לכיוון ממנו הגענו (לכיוון צומת יפתחאל).

0.4 ק''מ, מיד בסיום גדר הבטחון שמימין, פונים ימינה ויורדים לשטח.

ירידה לשטח כמעט מול הנקודה בה עלינו לכביש

נוסעים צפונה בשבילים המהירים של השדות כשממול הגבעה והבתים של גבעת מכמן ומשמאל למעלה קצה הבתים של ביר אל מכסור.

0.9 ק''מ חוצים גדר וממשיכים צפונה על השביל הראשי ההופך בהמשך לשביל כורכר לבן.

1.9 ק''מ מעבר בגדר החוצה את העמק.

נ.צ. 3 - מעבר בגדר

ממשיכים ישר וצפונה מימין לגבעה ולבתים של גבעת מכמן.

0.4 ק''מ חוצים את האוכף של גבעת מכמן, כמעט מתחת לקו המתח נמוך. במבט מזרחה רואים את בקעת בית נטופה.

יורדים למטה עם השביל לעבר החורשה לכיוון צפון- מזרח.

0.6 ק''מ צומת T, בקצה החורשה, בו פונים ימינה ולמטה ויורדים לצד הגדר של מטע זיתים.

0.8 ק''מ צומת שבילים בו פונים שמאלה ומטפסים עם השביל מעלה.

1.3 ק''מ צומת T בו פונים ימינה ולמטה.

1.4 ק''מ צומת T נוסף וקרוב בה פונים ימינה ולמטה לכיוון בקעת בית נטופה שנראית באופק.

1.5 ק''מ בסיום שדרת הסברס שבסופה גל אבנים גדול צומת בו פונים שמאלה ולמעלה ומטפסים לתצפית יפה על בקעת בית נטופה.

2.0 ק''מ צומת קטן בו פונים שמאלה לכיוון השביל הלבן.

2.0 ק''מ צומת עם השביל הכבוש לבן ומסומן באדום (הסימון אינו נראה בשטח).

נ.צ. 4 - צומת שבילים

פונים שמאלה ומערבה על השביל הלבן ולאחר כ-30 מטר פונים ימינה לשביל המסומן באדום (היסמון נראה בהמשך) לכיוון הזיתים.

0.8 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ישר לשביל הנמוך יותר שמחוץ לחורשת האורנים.

1.2 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה ולמטה.

1.6 ק''מ צומת שבילים בו פונים שמאלה.

1.7 ק''מ צומת ״מול העץ״ שבאמצע השדה ולמרגלות גבעת א-דמיידה, בו ממשיכים ישר ולמטה לכיוון העץ המרשים.

1.9 ק''מ צומת שבילים בלב השדה הרחב בו פונים שמאלה ומערבה בין השדות והמטע זיתים.

2.3 ק''מ צומת שבילים בו מתחברים חזרה לשביל המסומן באדום ופונים ימינה ומערבה על השביל המסומן באדום.

2.6 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ישר עם הסימון האדום.

2.9 ק''מ השביל חוצה לגדה הימנית של הערוץ הקטן (משמאל רואים את המחצבה הגדולה של הר חנתון - שפרעם).

3.0 ק''מ השביל פונה שמאלה ומיד ימינה לשביל הנמוך יותר הנמצא בתוך הערוץ הרחב.

נ.צ. 5 - הפנייה ימינה

ממשיכים צפון מערב על השביל המסומן באדום שבתוך הערוץ של נחל אבליים.

1 ק''מ פתחה גדולה של הנחל בו השביל האדום פונה צפונה כשממול הבתים של אעבלין.

1.5 ק''מ צומת בו ממשיכים ישר ושמאלה עם השביל המסומן באדום.

1.9 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ישר בין הסככות והמוסכים של אעבלין.

2.3 ק''מ מתחברים לכביש אספלט פנימי וצר.

2.4 ק''מ מגיעים לכביש 781 המחבר בין צומת אבליים ממערב לצומת מורשת ממזרח.

