שטח 4X4 > כתבות > חדשות

בנטלי ויגואר עושות קולות של שטח

שתי היצרניות הבריטיות מציגות בתערוכת הרכב בפרנקפורט דגמים חדשים עם בוץ על הגלגלים

לסיגמנט ההולך ומצטופף של רכבי יוקרה עם ''יכולות שטח'', מצטרפות השבוע שתי יצרניות בריטיות שחשפו את הדגמים החדשים שלהן באופן רישמי בתערוכת הרכב בפרנקפורט שנפתחה השבוע: בנטלי עם הבנטייגה (Bentayga) ויגואר עם ה-F-Pace. עבור שתי החברות אלו דגמים ראשונים מתוצרתן עם אוריינטציית שטח.

הדגם של בנטלי הוצג כבר לפני כשלוש שנים כקונספט, וזכה אז לביקורת קטלנית על העיצוב שלו. דגם הייצור, לפיכך, עבר מקצה שיפורים ניכר בעיקר בחרטום הבעייתי. הבנטייגה רוכב על פלטפורמת  MLB-Evo של קונצרן פולקסוואגן, המשמשת גם את האאודי Q7. המנוע, 12 בוכנות בתצורת W בנפח 6.0 ליטר, משחרר הספק של 600 כ''ס ומומנט של למעלה מ-90 קג''מ. הכוח הזה מזניק את המכונית למהירות מקסימלית של 301 קמ''ש, ואת הדרך מ-0 ל-100 היא עושה ב-4.1 שניות. אמנם הנתונים מעט פחות טובים מהתכנון המקורי, אך לטענת החברה זהו עדיין ה-SUV החזק והמהיר ביותר מייצור סדרתי.

ומה יש ליגואר להציע? לעומת הבנטלי, ה- F-Pace נראה כחנון חיוור וחלשלוש, עם סדרה של מנועי בנזין שהחזק שביניהם, בתצורת V-6 , מספק  380 כ''ס ''בלבד'' ויש גם מנועי דיזל עם 296 כ''ס. לעומת הבנטלי, שיגיע רק בגרסת 4X4, היגואר מוצע בגרסאות הנעה אחורית או הנעה בכל הגלגלים. את הזינוק הקלאסי מ-0 ל-100 עושה הגרסה הבכירה של הדגם  תוך 5.2 שניות, בדרך למהירות מירבית של 250 קמ'ש.  

שתי החברות, אגב, טוענות ליכולות שטח אמיתיות, והדגמים שלהן נבחנו בתנאים שונים, החל בבוץ של אנגליה, דרך משטחי שלג בסקנדינביה וכלה בדיונות של מדינות המפרץ. לנו קשה להאמין שיהיה מישהו שיקנה כלי רכב יקרים כאלה כדי להתחרע בשטח, אבל לך תדע...

תגובות

0 תגובות