שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגת שטח מועדון סוזוקי בהר חורשן, דצמבר 2015

יום שמש חורפי שאמור היה להיות מאוד קר התחיל ככזה אבל מהר למאוד נעים ומזמין. אזור הר חורשן נראה יפה כתמיד, הכל מאוד ירוק מהגשמים שכבר ירדו והתאורה - מהממת.

בשעה המתוכננת התייצבו בעלי הסוזוקי החדשים (והיו גם כאלה שכבר לא כל כך חדשים) בחניון הקטן שבכניסה לבת שלמה הישנה. ליום זה הגיעו כמה גראנד ויטארות ארוכות, אחת קצרה, שני ג'ימני רגילים וגם שניים לא כל כך רגילים (ראו תמונה מטה) של חבר'ה ממועדון סוזוקי שבאו לתמוך בסטודנטים הטריים.

שתינו ''טורקי קטן'' וירדנו לשמורת הר חורשן, עלינו לחורשת עצי האלון, הוצאנו כיסאות מהרכבים, ועשינו הדרכה תיאורטית. ניסיונם המעשי של חברי הקבוצה היה מגוון, חלקם כבר מטיילים בשטח זמן משמעותי, חלקם השתתפו במסעות ג'יפים בעולם אבל לרובם היום הזה הוא ההתנסות הרצינית הראשונה מחוץ לאספלט.

דיברנו על עקרונות השגת האחיזה וההתקדמות בשטח ''בעייתי'' (ר.א.ל.י.), על מערכות הבטיחות ובעיקר על המערכות והמכלולים שעוזרים לנו להתקדם בשטח טכני. ניסינו להבין את גיאומטריית הרכב שעוזרת לנו להתגבר על מכשולים ובכלל איך רצוי להתמודד איתם (עם המכשולים).

כמה המלצות על תיכנון ההתקדמות, בחירת קו התקדמות, נוהל שיירה ובטיחות בטיול.

יאללה, לדרך – ירדנו חזרה למטה והתחלנו בנסיעה לאורך נחל דליה ואחרי ק''מ בודדים פנינו לדרך העולה בצידו הדרומי של הר חורשן. בדרך תרגלנו כמה מכשולים לא מאוד קשים, מדרגות קטנות וכמה סרפנטינות. די מהר הבינו נהגי הסוזוקי הטריים שיש בידם כלים שעושים בקלות דברים שנראים לא לגמרי פשוטים.

קצה העלייה הוביל אותנו שוב לחורשת האלונים שבמרכז השמורה בדיוק בזמן להפסקת התרעננות קלה עם קצת תה עשבים, לחם טרי עם לבנה טעימה וזייתים. משם, אחרי הסבר קצר על בחירת מסלול ומעבר חריץ, ירדנו צפונה בדרך הלבנה היורדת לכיוון עמיקם, דרך החרוצה בחריץ רחב ועמוק לכל אורכה ושחוצה אותה מצד לצד מדי פעם.

ברגע הראשון כמובן הייתה תמיהה מהולה במעט חששות ''מה? פה אנחנו יורדים?'' אבל כשהתשובה הייתה ''כן, וגם עולים'' כולם (כמעט) שינסו מותניים ומתלים ועשו זאת ללא בעיות (אבל עם הרבה פוזות פוטוגניות ומעניינות של גלגל מאוד גבוה באוויר).

בסיום התרגול הזה המשכנו לאזור מכלאת הבקר שם תירגלנו וחווינו נסיעה בשיפוע צד. ירדנו מההר שוב, הפעם מזרחה, לכיוון רמות מנשה. עלינו לנ.ג. 186 מצד מערב בדרך המתחילה בעלייה מעט טכנית עם אבנים בינוניות ומדרגות קטנות לכל אורכה ואח''כ, בקטע העולה לנ.ג. מדרום, בעליה מעט יותר מאתגרת תוך כדי התמודדות עם מכשולים מעט קשים יותר מהבוקר.

למעלה, בצל עצי האלון, עשינו תצפית מרהיבה לכיוון צפון (הנוף פשוט מהמם בימים אלו עם תאורת השמש החורפית). כמה הסברים על ערכת חילוץ בסיסית, עזרה ראשונה, שמירת טבע והתחשבות בשותפינו המגוונים לדרך, וכמובן המלצה חמה ליציאה מבורכת לטיולים בארצינו הנהדרת.

ירדנו חזרה למטה ועברנו לנסיעה מנהלתית חזרה לבת שלמה, שם נפרדנו לשלום אחרי יום מהנה (לפחות לי...). נהניתי מאוד ללמד אותם ונראה שכולם למדו כמה דברים חדשים על יכולות הסוזוקי שלהם.

תודה לניב, תומר ושלומי ממועדון סוזוקי שעזרו ותמכו, מקווים לראות את כולכם בשבילים בקרוב.