נ.צ. 6 - כביש 781

פונים ימינה ומזרחה על כביש 781.

1.7 ק''מ צומת הפנייה שמאלה למצפה אביב.

מצפה אביב הוא יישוב קהיליתי הנמצא בתחום המועצה האזורית משגב, נוסד בשנת 1981 כחלק מתוכנית המצפים בגליל. אך המיוחד שבו, בדגש למטיילים בשטח, הוא שמו. מצפה אביב כמופיע בשילוט ובמפות הוא בעצם: מצפה אבי''ב - רשי התיבות של: אברהם יעקב ברוור. פרופרסור ברוור הוא הגאוגרף (והקרטוגרף) המפורסם ביותר בארץ.והוא פרסם את האטלס הארץ הישראלי המשמש כל ילד ומבוגר הרוצה ללמוד על גאורגפיה, אקלים, אקולוגיה, מזג אוויר, כלכלה וגיאולוגיה של ארץ ישראל. פרופ' ברוור היה היסטוריון, חוקר ארץ ישראל, סייר בארץ ברגל ועל חמורים, כתב עבודות וספרים, חיבר בין ההיסטוריה היהודית העתיקה בארץ ישראל למדינת ישראל העכשווית, היה חבר בוועדת השמות שאחראית למתן שמות לכל מקום, אתר, ערוץ והר בארץ והיה ממחייה השפה העברית.

נ.צ. 7 - צומת מצפה אביב

פונים שמאלה ומיד ימינה לכביש אספלט מסומן בסימון שבילים שחור.

0.6 ק''מ סוף כביש האספלט, מימין פארק אלעש, וממשיכים ישר על השביל המסומן בשחור.

1.0 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ישר ושמאלה בטיפוס להר שכנייה.

1.4 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה ולמעלה.

1.8 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ישר ימינה ולמעלה.

2.3 ק''מ משמאל רואים את כפר תמרה ומעבר לו את עמק זבולון עד מפרץ חיפה.

2.7 ק''מ צומת בו ממשיכים ישר ושמאלה ומיד לאחריו צומת בו ממשיכים ישר וימינה עם השביל המקיף את הר כבול.

3.6 ק''מ מתחברים לכביש אספלט עליו פונים ימינה ולמעלה.

4.3 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ישר ושמאלה.

4.7 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ישר וימינה.

5.0 ק''מ צומת שבילים גדול מעל הישוב מנוף כשמעבר לנחל שגב רואים את הישוב משגב.

נ.צ. 8 - צומת שבילים

בצומת פונים ימינה ולמעלה על השביל המטפס לראש הר כבול.

0.2 ק''מ צומת T בו פונים ימינה ולמעלה.

0.4 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה ולמעלה.

0.6 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה.

0.7 ק''מ צומת קטן בו פונים שמאלה ומטפסים למעלה בין הסלעים.

0.9 ק''מ צומת T בראש הר כבול - ממש למרגלות נ.ג. (נקודת גובה) 372 מטרים - הנקודה הכי גבוהה מעל תמרה ומעל כבול.

נ.צ. 9 - צומת T / נ.ג. 372

פונים שמאלה על השביל.

0.2 ק''מ מגיעים לצומת שבילים (בה כבר היינו) ופונים ימינה ולמטה.

0.5 ק''מ צומת T בו פונים שמאלה.

0.6 ק''מ צומת שבילים בו פונים שמאלה.

0.9 ק''מ צומת שבילים על השביל ההיקפי של הר כבול (היינו כאן).

נ.צ. 8 - צומת שבילים

פונים ימינה לשביל הראשי המסומן בשחור.

0.5 ק''מ צומת שבילים מסומונים בשחור ובכחול בו פונים שמאלה ולמטה עם השביל המסומן בכחול.

0.9 ק''מ שער בגדר מימין לשביל בו השביל הכחול הופך לשביל רגלי. ממשיכים למטה עם השביל לרכב.

1.0 ק''מ משמאל לשביל ומעליו 2 מבנים ומלפנים בור מים טובים (מעל נחל כבול).

נ.צ. 10 - בור מים

חוזרים כשלעומת שבאנו - למעלה על השביל המסומן בכחול.

0.4 ק''מ צומת T עם השביל המסומן בשחור בו פונים שמאלה לשביל השחור.

0.7 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ישר ולמעלה.

1.1 ק''מ חוצים מעבר בקר ועולים על כביש אספלט לצד הישוב מנוף.

1.6 ק''מ מתחברים לכביש 7933 למרגלות הבתים של שכניה.

נ.צ. 11 - כביש 7933

פונים ימינה על הכביש לכיוון צומת קורנית.

0.7 ק''מ ממשיכים ישר בכיכר הכניסה לשכניה.

2.3 ק''מ צומת קורנית שעל כביש 784 בו פונים שמאלה לכיוון יודפת ומשגב.

2.8 ק''מ צומת יודפת בו פונים ימינה לכיוון יודפת והררית.

4.3 ק''מ צומת הכניסה לישוב יודפת.

נ.צ. 12 - צומת יודפת

בצומת פונים ימינה ליודפת.

0.1 ק''מ צומת אספלט בו פונים שמאלה לכיוון תל יודפת עם הסימון הירוק.

0.8 ק''מ צומת שביל-כביש המסומנים בירוק ובאדום בו ממשיכים ישר וימינה עם הסימון האדום לכיוון תל יודפת.

1.0 ק''מ מגרש חניה משמאל לדרך למרגלות תל יודפת.

נ.צ. 13 - תל יודפת

תל יודפת

תל יודפת מסתיר בתוך הריסותיו היסטוריה יהודית מרשימה מאין כמוה בת אלפי שנים. על התל שכנה העיר העתיקה יוטבת (ובשמה העכשווי - יודפת) אשר הייתה מרכז יהודי גליל בתקופת בית שני. בזמן המרד היהודי הגדול ברומאים (שנת 66 לספירה) בוצרה העיר ומפקד הגליל - יוסף בן מתתיהו שהה בה. בשנת 67 לספירה נפלה העיר בידי הרומאים, לאחר מצור ארוך וקרב קשה. יוסף בן-מתתיהו הסגיר עצמו לרומאים, שינה את שמו ליוספוס פלאביוס, והפך להיסטוריון של הקיסרים הרומאים אספסיאנוס, כובש העיר וטיטוס בנו, כובש ומחריב בית המקדש שבירושלים. בכתביו תיאר בן-מתתיהו את העיר יוטבת כ''משגב חזק לבני הגליל'' ומכאן שם המוצעה המקומית הגלילית - משגב.

על התל בורות מים האוספים אליהם את מי הגשמים באמצעות מערכת של תעלות ניקוז קטנות המובילות את מי הגשמים לעבר הבורות. ואפשר להבחין בעבודות השיפוץ והסדרת השבילים שנעצרה לפני שהסתיימו עבודות השחזור על התל.

פונים שמאלה ומערבה ביציאה מהתל לשביל המסומן באדום לכיוון קצה הבתים של יודפת.

0.9 ק''מ צומת T בו פונים שמאלה עם השביל המסומן באדום.

1.0 ק''מ צומת שבילים מסומנים באדום ובשחור.

נ.צ. 14 - צומת אדום שחור

פונים שמאלה לשביל המסומן בשחור, חוצים מעבר בקר ונכנסים לשמורת הר עצמון.

0.1 ק''מ השביל הראשי מתעקל חזק ימינה.

0.2 ק''מ צומת שבילים בו פונים שמאלה ודרומה.

0.4 ק''מ חוצים מעבר בקר וממשיכים ישר על השביל.

0.7 ק''מ צומת בו פונים ימינה ולמעלה.

1.2 ק''מ צומת שבילים למרגלות הר עצמון.

נ.צ. 15 - צומת שבילים

פונים שמאלה לדרך הלבנה יותר.

0.3 ק''מ צומת בו פונים שמאלה ולמטה.

0.6 ק''מ חוצים מעבר בקר וממשיכים לעבר הירידה לבקעת בית נטופה הנשקפת למטה.

4.1 ק''מ צומת לפני השער הירוק בו פונים שמאלה (שימו לב לחסימה של העשר הירוק - שלא ברור מי ''הבריון'' שחסם את השביל ומה חוקי בו!!).

4.2 ק''מ צומת T עם השביל המסומן באדום המגיע מכיוון תל יודפת.

נ.צ. 16 - צומת T

פונים ימינה ולמטה עם השביל המסומן באדום.

0.1 ק''מ צומת שבילים מסומנים באדום ובכחול בו פונים ימינה עם הסימון האדום לכיוון בקעת בית נטופה.

0.5 ק''מ צומת שבילים המסומנים באדום ובשחור ממש מעל הבקעה.

נ.צ. 17 - צומת אדום שחור

השירות המטאורולוגי מדווח בנתוני השיא שלו כי הטמפרטורה הנמוכה ביותר שנמדדה במדינת ישראל הייתה בפברואר 1950 בבקעת בית נטופה - מינוס 13.7 מעלות צלזיוס.

פונים שמאלה לשביל המסומן באדום.

0.3 ק''מ צומת שבילים בקצה מטע זיתים מגודר בו פונים ימינה לשביל עפר היורד לתוך הבקעה ואיתו ממשיכים ישר ודרומה.

1.8 ק''מ גשר שהוא מעבר מבוטן ומגודר מעל תעלת המוביל הארצי הפתוחה הזורמת לכיוון מאגר אשכול - מאגר בית נטופה.

נ.צ. 18 - תעלת המוביל הארצי

חוצים את הגשר, פונים ימינה עם השביל המסומן באדום ומיד פונים שמאלה לעבר הכפר רומאנה.

0.5 ק''מ מגיעים לפינה הצפון מזרחית של גדר מטע הזיתים, חרבת תל אל-ווית, וממשיכים ישר ודרומה לעבר הכפר רומאנה.

1.7 ק''מ הכביש הצפוני של רומאנה.

נ.צ. 19 - כביש אספלט

פונים שמאלה עם הכביש והסימון האדום.

0.2 ק''מ הכביש מתעקל ימינה לתוך הכפר עם השלט: מועצה אזורית אל בטוף.

0.7 ק''מ צומת T על הכביש המרכזי של יישובי הבקעה בו פונים ימינה ומערבה.

1.2 ק''מ הכביש מתעקל שמאלה וחוצה את כפר כורוש.

3.5 ק''מ מגיעים לצומת רומת הייב שעל הכביש הראשי - כביש 77.

נ.צ. 20 - צומת רומת הייב

עד כאן 41.7 ק''מ של מסלול טיול משולב כביש ושטח

פונים ימינה על כביש 77 לכיוון צומת גולני, טבריה וצפון הארץ.

פונים שמאלה על כביש 77 לכיוון צומת המוביל ומרכז הארץ.

להתראות בטיול הבא...

עופר

עד כאן 41.7 ק''מ של מסלול טיול משולב כביש ושטח

רשימת נקודות ציון וקובץ למחשב ברשת ישראל ישנה

הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת נביגייד / Naviguide או עמוד ענן.

לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבתחילת הקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.

להורדת הקובץ לחץ כאן

מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000

מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000

קישורים לטיולים נוספים בארץ:

מסלולי טיול נוספים בארץ: בקעה ומדבר יהודה | גליל ורמת הגולן | ירושלים ושפלה | כללי ומיוחד | מרכז וגוש דן | נגב דרומה עד אילת |נקודה בשטח | עבירות קישורים לטיולים והדרכות של אתר השטח בארץ ובעולם: הדרכות נהיגה וניווט | מסעות בארץ | מסעות בעולם | טיפוס הרים

30 באוגוסט 2015 ב 13:36

שביל עוקף למחסום שמעל בקעת בית נטופה

טרם בדקתי זאת ואולי קודם כבר אקבל פידבק ממטיילים אבל אפשרות לעקוף את המחסום שלפני נ.צ. 16 (ואז מפסידים את הנוף המקסים לעבר בקעת בית נטופה).
כ-0.2 ק''מ מזרחית לתל יודפת - צומת שבילים אדום וירוק.
פונים דרומה לשביל המסומן באדום והיורד לכיוון נחל יודפת.
נוסעים על האדום דרומה ואחר כך מזרחה כ-2.8 ק''מ עד לנ.צ. 16.

hkil

02 בספטמבר 2015 ב 21:44

נימצא ה"פטנט" לפתוח את השער הירוק

Haim Kam אז זהו... נימצא הפטנט לפתוח את השער הירוק! הפטנט ניקרא גאדיר, אשר עובד באזור מטעם המושב השיתופי ידפת. את גאדיר פגשתי נוסע מולי כאשר עזבנו במפח נפש את השער הלא חוקי בעליל (זאת לאחר הירהורי חטא וכעס תוך התלבטות קשה אם לפרוץ את השער ההזוי התקוע באמצעו של שביל ציבורי בשטחה של מדינה דמוקרטית..) והתחלנו לטפס חזרה כדי לבצע מעקף באורך של קילומטרים (מי שקבע את השער במקום דאג לחסום כל אפשרות עקיפה בסביבה). גאדיר ואנוכי התחלנו לשוחח, גאדיר התגלה כאדם נעים הליכות ומזג והשיחה קלחה כאשר הנושא המרכזי היה - לא תאמינו - השער הנעול אותו עזבנו דקות קודם. גאדיר הביע הבנה והזדהות עם כעסנו ולהפתעתי הודיע כי יפתח לנו את השער !!! הסתבר כי גאדיר עובד בשטחי המטעים של מושב יודפת, והסברו להקמת וסגירת השער הוא בהחלטה של המושב כנגד מכת הגניבות במטעים. לאחר התנגדויות ציבורית, מוסדית ומשטרתית אושרה הקמת השער ( על פי איזו תקנה או חוק... ) על ידי אותם גורמים בתנאי שיופקד מפתח בידי כל אחד מהם... איך זה עוזר לנו המטיילים, (ואני מדבר על אלו המקפידים לשמור ולשמר ואמונים על התנהלות חיובית בשטח ) , לאלוהים פתרונים. לעומת זאת יש לנו את גאדיר, אשר מסר את מספר הטלפון שלו והבטיח לאפשר לכל מטייל הגון בעל כוונות טובות הגעה ועזרה במעבר. מס. הסלולרי של גאדיר: 0522979002. תודה גאדיר יישר כח. עופר - המסלול נהדר, נופים מקסימים וכעת יש אפשרות מעבר ליד נ.צ. 16. טיול נעים ונחמד לכולם.

02 בספטמבר 2015 ב 22:31

נימצא ה"פטנט" לפתוח את השער הירוק

תודה לחיים על הבדיקה ועל התגובה. מצ''ב תמונה שחיים צילם כשגאדיר פתח את השער הירוק:

אלי זמיר

04 בספטמבר 2015 ב 17:29

מסלול טיול מעל בקעת בית נטופה

14 בספטמבר 2015 ב 10:58

מסלול המשך מאתגר - טפסו לבית רימון

אז מכיוון ועד עכשיו המסלול היה משפחתי נחמד אבל עוד לא תרגלנו את משה בכיוון השמפניה קרוזר,,, חיפשנו נתיב המסומן כמעבר לגיטימי ומסומן ב 4X4' , WAZE ועמוד ענן, אבל מישהו חמד לו לצון ושם כמה שורות סלעים לרוחב המעלה והשאיר פתח צר לטריוסים,,, אז תרגלנו את משה בכיווו הלנד קרוזר הגדול במעבר הכרחי, ועברנו חלק,, כמעט,, עץ יבש נידבק לגגון :-) ומאז יש לי מוזיקת איצטרובלים על הגגון :-) נסו ותיהנו רק שימרו על בטיחות. פרטים , מפה וקובץ ניווט - אצלי בהודעה פרטית ( תיראו את חולצת הנהג,,,,הסמל מוכר לכם :-)

elib77

21 בספטמבר 2015 ב 12:11

השער הירוק הדפוק

21 בספטמבר 2015 ב 13:07

השער הירוק הדפוק

elib77 כתב/ה:
"הייתי שם בשבת. עקפתי השער..כ עשרה מטר בהמשך. יש ירידה תלולה ימינה. אני בלנד קרוזר קצר משופר. אולי גם ברגיל אפשר לעשות זאת. "
זה אכן המסלול שהמלצתי - לעקוף מימין: '' פונים שמאלה בצומת ולאחר כ-20 מטרים פונים חזק ימינה בירידה תלולה בשטח, אך עבירה בהחלט (ראו סימנים של רכבים קודמים) העוקפת את השער הירוק. '' הכי פשוט! שמח שהצלחת!!

styul

07 באוקטובר 2015 ב 00:27

התאמה לרכבי שטח לייט

שלום עופר,

10 באוקטובר 2015 ב 09:37

התאמה לרכבי שטח לייט

styul כתב/ה:
"שלום עופר,
האם המסלול עביר גם למכוניות AWD כגון - מיצובישי אאוטלנדר החדשה ופורד אקפלורר החדש?"
אכן מתאים לג'יפונים - הנעה 4X4 ללא הילוך כוח ונמוכים. ככתוב : המסלול בעבירות קלה ואינו דורש הילוך כוח, אך בכל אופן כדאי לצאת לדרך עם שני כלי רכב וציוד גרירה וחילוץ בסיסי. כמובן שיש להיזהר מאבנים ו''הפתעות'' על השבילים ולצאת עם שני כלי רכב. ובמהירות מתאימה אתם תיהנו לאורך המסלול.

מדר זיו

28 באוקטובר 2015 ב 06:33

איך המסלול בימי גשם?

28 באוקטובר 2015 ב 06:50

איך המסלול בימי גשם?

מדר זיו כתב/ה:
""
ביום גשם המסלול מעט קשה יותר ועם בוץ אבל עדיין עביר בזכות שהוא עובר על שבילים טובים (לרבות בבקעת נטופה).  אל תנסו לחצות את התעלה שבתחילת המסלול אלא סעו לכיוון הגשר ולידו תבצעו את ההקפה. שימו לב שלא להתפתות ולרדת מהשבילים לשדות כי אז תישארו שם עד הקיץ.

gilzi

12 ביוני 2016 ב 18:39

היינו שם בסופ"ש אחרון

כתבתי שהיה טיול מוצלח מאוד. מסלול מעולה.
עשינו אותו עם סקודה ייטי 4X4 כולל המעבר נחל בהתחלה.
הסיפור דרך ברור ומדוייק.
השער הירוק שוכב מפורק והפוך בצד הדרך. ז''ל.

14 ביוני 2016 ב 14:07

מסלול בית נטופה - היינו שם בסופש אחרון

gilzi כתב/ה:
" כתבתי שהיה טיול מוצלח מאוד. מסלול מעולה.
עשינו אותו עם סקודה ייטי 4X4 כולל המעבר נחל בהתחלה.
הסיפור דרך ברור ומדוייק.
השער הירוק שוכב מפורק והפוך בצד הדרך. ז''ל. "
תודה על הפידבק וממש שמח לשמוע על השער הירוק ז''ל.